???? någon som vet
Postad 01 May 2006 - 20:01
jag har nyligen köpt ett twinhan dvb-s2 kort men jag undrar om det finns något bra mjukvara till datorn som stöder kortet? vill dessutom att den ska vara kompatibel med plugins/ca emulatorer osv om det är möjligt
???? någon som vet
???? någon som vet
Postad 01 May 2006 - 20:31
Snabbsvar bara: Kolla råden här där finns även länk till DVBViewers hemsida. Dom har även mjukvarustöd för det om du har en dator som är snabb nog för att klara mpeg4. Du måste nog ha dubbla kärnor för det.
Postad 02 May 2006 - 07:30
Om jag fattar rätt enligt "hackbart" (huvudprogrammerare) på DVBViewers forumsida så ska det gå.
Länk till påståendet. Finns flera trådar i änmet i deras forum. Under HDTV kan du läsa om H264 kitet som finns till DVBViewer.
Det krävs nog en hel del testande av olika codecs, filter och rejält med processorkraft för att få det att fungera. Bara en känsla och Twinhankortet är så nytt att ingen verkar ha testat det ännu. (det har väl ingen hårdvarudekoder för mpeg4 inbyggt?)
Några där på forumet verkar kunna se H264 från dvb-s med varierande resultat.
Tror definitivt att DVBViewer ligger bra till när det gäller att kunna se den nya HDTV standarden.
Länk till påståendet. Finns flera trådar i änmet i deras forum. Under HDTV kan du läsa om H264 kitet som finns till DVBViewer.
Det krävs nog en hel del testande av olika codecs, filter och rejält med processorkraft för att få det att fungera. Bara en känsla och Twinhankortet är så nytt att ingen verkar ha testat det ännu. (det har väl ingen hårdvarudekoder för mpeg4 inbyggt?)
Några där på forumet verkar kunna se H264 från dvb-s med varierande resultat.
Tror definitivt att DVBViewer ligger bra till när det gäller att kunna se den nya HDTV standarden.
Postad 02 May 2006 - 09:12
Ifall du har ett grafikkort från ATI i X1000 serien eller Nvidia 6600/7600 (lite osäker) eller högre så har dom H.264 hårdvaruavspelning och enkodning men det gäller ju att programmet kan använda de som jag inte har en aning ifall det finns än. Men FIREDTV boxen ska ju klara av H.264 vad jag kan se eller är det bara jag
//Adam
//Adam
Postad 02 May 2006 - 09:32
I stort sett alla dvb-kort bör klara H264 med rätt codec, på tecnotrend premium får man dock slå av HW avkodaren och köra allt i mjukvara. Men det är svårt att veta exakt hur bra det går att få det iom att det inte sänds ut än.
Finns det någon sattelit som sänder Mpeg4 än?
Finns det någon sattelit som sänder Mpeg4 än?
Postad 02 May 2006 - 09:47
Ja tyskarna sänder i Mpeg4 med DVB-S2. Så kanalerna kan inte tas in med dom gamla DVB-S korten.
Premiere sänder bla Mpeg4.
Premiere sänder bla Mpeg4.
Postad 02 May 2006 - 10:04
Du kan ju alltid köpa ett kort här, har själv beställt av dem och kan bara rekomendera firman.
Tecnotrend 3200 budget, glöm inte att man får köpa till en ci.
Tecnotrend 3200 budget, glöm inte att man får köpa till en ci.
Postad 02 May 2006 - 10:37
kingofsat har en lista på HD kanaler i EuropaFinns det någon sattelit som sänder Mpeg4 än?
Ja, det ska vara så. exakt vilka kort vet jag inte. DVBViewer är som jag nände tidigare ett pgm som ska klara det. Sedan är det detta med codecs som ska mata grafikkortet. (går att välja vilket man vill ha i DVBViewer)Ifall du har ett grafikkort från ATI i X1000 serien eller Nvidia 6600/7600 (lite osäker) eller högre så har dom H.264 hårdvaruavspelning och enkodning men det gäller ju att programmet kan använda de som jag inte har en aning ifall det finns än.
Har inte grävt allför djupt i ämnet men Cyberlinks H264 codecs ska vara bra.
EDIT: CoreAVC ska vara lite resurssnålare och därmed bättre enligt en tråd här på DVBViewers forum. Mitsu, Emmel och Mighty har tydligen lyckats med att kunna avkoda och få en bild som "flyter" på. Det krävs bra med processorkraft, läs själva.
Länk till sida med H264 filmklipp (10 sek)
Direkt download: ett två
Tips: Ladda ner filmklippena och prova att spela dom så ser ni hur mycket processorkraft det åtgår, kan vara bra att veta hur mycket man måste uppgradera om man är intresserad av H264
Redigerat av Unregistered9bb18449, 02 May 2006 - 21:26.
Postad 02 May 2006 - 22:08
H264 går tydligen att sända både i gamla dvbs och nya dvbs2 formatet.
Nåväl ett recept för att lyckas är tydligen DVBViewer, Deras senaste H264 kit och CoreAVC.
Använd då senaste betan och installera H264 kitet.
Finns som ni ser några som sänder H264 enligt gamla dvbs standarden så det ska gå att testa. (kolla länken här ovan för kingofsat.
Ett engelskt forum för Hdtv Någon där rekkomenderar också DVBVIewer och CoreAVC för att lyckas.
Nåväl ett recept för att lyckas är tydligen DVBViewer, Deras senaste H264 kit och CoreAVC.
Använd då senaste betan och installera H264 kitet.
Finns som ni ser några som sänder H264 enligt gamla dvbs standarden så det ska gå att testa. (kolla länken här ovan för kingofsat.
Ett engelskt forum för Hdtv Någon där rekkomenderar också DVBVIewer och CoreAVC för att lyckas.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?