Jag har relativt nyligen satt ihop min första egna HTPC. Är nöjd med det mesta men skulle gärna få ner ljudvolymen lite grann.
mitt chassi är ett Antec fusion och CPU´n är AMD athlon x2 dual core 5000+ (65W)
Kör just nu med originalfläkten till CPUn och kör med flätkarna som följde med chassit.
Jag skulle helst av allt vilja köra CPUn passiv, men jag vet inte om det är möjligt. Har en kompis som använder en thermalright si-128 för att kyla processorn passivt. Han har samma chassi som jag, men en strömsnålare processor, AMDs nya BE-modell (45w) Det verkar funka bra för honom, han kör TRICOL fläktarna på lägsta.
Min fråga är om jag kommer kunna göra samma sak med min? Min CPU är som som sagt en 65w CPU och borde behöva mer kylning än hans.
Har därför köpt mig 2 noctua fläktar som är väldigt tysta och som dessutom verkar blåsa på rätt bra. Min tanke är att använda en som inblås och en som utblås, och sen kanske klara mig på passivt med SI-128an? Är detta möjligt? Finns det något bättre alternativ? Har även sett att thermalright har en modell som heter XP 120, den verkar svår att få tag på men kanske skulle fungera bättre? är även osäker på om den passar...
Om det inte är möjligt att köra passivt så kör jag nog med si-128an ändå och sätter på en till noctua fläkt.
Alt. köra med någon 80 mm heatsink och fan som är väldigt tyst.
Vad tror ni?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?