Denna receivern verkar nice. Lite skeptisk till märket, har i och för sig en köksradio (Tangent uno) som är grym.
Skriv av er vad ni tror om produkten. Har ni sett eller hört på den?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 02 October 2007 - 19:35
Hej
Denna receivern verkar nice. Lite skeptisk till märket, har i och för sig en köksradio (Tangent uno) som är grym. Skriv av er vad ni tror om produkten. Har ni sett eller hört på den? Postad 03 August 2008 - 17:05
Jag bumpar den här tråden då jag också är intresserad av recievern och skulle vilja höra recensioner. Den ser ju ganska snygg ut, men framför allt så får den plats i mitt endast 34 cm djupa skåp där den ska bo. Frågan är nu om den låter bra också...
7 x 100 W 8 ohm, 7 x analog stero input, 2 x analog record line input, 7.1 direct input, 7.1 pre out, DTS, DTS-ES, DD, DD-EX, Prologic IIx, Decodes all surround formats incl 7.1 DTS-ES and Dolby Digital EX, Full OSD setup, 6 digital inputs, S-video and composite video out, Component video switching, FM tuner with RDS, AM tuner, Dimensions 135x430x315 mm (HxWxD). Redigerat av Tomas Eklund, 03 August 2008 - 17:15. Postad 03 April 2009 - 06:06
Tjenare!
Köpte du Tangent förstärkaren någon gång. Jag har testat den mot en av de större HK-stärkarna https://www.minhembi...howtopic=230963 Men är nyfiken på hur den låter i film Mvh, Anders Postad 03 April 2009 - 06:25
Vet att den var med i en test (troligtvis hembio tidingen) och den fick bottenbetyg rakt av!
Postad 03 April 2009 - 06:59
Jo men det tror jag berodde på att den saknade HDMI kontakter och den typen av funktioner. Det enda jag vill ha är ljud och inte massa krims krams.
Kolla det här inlägget där jag jämförde den musikmässigt (2.0) men en HK för 7000 https://www.minhembi...howtopic=230963
Postad 07 April 2009 - 11:31
Vilka hifi-tidningar har recenserat den här produkten? Söker man efter recensioner på Internet (t.ex. på Epinions) så hittar man flera som är inlagda under Tangent AVR 100 men som egentligen handlar om Harman Kardon AVR 100, så det blir lätt missvisande och förvirrande.
Postad 07 April 2009 - 16:06
Tips: Köp inte denna om ni vill ha välljud. Har lyssnat på den och det låter inget bra. Bifogar även en pdf som ni bör läsa.
Test_winner_AVR255.pdf 2.74MB
31 Antal nerladdningar
Postad 07 April 2009 - 16:19
Homer: Mycket stort tack för länken. Du kan ha besparat mig våndan över att ha kastat 3000 kr i sjön.
Edit: Hmm... Den där Sony STR-DG820 som testas i samma tidning kanske kan vara ett alternativ? (Förstärkaren får vara max 35 cm djup, inklusive allt.) Redigerat av Tomas Eklund, 07 April 2009 - 16:47. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |