Förslag tack!
Postad 14 November 2007 - 17:46
Förslag tack!
Postad 14 November 2007 - 20:59
Postad 14 November 2007 - 22:19
Som det är nu så saknar man image, mkv, iso och vob. Iaf dom jag kommer på såhär på rak arm.
Till projjen finns både component och HDMI så det löser sig nog.
Men ärligt, provade en variant av Ubuntu häromdagen, och vidare enkelt eller användarvänligt blir det inte!
Postad 15 November 2007 - 00:06
Postad 03 January 2008 - 20:48
Redigerat av MarkusNyberg, 03 January 2008 - 21:02.
Postad 03 January 2008 - 21:57
Orsaken till att det INTE är en saftig mediadator är att sony roat sig med att strypa ner den till motsvarande stenåldersdator. Fram tills dess att Sony ändrar sig eller någon kommer på ett sätt att kringå strypningarna skulle jag inte rekomendera den som mediadator ens åt en ovän.
Sen vad det nya fina stödet för divx beträffar så är det ju lika eller större chans att du vinner på en lott än att du hittar en fil som heter .avi och faktiskt går att spela upp.
Enkelt uttryckt är PS3 en utmärkt DVD/bluray-spelare och spelkonsol samt ett fullständigt värdelöst mediacenter som fullständigt smiskas upp av valfri dator tillverkad efter år 2000.
Redigerat av Bertilsson, 03 January 2008 - 21:58.
Postad 03 January 2008 - 22:13
Postad 03 January 2008 - 22:27
Saftig mediadator är det sista man kan kalla den.
Orsaken till att det INTE är en saftig mediadator är att sony roat sig med att strypa ner den till motsvarande stenåldersdator. Fram tills dess att Sony ändrar sig eller någon kommer på ett sätt att kringå strypningarna skulle jag inte rekomendera den som mediadator ens åt en ovän.
Sen vad det nya fina stödet för divx beträffar så är det ju lika eller större chans att du vinner på en lott än att du hittar en fil som heter .avi och faktiskt går att spela upp.
Enkelt uttryckt är PS3 en utmärkt DVD/bluray-spelare och spelkonsol samt ett fullständigt värdelöst mediacenter som fullständigt smiskas upp av valfri dator tillverkad efter år 2000.
i stort sett alla .avi jag har försökt spela funkar med fw 2.10 men du måste tanka över filen till PS3:ans hårddisk först.
Hyr har Sony strypt PS3? Att folki inte har kodat saker betyder inte att det är omöjligt.....
Sony har strypt åtkomst till vissa viktiga funktioner för other os så det är mycket svårt att få en vettig grafikfunktion ja. Har alltså inget med dåliga programmerare att göra.
Postad 04 January 2008 - 10:22
Jag föreslår att du köper en lott dåi stort sett alla .avi jag har försökt spela funkar med fw 2.10 men du måste tanka över filen till PS3:ans hårddisk först.
Utav cirka 10 provade *.avi på 350 MB styck fungerade bara 1 eller 2.
De flesta av dom filerna vet jag med säkerhet fungerar på en 3 år gammal skitdvd för 700 spänn.
Sen om det nu råkade vara extremt olyckliga val av filer spelar ingen roll. Klarar man inte konkurera med en skit-dvd så är diskussionen i mina ögon slut innan den ens började.
.wmv fungerade dock överlag bra... Förmodligen nästan lika bra som på xbox 360... om man bortser från att filerna max får vara ett par gig stora...
Postad 04 January 2008 - 17:08
Hyr har Sony strypt PS3? Att folki inte har kodat saker betyder inte att det är omöjligt.....
Sony har strypt åtkomst till vissa viktiga funktioner för other os så det är mycket svårt att få en vettig grafikfunktion ja. Har alltså inget med dåliga programmerare att göra.
Vilka är dessa "viktiga funktioner" som Sony strypt? Du tror inte att anledningen till att det inte finns drivrutiner för RSX i Linux/xorg är densamma som anledningen att det inte finns några fullt fungerande drivrutiner för några nVidea-GPU i Linux/xorg?
Postad 04 January 2008 - 20:24
Men du verkar veta mer än mig så visa gärna sidor där man har ngn lösning på gång för det är intressant om det går att ta sig förbi de "blockeringar" som finns.
Redigerat av junkan, 04 January 2008 - 20:47.
Postad 04 January 2008 - 21:23
Har kört ca 20 xvid filmer (AVI säger ingenting - AVI kan innehålla vad som helst) utan några som helst problem.Jag föreslår att du köper en lott dåi stort sett alla .avi jag har försökt spela funkar med fw 2.10 men du måste tanka över filen till PS3:ans hårddisk först.
Utav cirka 10 provade *.avi på 350 MB styck fungerade bara 1 eller 2.
De flesta av dom filerna vet jag med säkerhet fungerar på en 3 år gammal skitdvd för 700 spänn.
Sen om det nu råkade vara extremt olyckliga val av filer spelar ingen roll. Klarar man inte konkurera med en skit-dvd så är diskussionen i mina ögon slut innan den ens började.
.wmv fungerade dock överlag bra... Förmodligen nästan lika bra som på xbox 360... om man bortser från att filerna max får vara ett par gig stora...
Däremot att inte subtitles stöds gör funktionen värdelös för mig...
Sedan får jag nog tycka att detta var en av de dummaste trådar på länge. Kan man inte lägga ner 10 sek på t.ex. google innan man skapar en ny tråd?
Redigerat av e3henri, 04 January 2008 - 21:25.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
51 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?