Canal Digital+MP3,6 USB+HVR-4000
19 svar till detta ämne
Postad 15 January 2007 - 23:47
rise226
-
rise226
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Behöver hjälp med hur jag ska gå till väga med att se mina kodade kanaler på mitt canal digital sat. kort. Har provat fram och tillbaka, sökt på olika forum mm, men är novis på detta, någon som kör denna MP3,6USB och får det att funka? I så fall vilka programm kör ni i mm, ev inställningar, länkar allt är välkommet. http://www.adteknik....ish/mp36usb.htmhttp://www.komplett.....asp?sku=326953// En som behöver hjälp omgående
Postad 16 January 2007 - 08:01
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
Har tyvärr inget svar men då jag ska skaffa CanalDigital snart för att få bättre bild på projjen är jag oxå nyfiken på om det går då jag har exakt samma kortläsare som dig. *väntar spänt på svar* =) Tv-kortet verkar vettigt oxå =)
Postad 16 January 2007 - 16:19
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Tyvärr, ni får koppla den usla boxen till projjen. Korten är låsta.
Postad 16 January 2007 - 16:57
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
Tyvärr, ni får koppla den usla boxen till projjen. Korten är låsta.
<{POST_SNAPBACK}>
Är du säker på det? testat själv eller? Vad jag förstått är det bara HDTV-boxen som kommer att låsas framöver och att inget är låst nu. Har läst lite HÄR och det är vad jag kan förstå inget som är låst nu. Frågan är om man äns kan låsta kortet till tex combo boxarna. Man får väl kolla med CD om det.
Postad 16 January 2007 - 17:58
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Svar nej!Jag hade beställt Canal Digital med HD-box innan FotbollsVM om inte ryktet sa att nya kort var låsta. Jag har ett gammalt kort men CD ville inte aktivera det, de skulle skicka ett nytt + HD-box för 1999 kr. Varför skulle de skicka ett nytt om det inte var låst till deras boxar? Jag har ännu inte hittat ett enda inlägg om att nya kort fungerar i andra mottagare efter att suttit i HDTV-boxen. Gamla gör det. Jag tycker det är för dyrt att chansa på flera hundra i månader och inte kunna använda kortet i HTPC när ett smärtfritt fungerande S2-kort kommer ut på marknaden. PS - jag försökte få aktiverat mitt gamla kort för CanalLocal också då jag inte får in 4:an på Boxerboxen pga att antennen är för dålig, men ett nytt kort ville de ändå pracka på mig. Dyrare för dem så det betyder nog att korten är låsta. Sorry - PiZZaMaN -för mitt alltför självklara påstående i mitt förra inlägg som egentligen är en spekulation
Postad 16 January 2007 - 19:33
rise226
-
rise226
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Svar nej!
Jag hade beställt Canal Digital med HD-box innan FotbollsVM om inte ryktet sa att nya kort var låsta. Jag har ett gammalt kort men CD ville inte aktivera det, de skulle skicka ett nytt + HD-box för 1999 kr. Varför skulle de skicka ett nytt om det inte var låst till deras boxar?
Jag har ännu inte hittat ett enda inlägg om att nya kort fungerar i andra mottagare efter att suttit i HDTV-boxen. Gamla gör det. Jag tycker det är för dyrt att chansa på flera hundra i månader och inte kunna använda kortet i HTPC när ett smärtfritt fungerande S2-kort kommer ut på marknaden.
PS - jag försökte få aktiverat mitt gamla kort för CanalLocal också då jag inte får in 4:an på Boxerboxen pga att antennen är för dålig, men ett nytt kort ville de ändå pracka på mig. Dyrare för dem så det betyder nog att korten är låsta.
Sorry - PiZZaMaN -för mitt alltför självklara påstående i mitt förra inlägg som egentligen är en spekulation
<{POST_SNAPBACK}>
Mitt kort jag har är inte låst, kör det i mina vanliga sat boxar idags läget. Och fram över kanske jag byter till HD boxen: Men det som vore bra att veta är hur går jag till väga med kort läsaren och mitt TV-kort som jag skrev om tidigare.
Redigerat av rise226, 16 January 2007 - 19:34.
Postad 16 January 2007 - 20:19
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Ladda ner testversionen av MyTheatre (funkar hur många ggr som hellst men bara en timma åt gången.
Installera programmet och sök/ladda ner + packa upp till mappen plughin:
Conax108.zip eller Conaxeu4.zip eller conaxup.zip
Du kommer åt inställningarna genom att högerklicka i MT och välja plughin
Stäng ner allt. Sätt i ditt kort i MP3 och starta MultiProgV190setup.exe sedan första phoniexläget.
Detta kommer inte funka på en dag utan du får testa dig fram. Comportinställningar och dylikt gör du i enhetshanteringar, MultiPr och plughinprogammet.
Kan tyvärr inte hjälpa dig mer.
Redigerat av ruva, 16 January 2007 - 20:20.
Postad 16 January 2007 - 21:06
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1236 inlägg
Ladda ner testversionen av MyTheatre (funkar hur många ggr som hellst men bara en timma åt gången.
Installera programmet och sök/ladda ner + packa upp till mappen plughin: Conax108.zip eller Conaxeu4.zip eller conaxup.zip
Du kommer åt inställningarna genom att högerklicka i MT och välja plughin
Stäng ner allt. Sätt i ditt kort i MP3 och starta MultiProgV190setup.exe sedan första phoniexläget.
Detta kommer inte funka på en dag utan du får testa dig fram. Comportinställningar och dylikt gör du i enhetshanteringar, MultiPr och plughinprogammet.
Kan tyvärr inte hjälpa dig mer.
<{POST_SNAPBACK}>
mp36 är ju usb-version - går den att få att simulera Com-port? annars så kräver de flesta plugins com1 (eller 2 etc) och att kunna få dom i Phoenix läge.
Postad 17 January 2007 - 10:00
g00ze
-
g00ze
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har CD:s HDTV paket och kortet är INTE låst ännu iallafall, fick kortet för två veckor sedan.
Jag kör med TT 3200 dvb-s2 kort och en mp3,6 usb läsare som jag ställer i phoenix läge, det fungerar utmärkt, har lite små strul ibland med h264, och då främst på svtHD.
// G00ze
Postad 17 January 2007 - 12:08
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Varför behöver ni mp 3.6 om ni använder äkta kort????
Vi hörs
Postad 17 January 2007 - 19:07
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1236 inlägg
Vi hörs 
<{POST_SNAPBACK}>
mp3.6 / mp3.5 är en kortläsare, inget annat. Den ersätter CAM/CI och INTE äkta kortet/programkortet. fördelen är att vissa dvb-tvkort inte har Common Interface dvs CI att stoppa t ex conax cam eller viaccess cam - och då kan man inte kolla på kodade kanaler med sitt ÄKTA kort. En mp3.5/3.6 löser detta. det löser det hela om man har 2 tv-kort i samma dator, men ett äkta kort. då kan en tuner koda av en kanal, och du kan titta via den andra. (även då kodad kanal - då med en extra instans av t ex dvbviewer) phoenix/mp.3.5/3.6 är inte nåt annat än läsare. Det finns inga piratlösningar idags läge.
Postad 17 January 2007 - 23:39
rise226
-
rise226
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Postad 18 January 2007 - 11:46
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Vi hörs 
<{POST_SNAPBACK}>
mp3.6 / mp3.5 är en kortläsare, inget annat. Den ersätter CAM/CI och INTE äkta kortet/programkortet.
