Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TX-32LX60

84 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TX-32LX60F (TV) 1 9.285714 (6) Inga priser
Panasonic Viera TX-32LX6F (TV) 1 7.8 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 10 April 2006 - 11:13

mkarl
  • mkarl
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vad tror ni om panasonics nya lcd,är det någon som har
någon efarenhet av den?
Finns på hemmabiobutiken för 14490 kr och på onoff för 14996 kr.

"Helt ny modell från Panasonic! 32-tums, högupplöst TV med senaste bildtekniken. HD Ready för
visning av högupplösta TV-signaler (kräver separat HDTV-mottagare). Två HDMI-kontakter gör den flexibel för att koppla in olika digitala bildkällor. Dubbla SCART-kontakter där båda har stöd för RGB samt sidomonterad ingång med s-video och kompositvideo för t.ex. video- eller digitalkamera etc. Det finns även en komponentingång.
Teknologin med V-Real ger imponerande kontrast (1200:1) och bredare färgspektrum än i tidigare generationers TV-apparater. Kombinerat med den höga skärmupplösningen (1366 x 768 bildpunkter) ger detta en naturlig bild med imponerande detaljrikedom."

Postad 10 April 2006 - 19:58

danneco
  • danneco
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag är också nyfiken på denna lcd.

Står nämligen i valet och kvalet mellan denna lcd:n Panasonic TX-32LX60 och plasman Panasonic TH-37PV60E.

Var på Onoff tidigare i eftermiddags och såg en liknande lcd (Panasonic TX-32LX6F). Gillade det jag såg även om plasman bredvid hade piggare färger, men det är ju en smaksak.

Har kommit fram till följande hittills:

Plasman Panasonic TH-37PV60E
+
Storleken 37"
Inga eftersläpningar (garanterat?)
Piggare färger (smaksak)
-
Priset (jämfört med lcd:n)

Lcd:n Panasonic TX-32LX60
+
Upplösningen (riktig pixelwidescreen)
Priset (jämfört med lcd:n)
-
Storleken 32" (bara, även om sambon blir nöjd)
Rädsla för eftersläpning (tittar mycket på sport)

Hur mycket ska man bry sig egentligen om upplösningen? 1024x768 på plasman känns som lite fuskwidescreen om man stirrar sig blind på pixlarna. Då känns 1366x768 bättre, eller tänker jag fel?
/D

Postad 10 April 2006 - 23:21

mkarl
  • mkarl
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Det som skiljer mellan Panasonic TX-32LX60 och Panasonic TX-32LX6f är bara utsendet.
Jag är också nyfiken på hur det är med eftersläpningar och hur svärtan är.

Postad 11 April 2006 - 15:45

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Jag har beställt en lx60, den borde dyka upp imorgon. :)

Postad 11 April 2006 - 16:23

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
med bra signal så har dagens lcd'er inga eftersläpningar...upplever man något man anser vara det så är det oftast bildbehandlingskretsarna som inte klarar av signalen, alltså beror det på dålig signal...men med allt annat än analog tv så ska det inte vara några problem alls

Postad 11 April 2006 - 16:54

danneco
  • danneco
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ser fram emot en fyllig recension.
/D

Postad 11 April 2006 - 19:59

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ser fram emot en fyllig recension.
/D

<{POST_SNAPBACK}>

japp det ska du få, köper tvn på ren magkänsla, borde ju vara en bra tv med tanke på hur bra bild det är på andra pana lcd som jag har tittat på.

Postad 12 April 2006 - 17:15

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Tvn är nu hemma hos far. Mitt första intryck är bra kvalité, snygg design och bilden på analog är över förväntan. Digitalt så är bilden mycket bra. Men till min besvikelse så surrar det från tvn när man justerar backlight?? mycket märkligt, men har man backlight på max så låter det inget alls? har redan mailat hbb angående detta så vi vår se vad dom kommer fram till. Men i det stora hela så är jag mycket nöjd med bilden.

Postad 12 April 2006 - 21:09

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Tvn är nu hemma hos far. Mitt första intryck är bra kvalité, snygg design och bilden på analog är över förväntan. Digitalt så är bilden mycket bra. Men till min besvikelse så surrar det från tvn när man justerar backlight?? mycket märkligt, men har man backlight på max så låter det inget alls? har redan mailat hbb angående detta så vi vår se vad dom kommer fram till. Men i det stora hela så är jag mycket nöjd med bilden.

<{POST_SNAPBACK}>

Säkert drosseln till lysrören som låter, inget ovanligt, hör det själv på min Sony i vissa lägen.

Postad 19 April 2006 - 12:35

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Jag har för mig att denna TV recenseras i senaste numret av What Hifi, men kommer inte ihåg vad som skrevs om den. Bläddrade snabbt i den när jag var nere på tidningsaffären.

Någon som har läst recensionen och kan skriva kortfattat vad som sades där?

Postad 19 April 2006 - 21:08

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Detta är svare jag har fått.
Hej!

Det är inte meningen man skall dra ner backlight vid normalt bruk. Det
är en trafo som surrar - precis som en dimmer. Så lösningen är att låta
bli att dra ner backlight. Bilden blir dessutom betydligt mer dynamisk
när man låter backlight stå på det förinställda värdet, så man tjänar
inget på att ändra just den inställningen.

Mvh,
Marcus Kopp
Hembiobutiken Sverige AB

nu har vi undersökt tv lite ytterligare, surrandet uppträder först efter ca 1 timmes tittande, när tvn är varm. Ljudet är ju så pass högt att man hör det när man har ljud på tvn och sitter i soffan ca 3m ifrån. det kan ju inte vara möjligt att man ska godta ett extremt irriterande ljud?? vad tycker ni??

Postad 20 April 2006 - 07:26

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Detta är svare jag har fått.
Hej!

Det är inte meningen man skall dra ner backlight vid normalt bruk. Det
är en trafo som surrar - precis som en dimmer. Så lösningen är att låta
bli att dra ner backlight. Bilden blir dessutom betydligt mer dynamisk
när man låter backlight stå på det förinställda värdet, så man tjänar
inget på att ändra just den inställningen.

Mvh,
Marcus Kopp
Hembiobutiken Sverige AB

nu har vi undersökt tv lite ytterligare, surrandet uppträder först efter ca 1 timmes tittande, när tvn är varm. Ljudet är ju så pass högt att man hör det när man har ljud på tvn och sitter i soffan ca 3m ifrån. det kan ju inte vara möjligt att man ska godta ett extremt irriterande ljud?? vad tycker ni??

<{POST_SNAPBACK}>

Backlight är väl till för att kompensera för ljuset i rummet, dvs tittar man på dagen så justeras den automatiskt upp för att få en ljusstarkare bild? Om det blir värre när tvn är varm så är det uppenbarligen något fel och det tycker jag inte man ska behöva godta på en 15000-kronors tv.

Postad 20 April 2006 - 22:01

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Ringde panasonic idag, fick svar att det var fel på tvn, killen på panna sa att det helt klart var fel på tv(-Klart man ska kunna justera backlight utan att man ska störas av det) sa han.
Så nu skickar hbb en fraktsedel till oss så får dom undersöka tvn, det sura är ju att man blir av med tvn en längre tid. hade man köpt den i en "vanlig" affär hade man bara sagt att man ska ha en ny........men men, vi får se hur det går. :)

Postad 21 April 2006 - 07:37

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1832 inlägg
  • 0
Fan va jobbigt! Har också fått upp ögonen på den, så det var ju tråkig läsning.

Postad 21 April 2006 - 07:45

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Ringde panasonic idag, fick svar att det var fel på tvn, killen på panna sa att det helt klart var fel på tv(-Klart man ska kunna justera backlight utan att man ska störas av det) sa han.
Så nu skickar hbb en fraktsedel till oss så får dom undersöka tvn, det sura är ju att man blir av med tvn en längre tid. hade man köpt den i en "vanlig" affär hade man bara sagt att man ska ha en ny........men men, vi får se hur det går. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Skönt iaf att Panasonic tar lite ansvar till skillnad från snubben på HBB, där vill man ju inte handla efter att ha hört detta :)

Postad 22 April 2006 - 18:33

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Såg TVn i en Expert-affär där de visade C More HD.
Mycket grynigare/kornigare bild än ex. Samsungs R72 och 37PV60 som visade samma källa.

Så där tappade jag lusten att ta reda på mer om tvn, kommer dock hålla ögonen öppna lite längre och se vad som händer. Fast som jag kom ihåg det så var det just detta med grynigheten som var en av de negativa aspekterna som togs upp i recensionen i WhatHifi.

Postad 23 April 2006 - 14:40

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Mycket grynigare/kornigare bild än ex. Samsungs R72 och 37PV60 som visade samma källa.

Så där tappade jag lusten att ta reda på mer om tvn, kommer dock hålla ögonen öppna lite längre och se vad som händer. Fast som jag kom ihåg det så var det just detta med grynigheten som var en av de negativa aspekterna som togs upp i recensionen i WhatHifi.

<{POST_SNAPBACK}>

jag har personligen kollat runt på lcd marknaden i ett år och vet hur något ser ut när det är grynigt!! men jag ser inte bilden som en gnutta gryngig!! det måste helt klart bero på deras anslutningar. bilden är extremt vass enligt mig.

Postad 23 April 2006 - 14:59

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

...till skillnad från snubben på HBB, där vill man ju inte handla efter att ha hört detta  B)

<{POST_SNAPBACK}>

det var ju knappast så att hbb inte tog sitt ansvar. han förklarade bara vad han trodde det var. och som sagt. dämpar man backlighten så kan det nog höras lite surrande. hbb skickade ju fraktsedel och tog sitt ansvar så fort de insåg att det var mer än bara ett litet surrande, det fick hbb int ereda på i första mailet som ajg förstod.

så döm inte hbb bara för att de svara på ett mail.

har alltid fått bra bemötande och service av hbb...

jaja, my two cents...

Postad 23 April 2006 - 17:54

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

...till skillnad från snubben på HBB, där vill man ju inte handla efter att ha hört detta   B)

<{POST_SNAPBACK}>

det var ju knappast så att hbb inte tog sitt ansvar. han förklarade bara vad han trodde det var. och som sagt. dämpar man backlighten så kan det nog höras lite surrande. hbb skickade ju fraktsedel och tog sitt ansvar så fort de insåg att det var mer än bara ett litet surrande, det fick hbb int ereda på i första mailet som ajg förstod.

så döm inte hbb bara för att de svara på ett mail.

har alltid fått bra bemötande och service av hbb...

jaja, my two cents...

<{POST_SNAPBACK}>

Visst, men tänk om "martin 7901" hade nöjt sig med deras svar och INTE ringt Panasonic direkt!

Postad 24 April 2006 - 23:10

danneco
  • danneco
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

jag har personligen kollat runt på lcd marknaden i ett år och vet hur något ser ut när det är grynigt!! men jag ser inte bilden som en gnutta gryngig!! det måste helt klart bero på deras anslutningar. bilden är extremt vass enligt mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Till Benedict: Är du säker på att det var LX60F du såg? Var själv och såg den mycket snarlika modellen LX6F och den kan jag faktiskt hålla med om är aningen grynig om man anstränger ögat.
Däremot så var jag tio minuter senare och såg en LX60F i en annan affär och det var ingen grynighet där... Otroligt klara färger via digitalsändning av Disney Channel. Utklassade (i färger) verkligen den så prisade 37" PV60E som stod bredvid. Kan ju vara så att 37:an inte var inställd på rätt sätt men ändå. Bilden på lcd:n var inte att klaga på!
/D

Postad 25 April 2006 - 05:32

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Till Benedict: Är du säker på att det var LX60F du såg? Var själv och såg den mycket snarlika modellen LX6F och den kan jag faktiskt hålla med om är aningen grynig om man anstränger ögat.
Däremot så var jag tio minuter senare och såg en LX60F i en annan affär och det var ingen grynighet där... Otroligt klara färger via digitalsändning av Disney Channel. Utklassade (i färger) verkligen den så prisade 37" PV60E som stod bredvid. Kan ju vara så att 37:an inte var inställd på rätt sätt men ändå. Bilden på lcd:n var inte att klaga på!
/D

<{POST_SNAPBACK}>

Kan mycket väl vara LX6F jag såg, kommer inte ihåg alltför tydligt.

