Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BRL Västerås

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 February 2008 - 13:46

jollek
  • jollek
  • Forumräv

• 965 inlägg
  • 0
Åkte ner på lunchen för att beställa hem en grej.
Var i kontakt med Alpine Sverige igår, och dem hänvisade mitt ärende till närmasta återförsäljare.

Har aldrig tyckt om BRL, och framförallt inte nu. Maken till dålig service och sur personal.

Skulle ha en pryl för 350kr som BRL inte hade i lager. Nä, visst tänkte jag, eftersom de förmodligen inte har sånt i lager. Inga problem. Ta hem grejen då sa jag och var på väg därifrån...
"Stop, du måste lägga handpenning..."
- Va!!? täntke jag... jag beställde väl ingen ferrari?
Nepp, 200kr i handpenning ville dem ha. Jag hade inte med mig några pengar då jag bara skulle beställa hem skiten.
"Jag har inga pengar på mig, duger inte legitimation" frågade jag.
"Nedu, killen, så kan det gå. Du får komma tillbaks" sa han på det mest spydiga sätt utan att ens ursäkta deras rutiner. Min polare var med, och han var helt mållös och satt och kommenterade uppförandet på vägen hem.
Det är en sak om de nu har sina bestämmelser på beställningssortimentet, men att vara så sur som den mannen var, kan knappast vara hälsosamt. Känndes som han bara ville bli av mig.
Det är inte första gången de har bemött mig med sura och griniga miner...

Går det verkligen så dåligt för BRL att man är tvungen att lägga 75% i handpenning när man beställer en liten plastram för 350kr, så BRL inte går bankrutt!?

Näfasen... Har aldrig handlat annat än tillbehör på BRL, men nu är det slut med det också. Är de inte servicemind så är det många andra som är det. Skall beställa i en riktig bilstereobutik!

Ville bara lätta lite på trycket :(
Ha en bra dag, Bilstereosverige

Postad 06 February 2008 - 14:02

dB_Smeden
  • dB_Smeden
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Hahaha... det va det värsta...
Ja, då skulle inte jag heller gå in där mer...

Tråkigt, riktigt tråkigt...

Postad 06 February 2008 - 14:09

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Har länge tyckt att de stora "kedjorna" måste ta sig i kragen... :(

Postad 06 February 2008 - 14:11

jollek
  • jollek
  • Forumräv

• 965 inlägg
  • 0

Har länge tyckt att de stora "kedjorna" måste ta sig i kragen... :(

Haha, så sant. Det roliga är att surpuppan är föreståndade för butiken också... De måste tänka på sitt rykte, annars får de bakslag, som denna tråd =)

Postad 06 February 2008 - 14:18

maxtax
  • maxtax
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Nu har ju jag bara varit på BRL i Kungens Kurva, Stockholm, men jag då alltid blivit lika trevligt bemött, vare sig jag handlat något eller ej. Trevlig och pratglad personal som mer än gärna snackar bilar och billjud :( Det behöver inte vara riktigt likadant överallt.

Postad 06 February 2008 - 14:26

jollek
  • jollek
  • Forumräv

• 965 inlägg
  • 0

Det behöver inte vara riktigt likadant överallt.

Nej, precis. Det är ju inte annat än olika människor bakom disken... Skönt att veta att det inte är något allmänt BRL-fenomen =)
Killen jag handlat av är alltid sur, så det var därför bägaren rann över för mig. Annars hade jag dragit slutsatsen att han hade haft en dålig dag bara.
men, men...

Redigerat av jollek, 06 February 2008 - 14:27.

Postad 06 February 2008 - 15:31

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Kanske vissa butiker behöver pratglada pyser, som gärna delar med sig av sina kunskaper och "lär" andra med små "krashkurser" och som kan lite mer, än en finnig korvkiosraggare

:(

Postad 06 February 2008 - 15:37

jollek
  • jollek
  • Forumräv

• 965 inlägg
  • 0

Kanske vissa butiker behöver pratglada pyser, som gärna delar med sig av sina kunskaper och "lär" andra med små "krashkurser" och som kan lite mer, än en finnig korvkiosraggare

:)

Spot on! Känner många sånna, pratglada typer, som äger bilstereobutiker... dock är typ BRL motsvarigheten till de butikerna, som "McDonalds" är till "Leffes Grill"...
Leffe VET hur man lagar brugare, och man kan säga "Det gamla vanliga" och småprata i luckan.
Men på McDonalds skall du och personalen helst vara så tysta som möjligt :(

Postad 06 February 2008 - 15:49

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Kanske man ska söka tjänst över sommaren :(

Postad 06 February 2008 - 18:02

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Kanske man ska söka tjänst över sommaren ^_^

som en finnig korvkiosraggare ? :lol:

Ne men jag kan inte göra annat än att hålla med om att det är alldeles för offta som man stöter på sura, griniga och allmänt ointreserade personer bakom disken.
Man tycker ju att dom borde kunna byta jobb eller få sparken eller nått om dom tycker att det är så jäkla tråkigt det dom gör :)
Men det finns ett ställe som jag tycker har bland den trevligaste personalen jag träffat och det är Hifikit, sedan så beror det ju lite på vem av dom som står i affären just då :D
Men överlag mycket bra personal med ett bra humör och som kan en massa och dom hjälper dig gärna med diverse problem ( som rör högtalare syfftar jag bara på då ;) )

Sedan så finns det ju Referenceaudio, dom har bra service och är trevliga ( för det mässta) men dom har så sjukt mycket personal, varenda gång jag har varit in där så är det liksom 6-10 pers som jobbar där i den lilla affären :rolleyes:
Vad kan den vara ?! typ Nja, inte stor i alla fall :D
så det är lätt en säljare / hjälpare per kund i affären, det kallar jag god service :blink:

Postad 06 February 2008 - 18:06

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Jag flyttar tråden till butiker & import istället.

Där tror jag att den passar bättre!

Postad 06 February 2008 - 18:15

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Jag kan lägga till att jag varit in på Brl i västerås för kanske 5-6år sedan & då fick jag jättebra hjälp samt att dom även ville skryta lite över nån fin harman kardon förstärkare dom hade fått in.

Vill inte hälla salt i såren men det kanske är så att dom fått en ny butiksägare.

Jag har handlat en del tillbehör på brl i umeå & oftast så har det varit att dom inte haft inne vissa grejer men då kan dom oftast säga på rak arm då dom vet att dom kan ha fått hem det så kan man titta förbi där veckan efteråt.

I övrigt tycker jag som er att brl blivit sämre kanske har dom som många andra kedjor blivit större & kaxigare.

En sak jag inte gillar med brl just nu är att dom dragit ner så mycket på sitt sortiment.

Bla så hade dom för ca 10år sedan hur mycket byggsatser & tillbehör om man som jag då i det fallet ville bygga egna högtalare.

Men nu är det som om dom gått in mer på bilhögtalare & vissa hemma grejer typ stormarknads stuket.

Postad 06 February 2008 - 19:29

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Haha så de va DU som hade råkat ut för de! ^^ Läste på lazzat..:)

Hihi vilken tur att de finns en jättebra butik med fin service i staden du bor då, jollek :rolleyes:

Postad 06 February 2008 - 20:55

jollek
  • jollek
  • Forumräv

• 965 inlägg
  • 0
Japp... skrev även på Lazzat :rolleyes: Blev uppretad och tänkte att nu får det räcka, och smällde iväg en tråd (Som för övrigt fick jävligt mycket respons... men låstes inom kort :) )
Jo, hör helsike Clabbe, det kan du hoppa och och kyssa dig i baken på att jag inte vill ha något mer med tokstollarna i Västerås att göra... Är det några mäniskor du har bekantat dig med? Tycker de är konstig service där.
Dock så har ni inte, mig veteligen, support på Alpine. Så det var återvändsgränd. Annars hade jag självklart klämt mig in genom ytterdörren.

Japp, Hollyman. Bra att du flyttade den. Hörde kanske inte hemma i Bilstereo.
Självfallet är detta bara ett lokalt problem med BRL. Det är ju inte så att firman är tvärsur rakt igenom.
BRL som företag har drabbats av lite hybris och satsar stenhårt på GAS för att tjäna stålar.
Tänk om de kunde satsa mer på Rockford t.ex. och jobba för att få ner priset lite, så det blir värt att handla RF igen.

Men, men... det var många timmar sedan nu =)

Postad 06 February 2008 - 20:58

jollek
  • jollek
  • Forumräv

• 965 inlägg
  • 0
Kan tillägga att jag beställt de prylarna jag ville ha nu...
Dem skulle skicka allt driekt från Alpine Sverige och jag skulle ha det inom 3 dagar.

Postad 06 February 2008 - 21:07

Skrotnicke
  • Skrotnicke
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jah har oxå blivit bemött på samma vis där. Dom har världens sämsta service och riktigt dålig personal. Brottom som tusan ska dom ha när dom demonstrerar någonting, precis som om dom inte gått på muggen på 1 vecka. Har handlat där några gånger, men numer åker jag till bilstereohörnan om det är bråttom, om inte beställer jag online.. :)

Redigerat av Skrotnicke, 06 February 2008 - 21:08.

Postad 06 February 2008 - 21:26

jollek
  • jollek
  • Forumräv

• 965 inlägg
  • 0

Jah har oxå blivit bemött på samma vis där. Dom har världens sämsta service och riktigt dålig personal. Brottom som tusan ska dom ha när dom demonstrerar någonting, precis som om dom inte gått på muggen på 1 vecka. Har handlat där några gånger, men numer åker jag till bilstereohörnan om det är bråttom, om inte beställer jag online.. :)

Då vet du vad jag talar om =) Har handlat där ofta, för trots allt så är det en kedja och dem har ju en del grejer... Är du från Västerås, ja då har du inte mycket val heller... MDS i Västerås skall vi inte ens tala om :rolleyes:
Nä, kunde de bli lite mer engagerade och hjälpa kunder utan att, som du så perfekt uttrycker det, vara skitnödiga 24/7, plus att le någon gång i kvartalet, så kanske folk stannar...

Postad 06 February 2008 - 21:39

Skrotnicke
  • Skrotnicke
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Då vet du vad jag talar om =) Har handlat där ofta, för trots allt så är det en kedja och dem har ju en del grejer... Är du från Västerås, ja då har du inte mycket val heller... MDS i Västerås skall vi inte ens tala om :)
Nä, kunde de bli lite mer engagerade och hjälpa kunder utan att, som du så perfekt uttrycker det, vara skitnödiga 24/7, plus att le någon gång i kvartalet, så kanske folk stannar...

Jag är från kolbäck, och som du säger så är MDS väldigt dåliga på den fronten oxå. Jag vet inte hur det är nu, är det "negern" (vill inte uttrycka mig rasistiskt) som har hand om butiken nu med ? Sist jag va där var för några år sen, då han jobbade där och det var då väldigt dålig service.

Postad 06 February 2008 - 22:10

jollek
  • jollek
  • Forumräv

• 965 inlägg
  • 0
Haha... Nepp, den kulörta killen är borta... vad jag vet...
Kommer ihåg när Swippe jobbade på MDS. Helskön snubbe... men det är väl 5 år sen minst.
HAN kunde det där med billjud, ingen tvekan om saken! Vunnit många internationella tävlingar och är erkänt en av de genom tidernas bästa billjudsbyggare i svea rike. Så egentligen kan det ju bara bli kass när han slutade...

Postad 06 February 2008 - 22:29

Skrotnicke
  • Skrotnicke
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ja, han va riktigt bra.! Men han öppnade väl en annan butik har jag för mig.? Kommer inte ihåg vad det var, annars har jag fått det om bakfoten. Tror det hette Art on wheels...

Postad 06 February 2008 - 22:32

jollek
  • jollek
  • Forumräv

• 965 inlägg
  • 0

Ja, han va riktigt bra.! Men han öppnade väl en annan butik har jag för mig.? Kommer inte ihåg vad det var, annars har jag fått det om bakfoten. Tror det hette Art on wheels...

Å tusan... Har inte hört ett ljud från honom på flera flera år. Men han var grym på att bygga ljud!
Egentligen byggde han ju extrembyggen, Hot Rods och Tuning osv. så kanske han har börjat med något "art of wheels" =)

Postad 06 February 2008 - 23:01

Skrotnicke
  • Skrotnicke
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ja, det va något inom lackering, motivlackering och sånt. Men det gikc inte nå bra så han la ner det tror jag. Är inte säker..

Postad 10 June 2008 - 02:06

SharpAngel
  • SharpAngel
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Kan säga att brl i borlänge inte e nå vidare heller sura miner där med jämt har slutat shopa där för länge seda kanske e en ny polesy dom har dom kanske har för måcket pengar och vill skrämma i väg kunderna inge kull när man ska shopa för ett par tusenlappar :-(

Postad 10 June 2008 - 15:08

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Brl verkar ju helt klart ha blivit sämre.

Mindre sortiment & sämre service om jag ska lyssna på er i tråden.

Men kan det här bero på att dom ägs av kedjan Euronics som är ganska så stor.

Jag vet inte hur länge det varit så men det kan ju ha en bidragande orsak för jag har varit ganska missnöjd med servicen på Euronics & om nu brl är samma skrot så förstår jag er i tråde.

Det är väldigt svårt att påverka ett så stort företag.

Postad 10 June 2008 - 18:03

NinjaSatan
  • NinjaSatan
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Nu har jag aldrig vart på brl i västerås, men däremot ett flertal gånger i uppsala. Dom får 5 stjärnor av 5 möjliga! Alltid trevlig och alert personal! Dom har alltid haft det jag vill ha hemma också, men det har visserligen varit mestadels mainstreamgrejer. Prutade dessutom ett mixerbord från 3500:- till 2800:-...

mvh

Postad 15 June 2008 - 16:31

Unregistered887d791d
  • Unregistered887d791d
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Kan säga att brl i borlänge inte e nå vidare heller sura miner där med jämt har slutat shopa där för länge seda kanske e en ny polesy dom har dom kanske har för måcket pengar och vill skrämma i väg kunderna inge kull när man ska shopa för ett par tusenlappar :-(

Jag tycker att Brl i Borlänge är rätt bra.
Enda gången jag var besviken på dom var när jag skulle köpa en rca y-split.
Snackade med en kille om det, men han sa att dom inte hade det.
Fick först förklara hur en sådan såg ut, och sedan fick jag inse vilket sortiment dom har. :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.