Nu har jag fått mina Elac 203.2 i körsbär
Måste börja med att ge rosor och skumpa till Elacs ingenjörer till en strålande byggkvalitet och utsökt finish. Kvalitet rakt igenom!
Kan lika gärna säga det direkt, detta är en väldigt bra högtalare. Man märker ganska snabbt att det är något speciellt med diskanten. Den blir aldrig (!) vass men är ändå upplöst, luftig och klar, som en banddiskant ska vara.
Jag tycker också att basen kan trycka ifrån rätt bra med tanke på lådans storlek. Den visar också tydligt att den utan problem hänger med till snabbare musik.
Mellanregistret är väl det som står ut minst, men är ändå mycket bra. Det är öppet och håller bra fokus på röster.
Det jag gillar med stativare är att basen inte blir lidande av några resonanser och att jag tycker ljudet på så vis blir lite renare och får ett bättre stereoperspektiv (dock så är mina GB1 också väldigt bra på detta tack vare Transmissionline och liten låda) än golvare.
Kan tilläggas att Elac verkligen kommer till sin rätt med bra inspelningar, inte att de låter dåligt med sämre, men de imponerar verkligen extra med bra inspelningar.
Kommer nu behålla dessa Elac och göra mig av med mina PMC GB1, inte för att GB1 är sämre utan att jag nu är student och är mer i behov av pengar. Jag har också haft GB1 i ett år nu, så stor vikt ligger i att jag vill ha något nytt igen, (igen

). SÅ vill någon köpa dem så är det bara att höra utav sig.
Går inte in så mycket mer på denna högtalare, lyssna själva och bilda er en egen uppfattning är rådet jag ger. Jag kan iaf säga att Elac 203.2 är värda en provlyssning flera gånger om. Svårt att hitta mer hifi för pengarna, iaf begagnade som jag köpte dem
Ska lägga upp lite bilder i mitt galleri här imorgon