Postad 22 July 2007 - 15:31
Hej vågar man inte fråga så får man inget veta. Har idag Primare I21 förstärkare, OM man skulle vilja koppla in en subbas i "anläggningen", vad ska man då göra? Jag inser hur "nybörjar" denna fråga är, men det hjälps inte. Måste jag köpa ett till steg eller vad finns det för alternativ?
Postad 22 July 2007 - 20:31
Ahh! Tusen tack! Hade för mig att det fanns en enkel lösning.. Följdfråga, en bra aktiv sub för så lite pengar som möjligt? (Ja, jag ska även söka i forumet) Förutsättningarna är Primare I21, Squeezebox, Monitor Audio Gr20.
Postad 22 July 2007 - 20:45
Jag hade inte kollat på något billigare än Velodyne MiniVee SPL-800i om man ska ha nytt.
Annars någon begagnad Velodyne / REL sub om man gillar riktigt bra aktiva subbar.
Annars någon begagnad Velodyne / REL sub om man gillar riktigt bra aktiva subbar.
Postad 22 July 2007 - 21:58
Ja det såg inte helt dum ut mini wiin, men lite dyr kanske, hade gärna tänkt mig nåt under 4000:- Men förutom en typ signalkable så behöver man inget mer för att man ska få ljud ur subban alltså?
Postad 22 July 2007 - 22:06
Nope, är den aktiv så har den inbyggd förstärkare 
Ett hett tips är ju XTZa subbarna, får mycket bra kritik av folk överallt tycker jag
Ett hett tips är ju XTZa subbarna, får mycket bra kritik av folk överallt tycker jag
Postad 25 July 2007 - 15:17
Har kollat in XTZ och varför inte? Frågan är då om jag ska ta 8" eller 10" Den kommer ju även få spela till film, men det är inte därför jag köper den, är inte i dagsläget intresserad av 5.1, kanske man blir?
Men i alla fall så tänker jag att 8" :arn är 1000:- billigare och mindre element = rappare bas? Å andra sidan så har jag 25-30 m2 stort varadagsrum att fylla.. Ja vad tror ni? Jag känner att jag är beredd att köpa denna på vinst och förlust (8"eller10") För återförsäljare i Norrland är det väl dåligt med? Såg just att dom har nån sorts Buy and Try period på 3 veckor.. Nån som vet om det fortfarande gäller då det var skrivet 2005?
Tacksam för svar!
Men i alla fall så tänker jag att 8" :arn är 1000:- billigare och mindre element = rappare bas? Å andra sidan så har jag 25-30 m2 stort varadagsrum att fylla.. Ja vad tror ni? Jag känner att jag är beredd att köpa denna på vinst och förlust (8"eller10") För återförsäljare i Norrland är det väl dåligt med? Såg just att dom har nån sorts Buy and Try period på 3 veckor.. Nån som vet om det fortfarande gäller då det var skrivet 2005?
Tacksam för svar!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
38 bilder
50 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?