Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Styra NEXA med Harmony 1000

187 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 18 October 2007 - 19:09

Unregistereda2c027ea
  • Unregistereda2c027ea
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag antar att det finns Ätskilliga trÄdar som beskriver hur man skall gÄ tillvÀga, men tycker sökfunktionen hÀr Àr lite jobbig.

Till problemet.

Har en Harmony 1000 som jag vill styra NEXA trÄdlösa brytare med.

Vad skall jag handla för IR till RF enhet?

/Roy

Postad 20 October 2007 - 10:09

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlĂ€gg
  • 0
Satt precis och tÀnkte dra igÄng en trÄd om detta, men du kom lite före.

Jag har hittat tvÄ trÄdar om fjÀrrkontroller och nexa, men det stÄr inte nÄgonting om just Harmony 1000 ihop med nexa.

https://www.minhembi...howtopic=118177
https://www.minhembi...t=0&searchtime=

I Logitech Harmony Remote Software 7,3,2 sÄ kan man ju lÀgga in belysningspanel som en enhet.
Vad behöver man mer göra i programet och vad behöver man för externa produkter för att fÄ allt att funka?

Produkter som jag har hittat som man bör kunna anvÀnda.

Extender /Pyramid
http://www.teknikmag...ok&artnr=190106

Nexa
http://www.kjell.com...000000,87700000

Postad 20 October 2007 - 15:17

Unregistereda2c027ea
  • Unregistereda2c027ea
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag har sökt omkring lite och Àven pratat med supporten,

Tror nog det enklaste Àr att med den excel programmet som finns plocka ut HEX koderna och lÀra fjÀrren koderna via IR interface pÄ datorn.

Sen köpa typ pyramiden pÄ Claes.

Skall rota omkring lite mer innan jag bestÀmmer mig.

/Roy

Postad 26 October 2007 - 22:54

Unregistered1d56c791
  • Unregistered1d56c791
  • Wannabe

• 48 inlĂ€gg
  • 0
jag anvÀnde mig av nexa generatorn, tog ut hex koderna som den skapade,
skickade i ett mail till supporten bad att fÄ dom inlagda i min fjÀrra, ett par dagar senare sÄ fanns dom dÀr fick Àven ett mail samtidigt....

tummen upp för Logitech support

//T

Postad 03 November 2007 - 09:08

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlĂ€gg
  • 0
Om man gÄr in i logitech harmony remote software sÄ kan man ju lÀgga till produkter under "belysning", det Àr inte sÄ att logitech lÀgger in alla koder som folk mailar till dem dÀr Àven för andra?

Postad 03 November 2007 - 13:18

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlĂ€gg
  • 0

Om man gÄr in i logitech harmony remote software sÄ kan man ju lÀgga till produkter under "belysning", det Àr inte sÄ att logitech lÀgger in alla koder som folk mailar till dem dÀr Àven för andra?

Det skulle underlÀtta ifall Logitech la in koderna för alla att hÀmta.

Postad 06 November 2007 - 19:19

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet var man fÄr tag pÄ programet som fixar hexa koderna för t.ex nexa produkterna som man kunde maila till logitech sÄ att de la in dem i ens profil?

Postad 13 November 2007 - 05:13

nilsemil_thn
  • nilsemil_thn
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
Testa att lÀgga till Nexa SYCR-3500, det funka för mig och min Harmony 885. Funkar perfekt för mina 6 olika Nexa brytare. :) Lycka till!

Postad 13 November 2007 - 19:58

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlĂ€gg
  • 0
Tackar, jag kollade upp min PA3-3300 och den fanns i registret nu ocksÄ sÄ nu fungerar min belysning via fjÀrren genom en ir/rf omvandlare.

Redigerat av THXcht, 18 November 2007 - 00:20.

Postad 20 November 2007 - 10:48

gr8boy
  • gr8boy
  • AnvĂ€ndare

• 103 inlĂ€gg
  • 0

Testa att lÀgga till Nexa SYCR-3500, det funka för mig och min Harmony 885. Funkar perfekt för mina 6 olika Nexa brytare. :) Lycka till!

Funkar det att styra NEXA brytare med harmony 885 ? MÄste man inte ha 895 eller 1000 med RF sÀndare?

Redigerat av gr8boy, 20 November 2007 - 13:10.

Postad 25 November 2007 - 18:40

jornil70
  • jornil70
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0

Tackar, jag kollade upp min PA3-3300 och den fanns i registret nu ocksÄ sÄ nu fungerar min belysning via fjÀrren genom en ir/rf omvandlare.

Vilken ir/rf omvandlare anvÀnder du?

Postad 25 November 2007 - 18:45

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlĂ€gg
  • 0
Jag köpte min pÄ teknikmagasinet

http://www.teknikmag...mp;artnr=190106

Postad 25 November 2007 - 19:48

jornil70
  • jornil70
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0

Jag köpte min pÄ teknikmagasinet

http://www.teknikmag...mp;artnr=190106

Aha, kanon! Skulle det fungera med denna frÄn Logitech ocksÄ?

Postad 25 November 2007 - 21:56

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlĂ€gg
  • 0
Det bör det med all sÀkerhet göra.

Postad 11 December 2007 - 11:21

thorq2
  • thorq2
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Men vÀnta lite nu om man vÀljer en Harmony med inbyggd RF exempelvis 1000-modellen. Behövs dÄ verkligen en IR-RF konverter?

Ligger Nexa och Harmony pÄ olika frekvensband? Om sÄ Àr fallet mÄste man vÀl ha en IR-RF konverter oavsett om det finns inbyggt RF antar jag?

DÄ kanske min 525 fÄr hÀnga med ett tag till Àven om man Àr sjukt sugen pÄ en 1000 ;)

Postad 17 December 2007 - 12:13

Unregistered51a5aaf8
  • Unregistered51a5aaf8
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Ringde supporten för o frÄga om man kan styra NEXA med Harmony 1000 vilket inte skulle vara möjligt, pga att H1000 inte sÀnder RF sÀgs det. men H1000 kan dÀremot skicka RF till deras extender. MÀrkligt.
Men har mÄnga testat lösningen med Pyramiden frÄn teknikmagazinet o kan bekrÀfta att detta fungerar?

Postad 17 December 2007 - 15:42

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlĂ€gg
  • 0
Till er som fÄtt det att fungera med Nexa mottagare frÄn 895:ans radio sÀndare. Hur funkar det med frekvenserna. PÄ Nexa mottagarna kan man ju stÀlla in nÄgra olika frekvenser ifall grannen rÄkar ha samma system eller om man har flera set i samma lÀgenhet. Vart i Logitechs program vÀljer man vilken grupp/frekvens man har?
Är det sĂ„ illa att det bara funkar för 1 och att man helt enkelt fĂ„r se till att ha just den instĂ€lld pĂ„ sina mottagare?

Jag har inte testat detta hemma sjÀlv Ànnu, jag slÀnger bara ut frÄgan sÄ jag vet lite mer nÀr jag kommer hem frÄn jobb.

Postad 18 December 2007 - 09:37

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag provat med SYCR-3500, kontrolleras via radioförlÀngaren.

Detta fungerar inte.
Alternativen i SYCR-3500 stÀmmer ju inte med dom alternativ man faktiskt kan vÀlja pÄ sina dosor.
I harmony programmet kan man vÀlja huskod A-D och kontrollkod 1-16 eller nÄgot. Men pÄ dosorna kan man ju vÀlja huskod A-H och kontrollkod 1-8.
Jag provade dock att lÀgga in en knapp för B2-On samt B2-Off och stÀllde in en dosa pÄ just Huskod B och kontrollkod 2. Detta fungerade inte.

SÄ hÀr filosoferar jag nu:
FjÀrren komunicerar ju med IR extendern via radio (behöver inte riktas och funkar genom vÀggar). Radio extendern konverterar dÄ radio signalen frÄn fjÀrren till IR signaler och skickar vidare genom IR ögonen till diverse prylar hÀr hemma.

Borde det dÄ inte vara fjÀrren som man skal kontrollera Nexa dosorna med istÀllet för radio extendern? Eller?
Det Àr mycket möjligt att radio extendern Àven skickar radio signaler, men jag förstÄr inte varför i sÄ fall, fjÀrren klarar ju uppenbarligen det jobbet sjÀlv.

Försöker man vÀlja fjÀrren som kontroll till Nexa modulerna i Harmony mjukvaran sÄ trilskas det (som det iof gör ganska ofta).

NÄgon som har nÄgra idéer?
Ni som fÄtt det att fungera med 895 eller 1000 modellen, hur har ni gjort?

Postad 18 December 2007 - 21:00

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

• 878 inlĂ€gg
  • 0
Kan vi inte en gÄng för alla klargöra följande sÄ att vi slipper alla dessa frÄgor om samma sak.

Harmony 1000 (och 895) med RF kan INTE styra nÄgra andra RF-produkter (med undantag av Z-wave). RF-styrningen Àr till för att kommunicera med Harmonyn's extender för att kunna ha sin elektronik dold i exempelvis ett skÄp.

Om du trots allt vill styra exempelvis NEXA-moduler mÄste du köpa en IR=>RF omvandlare som finns bl a pÄ Claes Ohlsson, Kjell o Co och Teknikmagasinet. Hur detta funkar har nÀmnts i massvis med trÄdar i forumet.

Postad 19 December 2007 - 09:04

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlĂ€gg
  • 0

Kan vi inte en gÄng för alla klargöra följande sÄ att vi slipper alla dessa frÄgor om samma sak.

Harmony 1000 (och 895) med RF kan INTE styra nÄgra andra RF-produkter (med undantag av Z-wave). RF-styrningen Àr till för att kommunicera med Harmonyn's extender för att kunna ha sin elektronik dold i exempelvis ett skÄp.

Om du trots allt vill styra exempelvis NEXA-moduler mÄste du köpa en IR=>RF omvandlare som finns bl a pÄ Claes Ohlsson, Kjell o Co och Teknikmagasinet. Hur detta funkar har nÀmnts i massvis med trÄdar i forumet.

Vad Àr dÄ poÀngen med att man kan vÀlja Nexa:s produkter i Harmony programmet?

Postad 19 December 2007 - 12:12

Installera
  • Installera
  • LĂ€rjunge

• 475 inlĂ€gg
  • 0
Kanske för att rÀtt hexadecimala ir-kod i extendern omvandlas till rÀtt hexadecimala RF-kod?!

Postad 19 December 2007 - 15:19

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

• 878 inlĂ€gg
  • 0
Ja att Nexa finns med i Logitech's databas beror nog pÄ att flera anvÀndare har kommit pÄ att det gÄr att anvÀnda en IR=>RF omvandlare för att trots allt kunna styra Nexa. Man har rÀknat ut vilka IR-koder som behöver skickas till omvandlaren för att fÄ rÀtt RF-signal ut till Nexa-modulerna. Sedan har man kontaktat Logitechs kundtjÀnst och bett dem lÀgga in dessa IR-koder under "NEXA".

Logitechs databas bygger ju mycket pÄ att anvÀndarna sjÀlva bidrar till att lÀgga in koder.

Att styra NEXA direkt frÄn en Harmony gÄr alltsÄ INTE trots att Harmonyn kan sÀnda RF. Kan tyckas lite mÀrkligt men thatŽs life..... :P

Om man ÀndÄ vill styra lampor direkt med Harmonyn kan man kolla efter Z-wave-produkter som Harmonyn klarar direkt via RF. Men de ligger i en annan prisklass.

Prisexempel pÄ Z-wave i Sverige

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 19 December 2007 - 15:33.

Postad 23 December 2007 - 23:24

Unregistereddeb01edd
  • Unregistereddeb01edd
  • Wannabe

• 41 inlĂ€gg
  • 0
Vill nĂ„n förklara för mig hur pyramiderna fungerar? Blir det ett par till varje pryl eller hur ufnkar det? Om jag har en nexa brytare och t ex en dvd i ett skĂ„t, behöver jag ett par pyramider till varje dĂ„? I dagslĂ€get har jag diverse elektronik i bĂ€nken plus en harmony 855 men tĂ€nkte skaffa ett kit frĂ„n nexa som jag vill styra. Är allt jag saknar dĂ„ pyramiderna för att det ska fungera?

