TV4 Science fiction - premiär på fredag!
Postad 25 February 2008 - 15:42
Kanske inte så bra för oss som arbetar hemifrån dock
Postad 25 February 2008 - 18:37
Fast med den feta budgeten nischkanalerna har så kör de väl samma serier om och om igen. Tex. Månbas Alpha med sina 48 avsnitt blir det väl lagom att skaffa kanalen i slutet av april för att vara med från början igen
Min dröm är dock att de kör "The Outer Limits" -7 säsonger gjorda 1995-2002. En höjdarserie!
Edit: Enligt kundtjänst hos Telia är inte TV4 Sci-fi färdigförhandlat ännu, men i vanlig ordning har nog Minhembio färskare info än kundtjänstfolket...får väl avvakta några dagar.
Redigerat av Pompen, 25 February 2008 - 19:29.
Postad 25 February 2008 - 19:07
De borde satsa på flera HD-kanaler istället för ännu fler kanaler som sänder en massa gamla repriser!
Postad 25 February 2008 - 19:29
Postad 25 February 2008 - 21:49
Scifi channel var grym och är grym, den finns hos skydigital och i usa i krypterad form dock.Nån som vet om den kostar nått eller är den bara att söka in? Fanns en kanal på det gamla analoga nätet som hette sci fi channel o den satt man ju bänkad framför innan den blev kodad.
Ska inte kosta något, förutom hos Telia då man måste ha tv4 paketet för att få in den.
Postad 25 February 2008 - 23:20
Postad 26 February 2008 - 00:06
Postad 26 February 2008 - 10:04
Redigerat av Unregistereded16d9f8, 26 February 2008 - 10:05.
Postad 26 February 2008 - 20:03
Postad 27 February 2008 - 11:12
Ja, jag vet. Tyvärr hjälper såna listor sällan men man måste väl försöka.Påskrivet!
Nu behövs bara en miljon påskrifter till så det händer något;)
Postad 28 February 2008 - 00:01
Postad 28 February 2008 - 00:08
Nej, tyvärr kommer du inte kunna se kanalen förrän i slutet av mars. Jag skickade ett brev till TV4 och fick svar. Läget är enl. nedanJag har Canal Digital och gjorde en ny kanalsökning i förrgår utan att finna den nya kanalen. Kommer den möjligen att vara sökbar först på själva lanseringsdagen?
Hej!
Jag vill uppmärksamma er på ett stort problem. På er hemsida står det med stor rubrik "Missa inte premiären" av TV4 Science Fiction. Den uppmaningen känns väldigt konstigt som läget ser ut idag. Jag och många andra som vill hyra den här kanalen kommer att missa inte bara premiärdagen utan hela premiärmånaden.
Idag har TV4 Science Fiction avtal med Viasat, Telia och Canal Digital. Canal Digital kommer inte att erbjuda kanalen förrän i slutet av mars. Boxer måste vänta ända till april på nya sändningstillstånd från regeringen. Tele2 har inga planer för närvarande att erbjuda kanalen och Com Hem, Sveriges största kabelteveleverantör med ca 1,5 miljoner kunder kommer att erbjuda kanalen tidigast i mars.
Om man summerar antalet kunder hos Com Hem, Tele2, Boxer och Canal Digital innebär det att det är minst ett par miljoner potentiella kunder som kommer att missa inte bara premiärdagen utan hela premiärmånaden och kanske lite längre. Även om det låter omöjligt skulle jag och många andra vilja att ni antingen sköt fram premiären med en månad eller erbjöd kanalen gratis de första veckorna eller den första månaden så att kabelbolagen kan visa kanalen från start tills alla avtal är klara. Det är ingen vidare lyckad start om kunderna blir tvungna att i april eller maj börja följa alla serier som startade i början på mars. På så sätt kommer ni att missa många framtida kunder också.
Jag antar att ni redan har insett detta själva. Frågan är bara hur och om ni tänker lösa situationen.
Tack för ditt mail.
Vi är medvetna om att Canal Digital startar kanalen först senare i mars. Anledningen är att tekniken först då är på plats. Det tycker förstås alla är tråkigt och inte önskvärt. Tanken att sända TV4 Science fiction gratis till alla Canal Digitals kunder är diskuterad men dessavärre är det fortfarande tekniken som behöver vara på plats för att få ut tv-signalen. Telias digital-tv-kunder kommer frivisa kanalen under 3 månader.
Att senarelägga starten av kanalen är svårt eftersom hela starten av kanalen försegåtts av arbete att starta kanalen just den 29 februari.
Hälsningar
Mona
Om du vill läsa mer finns det en diskussion här också.
Redigerat av Homy, 28 February 2008 - 00:11.
Postad 28 February 2008 - 16:22
Ja, men i början kan den visas fritt beroende på leverantör.Det är en betalkanal va?
Postad 28 February 2008 - 19:56
Postad 29 February 2008 - 00:37
start 29/2
Ingår i underhållningspaketet
Medan CD kör:
start 1/4
kostnad 10:-/månad
Uselt och snålt MAO...
(vem 17 betalar 10:-/månad för en kanal som kommer att visa 10-15 år gamla serier ad absurdum?) dessutom så går ju allt att spela in via internet, och i regel i bättre kvalitet
Postad 29 February 2008 - 15:43
Någon som hört/läst om den kommer att visas på Viasat IPTV? Eller kommer de bara köra den via parabol?
//Micke
Postad 01 March 2008 - 14:15
hmm... synd att viasat huggit direkt:
start 29/2
Ingår i underhållningspaketet
Medan CD kör:
start 1/4
kostnad 10:-/månad
Uselt och snålt MAO...
(vem 17 betalar 10:-/månad för en kanal som kommer att visa 10-15 år gamla serier ad absurdum?) dessutom så går ju allt att spela in via internet, och i regel i bättre kvalitet
Jag blir upprörd och irriterad över CanalDigitals fulhet när det gäller denna kanal som de vill lägga i ett eget "paket" och sedan lura av folk pengar.
Visst, 10kr kanske inte är mycket pengar, men jag skulle vilja uppmana folk att INTE betala detta i förhoppning att CanalDigital kanske inser sitt misstag och inkluderar kanalen i familjepaketet eller familjepaketet med canal total.
Att börja ta betalt för en TV4 kanal och separera den från övriga TV4 paketet verkar än mer konstigt när t.ex Viasat inkluderar den i sitt underhållningspaket.
Vad kommer att hända nästa gång om folk accepterar detta och betalar för det? då kanske de släpper fler kanaler separat, TV4 History 10kr! Kanal5 Golfkanalen 10kr osv........ja då känns helt plötsligt deras "paketlösningar" ganska meningslösa.
Det är helt enkelt ett fult sätt att dra in mer pengar och börja kalla olika kanaler för "nischkanal" och på så sätt skydda sig när folk undrar varför de måste betala extra.
Dessutom antar jag att den som alla andra kanaler innehåller reklam, 10kr extra för att slippa reklam? jovisst kanske, men 10kr extra plus reklam, skulle inte tro det!
Dags att vi säger ifrån! CanalDigital sitter just nu och gnuggar sina giriga händer och hoppas på mer betalt, snälla ge dem inte det nöjet.
Redigerat av BeastMaster, 01 March 2008 - 16:45.
Postad 05 March 2008 - 18:16
Förhandlingar med ComHem och Tele 2 pågår.
Boxer:
Det finns för närvarande inget utrymme för TV4 Science Fiction i Boxers nät. Vi räknar inte med att det kommer förändras under 2008.
TV4 Sci-Fi
Postad 14 March 2008 - 02:55
Det här hittade jag idag:
TV4 Science Fiction
Frequency=12476
Polarity=h
Symbolrate=27799
FEC=2
APID=652
VPID=515
PMTPID=261
PCRPID=515
AC3=0
TelePID=576
SID=2115
StreamID=21
NetworkID=70
LNB-Selection=1
LNB=10600
Name=TV4 Science Fiction
Category=Telenor
Encrypted=25
SatModulation=1
SatModulationSystem=0
Group=0
Language=swe
Spännande va?!
Postad 11 June 2008 - 20:45
Gjorde en kanalsökning häromdan och upptäckte att jag missat den helt i min favoritlista *huhu*, så ja la till den å njöt. Men så häromdan så bara försvann den och sa att jag inte hade behörighet, gick då in å kolla på Canaldigitals hemsida men kunde inte se den nånstans i erbjudandet. !!! WTF liksom
Marcus
Postad 11 June 2008 - 20:58
TV4 Sci-Fi kan hyras som tillägg till familjepaketet om man har parabol, inte med kabel-TV. Har du parabol?WTF har hänt, har CanalDigital dumpat TV4 Sci-Fi ??
Gjorde en kanalsökning häromdan och upptäckte att jag missat den helt i min favoritlista *huhu*, så ja la till den å njöt. Men så häromdan så bara försvann den och sa att jag inte hade behörighet, gick då in å kolla på Canaldigitals hemsida men kunde inte se den nånstans i erbjudandet. !!! WTF liksom
Marcus
Postad 11 June 2008 - 21:11
TV4 Sci-Fi kan hyras som tillägg till familjepaketet om man har parabol, inte med kabel-TV. Har du parabol?
Oyes, jag har wokpanna..
Pd
Postad 11 June 2008 - 21:15
Tack för hjälpen
Pd
Postad 11 June 2008 - 21:17
Det är ju en hyrkanal. Det kan vara så att den har varit gratis i 3 mån nu i inledningen och sen blivit krypterad.Oyes, jag har wokpanna..
Pd
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?