Postad 25 April 2006 - 07:52

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0
Har svårt att förstå varför det ska skilja i bildkvalitet på de båda skärmarna. Det är väl samma hårdvara i maskinerna? Enligt en tidigare post i denna tråd så är det bara utseendet som skiljer. Det faktum att det är liten prisskillnad på de båda indikerar nog att det bara är kosmetiska skillnader.

//P

Postad 25 April 2006 - 08:46

danneco
  • danneco
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Har svårt att förstå varför det ska skilja i bildkvalitet på de båda skärmarna. Det är väl samma hårdvara i maskinerna? Enligt en tidigare post i denna tråd så är det bara utseendet som skiljer. Det faktum att det är liten prisskillnad på de båda indikerar nog att det bara är kosmetiska skillnader.

//P

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jämför man specen på Panasonics hemsida är det ju exakt samma skärm (förutom att 6F har grå ram och 60F svart). Varför gör man två olika modeller om det ändå är en och samma. Kunde inte designteamet enas om hur den skulle se ut och gav ut båda?

Hur som helst. Jag som sett båda skulle definitivt välja 60F efter vad jag sett.
/D

Postad 25 April 2006 - 10:12

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

//P

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jämför man specen på Panasonics hemsida är det ju exakt samma skärm (förutom att 6F har grå ram och 60F svart). Varför gör man två olika modeller om det ändå är en och samma. Kunde inte designteamet enas om hur den skulle se ut och gav ut båda?

Hur som helst. Jag som sett båda skulle definitivt välja 60F efter vad jag sett.
/D

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju inte samma tv, lx6 har inte justerbar backlight, vad jag har hört, några extra watt i högtalarna med, på lx 60.

Redigerat av Unregistered34b85454, 25 April 2006 - 10:14.

Postad 25 April 2006 - 16:34

Unregisteredb9157b13
  • Unregisteredb9157b13
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Det är ju inte samma tv, lx6 har inte justerbar backlight, vad jag har hört, några extra watt i högtalarna med, på lx 60.

<{POST_SNAPBACK}>

32LX6F har justerbar backlight och 20W. Vad jag kan se är specarna identiska. Har en själv och är riktigt nöjd.

Postad 27 May 2006 - 15:57

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Några mer intryck nu när den funnits ute ett tag?
Ni som har den, har den vuxit för er?

Hur är PC-LCD? fungerar det bra? Enkelt att kolla HD-material från datorn?
Är det via HDMI man kopplar till datorn`?

Har återigen börjat fundera på den här modellen. Det står troligen mellan denna och en Samsung.

Någon som har koll på recensioner och allmänna intryck från nätet?

Postad 04 June 2006 - 08:36

Unregisteredab43c359
  • Unregisteredab43c359
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej jag har sökt efter resonstid på denna lcd,är det någon vet detta.Jag var och tittade på amoi 37" den såg bra ut.Men den har bara 1 hdmi.Är det någon av er har några synpukter på den.

mvh navi

Postad 04 June 2006 - 09:10

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Hej jag har sökt efter resonstid på denna lcd,är det någon vet detta.Jag var och tittade på amoi 37" den såg bra ut.Men den har bara 1 hdmi.Är det någon av er har några synpukter på den.

mvh navi

<{POST_SNAPBACK}>

kan inte tänka mig att den har mer än 8 ms, tvn har ju fått bra omdömmen från många tyska tidningar.
http://www.produkte....pper=&prop=TEST

Postad 04 June 2006 - 11:09

Uncle_Greg
  • Uncle_Greg
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som har kopplat datorn till teven via HDMI? Fungerar det smärtfritt?

