Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat HD

153 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 November 2007 - 22:21

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
på torsdag och då får alla Viasatkunder ett erbjudande i brevlådan. Själva boxen kommer dock inte att levereras förrän i mitten av Januari 2008. Allt enligt kundtjänst i dag. Den kommer även att vara ännu bättre än vad som stod i tidningarna och stöd för det som Canal Digital inte har aktiverat i sin nya box.

Postad 27 November 2007 - 22:56

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Vad är det för stöd du pratar om? Vad är det för stöd som Canal Digital inte har aktiverat i sina boxar?

Postad 27 November 2007 - 23:04

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
e väll marknätet som inte funkar i canaldigitals nya hdtv pvrbox.. tippar på att det är de dom menar.

Kommer denna vara pvr?

Postad 27 November 2007 - 23:31

bbjs
  • bbjs
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Fick erbjudandet idag, vilket skämt....

-Bind dig på 24 månader så får du köpa pvr-boxen för 4995:- (ord pris 7995:-)

Lite bättre med *vanliga* HD boxen (samsung)
-Bind dig på 24 mån så får du köpa boxen för 995:- (ord pris 3495:-)

/b

Postad 28 November 2007 - 00:28

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
hursomhelst underbart att viasat äntligen, så nu hoppas på tele2-kabelTV 1080i; dock kommer väl de hålla lågt pris där med, vet inte om jag ska köpa pvr dock. När marknätet misslyckats så ökar trycket på HDTV från kabel/parabol. Sverker säger CanalDigg har en elak kundtjänst

Postad 28 November 2007 - 01:10

Unregistered4b2a0cc2
  • Unregistered4b2a0cc2
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Sverker säger CanalDigg har en elak kundtjänst

Mjaha. Jag har varit i kontakt med CD's kundtjänst vid ca fem ggr på sistone angående både fakturor och teknisk support. Vid samtliga tillfällen har jag kommit fram inom loppet av ett par minuter, och blivit bemött på ett trevligt och effektivt sätt för att lösa de problem jag haft. Vad mera kan man begära. Om någon frågade mig så får CD toppbetyg liksom Viasat som jag även haft en del att göra med på sistone vad gäller tv.

Kan tillägga att det underlättar en hel del om man själv försöker bjuda till litet och bemöta folk med litet vanlig hederlig respekt, det har jag i alla fall upptäckt själv som ett extremt effektivt recept för att åstadkomma önskat resultat på kortast möjliga tid. Lika effektivt på alla kundtjänster; CD, Viasat, younameit AB.

Sedan får man ju fråga sig; ska man lita på mig eller ikonen "Sverker"?

Postad 28 November 2007 - 10:24

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Dina exempel på bemötande av CD gäller att du verkat inom ditt abonnemang. Exemplet i Sverker med snubben som ställde CD-box i garderoben gällde uppsägning av abbonemang - se svt.se Plus artikel / tv-filmer / forum (klicka på "Hem" och vidare om CD-uppslaget försvunnit).
CD har inte bara marknadens hårdaste abonnemangspolicy, de är tydligen instruerade att sinka uppsägningar. CDs blonda kundchef beklagar det skedda och säger man kan säga upp på fyra sätt - men folk som ringer och mailar får besked att de måste säga upp skriftligt. Och det är ju ingen positiv sak för enskild ktj-personal att registrera uppsägningar som de sedan redovisar - därför bollar de uppsägning vidare - den som säger upp måste kämpa hårt - en lönsam utmattningstaktik - för när CD mist en kund så kommer den knappast igen. Varje kund CD håller kvar genererar tusentals kronor. Hög kvalitet och höga priser gör att CD valt denna taktik. Samtidigt går det säga upp om man mailar flera gånger och får svar och spelar in muntlig bekräftelse. Slutligen får man skicka rekommenderat brev om inte annat går. Man får anstränga sig adekvat.

F.ö tycker jag CD har bättre kvalitet på kanalerna - och HD-kanaler som Viasat ska komma med.

Postad 28 November 2007 - 14:47

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
CD har inte aktiveat USB-portar, nätverksutgången bland annat enligt Prylportalen.se som jag menade.

Tele2Vision kommer i början av nästa år att lansera HDTV då dom just nu testar flera boxar.

Postad 28 November 2007 - 14:53

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Av Canal Digital i dag på mailen angående deras krav på 12-månaders bindningstid hela tiden:

"Hej,
Canal Digital har gått över till tre månaders uppsägning, dvs. löpande.

Mvh,
Ulrika"

Tillägg:
Allmänna villkor (from 20071101):
14. AVTALSPERIOD
Avtalet gäller under en inledande avtalsperiod om 12 eller 24 månader. Om inte Kunden eller CD säger upp Avtalet senast 30 dagar innan avtalsperiodens slut gäller Avtalet därefter tills vidare med en ömsesidig uppsägningstid om tre månader, dock att Avtalet tidigast upphör vid utgången av den kalendermånad som infaller vid eller efter uppsägningstidens slut.

Redigerat av RoggaBoy, 28 November 2007 - 15:20.

Postad 28 November 2007 - 15:27

Unregistered769b255e
  • Unregistered769b255e
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

CD har inte aktiveat USB-portar, nätverksutgången bland annat enligt Prylportalen.se som jag menade.

Tele2Vision kommer i början av nästa år att lansera HDTV då dom just nu testar flera boxar.

Jag skulle nästan kunna tänka mig att äta upp min hatt om Viasat aktiverar dessa. Jag är inte så självsäker att jag säger att jag verkligen kommer göra det, men jag har mycket svårt att tro att de gör det.

Postad 28 November 2007 - 16:21

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Min 12-månaders bindningstid gick ut 2007-10-31 hos CD och skall då gå över till tills vidare abonnemang, men kundtjänst i Piteå svarar att du har en ny 12-månadersperiod nu och att inga förändringar gjorts. Kopplas till Kalmar där svaret är att jag nu har ett löpande, dvs tills vidare. ÄNTLIGEN!

Jag skulle nästan kunna tänka mig att äta upp min hatt om Viasat aktiverar dessa. Jag är inte så självsäker att jag säger att jag verkligen kommer göra det, men jag har mycket svårt att tro att de gör det.

Viasat använder samma box som Sky och både Viasat och Sky har dessa aktiverade.

Redigerat av RoggaBoy, 28 November 2007 - 16:29.

Postad 28 November 2007 - 16:26

Detlow
  • Detlow
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
är bilden verkligen så mycket bättre en vanlig digital bild ... de serier man laddar ner i mkv format på nätet i 720p ser ibland gryniga ut och inte alls så skarpa som de borde vara tycker jag om det ska vara HD

Postad 28 November 2007 - 16:31

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0

Vänligen skriv mer om detta. Hittar ingen mer info på google. tack

Min 12-månaders bindningstid gick ut 2007-10-31 hos CD och skall då gå över till tills vidare abonnemang,
men kundtjänst i Piteå svarar att du har en ny 12-månadersperiod nu och att inga förändringar gjorts.
Kopplas till Kalmar där svaret är att jag nu har ett löpande, dvs tills vidare. ÄNTLIGEN!

Allt går trögare i norrland, sveriges avkrok, vad var det nu som anna kinberj batra sade om lantisar? :)

Redigerat av toler, 28 November 2007 - 16:36.

Postad 28 November 2007 - 16:40

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Det är enkelt angående Tele2Vision. Jag mailade ansvariga på Tele2Vision, dvs Tele2:s huvudkontor som sa att det lanseras HDTV under början av nästa år och har under hela hösten testat en del boxar för att se att dom fungerar bra etc.

Vänligen skriv mer om detta. Hittar ingen mer info på google. tack

Min 12-månaders bindningstid gick ut 2007-10-31 hos CD och skall då gå över till tills vidare abonnemang,
men kundtjänst i Piteå svarar att du har en ny 12-månadersperiod nu och att inga förändringar gjorts.
Kopplas till Kalmar där svaret är att jag nu har ett löpande, dvs tills vidare. ÄNTLIGEN!

Allt går trögare i norrland, sveriges avkrok, vad var det nu som anna kinberj batra sade om lantisar? ;)

Nja, inte trögare i Norrland, snarare var det så att det var en dansk kille som svarade i Kalmar.

Postad 28 November 2007 - 20:45

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

är bilden verkligen så mycket bättre en vanlig digital bild ... de serier man laddar ner i mkv format på nätet i 720p ser ibland gryniga ut och inte alls så skarpa som de borde vara tycker jag om det ska vara HD

Med serier förmodar jag att du inte menar olagligt ner laddade sådana. Finns "lagliga" serier i mkv-formatet att ladda ner, bl a Animes Serier från Stage6. De kan se lite lustiga ut i olika codeks men prova cccp codekpack.

Postad 28 November 2007 - 23:15

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

När det gäller nyare produktoner på SVT så är skillnaden inte gigantisk mellan SD(vanlig upplösning) och HD. På Canal+ däremot och särskilt vid ex fotboll eller ishockey så är skillnaden stor.
Om du syftar på piratnedladdade serier så är det knappast nåt man ska ha som referens för hur HD ser ut. De brukar vara ganska hårt komprimerade vilket gör att man förlorar mycket information/skärpa, men de tar istället inte så mycket plats på datorn.

Postad 29 November 2007 - 10:47

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Fick 3 stycken exakt lika erbjudanden om HD paketet nu på morgonen dom vill väll vara säkra på att
minst ett erbjudande kommer fram med posten ;) .

Postad 29 November 2007 - 12:34

Unregistered30643
  • Unregistered30643
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Hej fick även jag erbjudandet nu med posten.

Funderar lite hur det blir med en ev hdbox, kör ju nu ''vanliga'' Viasat på en 32'' crt.

Har ju i rummet bredvid en 50'' hd ready plasma som jag bara kör dvdfilm på, skulle man kunna använda den nya hdboxen till både 32''crt och 50'' plasman?.
Kan ju dra en hdmi kabel igenom väggen in till plasman isf.
Sedan beror det ju på om nya boxen har en scartutgång till 32''crt förståss.

Postad 29 November 2007 - 13:39

R0BB
  • R0BB
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Är det bara gamla kunder som får dessa erbjudanden? Eller går det ut till alla med posten? kan man läsa om det på nätet nånstans? Står inget på Viasat.se :)

Postad 29 November 2007 - 14:11

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
Nice viasat kör alltså med riktig VoD från start :) hoppas på ett par ruskigt stabila boxar bara då. 4995:- är dyrt men får se... eller allternativt ingår hd kanaler i genre paketen och då blir det genast intressantare..

Att det är samma box som sky stämmer absolut inte... om inte thomson då bytt namn till pace :)

Danska TV2 Sport startar förövrigt 2 januari..

Postad 29 November 2007 - 19:25

Goldview
  • Goldview
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som vet hur det blir med SVT HD, TV 4HD? Kommer Viasat att visa EM i HD?

Postad 29 November 2007 - 19:41

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Canal Digital har exklusiva rättigheter på TV4 HD till efter fotbolls EM

Postad 29 November 2007 - 21:37

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Och dessutom har Canal Digital exklusiva rättigheter till EM i HD som inte behöver betyda att TV4 HD kommer att visa EM i HD. De kan lika gärna visa det på Canal+ Sport HD eller att Canal Digital visar den på en EM HD kanal.

Postad 30 November 2007 - 10:01

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

eh, Comhem har TV4 HD i sitt utbud.

Postad 30 November 2007 - 10:28

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

TV4 HD kommer med all sannolikhet att ha sändningsuppehåll i Comhems nät då fotbollen sänds högupplöst. Comhem är bollocks vad gäller HDTV.

/Mats K

Postad 30 November 2007 - 12:11

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Allt går trögare i norrland, sveriges avkrok, vad var det nu som anna kinberj batra sade om lantisar? :unsure:

Ännu ett lågvattenmärke från allas vår vän toler. Anna Kindberg Batra sade "Förlåt för mitt dumma uttalande", något som du också borde göra, toler.

Kindberg Batras uttalande om "intelligens" har senare hamnat på listor över mest korkade missar.

Postad 30 November 2007 - 13:41

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Ja men det är ju ett kabelbolag och inget DTH.... :unsure:

Postad 30 November 2007 - 14:39

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

Fick 3 stycken exakt lika erbjudanden om HD paketet nu på morgonen dom vill väll vara säkra på att
minst ett erbjudande kommer fram med posten :unsure: .

Någon som kan redovisa vad som står i erbjudandet, pris box, kanaler, tidplan etc etc.

Postad 30 November 2007 - 15:29

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

minst ett erbjudande kommer fram med posten :unsure: .

Någon som kan redovisa vad som står i erbjudandet, pris box, kanaler, tidplan etc etc.

