De har ju attraktivt pris och 4280:an har ju dessutom ganska fina specifikationer..
/linus
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 14 December 2005 - 08:49
Någon som testat (eller ens sett) hyundai's plasmor HPTD-4201S och HPT-4280?
De har ju attraktivt pris och 4280:an har ju dessutom ganska fina specifikationer.. /linus Postad 14 December 2005 - 09:39
Bra pris och bra data, men det är ju fullkomligt omöjligt att köpa en plasma 1) utan att ha sett den i verkligheten och 2) utan att tillverkaren har någon hemsida med information om TVn. (Grattis till den som lyckas hitta hemsidan - om någon sådan nu finns!) Skulle också vara intressant att veta om den har någon bildförbättringsteknik...
Oskar Postad 14 December 2005 - 10:00
Precis! Tänkte dock att det var någon här som hade chansat och köpt en och ville dela med sig av sina erfarenheter.
Dessa url:er är de enda jag hittat som verkar någorlunda officiella: http://www.hyundai-world.com http://www.hyundai-spain.com (enda jag hittat som innehåller information om 4280:an) / linus Postad 14 December 2005 - 22:40
Såg en Hyundai plasma på 42" och upplösningen 1024x768 för 14995:- på Siba. Bilden såg kanonbra ut! Kan det vara något att ha?
/Jordan Postad 15 December 2005 - 09:53
Kan det säkert vara. Ta dit din dvd-spelare och koppla in den med bästa möjliga kabel och ställ in och känn på inställningarna. Verkar inte finns någon här som köpt denna ännu du sett på SIBA. Jag såg den igår i stan (Kungsgatan) och snygg var den, men dom körde en speldemo från en data så det var inte "rätt" bild att börja kolla om man tyckte bilden var bra. Men snygg var den. Postad 15 December 2005 - 12:26
Någon aning om vad det var för modell? Hittar inget om någon 42":are på sibas hemsida.
/linus Postad 15 December 2005 - 12:59
DSC00093.JPG 395.48K
179 Antal nerladdningar
Sorry, det var ComputerCity, dom ägs av SIBA. Bifogad fil(er)Redigerat av Unregisteredf3d43c18, 15 December 2005 - 13:00. Postad 15 December 2005 - 18:10
Såg också det. Men varför inte HD-ready? Den har ju 768 i upplösning och DVI med HDCP?
hm såg just att Prisjakt har satt 852x480 på denna skärm (4201) undrar vad som är sant? Redigerat av Unregistered124686ac, 15 December 2005 - 18:35. Postad 17 December 2005 - 08:07
Vill lyfta upp denna tråd då Computercity idag har med den i sitt annonsblad, som HD-ready plasma för 14990:- är detta sant så borde det vara ett klipp! Har inte ännu hittat så mycket på nätet.
Har läst tråden för Hyundai Q320, där säger Tommy (som gör ett väldigt bra jobb i den tråden) att Hyundai TV kommer från två olika bolag, troligen kommer denna TV från säljbolaget (min gissning). Ska försöka söka vidare på nätet och se vad jag hittar.....
Postad 17 December 2005 - 08:11
upplösningen är väl inte tillräcklig för att den ska räknas som hd-ready ?! Postad 17 December 2005 - 08:24
Har sökt vidare, och det ser ut att vara en skärm från 2003, som de flesta inte har längre. Då hade den 852x480 och var inte HD-ready. Lite konstigt att Computercity nu kan sälja den med 1024x768 och HDready. Kanske som en bra vin, blir bara bättre med tiden?
Postad 01 January 2006 - 23:08
googlade lite snabbt och hittade denna PDF fil
http://apparat.conag...D4201H_pben.pdf och sedan har Dustin haft den inne och här e specen från deras sida http://www.dustin.se...odID=5010086151 Sjukt billigt om ComputerCity säljer den för 15000:- liksom första högupplösta jag sett för sådan peng. Postad 05 January 2006 - 17:48
Köpte precis en på computer city (14.790:-)!
Grymt nöjd. (Blir helt underbart skarpt via DVI och native upplösningen 1024*768) Tyvärr stödjer den inte 1980*1080 eller 1280*720 via DVI ingången, men det spelar mindre roll när bilden är såpass bra ändå! Svårslagen för dom pengarna.... Postad 05 January 2006 - 23:45 du är nöjd alltså? såg att du varit inne o snokat hos oss besvikna v6 ägare.. upplever du överhuvudtaget nåt av de bekymmer som vi pratat om där, med din skärm? Postad 06 January 2006 - 00:53
Lämnade tillbaks min samsung och köpte hyundaien istället....
Problemen som samsungen hade, har alla plasmor mer eller mindre. Bara det att samsungen hade det så mycket mer! Hyundaien har avsevärt mindre av dessa problem. Svärta = bra Ansikts toner/färger = bra Skärpa = väldigt bra Tyvärr är antalet färger för få, men det gäller på alla plasmor. (även på LG's nya med 10bitars färg) Skulle inte var dumt med åtminstone 16bitar. En annan sak, den blir väldigt varm. (aluminium runt om) Och fjärren är i enklaste laget. Har bara sett 2 filmer och lite boxer på den ännu... Nöjd än så länge Postad 06 January 2006 - 12:26
alvess: har du några nya kommentarer om Hyundai-plasman? Har du provat köra PC:n mot den - funkar det bra?
Hur pass "het" blir TV:n? De flesta plasma jag känt på blir rätt varma. Jag är rätt sugen att införskaffa en 4201H. Måste dock beställa från Computercity då vi inte har någon butik i närheten. Det blir alltså risk för grisen-i-säcken. Postad 06 January 2006 - 12:29
Har då någon bild på din TV i hemmamiljön att posta? Ser den identisk ut med den som Computercity visar på sin hemsida? Går det att väggmontera TV:n? Antar det, men det framgår inte på Computercitys hemsida. Redigerat av Unregistered5b021e15, 06 January 2006 - 12:33. Postad 06 January 2006 - 18:51
Många frågor..
Några hade jag redan besvarat: -Ja.den blir j-vligt het, beror på aliminium ramen. -Kör man i native upplösningen (via dvi från PC) på TV 1024*768 blir bilden väldigt skarp (nästan som en lcd monitor) Windows desktopen är väldigt klar och fin. Blir även väldigt bra bild på boxer via scarten (för att vara boxer alltså). Nackdelen med DVI ingången på denna tv är att den inte klarar 1280*720(720p) 1980*1080(1080i) men det spelar ingen större roll (körde lite hdtv matrial imax flight, underbart bra bild) På component klarar den alla hdtv upplösningar. Ja den ser likadan ut som på bilderna. Fjärren är som sagt inte bra, alldeles för enkel/simpel. (man kan t.ex inte välja vilken ingång man vill ha direkt utan måste trycka sig fram via en knapp) Fortfarande väldigt nöjd Postad 06 January 2006 - 19:24
Tack för dina svar, alvess! Låter bra att du känner dig nöjd.
Att fjärren är enkel får man nog kanske ha överseende med, då priset är tämligen lågt. Några ytterligare frågor som jag nyfiket väntar på svar på: * vore bra att höra om TV:n har vettiga möjligheter att ansluta ett väggfäste? * om man matar in 1280x720p via DVI, skalar TV:n ner detta eller visas ingen bild? * Om DVI-ingången inte klarar 720p, måste man då se på HDTV-material (720p, 1080i) via analog component video? Redigerat av Unregistered5b021e15, 06 January 2006 - 20:00. Postad 11 January 2006 - 17:02
till massepasse:
Väggfäste: Jag fick borra och modifiera ett universalfäste, finns inget som passar direkt. DVI 1280*720 = ingen bild (tv'n skalar inte om) Man får köra på 1024*768 och skala om bilden med t.ex ffdshow och/eller BSplayer. Blir helt klart bra. 720p/1080i stöds via komponent ingången endast. Har kollat detta med en TVIX spelare, fungerade perfekt. Postad 16 January 2006 - 13:36
Har den här TVn verkligen HDCP på DVI porten? Jag köpte en men när jag nu provade koppla in min nya Samsung DVD-spelare DVD-HD950 via HDMI-DVI-adaptern verkade den inte vilja spela region 2 skivor via Hyundaiens DVI innan jag regionsbefriat DVD-spelaren (något som också öppnar upp HDTV på komponent och verkar ta bort HDCP). Jag kunde dock spela en region 0 skiva med musikvideor via DVI och jag kunde spela region 2 skivorna via scart.
