Sitter nu i valet och kvalet i val utav objektivtiv till en Nikon D80 som jag skall inhandla. Vilket Àr det bÀsta alternativet? Köpa huset löst och komplettera med ett bÀttre objektiv eller köpa nÄtt utav det fÀrdiga kitten?
Det helt klart bÀsta Àr att köpa huset löst och köpa till bÀttre objektiv som tex Tamron 17-50/2,8 och Sigma 70-200/2,8. Ett hett tipps Àr att titta pÄ begagnatmarknaden. Du borde kunna hitta riktigt fina och prisvÀrda objektiv dÀr. www.fotosidan.se eller blocket Àr bra stÀllen att leta pÄ.
Annars sÄ gÄr det ju att köpa med ett av kittobjektiven och komplettera med ett bÀttre objektiv. Jag köpte min D80 med det medföjlande 18-55 objektivet och kompletterade med ett begagnat Sigma objektiv.
Det helt klart bÀsta Àr att köpa huset löst och köpa till bÀttre objektiv som tex Tamron 17-50/2,8 och Sigma 70-200/2,8. Ett hett tipps Àr att titta pÄ begagnatmarknaden. Du borde kunna hitta riktigt fina och prisvÀrda objektiv dÀr. www.fotosidan.se eller blocket Àr bra stÀllen att leta pÄ.
Annars sÄ gÄr det ju att köpa med ett av kittobjektiven och komplettera med ett bÀttre objektiv. Jag köpte min D80 med det medföjlande 18-55 objektivet och kompletterade med ett begagnat Sigma objektiv.
Mm ok lÄter ju riktigt vettigt, har kikat lite pÄ kittet med 18-135 objektivet och att sen köpa till nÄgot bÀttre efter som, kan de vara en bra ideÚ?
Det lÄter vettigt. Efter vad jag har hört sÄ skall 18-135 objektivet vara relativt bra och prisvÀrt. Jag har för mig att det skall finnas nÄgon trÄd hÀr pÄ forumet dÀr objektivets vara eller icke vara diskuteras.
Jag köpte en med ett 18-70 vilket Àr mycket bra. Dessutom kompletterade jag med ett 70-200vr men Ängarar att jag inte köpte 70-300vr vilket fÄr landa i vÀskan i framtiden.
Kitgluggarna till Nikon Àr faktiskt inte sÄ dÄliga. De kÀnns lite billig och sÄ men bilderna blir bra och det Àr det viktigaste ibland. Vill du ha ett ruskigt skarpt objektiv men inte vill punga ut med en massa stÄlar sÄ ska du kika pÄ ett Nikkor AF 35-70 2.8D. Har anvÀnt ett sÄdant lÀnge nu och Àr helnöjd.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".