Box Pace med hdd (250 GB) kostar 4995 kr tar man tvilling kostar det 2995
Box Samsung utan hdd kostar 995 och med tvilling 0 kr
24 mån bidnings tid

Kanaler: TV1000 HD
Viasat Sport HD
National Geographic Channel HD
Pris: 99 kr/mån
Men man måste ha intresse paket: Film,Sport och Dokumetär
så ska man ha alla tre kanaler kostar det minst 279 + 99 för HD paketet
Talade med kundtjänst igår,boxen levereras i början mitten januari

Postad 30 November 2007 - 15:50

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0
Om jag förstått rätt så har Viasat inte något regelrätt HD-paket, utan varje kanal är paketerad i respektive kanalpaket. De tre första kanalerna lär hamna i FILM, DOKUMENTÄR och SPORT paketen. Så HD-FILM ingår i filmpaketet och har du ej det så kan du ej se denna kanal. Men samtidigt så kostar HD-kanalerna 99 kr/mån, tydligen oavsett hur många av kanalerna man kan se!? :unsure:

Så vill man se ALLA HD-kanaler så måste man ha FILM+SPORT+DOKUMENTÄR och dessutom betala 99 kr/mån för HD-kanalerna. Vill man dessutom vara säker att kunna se framtida HD-kanaler så bör man ha ALLA fem kanalpaket vilket kostar 319kr/mån. Man vet ju inte i vilket paket framtida HD-kanaler hamnar.

Dessutom måste man ta ett tvillingabonnemang om man vill få boxarna subentionerade. Jag har haft HDTV via CD i snart två år och betalat sammanlagt 4990 kr för tre boxar och hittills noll kronor för (de f n sju!) HD-kanalerna.

Jag har precis gjort om mitt Viasatabonnemang till UNDERHÅLLNING+DOKUMENTÄR+SPORT. (Vill ha Champions League på Hockey-VM) Är det bara jag som tycker att Viasats HD erbjudande känns lite dyrt?

Redigerat av Tomas L, 30 November 2007 - 15:52.

Postad 30 November 2007 - 15:57

ritekrules
  • ritekrules
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Om jag förstått rätt så har Viasat inte något regelrätt HD-paket, utan varje kanal är paketerad i respektive kanalpaket. De tre första kanalerna lär hamna i FILM, DOKUMENTÄR och SPORT paketen. Så HD-FILM ingår i filmpaketet och har du ej det så kan du ej se denna kanal. Men samtidigt så kostar HD-kanalerna 99 kr/mån, tydligen oavsett hur många av kanalerna man kan se!? :unsure:

Så vill man se ALLA HD-kanaler så måste man ha FILM+SPORT+DOKUMENTÄR och dessutom betala 99 kr/mån för HD-kanalerna. Vill man dessutom vara säker att kunna se framtida HD-kanaler så bör man ha ALLA fem kanalpaket vilket kostar 319kr/mån. Man vet ju inte i vilket paket framtida HD-kanaler hamnar.

Dessutom måste man ta ett tvillingabonnemang om man vill få boxarna subentionerade. Jag har haft HDTV via CD i snart två år och betalat sammanlagt 4990 kr för tre boxar och hittills noll kronor för (de f n sju!) HD-kanalerna.

Jag har precis gjort om mitt Viasatabonnemang till UNDERHÅLLNING+DOKUMENTÄR+SPORT. (Vill ha Champions League på Hockey-VM) Är det bara jag som tycker att Viasats HD erbjudande känns lite dyrt?

Håller med dig! Det är svin dyrt!

Postad 30 November 2007 - 15:58

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1668 inlägg
  • 0
Jag tycker också att det känns dyrt. Att boxen kostar 1000-lappen mer än CD:s box kan väl vara ok om den är bättre, men 99:-/mån för de tre kanalerna gör att jag nog nappar på CD istället.

Postad 30 November 2007 - 23:12

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0
Hur de kan låta bli att inkludera SVT HD övergår mitt förstånd, särskilt som kanalen inte kostar viasat något mer än bandbredden.

När jag sade upp mitt canal digital, så skickade de ändå fakturor i två år som jag fick ringa och bestrida. Så CD blir det aldrig mer, men deras HD-utbud lockar onekligen mer än Viasats.

