Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Garanti-säkra butiker för Samsungs pixelgaranti

63 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 January 2008 - 11:28

frazer84
  • frazer84
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hejsan!

Tänkte jag skulle göra mig själv och alla andra som är intresserade av att köpa sig en Samsung LCD-TV en tjänst.
Jag har själv suttit i fler dagar och mailat samt ringt runt till olika butiker (både online och offline) för att höra mig för vilja som köper från Samsung Nordic. Anledningen varför detta är så viktigt är för att det endast är Samsung Nordic som ger full garanti när det gäller pixelfel och hämtservice.

Mer information om skillnaden mellan en TV importerad via Samsung Nordic och övriga leverantörer finns här:
http://www.samsung.c...n_SamsungTV.pdf

Tanken var att ni som köpt, eller gjort som jag och ringt/mailat till olika butiker, kan skriva in dessa här, samt huruvida de köper från Samsung Nordic eller ej. Skriv gärna även om ni vet vilken panel-version butiken har i lager, för de modeller där Samsung sätter i olika versioner.

NetOnNet: Köper INTE från Samsung Nordic, har S-paneler i M8 (dock dåligt med skärmar i lager just nu)
Dustin: Köper INTE från Samsung Nordic
TBH.se: Köper INTE från Samsung Nordic
Komplett.se: Köper INTE från Samsung Nordic

Redigerat av frazer84, 25 January 2008 - 15:35.

Postad 17 January 2008 - 10:46

frazer84
  • frazer84
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
InWareHouse: Köper INTE från Samsung Nordic, men erbjuder en egen 100% pixelgaranti.

Postad 17 January 2008 - 19:48

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

InWareHouse: Köper INTE från Samsung Nordic, men erbjuder en egen 100% pixelgaranti.

Källa?
(inte det att jag inte tror dig, vill bara ha länk :))

Sen vad jag har hört så köper INTE Netonnet av Samsung Norden/Sverige, det har flera sagt.
Och denna lista från Samsung bekräftar det:

http://www.samsung.c...tions/index.asp

Postad 25 January 2008 - 15:36

frazer84
  • frazer84
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Källa?
(inte det att jag inte tror dig, vill bara ha länk :))

Sen vad jag har hört så köper INTE Netonnet av Samsung Norden/Sverige, det har flera sagt.

Magnus på InWareHouse svarade följande på min fråga när jag visade den PDF som Samsung Norden lagt ut på sin hemsida:

Hej Daniel!

Jag förstår att du blir orolig när Samsung ger ut sådan information.
En sak jag därför vill understruka är därför att vi ger exakt samma pixelgaranti som Samsung norden, skulle svenska menyer inte finnas förinstallerat på din tv hjälper din kundtjänst dig att få det på ett par minuter.
Samsung Norden kör med lite fula trix mot återförsäljare som väljer att köpa in deras tv-apparater från europa då norden-priserna på dessa inte alls går att konkurrera med i sverige.
Vi har denna modellen i lager, så finns du inom stockholmsområdet finns den färdig för avhämtning redan idag, annars sker leverans troligtvis nästa arbetsdag i övriga delar i landet

Mvh Magnus

Ang. NetOnNet har jag uppdaterat mitt första inlägg.

Postad 25 January 2008 - 17:44

Carolus Rex
  • Carolus Rex
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Techinx har svenska leverantörer med pixelgaranti osamt två års vanlig garanti. Enligt hemsidan ombesörjer även samsung upphämtning av TV vid fel.

Postad 25 January 2008 - 17:51

Unregistered51225ab5
  • Unregistered51225ab5
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Voxon

Postad 28 January 2008 - 08:17

Jimpatheking
  • Jimpatheking
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Pixmania verkar bygga sina skärmar själva så kass som min var. Iofs var den en plasma och inte LCd men ändå kan jag ju varna att det inte är en nordisk skärm man får.

Postad 30 January 2008 - 11:07

Kojf
  • Kojf
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Fyndbörsen säljer samsung apparater från sverige. Försökte få svar på ifall det är S panel i dom men det visste de inte. Men å andra sidan så har väl alla svenska samsungs S panel, (inte 26" och ner). Alla modeller med XEE i modellnamnet är godkända av samsung norden.

Fick detta svar när jag mailade samsung support: "De som har 178° betrackningsvinkel har S panel. De mindre har inte det,
det vill stäga typ 26". Den tv du har tittat på skall enligt
specificationen ha 178° betrackningsvinkel och skall då använda S
panelen."

