Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Förslag på renovering av gästrummet önskas

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 October 2007 - 16:06

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Jag och tjejen bor i en stor 4-rummare som vi helrenoverade för prick ett år sedan när vi flyttade in. Nu håller vi på och renoverar hall/trapphus som inte har hunnit med tidigare men när det är klart tänkte jag fortsätta med byggplanerna. Jag har lite svårt att ta det lugnt eller vad man ska säga så jag vill alltid ha något att göra och datorrummet samt gästrummet stör jag mig litegrann på just nu.
Det är ett helv vanligt rum på ca 12kvm med två dörrar på varje kortsida och garderob längs ena långsidan samt djupt fönster i mitten på den andra= lite halvsvårt att möblera det snyggt.
Nu står där bara en säng, en byrå och en tv.
Tjejen gillar inte mina planer då hon vill bygga om det till barnkammare, men vi har ju för fasen inga ungar! Jag förstod inte vad hon menade och hon blev bara ännu argare. Kvinnor :(
Rummet bredvid är matsal och bar så jag tycker det vore perfekt med en "lounge" där istället, typ en soffgrupp och ett bort och kanske en schysst stereoanläggning? Tänkte bygga om det till tv-spelsrum först men det hoppar jag över.

Har ni några bra ideér? Kanske lite bilder på snygga men enkla lösningar? Färger? Nytapetserat ljusbeige med renoverade trägolv, vill nog ha nån form av fondvägg eller dylikt för att det inte ska vara för ljust.
Jag har inga konkreta ideér alls, de har tagit slut nu vid renoveringen av hallen :)

Jag brukar inte lägga ut sådana här trådar så ni kan väl ge mig en chans denna gång åtminstone :blink:

Postad 31 October 2007 - 17:37

Purre
  • Purre
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0

...
Tjejen gillar inte mina planer då hon vill bygga om det till barnkammare, men vi har ju för fasen inga ungar! Jag förstod inte vad hon menade och hon blev bara ännu argare. Kvinnor :)
...

Är ju inte så svårt att förstå kvinnospråk ändå, tycker jag som kille dessutom.
Det hon menar är ju så klart att hennes biologiska klocka tickar och att hon vill ha barn inom en snar framtid. :(

Postad 31 October 2007 - 23:00

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

...
Tjejen gillar inte mina planer då hon vill bygga om det till barnkammare, men vi har ju för fasen inga ungar! Jag förstod inte vad hon menade och hon blev bara ännu argare. Kvinnor ;)
...

Är ju inte så svårt att förstå kvinnospråk ändå, tycker jag som kille dessutom.
Det hon menar är ju så klart att hennes biologiska klocka tickar och att hon vill ha barn inom en snar framtid. :D

Usch då, var det så illa... Men vi är ju båda bara 25, hon kan ju få barn även efter 30. Nåja, om jag bygger om gästrummet fort som fan så kanske jag kan skjuta upp en "skit-och-spy-kanon" ett par år till :lol:

Fort, upp med ideér, det är bråttom som ni kan förstå! Får nog lägga hallrenoveringen på is och börja med gästrummet omgående.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.