Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung DTB-B260V

29 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 July 2006 - 12:57

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Hejsan

Jag gick och köpte mig en Samsung DTB-B260VOnOff förra veckan.
Postad bild
Jag är riktigt nöjd med bilden (Scart RGB via converter till komponent) och den är snabb och så... fast text-TVn är ett skämt. Krävs 3 st tryck på fjärren för att få fram den och sen verkar man inte kunna bläddra snabbt framåt mellan text-tvsidorna. Nån som vet om det skall gå över huvud taget eller om Samsungs andra boxar är lika kassa på text-tv?

Mvh... AudioSmurf

Postad 24 July 2006 - 20:24

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Håller med, tips önskas...

Postad 28 July 2006 - 23:06

Fjällman
  • Fjällman
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Prova att trycka på PG+ eller PG-, funkar iaf på min Samsung 9401:a.
Knapparna finner nu under VOL-.

Postad 29 July 2006 - 08:53

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Jodå det funkar, det man saknar är ju en direktknapp till text-tv...

Postad 29 July 2006 - 11:58

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Prova att trycka på PG+ eller PG-, funkar iaf på min Samsung 9401:a.
Knapparna finner nu under VOL-.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset... det hade jag missat.

Finns det nåt sätt att kunna bläddra i EPG:n och kolla vad som går på andra kanaler utan att miniatyr-bilden byter kanal hela tiden (om ni förstår vad jag menar)? Det är ofta man vill höra ljudet från den kanalen man tittar på samtidigt som man ändå vill bläddra i EPG:n för att kolla vad som mer visas på TV.

/AudioSmurf

PS. Är inte det från Seinfeld? "Guys don't wanna know what's on TV... they wanna know what's ELSE on TV"

Postad 30 July 2006 - 10:29

Fjällman
  • Fjällman
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Så vitt jag vet finns det inget sätt att slippa att miniatyrbilden växlar när man stegar upp eller ner i EPG:n.
Tôligt är det iaf...

Postad 27 August 2006 - 17:43

Unregistered49728006
  • Unregistered49728006
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

PS. Är inte det från Seinfeld? "Guys don't wanna know what's on TV... they wanna know what's ELSE on TV"

Haha jag vet inte men bra var det iallafal :huh: Man har ju blivit beroende av det efter som att man kunde göra det på den gamla boxern :P.

Finns det nåt sätt att kunna bläddra i EPG:n och kolla vad som går på andra kanaler utan att miniatyr-bilden byter kanal hela tiden (om ni förstår vad jag menar)?

Jo jag förstår vad du menar, och konstigt är det också. Det står nämligen i bruksanvisningen att man kan blädra valfit och sen om man vill byta kanal så skal man trycka på "ok".
Jobbigt är det också att du måste gå in i EPG:n om du ska kolla informationen på nästa program på en unik kanal, eller går det?

Jaja iallafal så tycker jag att det här är ganska små problem och att detta är en mycket bra box, (har fövisso bara haft den i några timmar :D). eller vad tycker ni andra som har den?

Postad 29 August 2006 - 19:25

Unregisteredcebf5032
  • Unregisteredcebf5032
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Svärmor skall gå över till digital-tv och köpa sin första box.

Den skall vara lätt att förstå sig på med enkla och logiska menyer och ha text-tv.
Bra mottagare och snabba kanalbyten är ett plus. Samt givetvis bra bildkvalitet.

Är Samsung rätt val för henne? Om jag förstått saken rätt så kan man på Samsungen lägga tv-kanalerna i valfri ordning på fjärrkontrollen? Det är tydligen rätt ovanligt på boxar?

Har läst här på forumet att många är nöjda med Dilog. Är det ett bättre alternativ?

Tacksam för goda råd då jag aldrig haft någon box själv. Vore kul att kunna göra svärmor nöjd... :)

Postad 29 August 2006 - 19:53

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Dilog kan inte lägga kanalerna i valfri ordning och det är heldumt

Postad 29 August 2006 - 20:22

Unregistered49728006
  • Unregistered49728006
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Den skall vara lätt att förstå sig på med enkla och logiska menyer och ha text-tv.
Bra mottagare och snabba kanalbyten är ett plus. Samt givetvis bra bildkvalitet.

Är Samsung rätt val för henne? Om jag förstått saken rätt så kan man på Samsungen lägga tv-kanalerna i valfri ordning på fjärrkontrollen? Det är tydligen rätt ovanligt på boxar?

Ja denna kan vara ett bra alternativ, är bara det att man måste trycka på en knap tre gånger föt att få upp text-tv som du sa att den måste ha. I övrigt är det en väldigt enkel boxer, och enligt mig så ligger "farten" att byta kanal och liknande i särklas mot de flästa andra boxar.

