Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Canal digital - HD-box klarar ej Samsung M-serie!

26 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 26 August 2007 - 07:50

Unregisteredb019ee1d
  • Unregisteredb019ee1d
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
Vill bara varna alla som tÀnkt skaffa Canal Digitals Hd-box utan hÄrddisk. Denna funkar ej ihop med Samsung Lcd M-serie via Hdmi. Samsungen har Hdmi version 1.3 och Hdboxen Hdmi 1.2. Detta resulterar i att ljudet via Hdmi ej fungerar. Vidare sÄ blir bliden missfÀrgad pÄ teven. (Vid start blir bilden först grön, om man dÄ tar ut hdmi sladden och sÀtter tillbaka funkar bilden som den ska).

Postad 26 August 2007 - 09:32

TomJones83
  • TomJones83
  • AnvĂ€ndare

• 111 inlĂ€gg
  • 0
Varför skulle inte ljudet fungera för att de har olika HDMI-versioner? DÄ fungerar alltsÄ inga produkter med Àldre version Àn 1.3 med samsungen? Yeah right... Du kanske ska kolla dina instÀllningar/instruktionsmanual innan du börjar sprida misinformation pÄ ett forum?

Postad 26 August 2007 - 09:53

Unregisteredb019ee1d
  • Unregisteredb019ee1d
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
HÀr Àr ett svar frÄn Canal Digital:

Detta problem ni har Àr pÄ grund utav att vÄran hdbox anvÀnder en Àldre version av HDMI medans eran Samsung TV har en nyare och Samsung TVŽn inte Àr bakÄtkompatibel med den Àldre versionen som vi kör med pÄ vÄran box. Och av denna anledning sÄ Äligger inte detta problem oss utan Samsung att göra sina TV apparater bakÄtkomplatibla med den Àldre versionen av HDMI. Vi har Àven inget samarbete med de olika TV tillverkarna sÄ de Àr helt upp till TV tillverkarna ifall de vill göra sina TV apparater komplatibla med vÄran box. Och den skylldigheten har ni som kunder att kolla upp innan ni handlar TV och box att kolla att de Àr komplatibla med varandra. Har ni frÄgor angÄende detta ber vi er vÀnligen ringa till oss pÄ Canal Digitals Kundservice, ni nÄ oss pÄ telefonnummer: 0770-33 22 11. Med vÀnlig HÀlsningar Canal Digital Sverige AB Henrik Kohlström Kundservice

Postad 26 August 2007 - 09:53

Unregisteredb019ee1d
  • Unregisteredb019ee1d
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
För vidare lÀsning:

http://www.fairshopp...p?opinionid=490

Postad 26 August 2007 - 09:57

Testman
  • Testman
  • Amatör

• 84 inlĂ€gg
  • 0
Vill bara bekrÀfta xabs pÄstÄende. Var tvungen att lÀmna tillbaka min Samsung M-serie p.g.a. det problemet. BÄde CDs och Samsungs suport bekrÀftade att det fanns kompatibilitetsproblem mellan dessa tvÄ apparater. Men jag Àr inte helt övertygad om att alla exemplar av HD boxen har detta problemet dÄ det verkar finnas en del som av nÄgon anledning inte drabbas.

Postad 26 August 2007 - 10:11

TomJones83
  • TomJones83
  • AnvĂ€ndare

• 111 inlĂ€gg
  • 0
Om detta stÀmmer sÄ Àr det riktigt illa, men jag skulle knappast lasta canal digital för detta dÄ boxen fungerar med andra tv-apparater Àn samsungs.

Postad 26 August 2007 - 10:18

Unregisteredb019ee1d
  • Unregisteredb019ee1d
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0

Om detta stÀmmer sÄ Àr det riktigt illa, men jag skulle knappast lasta canal digital för detta dÄ boxen fungerar med andra tv-apparater Àn samsungs.

<{POST_SNAPBACK}>

Sant, Àr riktigt illa.

Jag lastar bÄde Samsung och Cd. Tycker det Àr synd att ingen av dem har kommit pÄ en lösning.

Dock vill jag ge information om detta problem för dem personer som funderar pÄ att skaffa Cd:s Hd-box tillsammans med Samsung-tv.

Postad 26 August 2007 - 10:18

Testman
  • Testman
  • Amatör

• 84 inlĂ€gg
  • 0
Detta stÀmmer men kanske inte för alla ex av HD boxen för dÄ hade det nog blivit mer upmÀrksammat
tror jag.

Postad 26 August 2007 - 10:53

Unregisteredb019ee1d
  • Unregisteredb019ee1d
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0

Detta stÀmmer men kanske inte för alla ex av HD boxen för dÄ hade det nog blivit mer upmÀrksammat
tror jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Passar pÄ att frÄga i samma trÄd.

Innan du lÀmnade tillbaka Samsungteven, testade du andra kÀllar via Hdmi tillsammans med teven? D.v.s. en Hd/ Blurayspelare som hade Hdmiversion 1.2?

(Sorry, citerade fel inlÀgg av Testman, men ni fattar nog)..... :)

Redigerat av Unregisteredb019ee1d, 26 August 2007 - 10:54.

Postad 26 August 2007 - 11:16

Bobben_no
  • Bobben_no
  • LĂ€rjunge

• 324 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

SÄvidt jeg har forstÄtt sÄ skal alle HDMI versjonene vÊre bakoverkompatibel
med eldre versjoner.

Her er hva som skrives om problemet pÄ digitalspy:

Just to respond to this, EVERY time there has been an issue with ANY screen or manufacturer and the Sky HD box so far, both Sky and the manufacturer have met and discussed the issue, and so far, EVERY time the manufacturer have agreed that the issue IS NOT with the HD box. AFAIK Sky have not made any major changes to the HD box. Sure, there's been minor upodates, different drive manufacturers etc, but no major changes. A Sky HD box is FULLY compatible with HD Ready as laid down by ECSTA.

There have been issues, so far, with older Sony 'S' Series TV's, some older Pioneer plasma screens (usually with a 'media box' connection type) and a minor issue with Samsung Tvs as well. EVERY time the manufacturer has admitted to Sky that the HD box isn't the cause of the problem.

So far I've yet to book a service call to replace a HD box for any display issues with those screens, although I have sent out component leads for some HDCP problems.

Postad 26 August 2007 - 11:28

Testman
  • Testman
  • Amatör

• 84 inlĂ€gg
  • 0
Nej tyvĂ€rr inte. Den bestĂ€lldes nĂ€mligen till sommarstugan och just dĂ„ hade jag inte nĂ„got lĂ€mpligt att testa med. DĂ„ jag dessutom hade fĂ„tt bekrĂ€ftat av bĂ„de CD och Samsung att det var ett kĂ€nt problem ville jag utnyttja min Ă„ngerrĂ€tt sĂ„ snabbt som möjligt. Är inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt glad över din olycka men dock lite tacksam att du skrev ditt inlĂ€gg. Skrev nĂ€mligen ett liknande inlĂ€gg i juni i HD box trĂ„den (eller problemtrĂ„den) och blev liksom du snabbt nedsablad som mindre vetande. DĂ€rför misstĂ€nker jag att hur konstigt det Ă€n lĂ„ter att det Ă€r inte alla som drabbas.

Postad 26 August 2007 - 11:40

Unregisteredb019ee1d
  • Unregisteredb019ee1d
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

SÄvidt jeg har forstÄtt sÄ skal alle HDMI versjonene vÊre bakoverkompatibel
med eldre versjoner.

Her er hva som skrives om problemet pÄ digitalspy:

Just to respond to this, EVERY time there has been an issue with ANY screen or manufacturer and the Sky HD box so far, both Sky and the manufacturer have met and discussed the issue, and so far, EVERY time the manufacturer have agreed that the issue IS NOT with the HD box. AFAIK Sky have not made any major changes to the HD box. Sure, there's been minor upodates, different drive manufacturers etc, but no major changes. A Sky HD box is FULLY compatible with HD Ready as laid down by ECSTA.

There have been issues, so far, with older Sony 'S' Series TV's, some older Pioneer plasma screens (usually with a 'media box' connection type) and a minor issue with Samsung Tvs as well. EVERY time the manufacturer has admitted to Sky that the HD box isn't the cause of the problem.

So far I've yet to book a service call to replace a HD box for any display issues with those screens, although I have sent out component leads for some HDCP problems.

<{POST_SNAPBACK}>

Har ocksÄ fÄtt denna info d.v.s. att Hdmi ska vara bakÄtkompatibel. Dock kvarstÄr problemet..... :D allafall i mitt fall..... :)

Postad 26 August 2007 - 11:43

Unregisteredb019ee1d
  • Unregisteredb019ee1d
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0

Nej tyvĂ€rr inte. Den bestĂ€lldes nĂ€mligen till sommarstugan och just dĂ„ hade jag inte nĂ„got lĂ€mpligt att testa med. DĂ„ jag dessutom hade fĂ„tt bekrĂ€ftat av bĂ„de CD och Samsung att det var ett kĂ€nt problem ville jag utnyttja min Ă„ngerrĂ€tt sĂ„ snabbt som möjligt. Är inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt glad över din olycka men dock lite tacksam att du skrev ditt inlĂ€gg. Skrev nĂ€mligen ett liknande inlĂ€gg i juni i HD box trĂ„den (eller problemtrĂ„den) och blev liksom du snabbt nedsablad som mindre vetande. DĂ€rför misstĂ€nker jag att hur konstigt det Ă€n lĂ„ter att det Ă€r inte alla som drabbas.

<{POST_SNAPBACK}>

Synd att du inte hade nĂ„got att testa med. Är sjĂ€lv inne pĂ„ att köpa Sony Bluray spelare och enligt Sony har den Hdmivers. 1.2. Vill ju vara sĂ€ker pĂ„ att det funkar via Hdmi innan inköp.

TrÄkigt att du blev nedskriven som mindre vetande istÀllet för att fÄ hjÀlp. Fast i mitt fall sÄ Àr jag i.o.f. mindre vetande..... :)

Postad 26 August 2007 - 11:55

Testman
  • Testman
  • Amatör

• 84 inlĂ€gg
  • 0
Vill bara tillÀgga att vid nÀrmare eftertanke tycker jag att det Àr otroligt dÄligt av CD att inte pÄ deras hemsida informera om att HD boxen har problem med Samsung M-serie.
Enligt CD Àr ju detta ett vÀl kÀnt problem.
Dessutom skulle det sÀkert sÀtta fart pÄ Samsung för det kan ju faktiskt vara sÄ att det Àr M-serien som den skyldiga parten.

Postad 26 August 2007 - 12:11

Unregisteredb019ee1d
  • Unregisteredb019ee1d
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
Japp, hÄller med. Har skickat ett mail till Cd ang. detta. Men jag tvivlar pÄ att sÄdan info. kommer lÀggas ut pÄ deras hemsida.

Samtidigt borde Samsung ocksÄ ge info om problemet, och ja, jag har mailat dem med..... :)

Postad 26 August 2007 - 17:08

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

• 1000 inlĂ€gg
  • 0
Hmm. Hur funkar PS3 och Xbox 360 Elite med Samsung M-serien dÄ?

Postad 27 August 2007 - 06:06

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • LĂ€rjunge

• 479 inlĂ€gg
  • 0
En lösning Àr ju annars att anvÀnda komponentutgÄngen eftersom den ocksÄ klarar hd upplösning och ger vÀldigt bra bildkvalitet. Men nackdelen Àr ju isÄfall att du mÄste anvÀnda en separat kabel för ljudet.

Postad 27 August 2007 - 09:37

Galten
  • Galten
  • LĂ€rjunge

• 338 inlĂ€gg
  • 0

Vill bara varna alla som tÀnkt skaffa Canal Digitals Hd-box utan hÄrddisk. Denna funkar ej ihop med Samsung Lcd M-serie via Hdmi. Samsungen har Hdmi version 1.3 och Hdboxen Hdmi 1.2. Detta resulterar i att ljudet via Hdmi ej fungerar. Vidare sÄ blir bliden missfÀrgad pÄ teven. (Vid start blir bilden först grön, om man dÄ tar ut hdmi sladden och sÀtter tillbaka funkar bilden som den ska).

<{POST_SNAPBACK}>

Samma problem med boxen med HDD Àven den har Hdmi 1.2

Postad 27 August 2007 - 13:43

SwedBear
  • SwedBear
  • LĂ€rjunge

• 253 inlĂ€gg
  • 0
Inga problem hÀr med Samsung 40" M8 och en Canal Digital HD-box. Jag har fortfarande en av de Àldsta CD HD-boxarna (fick den lagom till fotbolls-VM förra Äret) och jag har inte haft nÄgra problem med att koppla ihop den med min M8 TV.

Nu har jag den inte kopplad direkt till TV'n utan anvÀnder en 600 kronors Belkin HDMI-switch (3 HDMI = 1) eftersom jag ocksÄ har min PS3 och en ny Xbox 360 Elite kopplad till TV'n via HDMI. Kanske det Àr anledningen jag inte har nÄgra problem?

/B

Postad 28 August 2007 - 12:07

Unregisteredb019ee1d
  • Unregisteredb019ee1d
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
Fick idag ett emailsvar frÄn Samsung.

Min frÄga var:
"Fungerar denna Lcdtv via Hdmi tillsammans med Sony Blurayspelaren BDP-S1E? (sonyn har Hdmiversion 1.2). Har idag Lcdtv M86BD och den fungerar EJ via Hdmi tillsammans med Canaldigitals Hdbox! Detta pga. av olika Hdmiversioner. Vore tacksam för svar dÄ jag stÄr inför valet att införskaffa mig Sonys Blurayspelare".

Deras svar:
"NÀr det gÀller boxen i frÄga, pÄgÄr
en utredning, dock har vi inte upplevtdetta problem med nÄgra andra
produkter".

Tydligen pÄgÄr en utredning, men om den leder nÄgon vart kvarstÄr att se.

Postad 02 September 2007 - 20:23

pewi78
  • pewi78
  • ForumrĂ€v

• 730 inlĂ€gg
  • 0
snacka om att ha skÀgget i brevlÄdan..............

detta Àr bara inte sant....

Postad 03 September 2007 - 14:50

Galten
  • Galten
  • LĂ€rjunge

• 338 inlĂ€gg
  • 0
http://www.fairshopp...p?opinionid=490 Lite mera att lÀsa :P

Postad 03 September 2007 - 16:04

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlĂ€gg
  • 0
Det vore kanske en bra idé att ni skriver vilken M-modell ni har, storlek, modellbeteckning, mjukvara i TV mm. Boxen verkar tydligen fungera för vissa (t ex Swedbear) men inte för andra.

Redigerat av Tomas L, 03 September 2007 - 16:04.

Postad 04 September 2007 - 15:38

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlĂ€gg
  • 0
RÄkade springa förbi en Expertbutik dÀr alla platt-tv matas med CD:s HDTV via HDMI. Detta sker troligtvis via nÄgon vÀxel, men det funkade iaf pÄ den 40" M87:a som de hade i butiken... :)

Postad 06 September 2007 - 12:07

pewi78
  • pewi78
  • ForumrĂ€v

• 730 inlĂ€gg
  • 0

RĂ„kade springa förbi en Expertbutik dĂ€r alla platt-tv matas med CD:s HDTV via HDMI. Detta sker troligtvis via nĂ„gon vĂ€xel, men det funkade iaf pĂ„ den 40" M87:a som de hade i butiken...  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Gjorde samma sak, men hÀr funkade det bÄde med o utan vÀxel...... :D

Postad 07 September 2007 - 07:36

Unregisteredb019ee1d
  • Unregisteredb019ee1d
  • Wannabe

• 47 inlĂ€gg
  • 0
Har nu testat koppla in Sony BDP-S1E Blurayspelare via Hdmi till teven. Funkar 100%..... :wub:

Postad 12 September 2007 - 11:39

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • LĂ€rjunge

• 305 inlĂ€gg
  • 0
Vill bara meddela att vi har en lösning pÄ detta problem.

En ny produkt frÄn CYP som Àr en scaler för HDMI.

Inkopplad mellan en CDHD och en Samsung 42M87 som har alla de uttalade problemen Àr alla problemen borta.

CP-259 HDMI till HDMI scaler.

Vet att den kostar en slant, men för de som redan köpt och vill ha sin setup fungerande Àr det en bra lösning.

//Göran

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.