Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rumtyper

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 October 2007 - 09:54

Clussan
  • Clussan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan, jag har kollat runt lite här och sett att det finns flera olika typer av rum med olika teman (speltema, svart/vit-tema osv). Jag ser att många har liksom byggt som äkta biosalonger. Jag kan känna att det blir lite för seriöst. Det jag är ute efter hade varit ett riktigt mysrum. Jag tänkte ha rätt så standard med tekniska prylarna, men däremot en stor mysig soffa där det ska få plats minst 4 personer (2 par) som kan sitta och mysa <_< . Finns nämligen inget bättre än att sitta och kolla på en riktigt bra film med sin respektive eventuellt kompisar och så ska det inte va så sterilt och tråkigt att man sitter i olika stolar. Däremot utöver soffan, eventuellt, 2 fåtöljer på vardera sida om den mysiga soffan ifall det skulle behövas för ensamma stackare hehe. Vad tycks om detta? Några ideér på nån speciell soffa? Någon som har något liknande?

Diskutera gärna typer av rum i den här tråden (om det inte redan finns en sån här tråd).

Mvh :wub:

Postad 18 October 2007 - 12:57

rillle32
  • rillle32
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Halloj...

Det låter nästan som mina önskemål när jag gjorde mitt tv-rum i källaren. Resultatet blev bra tycker jag. Skulle önskat att få in 2 fåtöljer vid sidan av soffan, men fick nöja mig med en. Men vad gör man när rummet inte räcker till för allt. Jag byggde in lite skåp för dvdfilmer, stereo osv i väggen för att få en vägg med allt på utan att det tog massa onödig plats i rummet.

Kolla gärna in i mitt galleri, där finns bilder som jag tog under projektets gång.

Tro mig, det har blivit många filmkvällar där nere trots att det inte är så länge sedan det blev klart. Nästa steg i rummet ska bli att sätta in en projektor i taket samt en duk som jag kan hissa ner framför tv:n för att uppnå den riktiga biokänslan i filmen.

Mitt galleri

Rillle

Postad 18 October 2007 - 13:39

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Jag har själv alltid varit av samma åsikt när det gäller mysigeten VS design, stilrenhet etc.
Vad är viktigast egentligen?

Därför har jag även svaret du söker när det gäller soffa och fotöljer, beroende på hur stort du har för att få plats med gruppen.

Kolla in MIO´s soffa "Provence" för den ultimata.
Stor som tusan, djup, lagom hårda sitsar men ändå mjuk med kuddar, liggvänlig även om du är 2 meter lång
Fotöljerna är 1,5 sits och 143cm breda (!!!).
Finns i massvis med kulörer och klädslar.
Dessutom - inte speciellt dyr!

Här är den > http://www.mio.se/So...r/Provence/?p=1

Och även om jag numera inte har någon respektive att dela en sån med så ska nästa kandidat bli gruvligt inmyst i en sån där. I annat fall får jag ligga på tvären över en av fotöljerna själv =)

Bifogad fil(er)

Postad 18 October 2007 - 17:29

Unregistered2e3a526b
  • Unregistered2e3a526b
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Den där soffan såg riktigt mysig ut :D

Postad 21 October 2007 - 01:12

kinglolle
  • kinglolle
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Vi har själva valt lite både och typ. Vardagsrum med steril design där man mest sitter och dricker en öl, spelar spel och lyssnar på musik. Sen har vi ett separat biorum vi håller på att bygga utanför huset i ena uthuset.

Medan i gillestugan/tv rummet i källaren är det mer mysig känsla, stor loungesoffa, lite mjukare möbler. Öppen spis, lite ljus, blommor och ingång till bastu/duschrum

Köpte vår favoritsoffa för ett år sedan efter mkt velande, var lite rädda att i framtiden inte få plats med den om man flyttar. Tur att vi köpte den för nu när vi äntligen köpt hus så passade den perfekt precis där vi ville ha den. Kan varmt rekommenderas, stor och härlig för flera pers. Mjuk och riktigt härlig känsla att sitta och se på tv i den. Vi har själva en 4:a med 2st fotpallar allt i grått tyg.

Kan man inte ha plats för alla så tycker jag också att användarvänlighet kan gå före ren steril form och att bygga ett rent biorum av sitt vardagsrum känns tveksamt.

Denna soffa har vi
http://www.seatingco...20&sub=19&img=8
Här är ett produktblad med bättre bild och info
http://www.seatingco...produktblad.pdf

MVH Lorant

Redigerat av kinglolle, 21 October 2007 - 01:12.

Postad 24 October 2007 - 09:59

Clussan
  • Clussan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ja den soffan såg verkligen skön ut. Det är också exakt en sån som borde kallas för mys-soffa med lite av vad man kan kalla ylletyg. Passar väldigt bra även om man vill se någon film som tjejen inte orkar med så kan man breda ut sig totalt och bara njuta med en öl eller två. ;) Underbart.

Man har ju kollat runt lite på hifi-klubben men deras saker är så väldans dyra. Någon som har något tips på annan sida som erbjuder hemmabio produkter till överkomliga priser? ;)

Fille

Postad 24 October 2007 - 15:16

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Vad är "överkomliga priser"?
(Hifiklubben säljer ju ganska bra så en hel del tycker nog det är "överkomliga priser". ;) )

Postad 24 October 2007 - 16:55

Unregisteredd9379aaf
  • Unregisteredd9379aaf
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Man har ju kollat runt lite på hifi-klubben men deras saker är så väldans dyra. Någon som har något tips på annan sida som erbjuder hemmabio produkter till överkomliga priser?

www.fynda.se
www.fyndborsen.se

+ alla andra vanliga nätbutiker för elektronik, typ dustin, netonnet etc.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.