Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Andersson Y120 Digital

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Andersson Y120 HD Digital (TV) 0 6 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 14 december 2006 - 23:12

Unregistered1b2463a1
  • Unregistered1b2463a1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Allmänna diskussioner om apparaten!

Jag fick min idag och är helnöjd!Det är jättesmidigt med den inbyggda mottagaren.

Bilder och mer kommer i helgen!

Postad 15 december 2006 - 21:40

Unregistered1b2463a1
  • Unregistered1b2463a1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
En liten bild från Discovery HD ;)

Bifogad fil(er)

Postad 16 december 2006 - 10:44

Unregistered5ba85692
  • Unregistered5ba85692
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
VERKAR FETT BRA ;)

Postad 16 december 2006 - 23:58

Unregistered1b2463a1
  • Unregistered1b2463a1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Var det någon sorts ironi där? :wub:

Den ÄR bra, har jämfört med de som kostar det dubbla.

Postad 17 december 2006 - 11:10

Unregistered5ba85692
  • Unregistered5ba85692
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nej jag menar det! :wub:

Postad 17 december 2006 - 12:16

frodan
  • frodan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Har du sett någon fotboll på den?
Det ser ut som det är en HD-kanal du tittar på, hur blir kvaliten på "vanlig" typ boxer eller nåt sånt

Postad 17 december 2006 - 19:18

Unregistered1b2463a1
  • Unregistered1b2463a1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har laddat upp fler bilder i mitt galleri!

Postad 17 december 2006 - 22:23

frodan
  • frodan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag vill ju inte vara dum men digitala foton som du har tagit av bilden säger inte mig ett skit.

Postad 18 december 2006 - 21:34

Unregistered1b2463a1
  • Unregistered1b2463a1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
De säger ganska mycket ändå. Hur ska du annars kunna se?

Kan säga att bilden är riktigt bra också, om man inte vågar sig en titt på analoga sändningar... :) då är den heeeemsk! Tur att mottagaren är inbyggd!

Postad 08 januari 2007 - 20:36

Chico
  • Chico
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Kan man stoppa in sitt digitalkort från boxer direkt i tv eller?

Postad 13 januari 2007 - 20:22

Thirada
  • Thirada
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Chico!
Du måste ha en CA-modul i CI-porten, i bak på TV'n, först. Där stoppar du Boxerkortet.
Köpte min CA-modul för 450kr

Postad 27 januari 2007 - 21:21

Unregisteredc6b76c48
  • Unregisteredc6b76c48
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Köpte min idag, kan komma med en liten recension imorgon kväll när jag kört DVE disken och kopplat in den finare HDMI kabeln jag köpte.

Men kan ju säga så här att jag är grymt nöjd redan nu, har precis kollat på pixar's "car's" och bilden var riktigt bra direkt ur kartong, men blir väll ännu bättre efter DVE disken. Svärtan tyckte jag var fin också, kändes mycket svartare än vad min sanyo z3 projektor gör.

PIP funktionen finner jag ingen menin med, kan inte kolla på två kanaler samtidigt, står även i bruksanvisningen. någon som vet varför?

Postad 29 januari 2007 - 08:55

topless
  • topless
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej,

Hur kommer det sig att du inte kan använda Piucture in Picture? Det står det ju i Specen att den skall klara. Den har ju bara en digital-tv mottagare. Har du testat att titta på digitaltv och samtidigt se på nån annan källa ex analog tv eller vga-ingång?

Skriv gärna mer om denna tv. Jag är väldigt nära att köpa en så jag vill ha så mycket info som möjligt.

Mvh Topless

Postad 04 februari 2007 - 14:28

Unregisteredc6b76c48
  • Unregisteredc6b76c48
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Hej,

Hur kommer det sig att du inte kan använda  Piucture in Picture? Det står det ju i Specen att den skall klara. Den har ju bara en digital-tv mottagare. Har du testat att titta på digitaltv och samtidigt se på nån annan källa ex analog tv eller vga-ingång?

Skriv gärna mer om denna tv. Jag är väldigt nära att köpa en så jag vill ha så mycket info som möjligt.

Mvh Topless

<{POST_SNAPBACK}>

Ska försöka skriva så bra jag kan här nu, tänk på att jag inte gjort en recenssion förut eller haft en annan plasma / LCD tv innan.

Har nu haft tven i en vecka och känner att jag kan ge ett utlåtande. Designen på tven tycker jag är riktigt fin, svart pianolack runt skärmen följt av vanlig silver ut i kanterna. Fotstödet ät även det i svart pianolack på ovansidan med silvriga kanter. Väggfästena som följer med är av enklare modell men välldigt lätta att sätta upp. Skruva fast fästena i väggen, sen skruvar man fast de runda krokar bak på tven, sen bara att hänga på patts. Går dock inte att tilta eller vrida tven på vare sig fotsöd eller väggfäste, vilket är synd.

Bilden då? Jodå, den tycker jag är bra. På analog tv-sändning är bilden ok, visst, mycket sämmre än min gammla crt, men gör mig inte så mycket. Digitaltv har jag tyvärr inte testat eftersom jag inte har det, men ska nog skaffa boxer.

Har även tittat på några filmer via HDMI från dvdspelaren. Bilden känns skarp och färgerna bra, har dock märkt att tven är kännslig för kvaliten på tven, men kan ju även vara min DVD, (pannasonic S97). Hur som helst så blir färgen grynig, speciellt i bakgrunden. Ska det vara en grön vägg så visst är den grön, men den känns orolig och flimrar lite. Fast detta är inget som stör mig jättemycket, fast ett minus i kanten för tven är det ju så klart.

