Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Snygg datorbänk

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 March 2006 - 17:13

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Tänkte flytta upp datorn till sovrummet och behöver då en ny datorbänk.
Nån som vet var jag kan hitta en snygg bänk som inte är för stor?
Det ska finnas plats för dator, skärm (platt) och en skrivare.

Alla datorprylarna går i svart/silver så det vore käckt om jag kunde hitta en matchande bänk till detta.

Postad 16 March 2006 - 19:12

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlägg
  • 0
Kolla in adsl-mannens lösning, grymt snygg som jag kör en variant av. Malm med databord bredvid, rackarns snyggt om du frågar mig.

Mvh
Passerati

Postad 16 March 2006 - 19:30

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Ja den var faktiskt rätt snygg.
Vad heter den och var finns den?

Postad 18 March 2006 - 13:38

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0

Ja den var faktiskt rätt snygg.
Vad heter den och var finns den?

<{POST_SNAPBACK}>

Den heter Mikael och finns på Ikea. Kostar 499:- om jag inte missminner mig helt. Var ett tag sen jag köpte mitt bord.

Postad 18 March 2006 - 22:46

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Jag har med skrivbordet Mikael. Tycker att det är ganska snyggt men jag stör mig på en skiva som sitter under och är i vägen för mina ben när jag sitter i min gamerställning.

Postad 22 March 2006 - 16:36

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0

Jag har med skrivbordet Mikael. Tycker att det är ganska snyggt men jag stör mig på en skiva som sitter under och är i vägen för mina ben när jag sitter i min gamerställning.

<{POST_SNAPBACK}>

Störde mig på samma sak. Så jag tog bort den skivan. Funkar lika bra för det ;)

Postad 22 March 2006 - 17:21

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag äger Mikael i hörnmodell. Riktigt snajsigt med bla. en inbyggd whitebord som är smidig att anteckna småsaker på. Även om den inte riktigt passar in i lägenheten som finns i mitt galleri nu hehe, har flyttat nu... och bor temporärt hos mina föräldrar tills jag hittar ny lgh.

//Loofy

Postad 24 March 2006 - 11:51

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0
Den här tycker jag är schysst och tar inte så mycket plats.
Postad bild

ATLAS Skrivbord ek melamin, 130 x 70 cm, Höjd 74 cm
Pris: 995 kr

Köpes här

Postad 25 March 2006 - 11:39

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0

Den här tycker jag är schysst och tar inte så mycket plats.
Postad bild

ATLAS Skrivbord ek melamin, 130 x 70 cm, Höjd 74 cm
Pris: 995 kr

Köpes här

<{POST_SNAPBACK}>

Ser ju nästan likadant ut som Mikael från Ikea ;) :)

Postad 25 March 2006 - 13:25

Gäst_sista_striden_*
  • Gäst_sista_striden_*
  • 0

Ser ju nästan likadant ut som Mikael från Ikea ;)  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja de två är ju ganska lika. Tycker dock att bordet från europamöbler ser mer gediget ut, tjockare träskivor etc.

Redigerat av Jensen, 20 April 2006 - 19:18.

Postad 18 April 2006 - 13:12

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

Ser ju nästan likadant ut som Mikael från Ikea :D  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja de två är ju ganska lika. Tycker dock att bordet från europamöbler ser mer gediget ut, tjockare träskivor etc.

<{POST_SNAPBACK}>

och du slipper den skitfula vita listen... du får en träfärgad istället...

Redigerat av Jensen, 20 April 2006 - 19:19.

Postad 20 April 2006 - 19:42

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlägg
  • 0

slipper...vita listen... du får en träfärgad istället

<{POST_SNAPBACK}>

Men köper man ikea´s så har man drygt 500 spänn att köpa DC-Fix för, om man vill ta träfärgat istället för vitt

Själv tycker jag inte prisskillnaden (dubbelt pris) motiverar inköpet. Någon som vet angiven max belastning på EM´s databord Atlas ?

Mvh
Passerati

Postad 20 April 2006 - 23:48

Unregisteredd2c0b964
  • Unregisteredd2c0b964
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
Tänkte låna denna tråd lite.. :)

Är själv på jakt efter en lösning till databord, atlas föll mig i smaken men är tyvärr 10cm för brett, har 120cm att spela med vid det utrymmet jag tänkt mig (mellan garderob och vägg i s-rum).

Nån som har en idé på en trevlig möbel?

Var inne på att låta en massiv träskiva "sväva" men vet inte om hyresvärlden skulle uppskatta själva monteringen till väggen med stödbalkar etc.. :rolleyes:

Det enda som ska stå på bordet är t-bord, mus och funderar på att göra ett hål för ipoddockan i det så man slipper ha den stå framme med sladd och allt, skärm på vägg och dator inbyggd i garderob.

Postad 21 April 2006 - 08:05

Unregistered35160714
  • Unregistered35160714
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Är själv på jakt efter en lösning till databord, atlas föll mig i smaken men är tyvärr 10cm för brett, har 120cm att spela med vid det utrymmet jag tänkt mig (mellan garderob och vägg i s-rum).

