Beräknas komma i juni i år till X360, PS2, PS3 och Wii.

Level 7
Gamespot
Så, vad tror ni om detta spel? Kommer det bli succé eller kommer det glömmas bort i skuggan av Rock Band?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 24 February 2008 - 21:22
Läste om detta nyligen, låter ganska coolt att följa ett band med bara deras låtar, men det kanske blir tråkigt efter ett tag, vad tror ni?
Beräknas komma i juni i år till X360, PS2, PS3 och Wii. ![]() Level 7 Gamespot Så, vad tror ni om detta spel? Kommer det bli succé eller kommer det glömmas bort i skuggan av Rock Band? Postad 24 February 2008 - 21:31
Flopp. Finns det verkligen ngn förutom hard-core Aerosmith fans som skulle lägga pengar på detta?
Postad 24 February 2008 - 23:14
Kul idé även om jag hade föredragit Guns n Roses. Men en mixskiva med säg 4-5 kända band hade varit ännu bättre.
Troligtvis köper jag spelet ändå, verkar roligt. Postad 25 February 2008 - 09:33
jag håller med, tycker det är en lam idé, hela grejjen med guitar hero är ju att det är kul att spela olika typer av låtar, och även kul att upptäcka lite ny musik. det här känns som ett steg i fel riktning. Och aerosmith av alla band? nej tack.
Postad 25 February 2008 - 11:30
Ja tack, jag diggar Aerosmith
Dock hade jag hellre sett genre än en specifik grupp =/ Redigerat av Unregisteredeb90775d, 25 February 2008 - 11:33. Postad 25 February 2008 - 11:48
Ja detta verkar inte vara spec populärt någonstans, undrar verkligen varför de gör detta..
Men ett nytt GH är ju faktiskt alltid roligt :] Postad 25 February 2008 - 12:04
Guns N' Roses och det hade varit ett givet köp. Men det kan säkert funka till rätt pris. Det finns ju redan så många guror där ute med ägare som längtar efter fler spel. Postad 25 February 2008 - 12:23
Jag kan tänka mig att köpa det om de kostar typ 300, men bara för att ja e trött på 3ans låtar.
Postad 25 February 2008 - 13:09
Jag fruktar att Activision kommer mjölka det här totalt nu med femtielva olika versioner med olika grupper.
Postad 25 February 2008 - 21:56
Hörde jag Sing Star? Postad 25 February 2008 - 23:16 Verkar som du får rätt...
Redigerat av Zoiler, 25 February 2008 - 23:17. Postad 26 February 2008 - 09:42
Ord! Genre är bättre än att satsa på olika band... Postad 26 February 2008 - 15:58
Jag skulle nog köpa det, trots att jag inte är ett jättefan av Aerosmith.
Ja GNR skulle vara grymt som fan, eller varför inte Led Zeppelin
De nämnde att anledningen till att de valde just Aerosmith var att de hade en sån bredd i sin musik att det inte kommer bli tråkigt, dvs många olika låtar fast från samma band.
Håller nog med om att en genre hade varit bättre, vad hände med ryktena om Punkversionen av GH? Skulle gärna sett att de gjorde en glamrock, en punk och en grunge Postad 26 February 2008 - 16:18
Ska dom satsa på nåt spel med bara en grup så tror jag Iron Maiden skulle sälja 10 gånger så mycke som aerosmith!
Postad 26 February 2008 - 22:03
Är inte Iron Maidens musik ganska enformig? Det är vad jag fått för mig iaf men jag har inte lyssnat så mycket på dem.
Som jag sa innan så var det ju för att Aerosmith gjort så mångsidig musik som det blev just dem den här gången. Postad 26 February 2008 - 23:55
Beror på vilken världsdel vi snackar. Iron Maiden är världens största band i Sverige. I USA är de inget speciellt. Räcker du åker till England så är de inte så vansinnigt stora där heller. De kan bara drömma om att sälja ut arenor på 30-50 tusen i England som de gör i Sverige. Aerosmith är betydligt större än Iron Maiden i USA. Postad 27 February 2008 - 07:46
Va?! Så där kan man väl inte säga eller? Metal rockar ju (bokstavligen) Postad 27 February 2008 - 07:53
Personligen så hade jag blivit överlycklig om dom hade släppt en omgång med Metallica låtar... DET hade garanterat blivit en flipp...!!!
Postad 27 February 2008 - 08:03
Enformig? Skulle jag kalla någon grupp enformig så är det AC/DC (men jag diggar dem ändå). Gå in på www.myspace.com/ironmaiden så får du lyssna.
Då snackar vi himmelriket! Postad 27 February 2008 - 09:45
Är det ingen här som spelat Quest for Fame? Ett spel som kom till PC för många år sen. Där man kopplade in ett "plektrum" till parallellporten och så fick man använda ett tennisracket som man slog an mot. Där handlade det om att slå i olika rhytmer, upp och ner. "Storyn" tyckte jag var roligare än guitar hero. Det är ju bara Aerosmith låtar man spelade då fast på den tiden var det kanske mer uppskattat, jag uppskattade det i alla fall väldigt mycket! =)
Quest for Fame Edit: Nu minns jag att det inte alls bara var låtar från Aerosmith. Redigerat av Unregistered1384, 27 February 2008 - 09:50. Postad 27 February 2008 - 10:09
Inte första spelet Aerosmith är huvudpersoner i.. fast det förra va väll inge vidare va jag minns
Evolution X tror jag det hette. Postad 27 February 2008 - 11:59
Det blev säkert Aerosmith denna gång, bland annat för att de ställde upp.
Iron Maiden har förvisso en solid fanbase men frågan är hur många av dem som spelar spel? Album av den lite "hårdare" sorten som sålt mer än 15 miljoner (enligt wikipedia), för vidare spekulationer. http://en.wikipedia....lbums_worldwide AC/DC Back in Black 42 miljoner Led Zeppelin Led Zeppelin IV 32 miljoner Bon Jovi Slippery When Wet 27 miljoner Nirvana Nevermind 26 miljoner Guns N' Roses Appetite for Destruction 25 miljoner Linkin Park Hybrid Theory 24 miljoner Metallica Metallica 22 miljoner Def Leppard Hysteria 18 miljoner Aerosmith Get a Grip 15 miljoner Pearl Jam Vs. 15 miljoner Har säker missat någon men där har vi en lista med tänkbara kandidater i alla fall. Postad 26 June 2008 - 13:01
Tråden är kanske lite gammal men det är väl trots allt läge att dra upp den nu när spelet släppts.
Själv avvaktar jag till spelet hamnat i någon rea-back eller om man hittar det billigt begagnat, tyvärr har dom missat kapitalt på några punkter. Låtmässigt ligger GH: Aerosmith med sina 41 låtar närmare expansionen GH: Rock the 80´s (som hade 30), trots det är det prissatt likt fullprisspelen GH: II & III som hade mellan 60-70 låtar. Ingen DLC verkar vara planerad överhuvudtaget så 41 låtar ser ut att bli allt man får. Dessutom har man gjort rejäla missar med låtvalet, I don't want to miss a thing är inte med då denna "reserveras" för GH: IV. Dream On som fanns som DLC till GH: III är dock med, vilket får detta agerande att se underligt ut, särskilt då GH: IV kommer ge låten betydande mervärde med fler instrument. Som om inte det vore nog så har man hoppat över flera låtar som är givna för spelet, Janie's got a gun är INTE med, samma sak gäller för Amazing, Cryin', Crazy och Jaded för att nämna några. Det positiva är att man till skillnad från GH: III lagt ner mer tid på låtarna, notecharts ska enligt uppgift vara mer realistiska än 3:ans i princip slumpmässiga placeringar. Vidare så har man tightat upp fönstret inom vilket man ska spela noterna, så spelkänslan verkar vara närmare 2:an än 3:an. Redigerat av Magnus M, 26 June 2008 - 13:02. Postad 26 June 2008 - 21:37
Okej det är jävligt synd att de inte tatt med låtar som t ex Cryin'.
Jag ska också avvakta lite tills man hör had folk säger om det och kollat lite youtubefilmer osv.. Förresten jag såg att de ska släppa en version med Metallica-låtar också, frågan är om det kommer släppas i stackars Tyskland då Postad 27 June 2008 - 08:58 Det där var ju både bra och dåliga överaskningar, gillar att de lagt ner mer tid på notechartsen och tajtat till hitwindow, men hade ju gärna sett bättre och fler låtar. Jag är inte så inne på att köpa spelet, i allafall inte till fullpris. Ska dock kika efter det på begagnatmarknaden och fyndlådor jag också De ska ju ha en GH:A turnering runt om i sverige på O' Learys så lite kul att nöta in de tre låtarna, nån som skrev om turneringen bland våra vänner i PS3 delen https://www.minhembi...howtopic=200309 Postad 27 June 2008 - 11:13
Släpp ett lir med Yngwie Malmsteen. Han kan ju i alla fall lira gitarr!!!
Postad 27 June 2008 - 11:22
Tror du sur-Ulrich skulle tillåta det? Postad 27 June 2008 - 15:19
Ja jag nämnde det tidigare också.
Men var i helskotta är alla Led Zeppelin-låtarna i dessa rockspel??? Postad 29 June 2008 - 00:15
Tänkte inte alls köpa detta spel men var i stan idag och testade det och det var faktiskt kul. Dom har tagit tillbaka det gamla systemet med HOPOs från GH2 att man måste trycka in fretknappen precis när noten kommer. Precis som på rock band. Sen som sagt så har dom minskat på noternas hitwindow. Tycker det var bra känsla i spelet och låtarna (trots att det är aerosmith) är väldigt sköna att spela. Jag gillar solopartier och det finns ju i så gott som varenda låt dom gjort.
Jag har länge gått och funderat på om jag skulle köpa en ny Les Paul då min gura börjar bli lite sliten. Notknapparna funkar inte varje gång utan man tappar notestreaken när man tycker själv att man spelade precis som det skulle vara. Så jag tänke såhär att jag köper en ny gitarr och för 300kr extra så får jag med GH:A. Så varför inte? Det är faktiskt en helt ny LP som man får med som är märkbart annorlunda från den gamla. Till att börja med så på halsen på gitarren så är det inte lika glatt plast som på den förra utom mycket mer "greppig" plast. Samma sak runt strumbaren. Vet inte om jag gillar detta något vidare då man vill vara snabb upp och ner på halsen. Sen så är strumbaren mycket tystare än den förra (kan hända att det beror på att min förra är helt utsliten så det kanske inte är någon märkbar skillnad egentligen jämfört med gamla gitarren). Och en stor förändring är att tiltsensorn på den nya modellen är mycket mer känslig. om man behövde luta gitarren 80 grade för att aktivera sp förut så behöver man bara 60-65 nu. Vilket kan vara lite störigt för jag har råkat aktivera sp av misstag ett flertal ggr redan då jag håller min gitarr i ungefär den vinkeln när jag spelar. Spelat igenom dom 20 första låtarna på expertkarriären (av sammanlagt 41 låtar, tror jag) och har hittills 5 stjärnor på alla låtar på första försöket så jag vet inte om det är så stor utmaning ännu men det börjar bli svårare och svårare. Låtarna är precis som aerosmithlåtarna som varit med i GH och RB. Väldigt konstiga skiftningar mellan ackord och helt plötsligt vanliga noter mitt bland alla HOPOs. För den som vill ha enkel gamerscore så är det här ett utmärkt tillfälle. Fick nämligen 5 st achievements efter första låten jag spelade /D Postad 29 June 2008 - 11:09
Jag har samma problem med att tiltsensorn är alldeles för känslig, jag behöver bara luta den till MAX 45 grader, och som du säger så är det ju oftast så man spelar den. För övrigt låter det ju som att du gillar spelet så man kanske skulle köpt det ändå. Postad 29 June 2008 - 13:49
Nu har jag spelat igenom karriären och det var faktiskt roliga låtar och häftiga scener. Man spelade liksom på dom ställen som själva bandet spelade på när dom klättrade i sin karriär och innan varje scen så får man se en intervju med bandet som berättar om hur dom hamnat där och hur det var att spela där.
Låtarna snittar väl på 5-6 minuter skulle jag gissa på. Känns nästan som att det är liveversioner för det är mycket utdragna solon. Vilket är enligt min mening väldigt kul att spela Det är inga nyheter på multiplayerdelen. Förutom att det inte finns någon co-op karriär så är de precis som GH3. /D Postad 30 June 2008 - 12:07
Köpte spelet för att jag ville ha en extra gitarr och anser att 70/80tals rock är det roligaste att spela på GH. Sen hade även EB-Games en bra kampanj för oss med gamla spel och Elgiganten säljer det för 699kr inkl gitarr. Skillnaden mot att bara köpa en gitarr är alltså ganska liten.
Håller med föregående talar om att spelet erbjuder roliga låtar med långa solon och roliga "knapptryckningar". Gamereactor total sågade spelet med motiveringen att Aerosmith är ett kasst band. Lite fåningt, tycker att man skall se det positiva med dessa specialversioner. Sen hoppas jag bara att Metallica versionen kommer efter/med stöd för GH world tour. Metallica utan trummor känns lite synd. Postad 30 June 2008 - 18:27
Får hem spelet imorgon (förhoppningsvis)
Skall bli intressant och se urvalet av låter. Hållertummarna på mycket 70-tal. Postad 01 July 2008 - 12:25
börjat spela detta nu och tycker det är grymt med nya låtar (rätt många) och nya guran är grym, särskilt för mig som slitit med den gamla sladdbundna GH2-gitarren tills nu är det som ett helt nytt GH-liv..men! ******** vad jag hatar aeorosmith, låtarna är rätt roliga att spela (rätt långa, mycket solon etc) men mina öron blöder..blöder! ta bort dom, så fel så fel så.. men kommer spela igenom spelet ändå och troligen ha jäkligt kul ändå bara för jag älskar GH och ha många nya (om än svinkassa) låtar att battla omkull.
Postad 01 July 2008 - 12:44
Gillar heller inte Aerosmith, ja kanske tom hatar dom, men trillade ändå dit på en beställning av spelet igår... Hoppas de är kul att spela iaf annars åker nog spelet ut. Passade även på att beställa en ny gitarr eftersom mina börjar kännas lite trötta, men av den gamla modellen med sladd eftersom jag tycker de är mer lättspelade Postad 01 July 2008 - 18:22
Kan meddela att det redan nu är ett flertal som satt 100% på alla 41 låtarna på expert på det här spelet. Jag som var glad över att jag klarat 100% på första låten
/D Postad 02 July 2008 - 08:11
Ja att inte gilla Aerosmith och köpa spelet det är som att skjuta sig i foten och klaga på att det gör ont
Nu finns det en hel del bra låtar som inte är Aerosmith med i spelet, All the Young Dudes, hate myself for loving you etc, men helt klart är detta ett spel för Aerosmithfans. Jag gillar sjuttiotalsplattorna med dem och helt klart får man gåshud när Sweet Emotion går igång. Dock är spelet lätt tycker jag, vilket iosf är en fördel för en casual spelare som mig men jag kan tänka mig att fansen tycker att det är för lätt. Postad 02 July 2008 - 10:22
Jag har recenserat spelet på Gamingeye: http://www.gamingeye....aspx?Id=217190
Läs gärna min recension och kommentera. Postad 08 July 2008 - 13:35
Meh, jag hade precis ångrat mig och hittade ett begagnat "new and used" på play.com för 350 kr, sen var det ju fri frakt också så jag reggade mig och började handla. Men så visade det sig att de inte levererar utanför UK, fast jag misstänker att det bara är de begagnade sakerna de inte vill skicka?
Postad 08 July 2008 - 13:43
En liten konstig fråga kanske, men jag äger inte spelet.. Vilken av dessa låtar:
Nobody's fault Back in the saddle Always on the run Rats in the cellar Combination Let the music do the talking Pink Är lättast på expert? Postad 08 July 2008 - 13:46 Jag fattar inte riktigt hur det där kvalet kommer gå till, lite sämre poäng på en svårare låt borde ju vara bättre än bra poäng på en lätt låt. Hur bedömer de vilka som går vidare om alla kör olika låtar? Postad 08 July 2008 - 16:22 Combination och Rats in the cellar kan du få väldigt mycket poäng på om du är bra på att alt-strumma. Nobody's fault är nog lättast. Kolla in låtarna på youtube vettja /D 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |