Sitter och planerar ihop ett hemmabio/musik paket till mitt run på runt 15-20 m2 (någorlunda temporärt). De jag funderar på är
De ska vara små högtalare i ett 5.1 system, tänkta att ha dem till både front och back högtalare sen deras centrar
Jag lyssnar i stort sett konstant på musik, mest i mp3 formatet oftast runt 320 kbit eller lägst 192 så inget super system för super audio skivor direkt. Tittar även mycket på film från datorn så surrond är relativt viktigt även om inte lika viktigt som musik.
Är ingen direkt ljudbög men jobbar mycket med elektronik (hifi och tv) så jag har väl uttvecklat rätt stora krav ändå vid det här laget.
Skall kopplas till en förstärkare, funderat länge på
Blir det ingen egentlig skillnad på mp3 under 192 kbit så är det egentligen skitsamma, nätverks funktion som också är viktigt har de båda två.
Btw, har ni några tips på yamaha högtalare i samma storlek och pris men klart bättre än energys så tipsa gärna, enda alternativen är yamaha och energy av den enkla anledningen att de är de jag kan köpa in till väldigt bra pris.
Är rätt stor skillnad på att lyssna på grejer i butik och hemma så tips och kommentarer är väldigt välkomna.
Om det spelar nån roll så kommer jag ha min dator som källa, kommer lägga till en blu ray eller hd dvd spelare istället för cd/dvd spelare när de kommer på bredare front och barnsjukdomarna är kurerade. Förhoppningsvis i sommar/höst.
Redigerat av Teyler, 27 January 2008 - 03:11.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?