Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer G8, felrapportering

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 November 2007 - 22:49

pazzo
  • pazzo
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Då jag precis läste att g7 tydligen har ett ganska vanligt fel med några linjer i bilden eller vad det handlade om så tänkte jag det kunde vara intressant om någon upptäckt nåt fel på g8 som Pioneer inte anser som fel och inte åtgärdar i dagsläget.

Själv är jag helt nöjd med min 4280xd så här långt i alla fall

Postad 11 November 2007 - 04:02

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Har inte reklamerat ännu men jag är missnöjd med svärtan på min 508XD. Den är jämn över hela skärmen, alltså inga fläckar som nån/några andra har råkat ut för. Men det är LCD-grått. Kollar man på mörka scener så syns inga detaljer. Jag kollar än så länge på SDTV och DVD. Har kört ca 250 timmar nu och jag hoppas innerligen att svärtan blir bättre vartefter, nån snackade om att lägsta-ljus-nivån kan sjunka efter ett tag. Skärmen är inte kalibrerad ännu. Alltså G8 får ju så himla mycket beröm för svärtan men jag är inte imponerad. Kommer i håg recensionen med Star Wars på HDDVD med en rymdscen, på test-tv:n smälter bilden verkligen ihop med ramen på tv:n men man kan inte tro att jag har samma märke, modell eller ens teknik. Min tvligger inte långt efter min LCD-dataskärm som jag skriver på nu. Fattar inte varför Pioneer kallar den för "Kuro".

Sen så är det strul med ljudet. Dels är det osynkat när jag kör både tv-högtalarna och surroundhögtalarna. Dels så upptäckte jag igår att det är helt tyst från vänster högtalare i tv:n (kanske har varit så ett tag men det märks inte så mycket eftersom jag har den undermonterade varianten, det hade nog märkts tydligare om det varit sidomonterade).

Postad 11 November 2007 - 08:52

Unregistered49258b8a
  • Unregistered49258b8a
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Min Lx608 lider också den av dålig svärta och dessutom:

Svart moln (ojäm svärta)
Skuggor som syns vid ljusa färger (såg på slalom igår...det såg förjävligt ut)
Högt surrande (dock är väll detta en produkt av plasmatekniken och därför oundvikligt)
Väldigt känslig för spökbilder (detta blivit lite bättre på senaste tiden. Men medans andra säger att de kan visa statiska bilder i flera timmar utan spökbilder så tar det numera ca 10-15 min på denna apparat)

Redigerat av Unregistered49258b8a, 11 November 2007 - 10:09.

Postad 12 November 2007 - 10:40

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Nån mer som inte är nöjd med svärtan? Har ni reklamerat? Vad säger Pio? Jag kör liksom Powersave 2 (har nu gått över till 1), samt nerdragen kontrast och ljusstyrka så när jag efter inkörning vrider upp till normalare nivåer kommer ju skärmen inte direkt bli mörkare är jag rädd...

Blir det verkligen svartare av sig självt efter några hundra timmars körning?

Och hur mycket svartare kan det bli med kalibrering och/eller de där bildförbättrarna som ska ge svartare bild eller vad det nu står...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.