Btw, det går inte att spela upp någon HD upplösning digitalt från Samsungen på TVn (även 768p blir förskjutet), men 480p verkar dock ge en signal som funkar med TVns DVI-läge 640x480, 60Hz. Vill man ha HD funkar det att regionsbefria Samsungen och koppla den via komponent till TVn. Jag tycker överhuvudtaget Computer Citys försäljning kring TVn verkar lite misstänkt. - De skriver att TVn ska ha HDCP, men jag tror inte jag sett något i manualen om det. - Butiken där jag köpte TVn uppgav att 3-års på-platsengaranti gällde men det verkar inte gå att få detta skriftligt någonstans, de hävdar att det är en tillverkargaranti men Hyundai i Tyskland (European HQ) verkar i alla fall bara uppge 2 års garanti på plasmor. - Det finns ingen info om modellen från Hyundai någonstans. Finns det något sätt att bekräfta huruvida TVn verkligen stöder HDCP på DVI-porten så att man annars kan byta den nu innan garantin löper ut och medans annonserna som lovar HDCP finns kvar? Om TVn inte stöder HDCP riskerar vi ju åka dit när vi om några år blir nekade av HD-DVD-spelarna, HD-kabelteveboxar eller våra Windows Vista-baserade mediadatorer från att visa HD-filmer på TVn... Att butiksinfolappen för TVn, som dessutom verkar variera mellan olika butiker, påstod att TVn var HD-Ready (trots att det nu är uppenbart att den inte är det eftersom den varken stöder 720p eller 1080i på DVI-porten) gör ju inte heller att förtroendet för butiken ökar. Tar de sig friheter med specificationerna nu med vetskapen om att problemen med TVn först kommer upptäckas om några år när HDTV blir standard och garantin gått ut? Redigerat av williams, 16 January 2006 - 13:38. Postad 17 January 2006 - 16:49
Är också lite sugen på att köpa denna, alla ingångar jag behöver finns och till ett minst sagt vettigt pris. Mitt dilemma är att jag ska ha skärmen till att köra MediaCenter från min Htpc, är nojjig som fan kring det här med inbränningar. Hur funkar det tror ni? Behöver jag oroa mig? Har denna plasma inbränningsskydd på vga- alt. dviporten?
mvh Lasse Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 17 January 2006 - 16:50. Postad 23 January 2006 - 12:17
Nån som vet nåt om Hyundai HLT 4281H ?
Edit. Hittade en liknande som heter HPT på Komplett (där vill jag inte handla längre men det är en annan fråga)- verkar som om skillnaden är om tuner följer med eller inte Redigerat av erik h, 23 January 2006 - 12:20. Postad 01 February 2006 - 16:12
HYUNDAI 4201HD
The disc cannot be played.(HDCP) Inte så trevligt meddelande från en tv med DVI-D och HDCP i specen (Computercity.se). Försöker bara spela upp helt vanliga DVDer. DVI-D ingången ser ut som en DVI-I, så man kanske även skulle prova med en sån kabel. HDCP är ju lita av framtidssäkring och avgjorde mitt köp bl.a, men enl meddelandet på skärmen,så har den tydligen inte detta. Borde va skäl nog för retur. Finns här någon som har lyckats spela DVD genom DVI-ingången på sin 4201HD? Besviken och ......! /roto Redigerat av roto, 01 February 2006 - 17:01. Postad 02 February 2006 - 10:28
Vilken DVD-spelare har du?
Jag hade också problem med att spela upp DVD via HDMI-utgången innan jag gjorde min spelare regionsfri, och därmed också tog bort HDCP... (min DVD-spelare gav dock inget så tydligt meddelande) Redigerat av williams, 02 February 2006 - 10:32. Postad 02 February 2006 - 11:36
Jag har en Samsung R-125.
Har försökt med regionshacket. Om det funkar (har inget att testa med), så tar det inte bort HDCP på min spelare. Kanske dyker ett HDCP-hack upp framöver. Poängen är ju egentligen, att produkten vi köpt, inte uppfyller vad man lovat från Computercity. Modellen finns för övrigt inte till försäljning på comptercity.se längre. Tog dock några skärmdumpar medan tid var... Postad 02 February 2006 - 14:16
Ja, det låter som om de farit med lite falsk marknadsföring angående HDCP. Har också utskrifter av annonsen där de utlovar HDCP. Kanske får prova återaktivera HDCP på min Samsung DVD-HD950 och se om jag kan replicera problemet, men vet inte om det går...
Berätta gärna vad Computer City säger om du kontaktar dem om problemet. Postad 06 February 2006 - 07:23
Hej,
Som sagt, någon som sett 4201S? Jag undrar därför jag har den som ett alternativ nu när jag ska köpa plasma. Har hört att det är mycket problem med LG och Samsung. Ska jag beställa en sådan så måste jag köpa från Tyskland för att få råd. Köper jag en Hyundai kan jag köpa i Sverige med svensk garanti och upphämtningsservice. Känns tryggare. Men är den så mycket sämre? Någon som har en aning? 42PX4RV var den LG´n jag har kollat på. Tack, Niclas Postad 02 March 2006 - 16:42
Var inne på Computercity idag och kollade på denna plasma Hyundai HLT4281H.
En etikett som satt på plasman angav HDMI men deras annons och beskrivning säger DVI. Men vi tittade då på kontakterna och den har alltså en HDMI och ingen DVI. VGA fanns och komponent. Så det verkar som dom inte har någon koll på beskrivningen iallafall. Någon som har denna Hyundai HLT4281H i sin ägo med HDMI? http://www.computerc...ntifier=SE88954 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |