Standalone eller PS3?
61 svar till detta ämne
Postad 31 January 2008 - 14:27
Filmgalning
-
Filmgalning
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej! Jag skulle behöva lite råd om ett köp här. Jag vill ha en Reg A spelare och funderar om jag skall ha en PS3 till eller inhandla Panasonic DMP-BD30K. Är i valet och kvalet. Det kanske är bättre att vänta med standalonespelarna tills de har mognat lite och de fixat alla buggarna. En PS3 kan man ju alltid använda jaja,tacksam för råd i alla fall.
Postad 31 January 2008 - 14:30
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
BD spelarna kommer ju i nya modeller hela tiden nuförtiden.. De hinner inte mycket mer än släppas innan en ny är på gång tycker jag..
Men visst, bildmässigt lär de vara betydligt bättre..
PS3an är ju en komplett media spelare..
Mest för pengarna får du ju helklart i en PS3 i dagsläget..
Sen kan man ju alltid ha en PS3a i sovrummet i framtiden när det väl lugnat sig på BD-spelar sidan..
Postad 31 January 2008 - 15:37
Filmgalning
-
Filmgalning
-
Rookie
-
5 inlägg
Äh,fanken. Kunde inte hålla mig och beställde en vit PS3. Så kan jag lungt botanisera bland standalone spelarna ett tag framöver tills jag hittar någon som tilltalar mig.
Postad 31 January 2008 - 16:54
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
Vit säger du?? Får jag fråga var du beställt ifrån?? Är dö sugen på vit PS3a..
Postad 31 January 2008 - 17:06
mi1scto
-
mi1scto
-
Amatör
-
-
83 inlägg
BD spelarna kommer ju i nya modeller hela tiden nuförtiden.. De hinner inte mycket mer än släppas innan en ny är på gång tycker jag.. Men visst, bildmässigt lär de vara betydligt bättre.. PS3an är ju en komplett media spelare..
Mest för pengarna får du ju helklart i en PS3 i dagsläget.. Sen kan man ju alltid ha en PS3a i sovrummet i framtiden när det väl lugnat sig på BD-spelar sidan.. 
Varför är de betydligt bättre bildmässigt? Har inte sett någon spelare som har betydligt bättre bild än PS3an. Kanske har en för dålig proj iofs (W9000).
Postad 31 January 2008 - 18:06
Filmgalning
-
Filmgalning
-
Rookie
-
5 inlägg
Tradera faktiskt Killen pluggar i Japan och han drygar väl ut kassan med att sälja konsoller på Tradera.
Postad 31 January 2008 - 19:16
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
BD spelarna kommer ju i nya modeller hela tiden nuförtiden.. De hinner inte mycket mer än släppas innan en ny är på gång tycker jag.. Men visst, bildmässigt lär de vara betydligt bättre.. PS3an är ju en komplett media spelare..
Mest för pengarna får du ju helklart i en PS3 i dagsläget.. Sen kan man ju alltid ha en PS3a i sovrummet i framtiden när det väl lugnat sig på BD-spelar sidan.. 
Varför är de betydligt bättre bildmässigt? Har inte sett någon spelare som har betydligt bättre bild än PS3an. Kanske har en för dålig proj iofs (W9000).
Nu menade jag enligt nördtesterna i tidningar.. Tror inte jag hade sett någon större skillnad själv.. haha Men det kan ha att göra med din "billiga" proj att göra i ditt fall..  Vit säger du?? Får jag fråga var du beställt ifrån?? Är dö sugen på vit PS3a.. 
Tradera faktiskt
Killen pluggar i Japan och han drygar väl ut kassan med att sälja konsoller på Tradera.
Ahhh.. Där ser man.. Skickar han från Japan eller han plockar hem dom själv och skickar se?? Handlat av honom förr?? Om inte så PMa gärna hur det gick.. Är som sagt sugen på en vit..
Postad 31 January 2008 - 19:29
Filmgalning
-
Filmgalning
-
Rookie
-
5 inlägg
Nu menade jag enligt nördtesterna i tidningar.. Tror inte jag hade sett någon större skillnad själv.. haha Men det kan ha att göra med din "billiga" proj att göra i ditt fall.. 
Tradera faktiskt
Killen pluggar i Japan och han drygar väl ut kassan med att sälja konsoller på Tradera.
Ahhh.. Där ser man.. Skickar han från Japan eller han plockar hem dom själv och skickar se?? Handlat av honom förr?? Om inte så PMa gärna hur det gick.. Är som sagt sugen på en vit.. 
Han skickar den från Japan. Jag PMar dig när jag fått den.
Postad 01 February 2008 - 04:04
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
Det tackar vi för.. 
Berätta gärna hur den funkar också.. Samt hur du kopplar ström till den.. Har Japanerna V i vägguttagen som vi så det bara är en annan plugg som behövs?
Redigerat av Darth Tojayz, 01 February 2008 - 04:05.
Postad 01 February 2008 - 08:18
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Nu menade jag enligt nördtesterna i tidningar..
Vilka tidningar då?
Postad 01 February 2008 - 08:25
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
Nu menade jag enligt nördtesterna i tidningar.. Vilka tidningar då?
Ooohh.. Undrar om det inte var i HemmaBio senast.. Inte helt 100.. Och hittar inte tidningen här hemma.. Men sen med lite logiskt tänkande så inser man själv att en dedikerad BD visare borde vara bättre på att visa BD än vad en spelkonsoll är.. Ungefär som att en CD spelare fortfarande är bättre på CD än vad en DVD är..  Sen som sagt om vi dödliga och inte jätte insatta märker någon skillnad.. Det är ju upp till var och en.. Jag själv som är mer musik intresserad föredrar ju en CD-spelare före en DVD.. Men på bild sidan är jag långt ifrån lika petig..
Redigerat av Darth Tojayz, 01 February 2008 - 08:27.
Postad 01 February 2008 - 09:08
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Berätta gärna hur den funkar också.. Samt hur du kopplar ström till den.. Har Japanerna V i vägguttagen som vi så det bara är en annan plugg som behövs? 
Du behöver en brödrost/datorkabel.  Sen kör dom inte samma volt i japan, men det spelar ingen roll för den funkar lika bra oavsett vad för ström du matar in i den, även om sony gärna påstår motsatsen. Edit: Sen skadar det väl inte att påpeka en extra gång att du du inte kan spela regionslåsta europiska dvd/blu-ray-filmer på den samt att dom kastat om 2 knappar på handkontrollen i menyerna(ej i spel).
Redigerat av Bertilsson, 01 February 2008 - 09:11.
Postad 01 February 2008 - 13:20
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ooohh.. Undrar om det inte var i HemmaBio senast.. Inte helt 100.. Och hittar inte tidningen här hemma..
Va nog nån annan tidning i så fall skulle jag tro...dessutom är många tidningars åsikter inte mkt att hänga i granen. Är 100% öppen för att det finns spelare som är bättre än PS3, det är inte det. Det är bara det att jag sett få objektiva och korrekt utförda tester som påvisar faktiska skillnader. Skulle vara kul och veta om och i så fall vad det är som skiljer. Som det är nu verkar det som de flesta (även de "icke-dödliga"  ) inte kan säga så mkt om skillnader. Men sen med lite logiskt tänkande så inser man själv att en dedikerad BD visare borde vara bättre på att visa BD än vad en spelkonsoll är.. Ungefär som att en CD spelare fortfarande är bättre på CD än vad en DVD är.. 
Med lite "slumpmässigt gissande" menar du? Det finns, vad jag vet, inga tekniska hinder för PS3 för att visa en bild som är "så bra som möjligt" (med det förstås inte sagt att den ÄR det). Gränsen sätts nog snarare av de som ligger bakom mjukvaran i PS3. En gissning är väl att de som utvecklar stationära BD-spelare likväl kan göra ett sämre jobb som ett bättre jobb som Sonyn kodhackare varför det är rimligt att tro att svaret på frågan "hur står sig PS3 mot en stationär spelare" blir, "beror på vilken stationär spelare som du menar".
Redigerat av pacman, 01 February 2008 - 13:22.
Postad 01 February 2008 - 14:03
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Jo har svårt att tro att de skiljer sig något i bildkvalite mellan Sony`s egna olika spelare iaf.
Postad 01 February 2008 - 14:12
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
Edit: Sen skadar det väl inte att påpeka en extra gång att du du inte kan spela regionslåsta europiska dvd/blu-ray-filmer på den samt att dom kastat om 2 knappar på handkontrollen i menyerna(ej i spel).
Men har man då inte lirat PS på länge så kommer jag inte ens lägga märke till att de knapparna är fel..  Va nog nån annan tidning i så fall skulle jag tro...dessutom är många tidningars åsikter inte mkt att hänga i granen.
Med lite "slumpmässigt gissande" menar du? Det finns, vad jag vet, inga tekniska hinder för PS3 för att visa en bild som är "så bra som möjligt" (med det förstås inte sagt att den ÄR det). Gränsen sätts nog snarare av de som ligger bakom mjukvaran i PS3.
En gissning är väl att de som utvecklar stationära BD-spelare likväl kan göra ett sämre jobb som ett bättre jobb som Sonyn kodhackare varför det är rimligt att tro att svaret på frågan "hur står sig PS3 mot en stationär spelare" blir, "beror på vilken stationär spelare som du menar".
Iof så håller jag med om det.. Tycker till och med att de flesta tidningar börjar bli väldigt intetsägande i sina tester.. Inga konkreta tankar direkt.. Bra jämförelse med det är ju faktiskt Samsungs BD-spelare som ständigt har små buggar och det kommer nya modeller hela tiden för att bli "bättre"..
Postad 01 February 2008 - 15:50
QAM
-
QAM
-
Forumräv
-
-
755 inlägg
Använder man HDMI ut är hela kedjan digital, så kör du 1080p, dvs inte skalar om, så kommer det inte finnas en enda bit i strömmen som skiljer två spelare åt, som inte har sin grund i svårigheter att läsa skivan eller buggar hos spelarna.) Ska du skala om är risken stor att PS3:an är bättre, för dess processorkraft finns inte i en standalone.
Postad 02 February 2008 - 07:56
random111
-
random111
-
Forumräv
-
-
922 inlägg
Edit: Sen skadar det väl inte att påpeka en extra gång att du du inte kan spela regionslåsta europiska dvd/blu-ray-filmer på den samt att dom kastat om 2 knappar på handkontrollen i menyerna(ej i spel).
Nja, Japan tillhör samma region som Europa för DVD (men en annan än USA). Däremot har jag för mig att en japansk (och även amerikanska) PS3 bara spelar NTSC DVD, och ej PAL DVD (som används i Europa).
Postad 02 February 2008 - 17:13
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Sant, jag rörde till det lite angående DVD-regionerna. Slutsumman blir dock den samma
Postad 03 February 2008 - 03:25
KingCat
-
KingCat
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Tradera faktiskt
Du får mer än gärna PM,a mig också angående REG A vit PS3a, om den japanska grabben fortfarande håller igång med säljandet  . Har faktiskt en svart PS3A reg b, men varför inte en vit också
Postad 03 February 2008 - 08:44
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
Har faktiskt en svart PS3A reg b, men varför inte en vit också 
Härligt att se att det finns fler än jag som är sugen på en Vit.. Blir nämligen mobbad av polaren som har en svart..  Det som är synd och gör mig mest skeptisk till det hela med en Japan beställning är garantin.. Var inne och snackade med Sony och tydligen så måste man skicka tillbaka konsollen till inköpsstället om den lägger av.. Hur gör man det om man beställer från privatperson??
Postad 03 February 2008 - 15:06
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Nu är det väl rätt OT men spontant känns det inte som att det är värt kostnaden och besväret att krångla med garantiärenden över halva världen på en såpass "billig" produkt.
1.500-2.000 spänn ren fraktkostad, fylla i tullhandlingar och sitta och räkna veckor medans man väntar.
Är den paj direkt vid leverans kanske det kan va idé, i övriga fall är blir du nog lyckligare av att slänga den och köpa en ny direkt.
Edit: Jag var också sugen på skaffa en vit när jag bytte från 60GB men jag kom fram till att jag inte var så sugen på vit att det var värt det för min egen del.
Redigerat av Bertilsson, 03 February 2008 - 15:13.
Postad 03 February 2008 - 15:10
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
Lite så jag kan känna också..
Ibland har man ju otur och får dåliga maskiner.. 
Tror iaf jag håller mig och väntar och ser om den vite kommer till Sverige..
Postad 04 February 2008 - 11:37
peggen
-
peggen
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Tillbaka till ämnet....
