Pentax k10 (och möjligtvis Nikon D40/60) är de kameror som jag tyckt varit sköna att hålla i och ingivit någon slags kvalitetskänsla... Nikon d300:an kändes också skön att hålla i... men lite för dyr för mej.
Samsungs variant av 10:an har jag tyvärr inte hållit i (skall tydligen ha ett lite grövre grepp?) och förstås inte heller K20 eller Samsungs variant på samma tema...
Nåja, om man bortser från ägarglädjen i att få äga nåt som känns rätt och riktigt rent känslomässigt (inte att förringa:-) så är jag tacksam för lite tips...
Endast van en kompaktkamera... less på långsamheten och att det måste vara så mkt ljus för attt det skall bli bra...
Gillar möjligheten med 18 - 250 och vad jag förstår på testerna som jag läst så blir bilderna inte så dåliga i mellanlägena? Blir AF:en långsammare med sådana långa objektiv?
Om kameran är fukt/dammtätad och inte objektivet, är risken då stor att man även förstör kameran om det skulle blåsa in fint sand eller komma några vattenstänk på kameran?
Tycker att bilder på himmel och moln ofta ser så konstiga ut på digitalbilder... ungefär som att titta på TV på en LCD-skärm (onaturligt och med något slags flimmer/dimmigt i bilden) vad beror detta på? kanske beror det på det jag skriver nedan:-)
Om man vill mixtra med Photoshop så måste man nog koppla in sin gamla samsung CRT för att det skall bli bra?
RAW-formatet förresten... kan jag öppna detta (DNR eller vad deet nu hette) i min version av Photoshop CS? Halva nöjet är ju att behandla bilderna i efterhand:-)
En sista fråga: är det riskabelt om man känner någon som bor i USA att be denna skicka en kamera till mej? vill helst inte betala tull osv för då är det ju ingen mening... priserna i Tyskland verkar inte vara så låga att det är värt det?
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?