Fable 2 Àr under utveckling för fullt av Lionhead Studios och kommer ges ut av Microsoft Game Studios. Det Àr en uppföljare pÄ Fable och Fable: The Lost Chapters. Det utannonserades i 2006, att spelet skall slÀppas nÄn gÄng under 2008, inget nÀrmare datum spikat dock. Spelet utspelar sig i Albion, 500 Är efter handlingarna i Fable, en kolonial era Äterspeglandes tiden dÄ strÄtrövare hÀrjade, men vapnen Àr fortfarande promitive, men allt annat Àr mer utvecklat, med stora slott och stÀder istÀllet för smÄ samhÀllen eller byar.
Boxshot
Story (innehÄller en del spoilers, men jag vet att ni inte kan hÄlla er ): PÄ X06 sÄ pratades det om Fable 2 en hel del, Molyneux avslöjade början av storyn.
Markera nedanstÄende för mer av storyn och spoiler OBS!!! Fritt översatt!!!
Spoiler
Du kan vÀlja mellan man eller kvinna, spelet börjar i klassisk spelstil. Allt handlar om en fÄgel, flygandes genom detta fantastiska, otroliga landskap, genom djupa dalar, över bergstoppar, genom stadens gator, fÄgeln landar och tar ett break pÄ taket av ett torn, och krabbar ur sig. Kameran följer skiten ner, och den landar pÄ en unges huvud - det Àr du. Hursom helst, det Àr spelet stil. Du Àr inte vÀrd nÄtt, du Àr ingen, du lever i kloakerna, alla du kÀnner bara, ignorerar dig. Ditt kall Àr att bli hjÀlte, det Àr ditt öde...
Storyn har Àven en ond karaktÀr, som Àr Lucien, vi försöker göra honnom till den mest grymma fienden nÄgonsin, inte elak, grym. Hans kall Àr att bygga detta torn, kallat "The Spire", tornet kommer sluta 50 miles högt, vad du kommer göra med det tornet Àr vÀldigt beroende av hur du spelar spelet... Det skall finnas kÀnsla att du Àr inne i vÀrlden och att storyn griper dig, vad du Àr, sÄ du kommer kÀnna att storyn Àr annorlunda nÀr ni spelar, men du kommer fortfarande prata om det, du Àr insatt i storyn, att skapa en grupp av hjÀltar.
Hunden: Som spelare kommer du stöta pÄ en hund, som kommer stanna med dig hela spelet. Molyneux har sagt att hunden ska fÄ spelaren att bry sig, att lÀra sig kÀnnslor och kÀrlek. Varje hund kommer vara unik pÄ nÄtt sÀtt och kunna anpassa sig beroende pÄ faktorer som spelarens inriktning. Hunden kommer att varna spelaren för inkommande hot, och pÄ sÄ sÀtt helt ersÀtta minimapen, och attakera de fiender som spelaren Àr mest svag mot, beroende pÄ vilket vapen som Àr draget för tillfÀllet. I en ny intervju visade Molyneux nÄgra interraktiva handlingar man kan göra med sin hund som att köpa leksaker, leka apport, ge beröm och bestraffa din hund för dess beteende.
Hunden lyder tre huvudlagar (attackera inte spelaren; ovillkorligt Àlska spelaren och skydda sig sjÀlv.), och har avancerad AI. Hunden Àr inte direkt kontrollbar, men den kommer svara pÄ spelaren handlingar; att börja attackera sÄ gör hunden detsamma, springer du sÄ springer hunden ocksÄ. Beteendet Àr omgivnings-relaterat, hunden kommer hÄlla sig nÀrmare i stÀder eller om spelaren Àr skadad och lÀngre ifrÄn om man Àr ute i det fria. Han Àr, till en viss grad, möjlig att trÀna olika uttryck och handlingar.
Familj: Ett annat sÀtt att fÄ spelaren att bry sig Àr familjen. Spelaren kan "chatta" upp nÄn (bÄde kvinnor och mÀn) och gifta sig. Spelaren skall kunna ha skyddat samt oskyddat sex med NPCs av det motsatta könet, som kan komma att resultera i ett littet knodd. Barnets utseende kommer bero pÄ förÀldrarnas utseende, och barnets egenskaper och styrkor kommer bero pÄ förÀldrarnas olika egenskaper. Elaka hjÀltars barn kommer vara elaka medans rika barn kommer bli bortskÀmda och feta. Har du ett litet hus och Àr fattig sÄ blir ungen mager. Spelar du som kvinna sÄ blir du gravid och det resulterar i en liten filmsekvens.