Största fördelen med PS3 verkar vara att den är betydligt snabbare att starta och ladda filmer. Jag har ingen erfarenhet, men flera på forumet skriver om filmer som tar flera minuter att ladda i en standalone-spelare  Det är ju helt sjukt. Ingen av mina skivor på ett konkurerande HD-format tar mer än 15 sekunder att ladda på en standalonespelare.
I dagsläget verkar PS3 vara den enda Blu-Rayspelaren som är acceptabel trots sina brister (spelar inte alla ljudformat och bluetooth-fjärr som dessutom är tillbehör).
Postad 04 February 2008 - 11:52
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
I dagsläget verkar PS3 vara den enda Blu-Rayspelaren som är acceptabel trots sina brister (spelar inte alla ljudformat och bluetooth-fjärr som dessutom är tillbehör).
Om BT-fjärr är för- eller nackdel kan diskuteras. Visst, man kan inte använda någon universal-fjärr till PS3. Men å andra sidan funkar BT bra mycket bättre än IR! Speciellt om man sitter med proj och har maskinerna "undangömda" BAKOM sittplatsen. Med en BT behöver man inte sitta och sikta med fjärren mot maskinen. Underbart!
Postad 04 February 2008 - 12:21
Unregisteredff4f969d
-
Unregisteredff4f969d
-
Användare
-
-
108 inlägg
Hej
Har nu provat min 40gb PS3 och måste säga att du får verkligen mycket för pengarna. Huvudintryck:
Fördelar:
Spelar BlueRay-skivor utan problem. Startar dem snabbt.
Ställer om automatiskt till 1080/24p (om du har en proj som hanterar den signalen)
Strömmar trådlöst musik och bild samtidigt från datorn.
Spelar/strömmar DivX.
Spelar DVD med den äran. Klarar HQV-testskivan galant, inklusive knepiga Anime/Animation-kadenser. (En av de bästa spelare för DVD som jag testat). Obs! Detta med programvara 2.1!
Utmärkta inställningar för att snygga till felflaggade och knepiga DVD- och DivX-filmer.
Allt som kan gå via SPDIF hanteras, ink DTS 96/24 och alla vanliga DVD-ljudformat.
Uppgraderingsbar.
Jo, du kan spela spel med den också.
Nackdelar
Inga analoga 5.1-kontakter ut för högupplöst ljud, endast HDMI (om du har en HDMI-förstärkare är inte det något problem).
Fläkten går i gång efter någon timme när du skalar upp en DVD (inte mycket, men ändå).
Ingen IR-ingång (den extra Bluetooth-fjärren är guld värd).
Ingen regionfrihet på BlueRay och SD DVD (alla BlueRay-skivor är inte regionkodade, men detta är ändå en nackdel).
Textning fungerar för närvarande inte på DivX (om man vill spela tyst på kvällen t.ex.).
Tjipp
Redigerat av Unregisteredff4f969d, 04 February 2008 - 12:24.
Postad 04 February 2008 - 12:41
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Använder man HDMI ut är hela kedjan digital, så kör du 1080p, dvs inte skalar om, så kommer det inte finnas en enda bit i strömmen som skiljer två spelare åt, som inte har sin grund i svårigheter att läsa skivan eller buggar hos spelarna.)
Njae... Det är fortfarande så att en mängd bildprocessing sker från att datat läses från skivan tills dess att det rammlar ut genom hdmi-utgången. Så att säga att man får identiskt bild bara för att man kör hdmi och 1080p är att ta i. Men iprincip kan man tänka sig att rent objektivt kommer nog många spelare ha extremt likvärdig 1080p24-bild. Jag tror dock att olika tillverkare kommer försöka skilja sig från varandra genom att lägga till olika typer av filter för att snitsa till bilden och få den "unik". Det kan leda till att nån rent subjektivt säger att spelare A har bättre bild än spelare B men som sagt, då är vi inne på rent "tyckande". Kom just på att nån klok man (antingen Kris Deering eller Stacey Spears, spelar ingen roll, båda vet vad de pratar om) sa att PS3 inte hade tipp-topp färg-uppsampling (BD har bara 1/4 så hög färg-upplösning som luminans-upplösning och detta måste alla spelare skala upp, till 1920*1080 eller 960*1080 beroende på vad outputen är inställd på). Så där har vi ev en gren PS3 kan förbättras - gissar att det inte är något större problem direkt dock...  Finns säkerligen fler. vagabond>> Utmärkta inställningar för att snygga till felflaggade och knepiga DVD- och DivX-filmer.
