Mitt system:
Moderkort: MSI RS482MS-IL med integrerad ATI Radeon Xpress 200 grafikkort
Processor: AMD Athlon 64 3000+
Minne: 2 Gb SDRAM
Jag har satt in ett HIS Radeon HD 2600XT grafikkort, men när jag har försökt installera Catalyst drivarna så blir systemet helsegt med CPU-användning 100%.
Först har jag avinstallerat alla ATI-program och kört Drive Cleaner Pro. Sedan har jag stängt av det integrerade grafikkortet i BIOS (internal video mode från UMA till Disabled) och sparat. Därefter satte jag in det nya kortet och startade datorn. Jag såg att Vista registerade kortet som Radeon HD 2600, men avbröt när det ville installera drivrutiner. Istället körde jag senaste Catalyst-sviten.
Men Catalyst kunde bara hitta det integrerade kortet! Ingenstans något i loggen om Radeon HD 2600. Efter det har jag aktiverat något som heter SURROUNDVIEW i BIOS och då kan jag ha båda korten igång, men det spelar ingen roll, drivrutinerna verkar inte funka och CPU ligger fortfarande på 100%. För att göra om allt från början ifall det var drivrutinfel, installerade jag om Vista från grunden och körde enligt ovan, men det blev ingen skillnad.
Är det någon som vet vad det är för fel? Ska man inte kunna sätta in ett nytt grafikkort på ett mATX-kort? Det finns ju PCI-E-plats och allt? Måste jag köpa nytt moderkort och processor för att få det att funka? Är det i så fall någon som har ett förslag på fungerande system med liknande grafikkort och ett mATX?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?