Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högtalare med snygg design

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Bose Acustumas 5 Active (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser

Postad 29 January 2008 - 22:30

Jeuge
  • Jeuge
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är på gång att skaffa ny musik/hemmabio. Har haft mitt yamaha/audiopro system i snart 10 år. Om jag tittar på högtalarna jag har framför mig så skiljer de sig mycket lite mot dagens hifi modeller. Yamaha förstärkaren ser iofs inte heller ut ut altt åldrats en dag, Tvapparaten ser ut att vara från tidigt 80-tal:)

OBS Nej säger jag till Samsungs långa och smala högtalare och så alla sivergrå små paket.

Jag vill ha nått nytt!

I prisklass under 15.000:- paret för fronthögtalarna. En matchande center är ett måste.
Det övriga kan vänta.

Jag vill ha tips mer baserat på utseende än att det låter bra.

Postad 29 January 2008 - 22:45

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag Monitor audio RS6/8 är snygga. Skulle dock aldrig köpa högtalare enbart för designen.

Postad 29 January 2008 - 22:51

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Kan inte mer än hålla med om att MAs högtalare på något vis är snygga.. Även om de egentligen är tråkiga på ett vis? :)

Du har ju Canton Karat som finns i högblankt vitt.. Snygga. :)

Ett tips är att söka i prisjakt, välj prisklassen 10-15k och sedan välja att visa bilder.. Se om du hittar något snyggt. ;)

Postad 30 January 2008 - 00:12

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
waterfall högtalare tycker jag är snygga, gjorda i glas

Bifogad fil(er)

Postad 30 January 2008 - 00:17

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Men är inte de lite över prisklassen?? :)
Men visst är de snygga.. Härligt med lite udda design..

Postad 30 January 2008 - 00:29

The Man
  • The Man
  • Beroende

• 1049 inlägg
  • 0

Då har du nog kommit till fel forum :) finns nog inte många som har de tankegångarna... men det finns nog ändå en hel del här som vill hjälpa dig iallafall ;)

Lät bara som att du menade att om de ser riktifgt bra ut kvittar det om de låter skit. Förstår att d inte riktigt tänkte så. Fast du har inte direkt skrivit åt vilket håll de ska gå utseende mässigt, finns massor med snygga men långt ifrån alla tycker det. Pionolack brukar dock gå hem hos många, och verkar ju således också ha funkat i åren igenom. Titta då på XTZ:as sortiment, där finns en hel del i just pianolack, eler Audio Pro. Att hitta snygga högtalre är inte svårt egentligen, bara att kolla runt på diverse Hi-Fi sidor och butiker så finns där en hel drös, det som är svårare att bedöma är ljudbiten.

Postad 30 January 2008 - 00:55

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Visst kan man kalla mig partisk, men jag tycker MA:s högtalare både låter bra och ser grymt snygga ut… :)
Jag tror inte att trådskaparen enbart är ute efter schysst utseende, men att han i första hand letar efter snygga högtalare och därefter väljer ut de med det bästa ljudet… Är det pianolack som lockar är XTZ:s ett bra alternativ, annars finns det de som gillar B&W nya 600-serie också. Det är faktiskt många här på forumet som väler på utseende också, speciellt som högtalarna även värderas som möbler. ;)

Men gör annars som Lurvas föreslog: Leta på Prisjakt!!

Thomas

Edit. La till en länk.

Redigerat av Thomas S., 30 January 2008 - 01:06.

Postad 30 January 2008 - 01:32

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Nu är detta med smak otroligt individuellt.
Du vill ha något nytt och det finns matchande center till dessa:
https://www.prisjakt...ukt.php?p=74300

Bifogad fil  1.png   124.21K   0 Antal nerladdningar
Personligen tycker jag de är snygga och det fina är att de tydligen skall låta bra också. :)
Har dock inte lyssnat själv bara vad jag läst bland annat här:
http://www.smartson....tm?ref=prisjakt

Postad 30 January 2008 - 06:40

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Tips om detta är ju riktigt svårt...
Vad som dock är riktigt lätt är att välja under fliken produkter->högtalare sortera efter pris och eller via bilder.
Då ser du de flesta produkter som finns på den nya marknaden direkt.

Postad 30 January 2008 - 08:39

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Är på gång att skaffa ny musik/hemmabio. Har haft mitt yamaha/audiopro system i snart 10 år. Om jag tittar på högtalarna jag har framför mig så skiljer de sig mycket lite mot dagens hifi modeller. Yamaha förstärkaren ser iofs inte heller ut ut altt åldrats en dag, Tvapparaten ser ut att vara från tidigt 80-tal:)

OBS Nej säger jag till Samsungs långa och smala högtalare och så alla sivergrå små paket.

