Hej igen. Har för mig att 30.1:an var billigare än 301:an faktiskt. knappt 18.000.
Kom ihåg att jag betalade 22.500 med riasteget. Dock kör jag med ett Holfi Batteriaa nuföriden. Synnerligen välljudande:-) Men jag tror inte 1000 räcker till din service på 301:an om jag ska vara ärlig. Fick själv närbrum på ena kanalen efter åskan. DYYYYRT blev det. Tur att hemförsäkringen tog det...
Men det är väl inget dåligt pris i alla fall. Har haft turen också att köra 301:an mot Krells KAV 300i under ett par veckor då jag funderade på att byta... Det slutade med att jag behöll Primaren:-) Prisskillnaden var inte riktigt värt uppgraderingen. 16.000 kr mellan ville säljaren ha då!!! Men beg KAV 300i är nog en av få stärkare som håller sig mot 301:an om man inte vill lägga större belopp emellan:-)
Efter 12 år med den kan jag bara säga att en Audio Research kombi eller ett litet Krellsystem är enda alternativet för mig. ALLT annat är nedköp!!!
Så lycka till med Primaren!!! :-)
Var bara noga med att inte det är missljud i någon av kanalerna efter service eller att det skiljer sig för mycket i de båda kanalerna i ljudstyrka eller liknande då den är helt uppbyggd som 2 monokanaler. EN ÄKTA balanderad 2-kanalare!!!
MVH Thomas