Vad syftar du på här? Just felflaggningar tycker jag annars är en av PS3s dvd-nackdelar, deinterlacern droppar ibland ur då det blir jobbigt (väldigt många dvd-spelare som gör iofs) så att säga (även om urdroppningarna inte någon karastrof, videodeinterlaceingen är riktigt bra). PJay>> Håller med, BT är ju underbart. Det är inte PS3 det är fel på, det är alla andra apparater/fjärrar det är fel på.
Postad 04 February 2008 - 13:20
ChoAtic
-
ChoAtic
-
Användare
-
-
189 inlägg
Lånar tråden för det berör samma ämne lite.
Men är det någon som vet en bra sida där man kan importera en reg A playstation? Det är så att jag har en BDP-S300 Reg A som jag tycker är hemst seg och jag är lite less på den.
Redigerat av ChoAtic, 04 February 2008 - 13:27.
Postad 04 February 2008 - 13:54
rikardh
-
rikardh
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag är helt ny i den blåa världen,
är det några skillnader på de olika ps3 varianterna som finns när man snackar filmmöjligheter?
Postad 04 February 2008 - 19:08
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
Det finns ganska många som kör ir-fjärr till sin ps3a. Bara att köpa en tredjeparts fjärrkontroll och klipp och klistra till sin Logitech Harmony eller vad man nu har...
Postad 05 February 2008 - 11:59
Unregisteredff4f969d
-
Unregisteredff4f969d
-
Användare
-
-
108 inlägg
vagabond>>
Utmärkta inställningar för att snygga till felflaggade och knepiga DVD- och DivX-filmer. Vad syftar du på här? Just felflaggningar tycker jag annars är en av PS3s dvd-nackdelar, deinterlacern droppar ibland ur då det blir jobbigt (väldigt många dvd-spelare som gör iofs) så att säga (även om urdroppningarna inte någon karastrof, videodeinterlaceingen är riktigt bra).
Jag har några gamla Dvd-filmer (Sharpe t.ex.) som har en hel del problem (hoppar in och ut och har en rad interlace artefakter m.m.), genom att tvinga PS3:an till videoläge blir det klart tittbart, dessutom finns det en del inställningar under A/V-inställningar (trekant vid uppspelning (alltså inte under vanliga inställningarna i XMB) som jag kan hyfsa till bilden ännu mer med. Det har jag inte lyckats göra med exempelvis min gamla Sil504:a (som inte är bra på video, alls) i min Lumagen Vision, och andra spelare jag haft (bl.a. mediatek-baserade). Tjipp
Postad 05 February 2008 - 20:11
Wachtel
-
Wachtel
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Efter en del tittande i butiker och läsande här på forumet så blev det i varje fall en PS3 för mig. Efter en enkel installation (mycket smidigt med firmware-uppdatering via trådlöst nät!) så fungerar nu allt mycket bra, har testat Blu-Ray, DVD och tom CD. Allt fungerar men jag behåller för säkerhets skull separat CD och DVD.
Körde med kontrollen först men har nu beställt BT fjärren, det blev för bökigt och inte rätt känsla. Fick med ett par spel i paketet men jag har inte spelat sedan tidigt 90-tal så käner mig lite rostig  får se om jag gör ett försök till helgen.
Postad 05 February 2008 - 21:01
Unregisteredae963e03
-
Unregisteredae963e03
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag är helt ny i den blåa världen, är det några skillnader på de olika ps3 varianterna som finns när man snackar filmmöjligheter?
Kort och gott: Nej. Skillanden är precis som med DVD-spelare och filmer, dem är låsta till vissa regioner och kan därför inte spela alla filmer.
Postad 05 February 2008 - 23:07
DeaD SiLence
-
DeaD SiLence
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Om man köper alla Blu-Ray filmer här i Sverige, exklusive importer, spelar det då någon roll om den är regionsfri eller inte ?
Postad 07 February 2008 - 00:12
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlägg
Postad 07 February 2008 - 09:04
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Nej de har ju inte specifika regioner för varje län direkt...
Postad 07 February 2008 - 16:35
DeaD SiLence
-
DeaD SiLence
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Dum fråga, ja vet, men kan ju alltid fråga...