Postad 04 June 2006 - 23:11

Unregistered991759c8
  • Unregistered991759c8
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Enligt den tyska panasonic-sidan skiljer det förutom färg litegrann i kontrast. Verkar finnas någon sorts dynamiskt kontrastförbättring. Se länk för jämförelse:

http://www.produkte....p=V&process=yes

Någon som hittat någon utförlig test åtkomlig på nätet?

edit: Hmm, länken var tydligen för lång, i vart fall finns det en 'Vergliech' del där man kan välja båda modellerna.

Redigerat av Unregistered991759c8, 05 June 2006 - 07:05.

Postad 05 June 2006 - 08:03

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1180 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 15 June 2006 - 09:59

FritzL
  • FritzL
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Enligt svenska Panasonic är 6F och 60F exakt samma förutom designen. Lite konstigt att specarna är olika på tyska sidan. Den LX32-6F jag köpte från Tyskland har i alla fall justerbar backlight och dynamisk bildförbättring. PrimusTronix (köpte därifrån, 10300 inkl frakt) ger samma specar till 6F och 60F.
Någon klagade på dålig betraktningsvinkel, men jag skulle då aldrig någonsin få för mig att kolla på TV ifrån vinkeln (mer eller mindre parallellt med TVn!) där man kan se någon skillnad jämfört rakt framifrån.
Är lite nyfiken på om någon kopplat PC till den, de uppmanar inte direkt till det i manualen. Det står att HDMI-kontakten är av typ A, någon som vet vad det innebär? Komponent-ingången är ett annat alternativ (som de avråder från pga annan spänning från PC).

Postad 20 June 2006 - 18:11

Dez
  • Dez
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen som kopplat den till dator?

Föräldrarna ska köpa ny TV och är panasonicfantaster, men det går ju inte att köpa en TV som inte klarar visa bilden pixelmappat från en dator.

Postad 26 August 2006 - 06:36

besj
  • besj
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en Panasonic TX-32LX6 från TopVisionShop som säljer den för 940 Euro till Sverige. Hade tänkt att hänga den på väggen i köket och funderar därför på om det går att använda andra fästen än Pansonics original för 1500 kr?
Det var inte VESA-standard på fästena om jag förstod saken rätt eller?
Hur är annars bilden om man matar Boxer via SCART/RGB? DVDöver HDMI bör väl fungera utmärkt antar jag.

Postad 26 August 2006 - 08:51

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
det går bra att använda Elfa konsoller, bilden är kanon via digitalt, ingan konstiga ränder eller liknande

Postad 27 August 2006 - 10:34

ginosko
  • ginosko
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag undrar över samma sak. Är Intresserad av TVn men vill veta om det går att koppla den till PCn utan problem.

Och är inte hdcp ett krav för att få bära hd-readyloggan? Jag såg på specarna för den här TVn på Elgiganten att den inte ska ha det på hdmi-ingångarna, stämmer detta eller är det jag som är ute och cyklar?

Postad 27 August 2006 - 12:48

Marcus F
  • Marcus F
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
HDMI-ingångar har alltid HDCP. Det finns dock DVI-ingångar som inte har det.

Postad 28 August 2006 - 17:35

ginosko
  • ginosko
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Här kommer en fråga till, antagligen en rätt dum sådan:

Varför finns det en HDMI 1-audio in på baksidan av Panasonicen?

Länk till bild

För HDMI klarar väl att sända både ljudet och bilden ?

Postad 28 August 2006 - 20:48

Dez
  • Dez
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0

Här kommer en fråga till, antagligen en rätt dum sådan:

Varför finns det en HDMI 1-audio in på baksidan av Panasonicen?

Länk till bild

För HDMI klarar väl att sända både ljudet och bilden ?

<{POST_SNAPBACK}>

Borde väl vara om man vill koppla den till datorn (dvs DVI) och sammtidigt även vill ha ljudet från datorn.

Postad 29 August 2006 - 14:19

ginosko
  • ginosko
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ringde panasonic idag för att höra efter hur det fungera att koppla PC till TV men det var inget de visste något om.

Jag frågade även killen om responstiden vilken han sa var 14ms. Det tycker jag låter lite mycket.

Postad 03 September 2006 - 15:46

ginosko
  • ginosko
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ja, men det blev en TX-32LX60 ändå.. hoppas jag blir nöjd :rolleyes:

Postad 03 September 2006 - 16:00

ginosko
  • ginosko
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har TVn PiP. Jag trodde inte den hade det men efter att ha läst tekniska specarna på den här recensionen: Good Gear Guide

blir jag lite konfunderad. Där står det att den har PiP och att responstiden är 8ms, inte som Panasonics svenska kundtjänst ville ha det till: 14ms.

Martin7901: Kan du bekräfta eller dementera ?

Postad 03 September 2006 - 16:19

Unregistered34b85454
  • Unregistered34b85454
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
tv har bara 1 tuner.

Postad 09 September 2006 - 07:39

ginosko
  • ginosko
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Väldigt nöjd :P

Postad 11 September 2006 - 09:08

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av denna TV också, 60F alltså. Ni som har den verkar gilla den? Vad har ni för DVD-spelare kopplad till den? Jag funderar på att skaffa en av Panasonics inspelningsbara spelare. Har ni något bra tipps på butik i Sverige, Stockholm, där man kan hitta TVn till bra pris? Vill gärna ha en fysisk butik.

Postad 11 September 2006 - 22:15

ginosko
  • ginosko
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag är intresserad av denna TV också, 60F alltså. Ni som har den verkar gilla den? Vad har ni för DVD-spelare kopplad till den? Jag funderar på att skaffa en av Panasonics inspelningsbara spelare. Har ni något bra tipps på butik i Sverige, Stockholm, där man kan hitta TVn till bra pris? Vill gärna ha en fysisk butik.

<{POST_SNAPBACK}>

Technistore har en fysisk butik, likaså Panasonic Center som jag tror finns i Sthlm. Fyndbörsen har ju också en butik fast då inte i Sthlm(Det var ifrån dom jag beställde mitt ex). Till min har jag kopplat en yamaha s-550 via Scart vilket jag tycker ger en bra bild. Är själv också ute efter att köpa en ny dvdspelare med hdmi-utgång, det lutar åt en Panasonic S52.

Postad 13 September 2006 - 18:56

besj
  • besj
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Då har jag beställt en Panasonic TX-32LX6 på Inwarehouse för 9990. Den ska kopplas ihop med en Panasonic DMR75-EX i köket.
Hoppas nu att allt kommer att fungera bra med ihopkoppling via HDMI och enkel fjärrkontrollshantering...

Postad 16 September 2006 - 09:58

ginosko
  • ginosko
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Då har jag beställt en Panasonic TX-32LX6 på Inwarehouse för 9990. Den ska kopplas ihop med en Panasonic DMR75-EX i köket.
Hoppas nu att allt kommer att fungera bra med ihopkoppling via HDMI och enkel fjärrkontrollshantering...

<{POST_SNAPBACK}>

Återkom gärna när du kopplat till HDMI-ingångarna, för jag har ännu inte haft chansen att testa dom. Skulle vara roligt att veta om det funkar som det ska :D Du kanske till och med har möjlighet att testa att ansluta TVn till PC?

Postad 21 September 2006 - 12:05

Unregistered4bf3ef89
  • Unregistered4bf3ef89
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Expert säljer en tv benämnd "Panasonic TX-32LX60" för 9999kr nu verkar det som.
Är det samma som TX-32LX60F eller?

Postad 21 September 2006 - 12:47

ginosko
  • ginosko
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Expert säljer en tv benämnd "Panasonic TX-32LX60" för 9999kr nu verkar det som.
Är det samma som TX-32LX60F eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det ska vara samma TV. Reserverar mig för fel :) men det finns bara en modell som heter så. Jag kan dock inte se på Expert att den skulle finnas för 9990 :- utan för 13999 :-

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.