Oavsett om USB-portarna på viasats boxar är aktiverade eller ej från start, så kommer sparade filmer att vara krypterade. Visst vore det fint att kunna expandera HDD'n via USB, men 250GB räcker ju ett litet tag i alla fall.

Postad 04 December 2007 - 09:37

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
Viasat mörkar om de nya boxarna
http://www.prylporta..._MKF257.dbp.asp

Postad 05 December 2007 - 21:48

hankmander
  • hankmander
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Dom skrädde inte direkt med orden i broschyren. Är det nån som vet några detaljer?

Är det 720p eller 1080i?
Kommer vi få HD-ljud också?
Har boxen/boxarna HDMI-ut?

Postad 10 December 2007 - 10:05

sn0wm4n
  • sn0wm4n
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Dom skrädde inte direkt med orden i broschyren. Är det nån som vet några detaljer?

Är det 720p eller 1080i?
Kommer vi få HD-ljud också?
Har boxen/boxarna HDMI-ut?

1080i (boxarna skalar ner om man har en vanlig hdready), boxarna har hdmi ut (1.3) och stöder 5.1 ljud.

när det gäller svt så sänder dom ju bara uppskalat o inte ren hdtv så det känns iaf för min del som det kvittar. Att det sen kostar 99:-/mån och är paketerat spelar väll ingen roll, ja menar har du valt sport är du ju sport intresserad o då får du den kanalen med. Man tar väl inte hd kanalerna barar för att det är hdtv utan för att man har intresse av vad som visas?!

Jag tycker också att det känns dyrt. Att boxen kostar 1000-lappen mer än CD:s box kan väl vara ok om den är bättre, men 99:-/mån för de tre kanalerna gör att jag nog nappar på CD istället.

Den är gratis om man tecknar tvilling :lol: 999:- som huvudbox (samsungen inte pvr'n).

Redigerat av sn0wm4n, 10 December 2007 - 10:08.

Postad 10 December 2007 - 11:44

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
För mig vinner CD över Viasat när det gäller utbud, oavsett om det är SD eller HD i dagsläget.

Dock är jag nyfiken på om de nya boxarna har DISEqC aktiverat och om det går att koppla in motor? Kan man söka fria kanaler eller är man låst till Viasats egna? Kan man producera egna kanallistor? Finns det loop trough? Går det att flytta kortet mellan godkända boxar eller är detta kort pairat till denna enda box? Som sagt, broshyren innehöll inget matnyttigt om boxarna eller vilka funktioner de har.

Postad 10 December 2007 - 17:45

sn0wm4n
  • sn0wm4n
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

För mig vinner CD över Viasat när det gäller utbud, oavsett om det är SD eller HD i dagsläget.

Dock är jag nyfiken på om de nya boxarna har DISEqC aktiverat och om det går att koppla in motor? Kan man söka fria kanaler eller är man låst till Viasats egna? Kan man producera egna kanallistor? Finns det loop trough? Går det att flytta kortet mellan godkända boxar eller är detta kort pairat till denna enda box? Som sagt, broshyren innehöll inget matnyttigt om boxarna eller vilka funktioner de har.

diseqc är aktiverat i båda så man kan söka ner fria kanaler, svenska kanallistor fungerar också men jag tror inte dom hade stöd för egna. Loop trough finns ej, kort går att flytta men pairat och man får ringa en ivr eller kundtjänst.

Sådär =)

Postad 10 December 2007 - 22:01

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Tack för informationen, det verkar vara en bra box i jämförelse med CD:s box. Synd bara att inte CD och Viasat tog fram en gemensam box. Det blir lite dyrt med två boxar.

Postad 10 December 2007 - 22:27

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0

när det gäller svt så sänder dom ju bara uppskalat o inte ren hdtv så det känns iaf för min del som det kvittar. Att det sen kostar 99:-/mån och är paketerat spelar väll ingen roll, ja menar har du valt sport är du ju sport intresserad o då får du den kanalen med. Man tar väl inte hd kanalerna bara för att det är hdtv utan för att man har intresse av vad som visas?!