Postad 08 February 2008 - 20:27
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
sålde själv min ps3 till förmån för en standalone bd spelare och upplevde ett lyft i både bild o ljud.
ps3 bilden kändes aningen plattare och svärtan något sämre. Dock är ps3 ett grymt alternativ om man spelar mkt samt vill köra den som dvd och cd spelare i ett.
Postad 08 February 2008 - 20:31
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2498 inlägg
sålde själv min ps3 till förmån för en standalone bd spelare och upplevde ett lyft i både bild o ljud. ps3 bilden kändes aningen plattare och svärtan något sämre. Dock är ps3 ett grymt alternativ om man spelar mkt samt vill köra den som dvd och cd spelare i ett.
Jag antar att du hade korrekta inställningar i din PS3 som passade den bildvisare du hade? MVH /Chuck
Postad 08 February 2008 - 20:39
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
sålde själv min ps3 till förmån för en standalone bd spelare och upplevde ett lyft i både bild o ljud. ps3 bilden kändes aningen plattare och svärtan något sämre. Dock är ps3 ett grymt alternativ om man spelar mkt samt vill köra den som dvd och cd spelare i ett.
Jag antar att du hade korrekta inställningar i din PS3 som passade den bildvisare du hade?
MVH /Chuck
Har haft 2 st PS3:or de lät som sju svåra år.... Ifall fläktljudet har minskat så är PS3 ett bra köp om man inte kräver att höra DTS HD-MA. PS3 klarar ej att avkoda detta nya ljudformat...
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 08 February 2008 - 20:40.
Postad 08 February 2008 - 21:01
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2498 inlägg
Har haft 2 st PS3:or de lät som sju svåra år.... Ifall fläktljudet har minskat så är PS3 ett bra köp om man inte kräver att höra DTS HD-MA. PS3 klarar ej att avkoda detta nya ljudformat...
Ok... MVH /Chuck
Postad 08 February 2008 - 21:12
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Har haft 2 st PS3:or de lät som sju svåra år.... Ifall fläktljudet har minskat så är PS3 ett bra köp om man inte kräver att höra DTS HD-MA. PS3 klarar ej att avkoda detta nya ljudformat... Ok...
MVH /Chuck
Svarade inte på ditt inlägg, gör det nu... Panasonic BD30 och Samsung Bd-P1400 som jag har haft ger en skarpare bild på min bildvisare en Pioneer 506 50" plasma. PS3 är ingen dålig Blu-ray men jag tycker att ovannämnda spelare ger en skarpare bild...
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 08 February 2008 - 21:12.
Postad 08 February 2008 - 21:32
Filmgalning
-
Filmgalning
-
Rookie
-
5 inlägg
Fick hem Ps3:an idag och den fungerade klockrent, den är dessutom tystare än min 60 gigare (än så länge)
Jag upplevde säljaren på Tradera (gabriel_i) som seriös och han var bra på att svara på mina mail med mina frågor. Jag fick betala 3000+800 i frakt och 145 spänn i ngn avgift hos posten så det tyckte jag var ett klart bra pris.
Postad 08 February 2008 - 21:33
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2498 inlägg
Svarade inte på ditt inlägg, gör det nu... Panasonic BD30 och Samsung Bd-P1400 som jag har haft ger en skarpare bild på min bildvisare en Pioneer 506 50" plasma. PS3 är ingen dålig Blu-ray men jag tycker att ovannämnda spelare ger en skarpare bild...
Hur hade du din PS3 inställd? Hade möjlighet att snabbt byta spelare mot samma bildvisare? MVH /Chuck
Postad 09 February 2008 - 18:13
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Jag kan väl säga som så att jag trixat fram o tillbaka med alla tänkbara inställningar i både ps3 och på min pv60 för att få ut enligt mig den ultimata bilden för mitt system.
När jag körde ps3 som bd spelare var jag överlag väldigt nöjd med vad den presterade bildmässigt men då och då dök det upp filmer som jag tyckte kändes lite si o så bla senaste pirates filmen som kändes fruktansvärt platt och inte alls lika detaljerad som dom 2 första.
