Har pratat med Harman Kardon Sverige eller rättare sagt deras verkstad i Göteborg.
Trevligt att man får svar så snabbt från dom :-) + poäng
Men dom påstår att felet beror på att man inte använder volymen på förstärkaren utan man endast använder fjärr...och att den bör lämnas in på rep, för byte av volymencodern i app...
Frågade om felet skulle kunna uppstå igen efter rep då man trots allt använder fjärren alltid, nämnde även att jag läst att trots rep att fel återkommit efter nån månad........svar: ovanligt....
Frågade även om man kunde förhindra fel igen på något sätt typ genom att använda volymen på app då och då....svar: ja
Jag e ingen el-nisse och borde kanske inte ifråga sätta svaret men gör det ändå.
Anser att eftersom volymen ändras med typ ettor och nollor då man trycker på fjärr, då volymen på enheten inte är motordriven så borde det inte ha någon betydelse hur man ändrar volym.
Antar att den inte är motordriven då den ej rör sig då man höjer eller sänker volymen.
Då han även nämnde att det var ju ett vanligt fel förr med knaster och dyl på typ bas och disk när man skulle ändra där...men felet e ju inte av den arten.. så att nämna det e lite konstigt...
Felet e ju att den utan anledning får ett ryck och höjer volym typ 10 db eller mer....kan det vara så att det e nån störning via elnätet som gör att den får lite spel...?
Ja, va ska jag säga det har hänt tre gånger :-( gillar HK'n otroligt mycket på alla plan...Har garanti kvar så det blir väl att skicka upp den men e inte glad för det...dels pga vikten & posten, är rädd om den, har orginal låda kvar men ändå... :-(
Tycker det e synd att på en sån dyr maskin och att felet tydligen funnits på tidigare app från HK och ej åtgärdat e lite tråkigt...
Redigerat av Unregistered2e48f563, 19 August 2007 - 08:06.