Är en rätt så nybliven ägare till en Samsung PS-42V6SX som har upptäckt ett problem som jag inte sett nämnas av någon annan..
När jag kopplar in TVn till surroundanläggningen (Sony TA-VE100 förstärkare), så blir inte det ljud som kommer ut syncat med bilden/filmen/pratet på rutan..
Jag har provat en del olika inkopplingar (direkt till hö/vä ljudingångar på förstärkaren, via SCART direkt från TVn, och via videon), men det blir samma fenomen oavsett hur jag kopplar.
Om man inte är sådär jätteuppmärksam på att pratet i rutan ska följa med ljudet, så märker man inte så mycket, men har jag förstärkaren ansluten via ljudingångarna och drar upp volymen på TVn, så hörs det rätt så tydligt att det ekar (= släpar efter i en eller annan riktning)..
Samma sak om jag kör DVD-spelaren mot förstärkaren - ljudet ligger före eller efter bilden..
Hur har ni som har samma TV gjort för att koppla till förstärkare ? Det är väl två sätt som finns med de anslutningsmöjligheter som TVn erbjuder.. SCART till SCART ingång på förstärkare, och SCART med utsplittad ljudkabel direkt kopplad till ljudingångar på förstärkaren.
Har det kanske betydelse vilken SCART-kontakt som används för att koppla ut ljudet (jag tycker inte det borde vara någon skillnad), eller är det enda alternativet bara att byta ut den hos återförsäljaren ?
Såg också i PS-42V6SX -tråden att nån hade problem med att byta/lämna tillbaka TVn utan pappkartongen.. Jag fick inte ens med lådan, för att den skulle rymmas rätt väg i baksätet på bilen för hemtransporten (den fick inte transporteras liggande enl åf)..
/PeO
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
Samsung PS-42V6SX
6 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?