Var inne på att låta en massiv träskiva "sväva" men vet inte om hyresvärlden skulle uppskatta själva monteringen till väggen med stödbalkar etc.. :rolleyes:

Det enda som ska stå på bordet är t-bord, mus och funderar på att göra ett hål för ipoddockan i det så man slipper ha den stå framme med sladd och allt, skärm på vägg och dator inbyggd i garderob.

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt, se min lösning. 4 små hål i väggen...
Postad bild

Postad 21 April 2006 - 09:50

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[STOR BILD]

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för material i väggen och hur är den uppsatt?

Känns den stabil? så man kan vila armbågarna när man sitter framför datorn?

Redigerat av Unregistered3bf8f5bc, 21 April 2006 - 09:51.

Postad 21 April 2006 - 10:37

Unregistered35160714
  • Unregistered35160714
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[STOR BILD]

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för material i väggen och hur är den uppsatt?

Känns den stabil? så man kan vila armbågarna när man sitter framför datorn?

<{POST_SNAPBACK}>

Väggen är av betong, så den är mycet stabil. Kan nästan på sätta mig på den :D

Postad 24 April 2006 - 17:00

DSP
  • DSP
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag kör IKEA Krister plats för 21" CRT och studion och skivspelarn under musen till höger pc´n hänger i luften på vänster sida med mixern i utdragbar skiva ovan pc otroligt kompact living stålprofil som håller 50kg och har hjul för snabb flytt.Tänkte först bygga själv pc-studio bänk kostade hela 395kr och är enkel att sätta ihop och plocka isär och har kabelhylla fantastiskt rätt tänkt den matchar tom pc 100% i Alu-grå färg designern måste ha varit hemma hos mig i smyg :-9

Postad 24 April 2006 - 18:37

w1ckseLL
  • w1ckseLL
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Såhär ser min datorbänk ut. (Hemma bygge)
Har byggt den själv och den passar utomordentligt i mitt 16års rum :blink:
Liten discobelysning ska man ha.

http://files.upl.sil...d4/118_1867.JPG

kan tillägga att chassit ska snart flyttas till en ny hylla som jag ska bygga och också bytas ut mot ett Lian Li Pc6070. Har tröttnat på julgranschassin.

Redigerat av w1ckseLL, 24 April 2006 - 18:40.

Postad 27 April 2006 - 15:02

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Dotte: Var har du din dator? Är den inbyggd i högtalarlådan?

Postad 27 April 2006 - 17:05

SoreBeard
  • SoreBeard
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Dotte: Var har du din dator? Är den inbyggd i högtalarlådan?

<{POST_SNAPBACK}>

Eller inbyggd i hyllan??
Är det en såndär liten Lack hylla från Ikea? Har sett några som petat in mini-ITX datorer i sånna hyllor... det är slimmat och väldolt. :unsure:
Fast jag tycker det är lite för lite utrymme för tangentbord och så. Gillar inte att sitta så nära skärmen personligen.

Postad 27 April 2006 - 17:28

Unregistered8f4a4b7a
  • Unregistered8f4a4b7a
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Han har väl trådlös mus och tangentbord. Och köpt lite längre kablar till skärm och burk. Eller så tog han bort burken när han tog kortet. :unsure:

Postad 27 April 2006 - 18:48

SoreBeard
  • SoreBeard
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Tänkte låna denna tråd lite.. :unsure:

Var inne på att låta en massiv träskiva "sväva" men vet inte om hyresvärlden skulle uppskatta själva monteringen till väggen med stödbalkar etc.. :D

<{POST_SNAPBACK}>

En svävande skiva borde gå att ordna med bara ett par "ingrepp" i vägg och garderob. Fast då måste garderoben vara fast. Och om man ska ha den till tyngre aktiviteter än råtta och tangentbord så bör nog upphängningen sitta fast lite mer än med bara ett par-tre skruvar pluggade genom en "brädbit" på varje sida. Och garderoben låter det ju som om du tänkte demolera ändå så... :blink:
Fast din tanke var kanske att fästa den i samma vägg som du hänger skärmen... Då blir det ju lurigare och kräver lite tyngre konsoller kan jag tänka mig. Annars, en limträskiva från garderob till vägg är ju ganska snyggt, och lämnar benutrymme!!! Nått som iallafall jag vill ha under tgb och råtta, tycker inte om hyllor och annat jox där. :blink:

Postad 28 April 2006 - 22:52

Unregisteredd2c0b964
  • Unregisteredd2c0b964
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
Problematiken är väll att man inte kan demolera gardarobaset totalt, är nämnliggen en hyresrätt och den jäkeln står helt enkelt där den står.. men men, tror ni att det funkar om jag smäller upp en stödplanka (eller vad det kallas) på alla sidor om bänkskivan (förutom den där jag sitter), blir ungf 120x50cm, det borde ju klara en hel del tyngd tycker man, blir ju stor belastningyta. Är betong på ena väggen, nån form av gips mot skärmväggen och garderoben är en 1,5cm tjock ikeaträ liknande historia.

Går det att genomföra på detta vis, om inte, isf hur?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.