Postad 25 December 2007 - 23:10

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

• 878 inlĂ€gg
  • 0
Du anvÀnder bara den ena av pyramiderna. "Mottagarpyramiden" som tar emot IR-signalen frÄn Harmonyn och gör sedan om den till RF-signal som passar för att styra NEXA-modulerna. AlltsÄ pyramiden styr Nexa med RF-signal efter att först mottagit motsvarande IR-kod frÄn fjÀrren.

Postad 29 December 2007 - 20:48

Unregistered505aadd6
  • Unregistered505aadd6
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Var precis och köpte mig ett pyramidset frÄn teknikmagasinet Teknikmagasinet šVar den sista som fanns pÄ teknikmagasinet i Jönköping mÄ jag tillÀgga ibland har man tur ;)

Iaf var sedan pĂ„ jula och inhandlade dessa NEXA brytare HÄR sedan var det hem som attans och "installera".

Tryckte in remote extendern alltsÄ endast den delen "som tar emot IR signalen och gör om den till RF" i el uttaget sedan in med NEXA brytarna, som fick styra ett par lampor.

Sedan gick jag in pÄ Logitech Harmony programmet och skapade en ny enhet enligt följande:
HEMAUTOMATISERING---->BELYSNINGSPANEL---->NEXA--->NEXA PA3-3300
Sedan Spara

Sen var det bara att placera ut knapparna var man ville ha dom och sen skicka över informationen till Harmonyn.

Funkade direkt och jag Àr mycket nöjd!

Vilken fröjd ;)

NU ÄterstÄr det bara och se om jag kan styra min projektorduk (Multibrackets) genom "Pyramiden" pÄ samma sÀtt som NEXA brytarna, fÄr vÀl ringa Logitechs support efter nyÄr nÄn gÄng :D

Tummen upp för Minhembio och dess medlemmar :D

/Robie

Postad 12 January 2008 - 19:50

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag ocksÄ köpt en pyramid frÄn teknikmagasinet.
Hoppas det fungerar med mina proove-brytare som ocksÄ
Àr frÄn TM. De ser ju helt lika ut som nexas.

Vet ni om det fungerar att styra dimmers med harmony 1000?
AlltsÄ att stega belysningen med fjÀrren.
Ha det fint alla!

Postad 13 January 2008 - 01:31

Unregistered505aadd6
  • Unregistered505aadd6
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag ocksÄ köpt en pyramid frÄn teknikmagasinet.
Hoppas det fungerar med mina proove-brytare som ocksÄ
Àr frÄn TM. De ser ju helt lika ut som nexas.

Vet ni om det fungerar att styra dimmers med harmony 1000?
AlltsÄ att stega belysningen med fjÀrren.
Ha det fint alla!

Ja det funkar.

/Robie

Postad 13 January 2008 - 11:54

baltzman
  • baltzman
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0
har bestÀllt pyramederna frÄn teknikmagasinet nu.. fan va svÄrt det var att fÄ tag i dom dÄ =)
fraför allt ska ja ha dom till belysningen, men funkar dom Àven för att förstörka signalen till mina andra prylar tex reciver tv mm ?

Postad 13 January 2008 - 12:58

Unregistered505aadd6
  • Unregistered505aadd6
  • Wannabe

• 13 inlĂ€gg
  • 0

har bestÀllt pyramederna frÄn teknikmagasinet nu.. fan va svÄrt det var att fÄ tag i dom dÄ =)
fraför allt ska ja ha dom till belysningen, men funkar dom Àven för att förstörka signalen till mina andra prylar tex reciver tv mm ?

Pyramiderna förstÀrker inte IR signalen dÀremot sÄ om du anvÀnder bÄda pyramiderna sÄ kan du skicka vidare IR signalen till ett annat rum eller liknande, men för att tÀnda och slÀcka belysningen sÄ behöver du bara Mottagaren vilket Àr en av pyramiderna.