fördelen är att vissa dvb-tvkort inte har Common Interface dvs CI att stoppa t ex conax cam eller viaccess cam - och då kan man inte kolla på kodade kanaler med sitt ÄKTA kort. En mp3.5/3.6 löser detta. det löser det hela om man har 2 tv-kort i samma dator, men ett äkta kort. då kan en tuner koda av en kanal, och du kan titta via den andra. (även då kodad kanal - då med en extra instans av t ex dvbviewer)
phoenix/mp.3.5/3.6 är inte nåt annat än läsare. Det finns inga piratlösningar idags läge.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för svaret Anledningen till min fråga är att jag tidigare använde mp 3.6 ihop med min dragon...... Om jag förstår dig rätt så kan jag alltså använda mp 3.6 ihop med 2st hdtv-kort och sen använda multiprog ungefär som en smartwi lr???? Vad jag inte försår är hur jag får tv-korten och programkortet att kommunicera med varann..... Detta kanske är på gränsen för forumregler?? du kanske kan pm'a mig isf. Tack på förhand Vi hörs
Postad 24 January 2007 - 11:12
rise226
-
rise226
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Behöver lite hjälp och tips! Hur kommer det sig att jag kan se Canal+HD kanalen utan problem när dom kör "reklamen"/testslingan dagtid. För när dom kodade programmen börjar får jag lite frysningar i bilden/slowmotion. och en ökad belastning på cpu från ca 20% till 50% Funkar bra att se HD filmer i datorn utan hackande*Denna del har jag nu löst med ny CPU och Nya minnen samt nytt moderkort*  Kör med HVR-4000+MP3,6USB (Abonnemangskort CD) samt DVB-Viewer Har även försökt att söka in SvtHD, voom, discoveryHD men får inte in dessa kanaler i DVB-Viewer (har sökt dessa manuellt i Tranedit, utan resultat)*detta problem kvarstår dock* Kör jag dessa i Cyberlink PowerCinema så hittar jag alla HD kanaler, men då kan jag inte titta på dom kodade. (behöver tips hur jag ska få MP3,6usb att funka i detta programm)
Redigerat av rise226, 04 February 2007 - 12:25.
Postad 04 February 2007 - 15:04
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1236 inlägg
Behöver lite hjälp och tips!
Hur kommer det sig att jag kan se Canal+HD kanalen utan problem när dom kör "reklamen"/testslingan dagtid. För när dom kodade programmen börjar får jag lite frysningar i bilden/slowmotion. och en ökad belastning på cpu från ca 20% till 50% Funkar bra att se HD filmer i datorn utan hackande
*Denna del har jag nu löst med ny CPU och Nya minnen samt nytt moderkort* 
Kör med HVR-4000+MP3,6USB (Abonnemangskort CD) samt DVB-Viewer
Har även försökt att söka in SvtHD, voom, discoveryHD men får inte in dessa kanaler i DVB-Viewer (har sökt dessa manuellt i Tranedit, utan resultat)
*detta problem kvarstår dock*
Kör jag dessa i Cyberlink PowerCinema så hittar jag alla HD kanaler, men då kan jag inte titta på dom kodade. (behöver tips hur jag ska få MP3,6usb att funka i detta programm)
<{POST_SNAPBACK}>
Kör med HVR-4000 Jag kanske minns fel - men är det inte så att HVR-4000 inte riktigt fixar dvb-s2? (ej färdiga drivrutiner eller så?) I så fall - inte undra på att du inte får in svthd etc.
Postad 04 February 2007 - 15:09
Unregistered9bb18449
-
Unregistered9bb18449
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Behöver lite hjälp och tips! DvbViewer forumet med några kommentarer om kortet. Inte så bra på tyska men problem verkar det vara.
Postad 04 February 2007 - 16:15
rise226
-
rise226
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Inte lätt med Tyska
Men det är konstigt att det funkar om jag kör Cyberlink PowerCinema så hittar jag alla HD kanaler, men kommer inte åt dom kodade. Så problemet måste ligga i DVB-Viewer
Postad 04 February 2007 - 19:16
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1236 inlägg
Inte lätt med Tyska Men det är konstigt att det funkar om jag kör Cyberlink PowerCinema så hittar jag alla HD kanaler, men kommer inte åt dom kodade. Så problemet måste ligga i DVB-Viewer
<{POST_SNAPBACK}>
när du skriver att du hittar alla i Powercinema - Får du bild på dom också?
Postad 04 February 2007 - 19:36
rise226
-
rise226
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Inte lätt med Tyska Men det är konstigt att det funkar om jag kör Cyberlink PowerCinema så hittar jag alla HD kanaler, men kommer inte åt dom kodade. Så problemet måste ligga i DVB-Viewer
<{POST_SNAPBACK}>
när du skriver att du hittar alla i Powercinema - Får du bild på dom också?
<{POST_SNAPBACK}>
Nej,eftersom dom är kodade så kan jag inte se på dom i Powercinema. Men i DVB-Viewer så får jag inte in dom frekvenserna.
Postad 04 February 2007 - 21:01
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1236 inlägg
men får du bild på svthd? Den är inte kodad, dock behöver man säkert familjeabb eller lokalabb.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|