Redigerat av Kojf, 30 January 2008 - 11:09.

Postad 30 January 2008 - 11:28

TPS
  • TPS
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0
ONOFF samt SIBA kör från Samsung Nordic!

Postad 24 February 2008 - 19:53

Unregisteredd878f44c
  • Unregisteredd878f44c
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Man har alltså inte 100% pixelgaranti från Dustin Home??

m.v.h Bjarne30

Postad 24 February 2008 - 19:59

Kocho
  • Kocho
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
När vi köpte vår Samsung från Expert så nämde säljaren flera gånger pixelgarantin.

Postad 24 February 2008 - 22:01

Kojf
  • Kojf
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Dustinhome, Komplett och Inwarehouse importerar sina från annat håll men Inwarehouse erbjuder iaf 100% pixelgaranti på M87 som dom säljer just nu. Sen såg jag att via elgigantens internetbutik så säljer dom M86 för 11990kr och kommer från samsung svergie.

Postad 24 February 2008 - 22:06

TPS
  • TPS
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0

När vi köpte vår Samsung från Expert så nämde säljaren flera gånger pixelgarantin.

Expert köper inte från Samsung nordic, såvida jag vet?
Pixelgarantin som säljaren nämde flera gånger var säkert i kombination med deras tilläggsförsäkring?

Postad 24 February 2008 - 22:37

Muppi
  • Muppi
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Då jag var på Expert och pratade med säljare så bekräftade han att deras Samsungmodeller var från Samsung Nordic

Postad 24 February 2008 - 23:03

Unregisteredd878f44c
  • Unregisteredd878f44c
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Dustinhome, Komplett och Inwarehouse importerar sina från annat håll men Inwarehouse erbjuder iaf 100% pixelgaranti på M87 som dom säljer just nu. Sen såg jag att via elgigantens internetbutik så säljer dom M86 för 11990kr och kommer från samsung svergie.

Oki så inwarehouse har bra garanti det är jhu bra,, men de importerade håller väll samma kvalite ??

//Bjarne30

Postad 25 February 2008 - 09:47

Kojf
  • Kojf
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Oki så inwarehouse har bra garanti det är jhu bra,, men de importerade håller väll samma kvalite ??

//Bjarne30

Det är bra att inwarehouse erbjuder 100% pixelgaranti men dom har fortfarande inte lika bra garanti som om du köper tvn från samsung svergie/norden.

I samsung lcd modellerna finns det 3 olika paneltyper A, C och S som är olika bra. Dessa ska tydligen skilja en del mellan varandra. (Jag har själv inte jämfört). Köper man en importerad tv så finns det risker att man får A eller C panelen istället för S.

Läs vidare på denna tråd: Paneltyper
och denna sida: Avslöjande

Postad 03 April 2008 - 08:22

dempen
  • dempen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag väcker liv i denna tråd, eftersom den var så lik den tråden jag själv tänkte skapa.
Är på G att köpa en Samsung 40F86 och är också intresserad av vilka butiker som har TV-apparater från Samsung Nordic och vilka inte. Någon som har mer info att ge, än den som hittills går att hitta i tråden?

I samband med detta undrar jag även om någon vet om Swedbanks MER-koncept (prisskydd) gäller även om man köper en 40F86 som kommer från Samsung Nordic och sedan jämför priset med en som inte kommer från Samsung Nordic?
Modellbeteckningen är väl densamma och det är väl det som gäller, eller?
Jag vet att företaget måste vara registrerat i Sverige men det kan väl inte spela någon roll var produkten tillverkats, så länge beteckningen är densamma?

Postad 03 April 2008 - 08:42

stbi00
  • stbi00
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
sorry var lite snabb med postningen. en annan hade postat samma sak....

Redigerat av stbi00, 03 April 2008 - 09:02.

Postad 08 April 2008 - 09:44

ejm
  • ejm
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som vet vart Webhallen får sina Samsungs ifrån? Funderar på att köpa en F86 från dom snart.

Postad 08 April 2008 - 11:53

benke_berguv
  • benke_berguv
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Jag väcker liv i denna tråd, eftersom den var så lik den tråden jag själv tänkte skapa.
Är på G att köpa en Samsung 40F86 och är också intresserad av vilka butiker som har TV-apparater från Samsung Nordic och vilka inte. Någon som har mer info att ge, än den som hittills går att hitta i tråden?

I samband med detta undrar jag även om någon vet om Swedbanks MER-koncept (prisskydd) gäller även om man köper en 40F86 som kommer från Samsung Nordic och sedan jämför priset med en som inte kommer från Samsung Nordic?
Modellbeteckningen är väl densamma och det är väl det som gäller, eller?
Jag vet att företaget måste vara registrerat i Sverige men det kan väl inte spela någon roll var produkten tillverkats, så länge beteckningen är densamma?

Sitter med EXAKt dessa funderingar. M61:an råkade paja i helgen så nu är det jakt efter ny burk. Funderar på 40F86( eller 46) och har även jag MER. Jag tycker inte alls det borde spela nån roll om versionen är en XEE eller nått annat, det är ju samma vara så att säga.
Det var ju en ändring här i höstas eller när det var just med MER-kortet och dess prisgaranti.
Numera kan man inte jämföra priserna hur som helst som förr.

klistrar in från sidan deras:

Mer bjuder på mellanskillnaden
Med vårt Prisskydd får du ersättning för mellanskillnaden om du hittar samma vara till ett lägre pris.
Prisskyddet täcker de flesta varor som är avsedda för privat bruk. Både den inköpta varan och den vara du hittar till ett lägre pris måste vara köpt respektive säljas i en affär i Sverige och utanför tull- och skattefri zon eller av ett svenskregistrerat företag på internet, vars interntförsäljning från detaljhandeln är avsedd för den svenska marknaden.

För att ersättning för prisskillnaden ska utgå krävs att produkten som jämförs ska kunna köpas på samma sätt som produkten som köpts. Det innebär bl a att inköpspriset på en produkt som köps i affär över disk inte kan jämföras med en produkt som finns att köpa över Internet eller via postorder.

Är ju ändå helt ok anser jag...

//benke

Postad 07 June 2008 - 13:01

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Enligt amentio.se som verkar vara norskt bolag(?) så säljer de en nordisk M86. Har mailat och frågat om pixelgaranti. Glömde fråga om vilken panel.. Blir till att göra det också.

Redigerat av twebbas, 08 June 2008 - 09:49.

Postad 07 June 2008 - 17:44

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Sitter med EXAKt dessa funderingar. M61:an råkade paja i helgen så nu är det jakt efter ny burk. Funderar på 40F86( eller 46) och har även jag MER. Jag tycker inte alls det borde spela nån roll om versionen är en XEE eller nått annat, det är ju samma vara så att säga.

Nej, det går inte eftersom det är helt olika garantiåtaganden beroende på om det är XEE eller inte. Därför gäller inte heller prisgaranti mot butiker som Inwarehouse om du köpt den på t.e.x. OnOff.

Postad 08 June 2008 - 09:47

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Fyndbörsen säljer samsung apparater från sverige. Försökte få svar på ifall det är S panel i dom men det visste de inte. Men å andra sidan så har väl alla svenska samsungs S panel, (inte 26" och ner). Alla modeller med XEE i modellnamnet är godkända av samsung norden.

Fick detta svar när jag mailade samsung support: "De som har 178° betrackningsvinkel har S panel. De mindre har inte det,
det vill stäga typ 26". Den tv du har tittat på skall enligt
specificationen ha 178° betrackningsvinkel och skall då använda S
panelen."

Brorsan köpte en M86 från Fyndbörsen för ca 1 månad sedan, och den ska enligt hemsidan ha pixelgaranti, svensk manual osv. Stod som en XEE på hemsidan.

Uppdatering: Amentio.se säljer nordiska Samsung LE-40M86BD-maskiner och har således Samsung Pixelgaranti 100%. =)
Uppdatering2: Hade en jobbig röd död pixel mitt i bilden och fick reklamera min Samsung jag köpte på amentio.se. Därmed är pixelgarantin därifrån ett faktum. De säljer svenska enheter

Redigerat av twebbas, 01 August 2008 - 00:49.

Postad 25 July 2008 - 08:45

D3f
  • D3f
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Media Markt = Samsung Nordic med 100% Pixelgaranti i 2år
Dock såfort du plockar ut den ur kartongen samt kopplar in den så upphör öppetköp och returrätten.

Postad 25 July 2008 - 11:15

dabo
  • dabo
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Bra tråd, synd att så många butiker gråimporterar.

Postad 01 August 2008 - 00:53

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Var inne idag på elgiganten och kollade in nya A656 eftersom M8an pajjade och det inte fanns någon ersättare (hos Amentio då då). Försäljaren där sa att de bara säljer enheter från Svenska Samsung och att de har 100% pixelgaranti på sina Samsung. Har mailat dem via hemsidan för att se om jag får samma svar där..

Postad 01 August 2008 - 18:25

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Jag köpte min LE40A656 på Radiobutiken Ekerö och de kör med nordiska varianten (XXE) och är nog bland de absolut billigaste om man vill köpa i butik, de flesta av de stora som onoff och elgiganten har ju olika priser på nätet och i butik och butikspriserna kan vara ganska rejält mycket högre vilket jag tycker är rätt kass.

En av sakerna som jag tycker är bra med t ex webhallen är just det att de har samma priser på webben och i butiken, sedan skadar det ju inte att det ligger så till att man kan knata över på lunchen och handla.

Kollade förresten med webhallen då jag skulle köpa och de säljer inte den nordiska varianten men har tydligen 100% pixelgaranti.

Redigerat av Neonknight, 01 August 2008 - 18:26.

Postad 15 August 2008 - 20:48

Salle
  • Salle
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Dusstinhome har infört 100% pixelgaranti på sina Samsungskärmar nu och gäller i 2 år från köpet!

Postad 15 August 2008 - 21:14

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Dusstinhome har infört 100% pixelgaranti på sina Samsungskärmar nu och gäller i 2 år från köpet!

Jo,det har de väl haft ett tag, men det är väl fortfarande gråimporterade apparater och därmed får de väl stå för det själva samt att prestige servicen när de kommer hem och reparerar inte gäller utan du får skicka iväg apparaten.

Postad 16 August 2008 - 07:40

Salle
  • Salle
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jo,det har de väl haft ett tag, men det är väl fortfarande gråimporterade apparater och därmed får de väl stå för det själva samt att prestige servicen när de kommer hem och reparerar inte gäller utan du får skicka iväg apparaten.

Jag vet inte vad de haft för policy tidigare, men det är först denna veckan man har sett samsungs 100% symbol under deras TV-apparater på sidan iaf. Det är nog som du säger, att du går fortfarande miste om comhemboxen, svenska manualer och inställningar och du får nog skicka in TV:n själv. Så det är upp till var och en och avgöra om det är värt dom pengarna du tjänar in på att köpa från Dustin.

Postad 16 August 2008 - 10:56

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Jag vet inte vad de haft för policy tidigare, men det är först denna veckan man har sett samsungs 100% symbol under deras TV-apparater på sidan iaf. Det är nog som du säger, att du går fortfarande miste om comhemboxen, svenska manualer och inställningar och du får nog skicka in TV:n själv. Så det är upp till var och en och avgöra om det är värt dom pengarna du tjänar in på att köpa från Dustin.

Att missa allt detta för att tjäna 310kr exklusive frakt (Samsung LE40656) är ju inte värt det, du kan om du bor i Stockholms området köpa direkt i butiken, men de verkar skicka också, annars ligger nog Fyndbörsen bättre till i pris om det ska skickas tror jag.

Postad 28 August 2008 - 09:34

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
bra tråd....tackar för den! jag som nästan köpte en LE-52A656 från Dustinhome....nu blir det från Hembiobutiken istället....

edit... ...när jag vet vilken panel dem har i de 52A656 de säljer. Har mailat och frågat en gång redan men fick svaret "vet inte.." Har precis mailat ännu en gång och ställt samma fråga. Men om de säljer via Svenska Samsung så borde det vara "s" panelen.
Någon som för övrigt sitter på svaret redan ??

Redigerat av Bletch, 28 August 2008 - 09:49.

Postad 31 August 2008 - 20:08

AndersE2
  • AndersE2
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Länken är död.
Var det en lista med vilka som köpte av Samsung Norden/Sverige?

Postad 01 September 2008 - 23:16

calkenneth
  • calkenneth
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Från Audioart.se:

"Vi köper från svenska Samsung för att kunna säkerställa garantier och support för dig som kund!
2 års hämtservice
2 års nollpixelgaranti"

Vet du var siba.se köper sina Samsung TV? Just nu de har en kampanj var man kan får en värdebevis för 500:- från MQ.

(Förlåt... Jag är amerikansk och min svenska är dålig. Jag hoppas att du kan förstår min svar.)

Postad 02 September 2008 - 07:13

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Från Audioart.se:

"Vi köper från svenska Samsung för att kunna säkerställa garantier och support för dig som kund!
2 års hämtservice
2 års nollpixelgaranti"

Vet du var siba.se köper sina Samsung TV? Just nu de har en kampanj var man kan får en värdebevis för 500:- från MQ.

(Förlåt... Jag är amerikansk och min svenska är dålig. Jag hoppas att du kan förstår min svar.)

Med tanke på att det står i texten på siba.se att tv´n har digital mottagare för både kabel och marksänt så skulle man kunna tro att det är den svenska modellen, släng iväg ett mail och fråga vet jag, det hade jag gjort.

Postad 03 September 2008 - 12:38

calkenneth
  • calkenneth
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Med tanke på att det står i texten på siba.se att tv´n har digital mottagare för både kabel och marksänt så skulle man kunna tro att det är den svenska modellen, släng iväg ett mail och fråga vet jag, det hade jag gjort.

Hej.. I am going to write in English since my Swedish is terrible for communicating "complex thoughts" B)

It appears that siba.se only sells the Svensk version of the Samsung LE40A656. The description of the LE46A656 has no mention of the digital receiving for both cable and terrestrial signals, and there is no logo with the "100% Pixel Guarantee" on that page.

That's too bad since I was looking to buy the 46" version from them to take advantage of the MQ värdebevis.

Has anyone purchased from Audio Art before or Fyndbörsen?

Postad 03 September 2008 - 17:33

dabo
  • dabo
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0

Hej.. I am going to write in English since my Swedish is terrible for communicating "complex thoughts" ;)

It appears that siba.se only sells the Svensk version of the Samsung LE40A656. The description of the LE46A656 has no mention of the digital receiving for both cable and terrestrial signals, and there is no logo with the "100% Pixel Guarantee" on that page.

That's too bad since I was looking to buy the 46" version from them to take advantage of the MQ värdebevis.

Angående Fyndbörsen så har jag inte beställt därifrån själv men vad jag läst på forumet så verkar nästa alla vara väldigt nöjda, du kan läsa omdömen här https://www.prisjakt...fo.php?ftgid=38

Postad 04 September 2008 - 06:34

calkenneth
  • calkenneth
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Angående Fyndbörsen så har jag inte beställt därifrån själv men vad jag läst på forumet så verkar nästa alla vara väldigt nöjda, du kan läsa omdömen här https://www.prisjakt...fo.php?ftgid=38

Tack för det. Jag tror att Fyndbörsen är en "safe-bet" för man skulle vilja köpa den här Samsung LE40A656 och vill en "svensk" TV (inte gråimport).

Nu för väntar till ett billigt pris........

Postad 04 September 2008 - 19:06

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Hej.. I am going to write in English since my Swedish is terrible for communicating "complex thoughts" :)

Why dont you just send a mail to Siba then ?

It sounds strange that they would sell only the 40 inch in the Swedish version, i think its more likely that it is either way for both models.

Since Siba doesnt mention if any of their samsung 656 is the Swedish version it would be highly advisable to send a mail and check with them anyway rather than being sorry later when it arrives.

Postad 16 September 2008 - 15:48

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
vad är det för skillnad mellan XXE och XEE da ? ?

Postad 16 September 2008 - 20:06

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

vad är det för skillnad mellan XXE och XEE da ? ?

Det är samma har jag fått berättat för mig, det hette tidigare XEE, nu XXE.

Postad 28 September 2008 - 18:18

n0ob
  • n0ob
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag köpte min 46a656CXXE på Fyndborsen, och fick en död pixel...

Givetvis inte Fyndbörsens fel.

Otroligt snabb leverans, så vi får se hur duktiga de är på att hjälpa när ngt är fel.

Uppföljning kommer inom kort när jag vet vad som händer...

Redigerat av n0ob, 28 September 2008 - 19:09.

Postad 08 October 2008 - 06:32

n0ob
  • n0ob
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Uppdaterat:

Än så länge går det väldigt bra. Fydbörsen kontaktade Samsung som sa "ok", och TV:n skickades til Västerås.
Den gick iväg igår (behövde TV:n under helgen), och den borde vara i Väserås idag. Anovo ska titta på den och ge ett "ok" till, sedan är en ny TV på väg till Malmö.

Alltså; hittills bara ++++++++

Postad 08 October 2008 - 06:39

calkenneth
  • calkenneth
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Uppdaterat:

Än så länge går det väldigt bra. Fydbörsen kontaktade Samsung som sa "ok", och TV:n skickades til Västerås.
Den gick iväg igår (behövde TV:n under helgen), och den borde vara i Väserås idag. Anovo ska titta på den och ge ett "ok" till, sedan är en ny TV på väg till Malmö.

Alltså; hittills bara ++++++++

Hej!

Does Anovo need to find the bad pixel too before they ship you a new one? Or are they just checking to make sure you didn't break the TV?

Kenneth

Postad 08 October 2008 - 18:09

n0ob
  • n0ob
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
As i understand it, Anovo need to see the dead pixel to grant the retailer credit for the DOA TV.

Postad 08 October 2008 - 20:37

calkenneth
  • calkenneth
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

As i understand it, Anovo need to see the dead pixel to grant the retailer credit for the DOA TV.

Jaha - in that case, I hope you put a note pointing out the dead pixel! :) What a hassle that can become if they don't find the dead pixel. I wish you the best. Please keep us posted.

Postad 09 October 2008 - 16:12

n0ob
  • n0ob
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
haha. jag ritade faktisk en karta...

Postad 09 October 2008 - 18:46

calkenneth
  • calkenneth
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

haha. jag ritade faktisk en karta...

HAH! Now that's what I call dedication. :) Bra - lycka till. Har du hört någonting från fyndbörsen eller Anovo?

Postad 12 October 2008 - 19:34

n0ob
  • n0ob
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Fortfarande inget nytt.

MEN; det beror främst på DHL och dera usla "express". Bokad så den skulle hämtas på måndag, kom tisdag, TV levererad på Anovo torsdag kväll, vilket betyder att Anovo endast haft den 1 dag.

Pratat med fyndbörsen dock, och de har reserverat en tv till mig som de skal skicka strax de får ok från Anovo.
Så då slipper jag vänta ifall den är "slutsåld".

Så nu är det bara upp till Anovo att agera :)

Postad 16 October 2008 - 17:33

Unregistered409cb17f
  • Unregistered409cb17f
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
***Magnus på InWareHouse svarade följande på min fråga när jag visade den PDF som Samsung Norden lagt ut på sin hemsida:
Citera
Hej Daniel!

Jag förstår att du blir orolig när Samsung ger ut sådan information.
En sak jag därför vill understruka är därför att vi ger exakt samma pixelgaranti som Samsung norden, skulle svenska menyer inte finnas förinstallerat på din tv hjälper din kundtjänst dig att få det på ett par minuter.
Samsung Norden kör med lite fula trix mot återförsäljare som väljer att köpa in deras tv-apparater från europa då norden-priserna på dessa inte alls går att konkurrera med i sverige.
Vi har denna modellen i lager, så finns du inom stockholmsområdet finns den färdig för avhämtning redan idag, annars sker leverans troligtvis nästa arbetsdag i övriga delar i landet

Mvh Magnus***

Detta fick jag som svar från inwarehouse nedan, har en LE-46A656 från dom...

Hej Thomas, Bifogar all relevant information nedan. Vi köper inte våra Samsung TV-apparater från Samsung Sverige utan från en leverantör i Europa. Således gäller ej den 100% pixelgarantin, utan den vedertagna standarden för pixelfel på LCD-TV (ISO 13406-2). TV-apparaterna kommer fortfarande från samma fabriker, och med våra enkla instruktioner kan du ställa om meny-språket till svenska. Om något skulle inträffa inom garantitiden står vi på inWarehouse.se för returhanteringen (garantitiden är 1 år). Följ instruktionerna nedan för att ställa in svenska menyer, bifogar även två bilder som visar hur menyerna ser ut. Observera att att ingenting annat här skall ändras. TV:n ska vara i Standby. Tryck sedan: Info-Menu-Mute-Power On ---> Du är nu i servicemenyn, välj option 2 (service), gå sedan ned till language och välj "Nordic". Tryck på OK, och starta sedan om TV:n så har du svenska menyer. Ha en riktigt bra dag! Med vänliga hälsningarChristoffer, Kundservice

Redigerat av Unregistered409cb17f, 16 October 2008 - 17:36.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.