Funkar sÄ hÀr:
Logitech Harmony IR ---> Pyramid 1 RF --> Pyramid 2 IR ---> Till tv stereo etc

Det Àr RF signalen som behövs för att tÀnda o slÀcka.

hoppas du förstÄr :)

/Robie

Postad 13 January 2008 - 14:40

baltzman
  • baltzman
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0
okej ja jag fattar... men dÄ kan jag ha bÄdÄ pyramiderna i samma rum... sÄ kanke jag inte mÄste rikta dosan direkt mot min utrustning?

Postad 13 January 2008 - 18:27

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlĂ€gg
  • 0

Bor du kanske i Göteborg?
Jag ringde dit och bÄda pyramidparen var bestÀllda.

Har du bÄda i samma rum och "mottagarpyramiden riktad mot dina sterioprylar sÄ behöver du bara sikta mot "sÀndarpyramiden". (SÀndarpyramiden Àr alltsÄ den pyramid som gör om IR till RF)

Redigerat av Master_Daniel, 13 January 2008 - 18:30.

Postad 13 January 2008 - 20:05

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • ForumrĂ€v

• 557 inlĂ€gg
  • 0
Hej
Kanske inte rÀtt trÄd med denna frÄga, men jag har tÀnkt att köpa denna fjÀrr, gÄr det att bara ha framme dom knappar man vill ha till just den apparaten, funderar ochsÄ pÄ Philips rc 9800 men dÀr gÄr det tydligen inte att dölja knappar :) och kan man Àndra text pÄ knapparna ? föresten har idag harmony 885.

MrDTS

Postad 21 January 2008 - 08:58

henning13
  • henning13
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Hej!
Jag skulle vilja styra min takbelysning med Nexas CMR-300 och WST-512.
Jag har varit och inhandlat allt och har Àven pyramiden frÄn teknikmagasinet men nÀr jag lÀgger till min WST-512 och CMR-300 (föromdar att det bara skulle rÀcka med CMR-300 eftersom det Àr mottagaren) men jag fÄr inte upp nÄgra komandon pÄ min Logitech Harmony 1000. BÄda finns att lÀgga till i logitechs databas men nÀr jag uppdaterar fjÀrren kommer inget upp.

NÄgon som kan ge mig tips pÄ vad jag behöver göra mer?!

MVH Henning13

Postad 21 January 2008 - 16:45

hebopats
  • hebopats
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Hur gÄr det för er? SpÀnnande trÄd...
Är det nĂ„gon som lyckats omvandla Kingpins RFsignaler till IR.
Jag skulle gÀrna vilja styra duken med min Harmony 525.

Mvh
Hebopats

Postad 22 January 2008 - 12:26

erito
  • erito
  • ForumrĂ€v

• 636 inlĂ€gg
  • 0
Just nu styr jag mina Nexa prylar med en Harmony 525 + RF-batteri frÄn Kjell.com.
Har Àven köpt en Harmony 895 och vill styra Nexa med denna. Problemet nu Àr att 895 inte har vanliga batterier, utan ett laddningsbart specialbatteri och kan inte ersÀttas av RF batteriet.

MÄste jag alltsÄ köpa en pyramid ny ocksÄ... *suck*
Synd att z-wave elprylar Àr sÄ dyra, annars kan man ju styra dessa direkt med 895 utan omvandlare.

NÄgon som lyckas styra sin Multibrackets projektorduk via RF Harmony pÄ ngt sÀtt?

Postad 22 January 2008 - 14:40

hebopats
  • hebopats
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
JÀmför man Kingpin och Multibrackets dukar sÄ ser ju fjÀrrar och knappsats nÀstan identiska ut, sÄ kan nÄgon styra den ena sÄ gÀller det förhoppningsvis Àven för den andre.

Min fundering;
Om man har en pyramid och lÄter den översÀtta Kingpins/Multibrackets RF-signaler till IR-signaler - och man sedan översatte dessa IR till hex-kod - kunde man inte sedan skicka dom till Harmony supporten och be dom lÀgga i dem i sin fjÀrr-config?

Är jag rĂ€tt pĂ„ det, eller???

IdagslÀget har jag pyramid, men ingen översÀttare.