Funktionerna på tven är väll lite sådär. Att byta kanaler tar tid, tar lite mer än en sekund innan man bytt till nästa kanal, detta gäller både på tv och de övriga ingångarna (hdmi, vga, scart, osv..), troligen samma för digitaltv. HDMI ligger på extern 5, vilket är näst sista, vga kommer efter den. Går inte att hoppa direkt dit, utan antingen får man börja på ext 1 och trycka sig frammåt, eller gå in i menyn för att välja ext 5 på en gång, detta stör mig lite. PIP funktionen är ett skämt, du kan inte se på två olika tv-kanaler samtidigt, står även i manualen. men verkar som att du kan se på vissa av de externa kanalerna samtidigt som på du ser på tv, dock inte HDMI, vilket är illa.

Kontrollen har jag inget att säga om, den gör sitt jobb.

Detta är väll det jag kan säga om tven, inte gämfört med några andra tv-apparater och inte matat den med HD matrial. Vet inte vad man får om man lägger 11 - 12k på ett anat märke i samma storlek, men inget jag bryr mig om, jag är faktiskt nöjd.

Tillägg; Ojojoj, Hittade en inställning på tven som heter brusreducering, satte denna på hög och oj vilken skillnad det blev. Nu rör inte färgerna sig lika mycket utan är mer solida, inte lika mycket flimmer i dem så att säga. Analoga tvbilden blev även den lite bättre.

Redigerat av Unregisteredc6b76c48, 04 februari 2007 - 15:39.

Postad 25 mars 2007 - 20:18

maresdyk
  • maresdyk
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Nu var det ett tag sedan det hände något i denna tråd.
Jaag är ny i forumet och har följt ett antal trådar under en period. Betyget för Andersson variear i allt från toppen till akata er för den skiten.
JAg funderar helt sonika på vilket pris skulle ni med erfarenhet inom området sätta på denna TV för att den skulle vara svåremotståndligt prisvärd. I dagsläget kostar den ju strax under 11000kr vilket så klart ligger i botten av prisstegen.
Johan

Postad 23 juli 2007 - 18:10

zonama
  • zonama
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick min idag, helt OK bild för priset.
Nån som reagerat över ljudbrum då det är tyst i sändningen ?,
eller om man kollar på tex. kanal 24/text nyheter, alltså
normalvolym utan ljudsändning.
Tyckte den kändes lite onödigt hög, har mailat NETONNET
och avvaktar svar.

Postad 23 juli 2007 - 18:20

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0

Nu var det ett tag sedan det hände något i denna tråd.
Jaag är ny i forumet och har följt ett antal trådar under en period. Betyget för Andersson variear i allt från toppen till akata er för den skiten.
JAg funderar helt sonika på vilket pris skulle ni med erfarenhet inom området sätta på denna TV för att den skulle vara svåremotståndligt prisvärd. I dagsläget kostar den ju strax under 11000kr vilket så klart ligger i botten av prisstegen.
Johan

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom sharp, philips, LG och Sony går att få för samma eller lägre pris så ja inte över 6500:- eftersom man kan få en Swedx 40" FULL-HD för 8495:- eller en LG 42" för 9490:- dock utan inbyggda digitalboxar.

Edit LG går att få för 7990:- i 42" http://www.expert.se...aspx?id=1148414

Redigerat av junkan, 23 juli 2007 - 18:23.

Postad 30 juli 2007 - 08:56

Unregistereded74105c
  • Unregistereded74105c
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Köp inte ANDRESSON!!!

Köpte här om dan en Andresson Y120, efter en hel del mixtrande lyckades jag få en hyfsad bild.
Eftersom detta var min första LCD tv så visste jag inte riktigt hur det hela skulle se ut. Jag är van vid min Sanyo PLV-Z1X så det var den jag jämförde med, jag måste säga att jag inte var riktigt nöjd. Bilden var sämre an på min rojje, nå väl. Andersson tvn gick i ca 10h sedan gick lampan sönder,... detta i kombination med att MYCKET plastigt intryck av andersson tv beslutade jag mig att lämna tillbaka den. Efter lite velande på netonnet så åkte jag till OnOff ok kollade lite och där hittade jag en Sony 40" LCD (KDL-40U2000) för 9995:- la ett halvt öga på den sedan köpte jag den...
Nu kommer vi till det roliga... Fan det är som natt och dag om man jämför enbart bilden. Sonyn är så ###### mycket bättre att jag blev chockad, fattar inte ens varför jag någon sin tittade på Andersson tvn.... För samma pengar får du en riktig märkes tv i grym kvalité och design mässikt är den grymt mycket vackrare och kvalitén på chassit också mycket gedignare......

VARFÖR KÖPA EN TV I KLASS MED DOM DOM SÄLJER PÅ ÖB!!!! när man kan få en sony tv med samma spec. -2" för samma pengar..

Förstår inte varför folk (inklusive mig) ens funderar på netonnets skit.....

Postad 30 juli 2007 - 22:16

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Ha ha sent skall syndarna vakna.
Det finns barra en fördel med dessa undermåliga produkter och det är att de ger en viss prispress på de etablerade märkena.

Numera dock så är det vanligt att Andersson och liknande faktiskt är dyrare.

Postad 31 juli 2007 - 09:14

Unregistereded74105c
  • Unregistereded74105c
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Ha ha sent skall syndarna vakna.
Det finns barra en fördel med dessa undermåliga produkter och det är att de ger en viss prispress på de etablerade märkena.

Numera dock så är det vanligt att Andersson och liknande faktiskt är dyrare.

<{POST_SNAPBACK}>

Jupp. i det avseendet fyller Netonnet en viktig funktion. :-)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.