Lite fortsÀttning pÄ strulet med mina XEPS103:
Det verkar inte vara nÄgot fel pÄ mina ADSL modem, för nÀr jag uppgraderade P660H sÄ slutade den att fungera sÄ fort jag kopplade in kabeln för IPTV. Jag har Àven provat att uppgradera till senaste firmware för P660H-D1.
Provade att bara köra med port 1 ansluten och dÄ funkar bÄda modemen utan problem, sÄ jag kan surfa utan problem, men sÄ fort jag kopplar in digital-tv'n sÄ flippar modemet helt efter nÄgra sekunder.
Jag kör med ett par Netgear XEPS103 för att fÄ digitalboxen ansluten till modemet. (Digitalboxen stÄr i vardagsrummet som Àr pÄ nedervÄningen och modemet stÄr i hallen pÄ övervÄningen. Dessa fick jag utbytta av netgear, enligt inlÀgget ovan, eftersom alla XE103 hade nÄgot fabrikationsfel som gjorde att de kunde överhettas. Mina XE103 funkade prima i en vecka och sen ficka man dra ur dem och plugga in dem och sen funka de igen i en vecka. Men XEPS103 lyckades jag fÄ att funka hjÀlpligt, med drops nÄgon gÄng dÄ och dÄ, men nu verkar det blivit helknas med dessa XEPS103 för sÄ fort jag kopplar in dem sÄ flippar modemet fullstÀndigt. SÄ det var inget fel pÄ modemet utan det Àr Powerline Adaptern XEPS103 frÄn Netgear som pÄ nÄgot sÀtt verkar ha "pajat", jag har inte provat att byta plats pÄ dem.
Hur sjutton gör man nu dÄ med dessa adaptrar, ringer man Netgear supporten eller vad, jag har ju inget kvitto pÄ dessa eftersom jag fÄtt dem utbytta. NÄgon som har erfarenhet av detta/dessa, eller drabbats av liknande fel. Visar det sig att det Àr Powerline Adaptrarna vill jag inte ha dem utan flyttar modemet till hallen nere och drar en TP sladd istÀllet, fast dÄ kommer ju problemet, hur hÀver jag köpet för dessa, blir det Netgear som ska ersÀtta mig eller Siba dÀr jag köpte XE103'orna. KÀnns inte som jag vill ha denna produkt lÀngre.
Enda positiva med detta Àr att jag nu har senaste firmware i bÄda ADSL-modemen.