VÀrlden: Molyneux har sagts vilja skapa en dynamisk, och förÀndrande vÀrld i stor skala. Eftersom spelet kommer utspela sig under hela hjÀltens liv, sÄ kommer mycket att förÀndras. Ett exempel pÄ det Àr en liten by som du kan förstöra eller hjÀlpa, pÄ sÄ vis kan det förÀndras till en stad eller en ruin. Att byteshandla i en sÄdan by kommer öka volymen pÄ den, vilket kommer skapa en liten stad kring platsen, medans om du förstör den eller plundrar den sÄ kommer omrÄdet att ödelÀggas. All egendom i spelet kan Àgas av spelare, ofta lÄser sÄdant upp nya uppdrag och quests. Du kommer bli betitlad för olika Àgareskap av land och egendom, om du t.ex. köper alla hus och all mark i en stad sÄ kommer du bli kÀnd som borgmÀstare, kung och tillslut hÀrskare.
Teknik: Grafikmotorn skrivs av utvecklarna sjÀlva, men middleware Àr integrerat i flera delar av spelet. Havok anvÀnds som fysikmotor och Kynapse anvÀnds för AI. Motorn sÀgs ta upp mycket av Xbox 360s kraft, eftersom löv kommer bli individuellt animerade och 15 miljoner objekt redan finns i spelet.
Hade hellre haft ett stort kattdjur iofs. Givet köp dock. Molyneuxs produktioner hÄller alltid hög kvalitet. Denna gÄngen har han hÄllit tillbaka pÄ att lova en massa vilket bÄdar gott. Han har haft en tendens till att lova en jÀkla massa som senare inte kommit med i spelen.
NĂ€sta projekt tycker jag kan bli ett nytt Dungeon Keeper
Haha, sÄ nedrans elak du Àr
Jag ska vÀl som vanligt köra pÄ det snÀlla stuket, dvs polygynandri och en massa ungar... med kvinnorna dÄ givetvis.
Men jag tror mer pÄ att bygga upp stÀder Àn att rasera dom. Det gynnar nog en mer, för dÄ kan man bli rik pÄ kuppen. Och som vi alla vet sÄ dras chicks till de som har mycket stÄlar.
Jag gillade det första Fable och hade rÀtt kul med det.....Men det var ÀndÄ ett spel som inte pÄ lÄnga vÀgar levde upp till den Hype som herr Molyneux tillsammans med allt för godtrogna speljournalister byggt upp. Spelet var underhÄllande men jag tyckte att det var trÄkigt att det helt saknade frihetskÀnsla, man var oerhört styrd och kunde bara gÄ lÀngs utstakade vÀgar och följa manus....
Förhoppningsvis har man tagit Ät sig av all kritik som riktades mot Fable och med hjÀlp av ny och kraftfullare hÄrdvara finns ju alla möjligheter att skapa nÄgot riktigt coolt....Filmklippen dÀr man visar hur hundens ai Àr tÀnkt att fungera lovar ju onekligen gott.
Ser med spÀnning fram emot flera screenshots och filmklipp inifrÄn spelet.
Det har alla förutsÀttningar att bli ett kanonbra spel, speciellt eftersom det ska bli lite mer "vuxet" Àn det första spelet. Gillade inte riktigt den barnsliga kÀnslan i det första, dels i grafiken och dels i utförandet.
Jag kommer definitivt inte vara taskig mot min hund. Jag ska lÀra honom ondskans belönande konst och se honom vÀxa upp till en trehövdad gigantisk cerberos. Sen slÀpper man bara kopplet i stÀderna och sÀger "buss pÄ" och njuter av lemlÀstningen
Hoppas bara Äldrandet inte fungerar pÄ samma sÀtt. Tog inte lÄng tid innan man blev en gammal gubbe (iofs helt deformerad av ondska och tatureringar men ÀndÄ) sÄ fort man kastade lite magi.
I första fable blev man vÀl Àldre allt eftersom man klarade quests, sÄ att nÀr man klarade sista questen sÄ var man sÄ gammal som det gick att vara i spelet?
I första fable blev man vÀl Àldre allt eftersom man klarade quests, sÄ att nÀr man klarade sista questen sÄ var man sÄ gammal som det gick att vara i spelet?
Nej, jag nÄdde maxÄlder lÄngt innan sista questet. Det berodde pÄ hur mycket magi man anvÀnde.
Jag spelade ond i första Fable och sedan god i Lost Chapters
Fable var ju dock rÀtt trasigt nÀr det gÀllde magi. Det vara bara att levla upp den spellen som skickade ut eld runtomkring en och sen spamma den friskt sÄ blev man odödlig. Aldrig nÄn fiende som ens rörde mig efter man hade levlat upp den spellen.
Det verkar som jag inte Àr ensam om att ha förvÀntningar pÄ Fable 2.
Som tidigare nÀmnt planeras det att slÀppas under 2008. PÄ Lionheads hemsida finns det massor av bilder och förarbete att titta pÄ inför det kommande spelet. Samtidigt sÄg jag att "X-box 360 Elite" finns att köpa i staterna, men jag vet inte om det finns i Sverige Àn? Med nya X-box 360 Elite följer Àven HDMI utgÄng samt en större hÄrdisk pÄ 120 GB. Det kan nog bidra till en trevligare upplevelse av Fable 2. Men jag orkar knappt vÀnta dÄ jag har spelat det första spelet sÄ mÄnga gÄnger. Jag tyckte grafiken var imponerande i det första spelet, men utifrÄn de demos jag sett för Fable 2 sÄ lÀr det första spelet blekna i jÀmnförelse.
NÀsta Är kommer Fable 2 och det ser mÄnga fram emot. Just nu kan man rösta pÄ en del musikers bidrag till Fable 2 teaser. Jag tyckte det var roligt att se samma teaser med alternativa soundtracks.
Well, nu har det kommit ut mer information tack vare förhandstittar:
Melee combat tas om hand med en enda knapp, X-knappen. Men allt har att göra med timing, och det finns ett djupt system bakom. Man blockar genom att hÄlla inne. Man kan ocksÄ interagera med omgivningen och counterattacka pÄ ett smidigt sÀtt.
PÄ samma sÀtt gör man med magi ( och ranged (Y).
En annan sak som avslöjades var döden. IstÀllet för att bara ladda spelet och köra vidare sÄ fÄr man offra guld, exp eller "reknown". Om man vÀntar för lÀnge sÄ gÄr man upp av sig sjÀlv men dÄ fÄr man istÀllet fler Àrr och det pÄverkar hur man bemöts (de ser att man förlorar ofta) av andra.
Det finns heller inga cutscenes, utan fungerar ungefÀr som i Gears of War.
Fastnade aldrig för första spelet nÀr jag lirade det pÄ PCn men kanske kan detta bli bÀttre. Köper jag en 360 kanske det Àr vÀrt ett inköp. Dock tycker jag att Peter molyneux eller vad han heter snackar sÄ mycket skit. Som hunden t.ex, den kommer förmodligen inte vara nÄgot mÀrkvÀrdigt. Men han smickrar upp det om ditten och datten reagera, skapa kÀnslor. Aja vi fÄr se. Gav förvÀntan en 2a. Mest för att denna man besvikit mig sÄ mÄnga gÄnger tidigare och för att jag inte fann 1an att vara nÄgot speciellt.
Suck, bra att du hoppar pÄ folk utan anledning, man röstar pÄ vilka förvÀntningar man har pÄ spelet innan det kommit ut och sen nollstÀlls röstrÀknaren nÀr spelet slÀpps.
Men det har vi vÀl alla lÀrt oss frÄn Halo 3-trÄden att grafiken inte brukar förÀndras "bara" nÄgra mÄnader före release. (Nu har vi inte sett det slutgiltiga resultat Ànnu, men jag tyckte det var ett roligt exempel)
Poleras brukar det ju göra (Lair har fÄtt bÀttre eld och grÀseffekter t ex) men fundamental förÀndring med bara ett par mÄnader kvar sker inte. DÄ fÄr man göra som Timeshifts utvecklare och skjuta fram det nÄgot Är.
Men det Àr lÀngre Àn nÄgra mÄnader kvar tills Fable 2 Àr klart sÄ i just detta fallet kan det hÀnda en del.
Menade allt prat om att man inte förbÀttrar grafiken i slutet av spelprocessen, t.ex. efter folk sÄg betan eller tidigare screenshots, sen nÀr senaste E3-trailern kom sÄ var det vÀldigt snyggt, kanske inte "tappa hakan"-snyggt, men snyggt.
Fast i Halo 3 fallet sÄ var det multiplayer de visade först. Under E3 var det singelplayer vi sÄg för första gÄngen, iallafall gameplay. Och dÄ Àr det en viss skillnad. Men jag tror inte multiplayer kommer vara mycket snyggare Àn betan, bara lite polish.
Nu har jag kikat runt lite mer pÄ de videos som finns, och mÄste sÀga att det trots allt ser lite bÀttre ut Àn jag först tyckte. Bara det Àr gigantiskt stort sÄ...
De mÄste dock fila pÄ stridsanimationerna, de ser för osammanhÀngande ut.
Forza och Fable var stora orsaker till att jag köpte gamla goa XBOX. Ett av spelen var en grym besvikelse. ĂndĂ„ har jag vĂ€ldigt svĂ„rt att lĂ„ta bli att bli sugen pĂ„ Fable 2, sĂ„ mycket potential, sĂ„ genialt... tĂ€nk om det blir bra gjort den hĂ€r gĂ„ngen. Ăven om jag att fulgubben Molyneux Ă€r sĂ„ full av dynga att det stĂ„r ur öronen pĂ„ honom vill jag verkligen att det skall bli bra!
Det Àr sant att det första spelet var alldeles för linjÀrt!
Vad som fÀngslade mig var musiken och stÀmningarna i det fösta Fable. Jag betraktar mig definitivt inte som en gamer, utan spelar nÄgon gÄng ibland. Men jag gillade verkligen designen i det första spelet, fÀrgerna och all formgivning. Jag anser att det var en överdrift att kalla Fable 1 för ett rollspel, variationsrikedomen var alldeles för smal för att leva upp till det ryktet.
Mina förhoppningar inför det kommande spelet Àr stora, kanske jag Àr för gammal för att spela denna typ av spel? Men jag kÀnner mig road och blir lÀtt fÀngslad av dem.
Visst finns samma rÀdsla hos mig inför Fable 2 som hos mÄnga andra; att det Äterigen blir en massiv hype dÀr man bara slaktar liknande figurer pÄ löpande band.
Jag hoppas pÄ ett Fable med en större variationsrikedom, vackra animationer och mer utrymme för innovativt tÀnkande. Jag kan inte kritisera de demos som Àr slÀppta för nÀrvarande, dÄ de fortfarande Àr ganska skissartade.
Men Lionhead har pressen pÄ sig att leverera ett spel som Àven appellerar till Àldre gamers, dÀr folk kan dra paralleller till sin egen vardag i en större skala. Det Àr vÀl det som identifikation handlar om?
Det vore trevligt att se hur djupare relationer utvecklas mellan mÀnniskor, och hur dessa möten prÀglas av miljöerna som man befinner sig i. Kanske rent utav dialekter skulle kunna varieras flitigt beroende pÄ var man befinner sig i landet.
Ponera nu att vÀrlden i Fable 2 kommer vara 10 ggr sÄ stor som den första, fodrar det dÄ inte lite mer av hur folk; beter sig, klÀr sig, pratar osv.
Jag vill inte lÄta som en sucker, men en av anledningarna till att jag övervÀger x-box 360 Àr mycket för Fable 2. Men utifrÄn nyheterna frÄn Lionhead verkar det dröja till augusti/september 2008. VÀrlden i Fable Àr sÄ gott som klar, men nu ÄterstÄr bara finpoleringen av spelet.
Men utifrÄn nyheterna frÄn Lionhead verkar det dröja till augusti/september 2008. VÀrlden i Fable Àr sÄ gott som klar, men nu ÄterstÄr bara finpoleringen av spelet.
Ăh.. Har de sagt det? Ska de finpolera i ett Ă„r ?
Jag menar, spelet ser inte sÄ klart ut frÄn vad jag sett pÄ film, men du kanske lÀser nyheter och har bÀttre insikt om hur lÄngt de kommit.
Under de sista sekunderna av detta klipp nÀmner han att bolaget tÀnker spendera ytterliare ett Är till med att arbeta pÄ spelet, men lyssna noggrannt. Du kan dubbelkolla och korrigera mig om jag har fel. Men jag antar att mycket av arbetet kommer handla om att fÄ bort alla buggar, kanske misstag i spelets storyline osv. Jag gissar att det handlar om en ordentlig genomgÄng för att undvika eventuella misstag i spelet. Men visst har du rÀtt Zoiler, det kan inte bara vara finliret kvar? Arbetet kommer förmodligen vara mer omfattande med att fÄ till alla strukturer i byggnader, finslipa animationer osv. Men som sagt, han berÀttar inte direkt om vad som ÄterstÄr. Men dÀremot sÀger han att vÀrlden Àr klar.
Den filmen har jag nedladdad pÄ hÄrddisken. Kanske dags att ta sig en titt pÄ det nu sÄ jag kan vara med i diskussionen
KÀnner jag Molenyux rÀtt sÄ lÀr det bli förseningar vad han Àn sÀger. Han Àr vÀl inte direkt kÀnd för att leverera i tid . à andra sidan kan de mycket vÀl ha jobbat med Fable 2 ett tag i det tysta och fÄtt ett försprÄng. Ska kolla pÄ filmen och Äterkomma.
Edit: SÄ han sa precis det du sa. VÀrlden Àr klar och de ska anvÀnda ett Är för att fÄ spelet att skina. Det verkar som arbetet Àr lÄngt framskridet. DÄ borde det heller inte bli försenat.
Combat sÄg ganska intressant ut, men de fÄr gÀrna inkludera blod och helst sönderslitna lemmar
Jag har varit bestatt av det första Fable sedan det kom ut.
Men jag kÀnner som mÄnga andra att spelet var alldeles för kort. Vidare var det ett spel som frÀmst tilltalade yngre spelare dÄ det inte var vidare avancerat. Men jag minns hur jag satt pÄ helspÀnn första gÄngen som jag spelade Fable, jag var verkligen helt trollbunden.
NÀr jag först hörde ryktet om Fable 2 var i vintras dÄ jag gjorde min VFU (verkasamhetsförlagd utbildning) pÄ en skola i HÀgersten.
Jag utbildar mig till lÀrare och spenderar en hel del tid ute i grundskolan.
Jag har hunnit bli 31 Är gammal, men hade skitkul dÄ jag pratade om Fable med tvÄ 5:e klassare. Men jag hade aldrig anat att det skulle ta ca: 1-1/2 Är innan uppföljaren kom.
Jag vet inte om jag var sÄ imponerad av det första fable, Men jag hoppas dom lÀrt sig nÄgot ocksÄ, att rÀtta sina fel.
Fable 2 verkar lovande, ser fram emot att ha en hund vid sin sida nÀr man slaktar oskyldiga mÀnniskor i stÀderna... Men att spela god Àr roligast i lÀngden, förutom i GTA-serien.
Det finns nÀstan inga spel pÄ 360 i dagslÀget som krÀver HD om det Àr sÄ du menar.
Alla spel krÀver ett minneskort eller hÄrddisk för att ha nÄgonstans att spara din framgÄng sÄ att sÀga, men inget krav pÄ hÄrddisk.
Det Àr inte som pÄ PC att du behöver installera olika stora spel pÄ hÄrddisken. Du köper skivan, och sen sparar du pÄ HDD eller minneskort (savefiles tar ytterst liten plats).
Om nÄgot spel Àr vÀldigt stort sÄ slÀpps det istÀllet pÄ flera skivor. Vilket hittills ett spel har gjort (snart, Blue Dragon).
Nej, det Àr som jag sa- Det Àr inte som pÄ PC att du kan installera spelet pÄ HDDn. Du mÄste alltid anvÀnda spelskivan. HDD storleken har dÀrför ingen betydelse.
Diskutrymmet anvÀnds till serier, demos, mp3 etc.
à terigen vill jag tacka för ditt tÄlamod dÄ jag inte Àr insatt i dessa Àrenden (och att du strök min föregÄende klantiga kommentar )
Det verkar som om jag har mycket att lÀra hÀrute betrÀffande dom nya maskinerna. KÀnns lite trÄkigt att jag inte kommer att köra 5.1 nÀr jag spelar Fable 2. Jag prioriterade bort hembio för vanlig tvÄkanal, Ängrar mig inte heller - kanske bara nÀr det gÀller spel.
Men vilka Àr dina förvÀntningar pÄ Fable 2?
Tror du att det blir mer innovativt, eller lika linjÀrt som första Fable.
Det verkar som om jag har mycket att lÀra hÀrute betrÀffande dom nya maskinerna. KÀnns lite trÄkigt att jag inte kommer att köra 5.1 nÀr jag spelar Fable 2. Jag prioriterade bort hembio för vanlig tvÄkanal, Ängrar mig inte heller - kanske bara nÀr det gÀller spel.
Ja det Àr bara till att frÄga nÀr du vill lÀra. Forumet kan det mesta . 5.1 i spel Àr vÀldigt bra att ha, speciellt i skrÀck och actionspel. Jag hoppade till varje gÄng en röst bakom mig skrek "howdy Lightning!" nÀr jag spelade bil/barn/skrÀckspelet Cars. Var alltid tvungen att kallsvettigt se efter om nÄgon stod bakom mig
Men vilka Àr dina förvÀntningar pÄ Fable 2?
Tror du att det blir mer innovativt, eller lika linjÀrt som första Fable.
Jag gick inte pÄ hypen förra gÄngen sÄ jag kunde spela det och ta det för vad det var. SÄ jag gillade Fable- det Àr alltid kul att spela ond . Vi fÄr vÀl hoppas att det blir friare denna gÄngen.
In short, ganska höga förvÀntningar pÄ att spelet ska bli underhÄllande och att jag kan lÄta min hund vÀxa till en trehövdad cerberos som jag kan slÀppa lös pÄ gÀsterna i mitt hotell.. eller nÄt
Jag var speciellt förtjust i bÄde grafik och musiken i Fable.
NÀr jag knatar runt genom Greatwood fÄr jag ofta en liten kuslig, melankoliskt kÀnsla av musiken: Svepande strÄkar med smÄ klockor som ringer i bakgrunden.
Jag gillar mest att spela god i Fable dÄ det fodrar mindre energi, det blir lÀttare att ta sig fram.
Om jag fÄr rÄd kommer jag att handla 360-Elite dÄ jag tycker att den svarta Àr mycket snyggare Àr den vita. Jag har inte full HD pÄ min tv, men tror att 720p rÀcker lÄngt för mig. NÀr jag ser pÄ film tycker jag att 720p ser bÀttre ut Àn 1080i.
Givetvis kommer nÄgot miserabelt hÀnda hunden som fodrar en hÀmndaktion. Jag skulle gissa att lagom nÀr man blivit vÀldigt förtjust i sin hund, drÀps den obarmhÀrtigt av ondskans hantlangare. Jag skulle inte bli förvÄnad som jag fÀller en tÄr om det skulle intrÀffa?
DrÀps vet jag inte...tror den Àr ett lite för viktigt moment för att försvinna frÄn spelet, men det Àr möjligt att den blir kidnappad eller "tros vara död" eller liknande. Sen Äterförenas man mot slutet oh happy joy.
Eller sÄ Àr den med hela spelet. Eller inte
Edit: Ja musiken och grafiken gav Fable en speciellt stil. Ganska skön sÄdan. Kan fortfarande erinra mig lÄtar i huvudet as we speak.
AngÄende hunden lÀr den vara med en hela spelet, om man sÄ vÀljer. Den ska tydligen fungera lite som navigationshjÀlp (de har tagit bort minikartan) och "man ska aldrig behöva leta efter den". Om man inte vill förstÄs, man kan lÀmna den nÀr den haltar t ex och dÄ panorerar kameran till hundens perspektiv nÀr spelaren gÄr lÀngre och lÀngre ifrÄn honom, skadad som han Àr (iallafall gjorde den det i previewen, kanske bara var utvecklarna).
Hundens utseende Àndras efter hur man sjÀlv agerar.
Och jag snappade upp ett par intressanta grejer dÀr. T ex:
When you engage bad guys or monsters in combat, your dog will do everything in its power to protect you, which basically means that it'll attack the enemy that poses the greatest threat. To demonstrate this, Molyneux unsheathed his sword in front of a small group of enemies, at which point his dog decided that the guy carrying a gun was the most immediate danger and charged at him. When Molyneux put his sword away and readied his rifle (Fable 2 takes place some 500 years after the original game), the dog figured out that the enemies with melee weapons were now the most dangerous and leapt at one of them instead.
Hade glömt av att det fanns sÄna vapen (sÄg man i första CG trailern). Vi har ju bara sett svÀrdfighter. LÀgg dÀrtill "modern" teknik som pistoler samt magi och det blir riktigt intressant.
Even Peter Molyneux has a soft side, and he claims that one of his favorite things to do in Fable 2 right now is to play with both his dog and his young son. We've yet to meet his Fable 2 family, but we did get to see Molyneux playing fetch with his dog using a squeaky ball that he'd purchased previously
De har fokuserat sÄ mycket pÄ hunden nu att jag glömt av barnet man kan fÄ . Det blir nog ocksÄ intressant. Och att man kan köpa olika saker och anvÀnda dem till att leka med hunden - Nintendogs
The dog even ran off to relieve itself against a tree at one point during the demo, and we're told that particularly evil mutts will enjoy soiling the bodies of slain enemies in the finished game.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".