Jag vill ha nått nytt!

I prisklass under 15.000:- paret för fronthögtalarna. En matchande center är ett måste.
Det övriga kan vänta.

Med tanke på hur subjektivt begreppet "snygga" är så vore det bra med exempel på vad du gillar. :)

Postad 30 January 2008 - 22:12

Unregistered79206920
  • Unregistered79206920
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0
sånna pinn-högtlare är ju inte snyggt ser klena å fjuttiga ut tycker det är snyggare med större grejor. Typ infinity/cerwin/proson/dynavoice mfl

Postad 30 January 2008 - 22:18

Jumbsan
  • Jumbsan
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Sitter folk & säger att såna smala räliga högtalare är snygga? Förstår inte hur man kan tycka det. jag som trodde tråden skulle vakna nu, men ingenting biter visst på er idag :P

Redigerat av Jumbsan, 30 January 2008 - 22:32.

Postad 30 January 2008 - 23:09

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2346 inlägg
  • 0
Canton karat i vit pianolack får min röst...

Postad 30 January 2008 - 23:10

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Jag tycker själv att B&Ws cm7 och 683 är grymt fina. Gillar också utseendet på Audiovectors högtalare(kanske är ensam om det).

Postad 31 January 2008 - 00:41

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0

sånna pinn-högtlare är ju inte snyggt ser klena å fjuttiga ut tycker det är snyggare med större grejor. Typ infinity/cerwin/proson/dynavoice mfl

Det är Infinity :P

Postad 31 January 2008 - 01:18

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Linn Komponent, utan att tveka. Finns tre olika högtalare (golv, stativ, center) som kan mixas och matchas på vilket sätt som helst och en matchande sub.

Drivs med fördel av en Linn Movie eller Sherwood Newcastle. Jag kan aldrig lägga ner. mr välljud! Just shoot me. :P

Postad 31 January 2008 - 05:23

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
slår ett slag för Aurum Cantus som iaf jag tycker har ett underbart ljud och otroligt fin finish.
http://www.goldenage...hifi/index.html

Postad 31 January 2008 - 05:53

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Bc Acoustique HEX-2 kanske? Vet dock inte hur den låter, men om ljudet liknar övriga högtalare från tillverkaren så är det inte fy skam direkt :P

Postad bild

Final Sound 300i. Hur snygg som helst, bör dock kompletteras med sub, men det kan man ju ta senare :P
Lite över budget, men om man ska ha designprylar får man ju vara beredd att lätta på lädret lite extra :lol:

Postad bild

Postad 31 January 2008 - 08:59

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Lätt att ge seriösa förslag med så stort engagemang från trådskaparen ... :P

Postad 31 January 2008 - 09:10

sideline
  • sideline
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Scandynas Podspeakers! Finns nog en hel del som har svårt med den designen. Gillar dem dock skarpt själv. Som du kanske ser här till vänster har jag dem själv. Matchande center är inget som helst problem då det också finns i familjen.

Länk

p.s. De låter bra också! d.s.

Postad 31 January 2008 - 09:26

Andrfolk
  • Andrfolk
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Scandynas Podspeakers! Finns nog en hel del som har svårt med den designen. Gillar dem dock skarpt själv. Som du kanske ser här till vänster har jag dem själv. Matchande center är inget som helst problem då det också finns i familjen.

Länk

p.s. De låter bra också! d.s.

Jag instämmer till 100% jag har haft mina Poddar i drygt ett år och måste medge att jag är grymmt nöjd med både designen som med ljudet! De ligger dock i en liten mindre prissumma än vad du har tänkt dig....

Postad 31 January 2008 - 11:27

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
samma här. har samma högtalare. podspeakers jubilee version, mycket snygg design, hög WAF! :P

Och bra ljud för pengarna. Men som sagt du kanske tänkt dig högtalare som inte är stativ eller i en dyrare klass.

//
Pechas

Postad 31 January 2008 - 11:32

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Ojsan hoppsan.. 3st som har Podsystem.. Men varför har bara 1 lagt upp bilder?? Hade varit kul att se samtligas lösningar och färgval.. :P

Är själv väldigt förtjust i Minipoden i Pärlemovitt.. :P

Postad 31 January 2008 - 11:55

sideline
  • sideline
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

samma här. har samma högtalare. podspeakers jubilee version, mycket snygg design, hög WAF! :P

Och bra ljud för pengarna. Men som sagt du kanske tänkt dig högtalare som inte är stativ eller i en dyrare klass.