När jag nu då kopplade upp min p1400 och körde just den filmen så var det bara hakan i golvet, det var verkligen stor skillnad i bild mot vad ps3 visade i just denna film. när jag sen körde igenom resterande filmer så var det bara att kapitulera. ps3 helt ok men p1400 betydligt vassare
Postad 09 February 2008 - 20:12
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2498 inlägg
Jag kan väl säga som så att jag trixat fram o tillbaka med alla tänkbara inställningar i både ps3 och på min pv60 för att få ut enligt mig den ultimata bilden för mitt system. När jag körde ps3 som bd spelare var jag överlag väldigt nöjd med vad den presterade bildmässigt men då och då dök det upp filmer som jag tyckte kändes lite si o så bla senaste pirates filmen som kändes fruktansvärt platt och inte alls lika detaljerad som dom 2 första. När jag nu då kopplade upp min p1400 och körde just den filmen så var det bara hakan i golvet, det var verkligen stor skillnad i bild mot vad ps3 visade i just denna film. när jag sen körde igenom resterande filmer så var det bara att kapitulera. ps3 helt ok men p1400 betydligt vassare
Spontant måste jag då säga att det var något som var helt fel på din PS3-PV60 kombination. Att det skulle skilja så väldigt mycket på en display som inte ens är i närheten av stor (och dessutom inte full HD) vittnar om att något varit fel. Att det skulle vara skillnad, som möjligen kan urskiljas på en full-HD projektor är helt accwptabel. Det kan inte vara så stor skillnad som du beskriver om iställningarna varit optimala. MVH /Chuck
Redigerat av Chuck, 09 February 2008 - 20:12.
Postad 09 February 2008 - 20:41
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Ja du chuck du har säkert helt rätt, finns ju inte en chans att en bd spelare kan vara märkbart bättre än en annan, lika väl som att en högtalare på ica maxi är lika bra som en 50.000kr
Va hemskt om ngt skulle sticka ut och vara bättre än ngt annat, usch!
Redigerat av theoak, 09 February 2008 - 20:50.
Postad 09 February 2008 - 21:10
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Svarade inte på ditt inlägg, gör det nu... Panasonic BD30 och Samsung Bd-P1400 som jag har haft ger en skarpare bild på min bildvisare en Pioneer 506 50" plasma. PS3 är ingen dålig Blu-ray men jag tycker att ovannämnda spelare ger en skarpare bild... Hur hade du din PS3 inställd? Hade möjlighet att snabbt byta spelare mot samma bildvisare?
MVH /Chuck
Tja, hade PS3 inställd på 720p, 1080i och 1080p/24 med optimala inställningar. Det är vad jag tycker och ljusförhållanden i rummet kan ju variera men hemma hos mig så får PS3 stryk av ovannämnda spelare.
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 09 February 2008 - 21:11.
Postad 09 February 2008 - 21:15
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2498 inlägg
Ja du chuck du har säkert helt rätt, finns ju inte en chans att en bd spelare kan vara märkbart bättre än en annan, lika väl som att en högtalare på ica maxi är lika bra som en 50.000kr Va hemskt om ngt skulle sticka ut och vara bättre än ngt annat, usch!
Nej, det är inte säkert. Men jag finner det ganska otroligt att skillnaden på en TV som jag antar är runt 42' skulle vara signifikanta i detta läge som vi befinner oss i nu. Dock förkastar jag det inte, men om du skriver ner vilka inställningar du hade på tex PS3 så kanske det klarnar en aning. Det finns nämligen fallgropar, som med det mesta. Vad högtalare beträffar så är det sällan pris är en bra indikation på prestation, iaf inom rimliga gränser. Och det är min högt subjektiva åsikt. MVH /Chuck Tja, hade PS3 inställd på 720p, 1080i och 1080p/24 med optimala inställningar.
Vad är "optimala instä'llnigar"? MVH /CHuck
Postad 09 February 2008 - 21:18
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Ok högtalarna var en usel jämförelse det håller jag med om
Det är fullt möjligt att det är min hjärna som spökar och gärna vill att det ska se bättre ut men om så är fallet så får jag väl hoppas att jag förblir lurad och nöjd med vad den nya maskinen presterar=)
Postad 09 February 2008 - 21:21
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2498 inlägg
The Oak, det är inte så att jag tror att du står och ljuger mig rakt upp i anskitet, jag vet bättre än så.
Jag är mycket intresserad av ett oberoende test där mätningar och kanske till och med ett blindtest ingår i frågan om hur bilden skiljer sig. Frågan är dock om vi får se det...jag är tveksam.  Det finns många flaskhalsar.
MVH
/Chuck
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|