Postad 22 January 2008 - 22:59

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

• 878 inlĂ€gg
  • 0

JÀmför man Kingpin och Multibrackets dukar sÄ ser ju fjÀrrar och knappsats nÀstan identiska ut, sÄ kan nÄgon styra den ena sÄ gÀller det förhoppningsvis Àven för den andre.

Min fundering;
Om man har en pyramid och lÄter den översÀtta Kingpins/Multibrackets RF-signaler till IR-signaler - och man sedan översatte dessa IR till hex-kod - kunde man inte sedan skicka dom till Harmony supporten och be dom lÀgga i dem i sin fjÀrr-config?

Är jag rĂ€tt pĂ„ det, eller???

IdagslÀget har jag pyramid, men ingen översÀttare.

Din tanke Àr helt rÀtt. Problemet Àr bara att fjÀrrkoderna till dessa dukar Àndras vid varje knapptryckning. AlltsÄ det Àr hela tiden olika koder som skickas. Det Àr dÀrför i princip omöjligt att "spela in" denna kod och anvÀnda tillsammans med Harmony och Pyramid.

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 22 January 2008 - 23:00.

Postad 08 February 2008 - 22:39

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • ForumrĂ€v

• 557 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Är en ny Ă€gare till en 1000 och försöker fĂ„ den att fungera med nexa, jag har den "gammla" modellen som heter typ sĂ€ndare yct-100/tmt-2100 mottagare ycr-3500 mm, har nĂ„gon fĂ„tt detta att fungera, vilken kod ska man ha ??

MrDTS

Postad 09 February 2008 - 10:06

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

• 878 inlĂ€gg
  • 0
Skall finnas koder i databasen som heter NEXAYCR-3500 och NEXA YC3500. Du kan ju prova nÄgon av dessa.

Postad 09 February 2008 - 10:09

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlĂ€gg
  • 0
Som sagt, testa bara nÄgra som finns i databasen. Skulle de inte funka Àr det bara att ta bort och testa nÄgra nya.

Postad 09 February 2008 - 11:08

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • ForumrĂ€v

• 557 inlĂ€gg
  • 0
Hej
Problemet Àr att dom gammla har 16 kanaler Ä dom nya verkar bara ha 4 kanaler ?, sÄ min C som jag har instÀllt pÄ huskanalen anvÀnder jag 8 kanaler just nu pÄ, har inte hittat nÄgon som har fler Àn 4 kanaler i databasen ??
SÄ jag behöver en C som gÄr till 16, alla jag hittar i databasen gÄr bara till 4.
MrDTS

Redigerat av Unregistered7126f11a, 09 February 2008 - 11:10.

Postad 10 February 2008 - 12:49

mickeborgholm
  • mickeborgholm
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0

Hej!
Jag har varit och inhandlat allt och har Àven pyramiden frÄn teknikmagasinet men nÀr jag lÀgger till min WST-512 och CMR-300 (föromdar att det bara skulle rÀcka med CMR-300 eftersom det Àr mottagaren) men jag fÄr inte upp nÄgra komandon pÄ min Logitech Harmony 1000. BÄda finns att lÀgga till i logitechs databas men nÀr jag uppdaterar fjÀrren kommer inget upp.

MVH Henning13

RÄkar ut för precis samma sak, hittar precis min utrustning, men det kommer inte upp nÄgra funktioner i fjÀrren eller programmet till fjÀrren. NÄgon som vet vad det beror pÄ? Har du Henning13 fÄtt ordning pÄ ditt??

/Micke

Postad 12 February 2008 - 19:50

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • ForumrĂ€v

• 557 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

MVH Henning13

RÄkar ut för precis samma sak, hittar precis min utrustning, men det kommer inte upp nÄgra funktioner i fjÀrren eller programmet till fjÀrren. NÄgon som vet vad det beror pÄ? Har du Henning13 fÄtt ordning pÄ ditt??

/Micke

Hej

Precis jag hittar ochsÄ sÄdana betÀckningar som stÀmmer med mina nexa modeller med det finns inte nÄgra knappar nÀr man laddar ner dom ?? eller sÄ frÄgar den om jag har kvar gammla fjÀrrkontrollen till nexa !! (vad det skulle vara bra för RF gÄr vÀl inte att överföra till Harmony)

MrDTS

Postad 14 February 2008 - 08:25

henning13
  • henning13
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

MVH Henning13

/Micke

Hej

Precis jag hittar ochsÄ sÄdana betÀckningar som stÀmmer med mina nexa modeller med det finns inte nÄgra knappar nÀr man laddar ner dom ?? eller sÄ frÄgar den om jag har kvar gammla fjÀrrkontrollen till nexa !! (vad det skulle vara bra för RF gÄr vÀl inte att överföra till Harmony)

MrDTS

Hej Micke!
JodÄ jag har löst problemet!
Efter lite letande hÀr pÄ forumet sÄ hittade jag HEX-koderna för olika kombinationer. Sen kontaktade jag Logitechs support och via dem fick jag hjÀlp att lÀgga in HEX-koderna för den husbeteckningen som jag önskade i min harmony 1000 och efter nÄgra dagar fick jag ett mail dÀr det stod att koderna Àr ok. Uppdatade min fjÀrr och sen fungerade det! En enormt stort PLUS till logitech support!

Mvh Henning13

Postad 14 February 2008 - 08:33

henning13
  • henning13
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

MVH Henning13

/Micke

Hej

MrDTS

Hej!
Det var precis vad som var problemet för mig med men tror inte att de lagt in nÄgra Hex-koder för dessa produkter.
Du fÄr prata med supporten och be dem lÀgga in de koder du önskar för din produkt. Behöver du hex-koder finns det pÄ lÀnken:
https://www.minhembi...s...18177&st=30
Efter det fÄr du ett mail och uppdatera fjÀrren sedan sÄ kommer det att funka! Àr super njöd med mitt.

Mvh Hennning13

Postad 14 February 2008 - 10:09

mickeborgholm
  • mickeborgholm
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Tack för ditt svar!
Vill helst anvÀnda Wavemans grejor eftersom jag vill bygga in dom bakom strömbrytarna. Vet inte riktigt hur jag fÄr fram hexkoderna till deras? NÄgon som kan/vet hur man gör eller var dom finns ??

/Micke

Postad 14 February 2008 - 16:04

henning13
  • henning13
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0

Tack för ditt svar!
Vill helst anvÀnda Wavemans grejor eftersom jag vill bygga in dom bakom strömbrytarna. Vet inte riktigt hur jag fÄr fram hexkoderna till deras? NÄgon som kan/vet hur man gör eller var dom finns ??

/Micke

Hej Micke!
Kolla in detta forum vet att det stÄr om Waveman och om Hexkoder men inte vart.
https://www.minhembi...s...18177&st=60

Mvh Henning13

Postad 17 February 2008 - 23:51

Lundmark
  • Lundmark
  • LĂ€rjunge

• 396 inlĂ€gg
  • 0
Enligt en representant frÄn Logitech jag trÀffade pÄ jobbet sÄ styr han sina Nexa-grejer (eller liknande) med Harmony 1000 och han sa inget om nÄn konverter...

Postad 18 February 2008 - 00:18

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • ForumrĂ€v

• 878 inlĂ€gg
  • 0

Enligt en representant frÄn Logitech jag trÀffade pÄ jobbet sÄ styr han sina Nexa-grejer (eller liknande) med Harmony 1000 och han sa inget om nÄn konverter...

Han har nog Z-wave, dÄ behövs ingen "konverter". Men det Àr lite dyrare prylar Àn NEXA.

Postad 18 February 2008 - 07:39

Lundmark
  • Lundmark
  • LĂ€rjunge

• 396 inlĂ€gg
  • 0

Han har nog Z-wave, dÄ behövs ingen "konverter". Men det Àr lite dyrare prylar Àn NEXA.

Inte enligt honom för han var riktigt jÀkla kalasokunnig och hade köpt grejerna pÄ Clas Ohlson. Han borde ju veta att det fungerar hos honom, tycker man. Förvirrande.

Z-Wave funkar för övrigt inte med Harmony 1000, utan det Àr enbart till för att styra RF-extendern man kan köpa till - dvs inga ljussystem stöds. DÀremot har Harmony 890 Z-wave som kan styra lampor.

Redigerat av Lundmark, 18 February 2008 - 07:41.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.