Om man har lämplig bildvisare och gillar bra bild så är HD-kanaler intressanta i sig.
Vill ha snygg bild äntligen, dock sänder SVT i högsta bitrate, men även detta märks i FHD-TV

MINA repliker till Tomas kommentar om att jag menat nåt nedsättande om lantisar har tagits bort,
dåligt mitt försvar inte står med, då borde inte Tomas inlägg kvarstå heller. Det är moderatorn som gör fel här.
SÅ vänligen återinsätt mina inlägg eller svara mig vad jag gjort för fel och om jag kan redigera

Redigerat av toler, 18 December 2007 - 14:33.

Postad 11 December 2007 - 01:52

sn0wm4n
  • sn0wm4n
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Tack för informationen, det verkar vara en bra box i jämförelse med CD:s box. Synd bara att inte CD och Viasat tog fram en gemensam box. Det blir lite dyrt med två boxar.

låter jobbigt att konkurera då ;)

Postad 11 December 2007 - 08:56

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Synd att Viasat och Canal Digital envisas med att utveckla egna låsta boxar istället för att låta marknadens bästa vara med och konkurrera om kunderna.

Hoppas Viasats box är riktigt bra så att Canal Digital känner dem flåsa i nacken!

Postad 12 December 2007 - 00:28

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Synd att Viasat och Canal Digital envisas med att utveckla egna låsta boxar istället för att låta marknadens bästa vara med och konkurrera om kunderna.

Hoppas Viasats box är riktigt bra så att Canal Digital känner dem flåsa i nacken!

Det var bättre förr som sagt då man kunde bara skaffa en tillhörande CAM och köra.

Tråkig utveckling som går i linje med övriga operatörer i EU där man ska låsa in kunden i dåliga lösningar.

Kollade villkoren på Canal Digital och kortavgiften och blev helt chockad när jag fick se de ska ha närmare 600:- första året och närmare 700:- andra året.

Snacka om utsugning, där var Viasat lite snällare.

Redigerat av Packetloss, 12 December 2007 - 00:35.

Postad 29 December 2007 - 22:35

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Någon som hört hur det gått med Viasat HD? blir det något under 2007?

Postad 31 December 2007 - 01:19

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Det var bättre förr som sagt då man kunde bara skaffa en tillhörande CAM och köra.

Tråkig utveckling som går i linje med övriga operatörer i EU där man ska låsa in kunden i dåliga lösningar.

Kollade villkoren på Canal Digital och kortavgiften och blev helt chockad när jag fick se de ska ha närmare 600:- första året och närmare 700:- andra året.

Snacka om utsugning, där var Viasat lite snällare.

Jag snusar, efter nyår, för 700 kr/månad. Men det är inte värt att sluta för att få råd med CD-HDTV- Man bara lassar in massa godis istället till härlig sport i HDTV-format.

Jovisst är det dyrt men om de får kunder ändå är ju produkten värt sitt pris. Fast kollar man snabbt på deras hemsida verkar ju inte CanalDigitals HDTV + Totalpaket mycket dyrare än Viasats. Har inte satt mig in i kosnaded för Viasats helhetslösning, men slutar inte notan på ungefär samma?

PS - om Prylportalens 485 kr

Mina uträkningar ger samma som Packetloss på CD och då räknar jag in start och kortavgifter samt den låsta boxens pris under två år.

Redigerat av ruva, 31 December 2007 - 01:25.

Postad 31 December 2007 - 17:12

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Viasat har Champions League och någon enstaka bra film, resten är mest SKIT !
Har både CD o Viasat, kollar 95% på CD,vilken skillnad på utbud !!!

Postad 08 January 2008 - 15:40

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
Vad hände me lansering av Viasat HD-tv. Är det så svårt för dessa idioter att lansera HD-Tv här i Sverie? :)

Postad 08 January 2008 - 15:47

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
måste finnas plats på uppe i rymden för kanalerna med... Sirius 4 är beräknad klar för användning 10 jan tror jag det var och strax efter det borde det börja dyka upp...

Postad 08 January 2008 - 16:08

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4026 inlägg
  • 0
Det är redag pg
http://www.ses-siriu...lites/sirius-4/

Postad 08 January 2008 - 16:36

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

måste finnas plats på uppe i rymden för kanalerna med... Sirius 4 är beräknad klar för användning 10 jan tror jag det var och strax efter det borde det börja dyka upp...

Det är väl inte plats brist som gör att de inte har lanserat HDTV än? De utlovade 3 HD kanaler sänder redan från Sirius 2
http://www.lyngsat.com/hd/sirius2.html

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.