Jo det stämmer att du kan lägga kanalerna i den ordning du vill ha dem, det gör du genom att göra egna favorit listor. Du kan även göra flera favorit listor, tex en med musik kanaler och en med nyhetskanaler osv... dessa blädrar man emelan med ett enkelt knap tryck. men om du tex har 10 kanaler i en lista och vill ha CNN på kanal 20 så går inte det.

Postad 29 August 2006 - 20:53

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Dilog kan inte lägga kanalerna i valfri ordning och det är heldumt

<{POST_SNAPBACK}>

Jaså?

Det har jag gjort på min i alla fall.

Postad 29 August 2006 - 21:16

Unregisteredcebf5032
  • Unregisteredcebf5032
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Tack för era inlägg.

Att man kan sortera kanalerna på Dilog stämmer inte med vad jag har läst här på forumet? :)
Och det här med knapptryckningarna på Samsungen för text-tv verkar ju lite struligt men är ju inte hela världen. Lutar nog åt en Samsung.

Vad finns det annars för box (i samma prisklass) som kan matcha i handhavande?

Postad 29 August 2006 - 21:59

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Det är inga problem att sortera kanalerna på Dilog som man vill.

Fixa en egen favorit, sen sorterar du där.

Om du nu inte menar att numrera själv.

Postad 29 August 2006 - 22:11

1951
  • 1951
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Till Ralle1 ska jag förklara det här med valfri kanalordning.
Det går att göra egna favoritlistor på Dilog och använder man bara bläddring pil upp pil ner
kommer kanalerna i den ordning man valt. Om man däremot vill välja kanal med sifferknapparna
använder boxen huvudlistans numrering. Om man t.ex har lagt SVT24 som tredje kanal i favoritlistan så måste man trycka 99 och inte 3 för att SVT24 ska visas. Än en gång heldumt.

Postad 30 August 2006 - 05:13

Unregisteredcebf5032
  • Unregisteredcebf5032
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Man kan alltså lägga kanaler på valfri knapp på fjärrkontrollen på Samsung?
Måste man välja en favoritlista först? Kan man inte bara lägga in 1:an på knapp 1 o.s.v som man gör på en vanlig tv utan att välja bland diverse listor?

Varför skall boxar göras så omständiga... :)

Postad 30 August 2006 - 15:54

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Till Ralle1 ska jag förklara det här med valfri kanalordning.
Det går att göra egna favoritlistor på Dilog och använder man bara bläddring pil upp pil ner
kommer kanalerna i den ordning man valt. Om man däremot vill välja kanal med sifferknapparna
använder boxen huvudlistans numrering. Om man t.ex har lagt SVT24 som tredje kanal i favoritlistan så måste man trycka 99 och inte 3 för att SVT24 ska visas. Än en gång heldumt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var ju det jag frågade om.

Postad 12 November 2006 - 17:04

Loqic
  • Loqic
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Men på visa tv-apparater, iaf på min går det juh gå in på text-tv med fjärren till tv-n, så då borde det inte vara någe problem med att det är jobbigt att komma in till text- tv-n...

Postad 12 November 2006 - 20:11

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Och vem vill hålla på att jonglera med två fjärrkontroller...

Postad 21 November 2006 - 17:00

Loqic
  • Loqic
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Man kan behöva lite gymnastik när man ligger och fettar sig framför tv-n......

Postad 21 November 2006 - 19:15

millstream
  • millstream
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Har denna box S-video ut i VCR-scarten?
/Anders

Postad 14 December 2006 - 22:24

Unregistered5897d8bf
  • Unregistered5897d8bf
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag köpte nyligen en Samsung DTB-B260V. Men jag har inget ljud på SVT! Tyst och lungt är det men jag saknar det. Är det någon som har någon idé hur jag får ljudet att funka?

Alla andra kanaler har ljud och bilden är bra även på SVT!

Postad 15 December 2006 - 08:39

frav
  • frav
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag köpte nyligen en Samsung DTB-B260V. Men jag har inget ljud på SVT! Tyst och lungt är det men jag saknar det. Är det någon som har någon idé hur jag får ljudet att funka?

<{POST_SNAPBACK}>

Du har inte råkat aktivera någon form av annat ljudformat/ljudutgång i mottagarens inställningar?

Postad 15 December 2006 - 10:16

B. Bonk
  • B. Bonk
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Slå av "Dolby digital auto" under systeminstallation|medieinställningr eller välj ljudström genom att trycka på alt-knappen, den gula (välj AC3).

Postad 15 December 2006 - 16:09

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Slå av "Dolby digital auto" under systeminstallation|medieinställningr  eller välj ljudström genom att trycka på alt-knappen, den gula (välj AC3).

<{POST_SNAPBACK}>

h*n ska väl snarare inte välja ac3, det lär ju vara avsaknaden av ac3avkodning som orsakar tystnaden?

Postad 25 December 2006 - 21:42

Unregistered5897d8bf
  • Unregistered5897d8bf
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Slå av "Dolby digital auto" under systeminstallation|medieinställningr  eller välj ljudström genom att trycka på alt-knappen, den gula (välj AC3).

<{POST_SNAPBACK}>

h*n ska väl snarare inte välja ac3, det lär ju vara avsaknaden av ac3avkodning som orsakar tystnaden?

<{POST_SNAPBACK}>

Tack.
Nu funkar det även med SVT.

Synd om ungarna som fick stå ut med Kalle anka i går via SVT´s
analoga sändningar.

Lasse

Postad 03 April 2007 - 22:31

Lundmark
  • Lundmark
  • Lärjunge

• 396 inlägg
  • 0
Jag håller inte med negativa recensioner. Kan ju vara för att jag just köpte boxen och att den har förbättrad mjukvara.

Positiva saker är att EPG:n visar en miniatyr av kanalen man valt. Den skalas också snyggt upp och ner när man aktiverar EPG:n, vilket är en trevlig bonus som förhöjer kvalitetskänslan. Lite dumt är att man inte kan behålla miniatyren av kanalen man kollar på medan man bläddrar i EPG:n, men det är nog svårt att fixa utan att krångla till saker. Dock kan man bläddra obehindrat utan att behöva vänta på att miniatyren byts vid varje steg upp/ned. Så det går fort.

Problem med ljud på SVT som någon hävdade har jag inte märkt. Text-TV har jag inte provat för jag har Internet istället.

Snabba kanalbyten, snyggt användargränssnitt.

Ägde tidigare en Dilog DT-355 som jag tyckte osade branding. Det var tveksam kvalitet och även om bilden var bra så gav felstavningar i menyerna och mosaikbilder vid kanalbyten ett taskigt intryck.

Så min personliga rekommendation är att sikta på den här Samsung-boxen istället. Dilogen köpte jag främst för den fick högre betyg här, och för att jag har lite rabatt på den som anställd i branschen. Men jag plockade till slut upp Samsungen på Onoff utan rabatter, och det är jag riktigt nöjd med.

Testa på öppet köp. Jag har inte haft några probs alls.

Postad 04 February 2008 - 18:33

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Jag har en box som hamnat i läget SAMSUNG BRAND BOOT-LOADER och den kommer aldrig därifrån, ngn som råkat ut för detta och vet om det går att fixa själv?

Ringde supporten men jag kasserar den hellre än att försöker göra som de säger.
Jag har tre likadana boxar köpta från två ställen vid tre olika tidpunkter, jag har ingen aning om vilken som hör vart men de MÅSTE ha inköpsdatum och serienummer, ngt som jag inte kommer att kunna lösa utan springa benen av mig i timmar, det är helt enkelt inte värt besväret.
Dessutom är det ju riktiga skitboxar.

Postad 19 August 2008 - 12:41

putte69
  • putte69
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Har en Samsung DTB-B260V på min 2:a tv på övervåningen. Den är drygt ett år gammal oc därför ingen garanti kvar. Nu har den hängt sig rejält. Den gröna lampan på fronten lyser (indikerar påslagen) men jag får varken ljud eller bild på TV'n. Den reagerar inte heller på fjärrkontrollen, det går inte ens att stänag av. Om jag drar ut kontakten och pluggar i den igen, först lyser av/på dioden rött (indikerar stand-by) för att sedan gå över till grönt samtidigt som Samsung's startsida kommer upp på TV'n för att sedan snabbt försvinna igen -svart ruta!

Har någon upplevt liknande problem? Hur löses detta problem?

Postad 20 August 2008 - 08:18

Unregistered38a822c9
  • Unregistered38a822c9
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Har en Samsung DTB-B260V på min 2:a tv på övervåningen. Den är drygt ett år gammal oc därför ingen garanti kvar. Nu har den hängt sig rejält. Den gröna lampan på fronten lyser (indikerar påslagen) men jag får varken ljud eller bild på TV'n. Den reagerar inte heller på fjärrkontrollen, det går inte ens att stänag av. Om jag drar ut kontakten och pluggar i den igen, först lyser av/på dioden rött (indikerar stand-by) för att sedan gå över till grönt samtidigt som Samsung's startsida kommer upp på TV'n för att sedan snabbt försvinna igen -svart ruta!

Har någon upplevt liknande problem? Hur löses detta problem?

Har exakt samma fel. Ingen aning om det går att fixa. Verkar enklast att skrota boxen.

Postad 21 August 2008 - 16:04

putte69
  • putte69
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Har exakt samma fel. Ingen aning om det går att fixa. Verkar enklast att skrota boxen.

Har varit i kontakt med Samsungs support. Dra ut kontakten, antenn-kabel, SCART mm. Låt boxen ligga i minst 24 timmar. Prova igen. Fungerar inte detta -> Service (= skrotas enligt mig). Skall själv hem och prova nu.

Edit: Fungerade inte! SKROT! Vad skall jag nu köpa? En digital box för Boxer (enkel billig...)

Redigerat av putte69, 25 August 2008 - 12:42.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.