//
Pechas

De är ruskigt läckra. Vart lite ledsen när jag såg att de hade kommit ut. Vill ha de också men de skulle nog tyvärr inte gå ihop för bra med mina vita, iaf inte just nu.

Postad 31 January 2008 - 13:04

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Kommer upp bilder så fort jag målat väggen bakom och fixat de sista sakerna. Men det kommer jag lovar...

japp denna grafitsvarta med gulddetaljer är det lilla extra!

//pechas

Postad 31 January 2008 - 15:39

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Lätt att ge seriösa förslag med så stort engagemang från trådskaparen ... :lol:

Det är ju hans val, tråkigt men så är det ;) Sen sitter ju inte alla lika mycket som oss heller :lol:

Finns säkert andra som tycker det är intressant också, bland därför jag själv klickade mig in i tråden.
Snygg design runt 15.000:- vore perfekt som andrasystem i vardagsrummet typ, där man inte bryr sig om lika mycket och det är välljud eller inte. Snyggt och låter okej!

Postad 01 February 2008 - 00:59

Wibling
  • Wibling
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Cantons nya Chrono Serie är fräscha.

Canton Chrono 509DC

Postad 01 February 2008 - 03:18

fo sho
  • fo sho
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
B&W DM683 är i mina ögon så grymt snygga.
https://www.prisjakt...=174912&ref=100

Postad 01 February 2008 - 09:03

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Lätt att ge seriösa förslag med så stort engagemang från trådskaparen ... :rolleyes:

Det är ju hans val, tråkigt men så är det :) Sen sitter ju inte alla lika mycket som oss heller :D

Finns säkert andra som tycker det är intressant också, bland därför jag själv klickade mig in i tråden.
Snygg design runt 15.000:- vore perfekt som andrasystem i vardagsrummet typ, där man inte bryr sig om lika mycket och det är välljud eller inte. Snyggt och låter okej!

Visst, men så länge man inte har några referenser på vad som är snyggt och inte och inte så är smaken så olika så olika att man lika gärna kan föreslå ALLT (inkl både stativare och golvare) från ca 7' upp till ca 17'. Hur mycket ger det? Även jag tycker temat är intressant OM det är lite engagemang (behöver ju inte vara från trådskaparen). Man kan ju börja med så enkla avgränsningar som färg och storlek samt vilket möbelemang de ska matcha. Om inte så räcker det ju med ett svar med hänvisning till en sökning på prisjakt (där det finns bilder på det mesta och resterande är enkelt att googla). :blink:

Postad 01 February 2008 - 13:33

Wachtel
  • Wachtel
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Har länge haft Dali Suite som en deisgnfavorit.

Postad 01 February 2008 - 15:15

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Även Audio Pro Avanti DC är rätt trevliga i designen.. Gillar hela systemet där.. Tycker subben är asläcker.. :)

Vet inte varför men jag har fastnat för vita högblanka talare förtillfället.. :blink:

Postad 16 July 2008 - 01:23

lysboj
  • lysboj
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har nog vaknat en aning sent :D men.....

Om man vill ha små fina designade högtalare kolla in Anthony Gallo Nucleus, Nucleus, finns i en massa olika färger.

Annars är Podspeakers Micro SE min favorit som jag kommer inhandla så fort jag är klar med ombyggndaden av mitt hus.

Postad 16 July 2008 - 09:49

Hex
  • Hex
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Måste säga System Audio 1750, inte nog med att den är riktigt läcker, den låter fantastiskt bra också :D. Den är inom dina 15k också hehe.

Postad 18 July 2008 - 15:33

Thomas_L
  • Thomas_L
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej alla Hifi-experter!

Snygg Design...tja det är ju en smaksak som någon redan sagt.

Jag letar efter en lösning som skall smälta in i ett rum på ung ~4 x ~4 m. Takhöjd 2.8.
Design: 1920-tal , mkt finmaskig väv, fiskbenparket, höga golvlister etc.
(ja, jag vet det fanns inte 42" tv eller DVD på den tiden:-)

Tanken är att högtalarna skall sitta uppe i "kryssen" mot taket. Hela rummet går i ljus-ljust grått med vitt tak.
Jag vill inte att högtalarna skall "sticka ut", de skall smälta in. Alltså är silver/krom/svart/rött/blått etc inte bra.

Hittills ligger Boses Acustimass 10/15 högst uppe på önskelistan.
De finns i vitt.

Sedan hade jag tänkt koppla ihop högtalarna med en Onkyo TX-SR606.
(Den skall stå inne i ett skåp så den kommer inte att synas, ventilerad)

Jag tror inte att jag är den första som vill att högtalarna inte skall synas.
Vad har ni andra för "osynliga" lösningar?

Tack!

/TML

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.