http://www.humaxdigi...l/icord_hd.html
Hur är den i menyer/EPG ?
Hur blir bilden ?
Några problem som man bör vara medveten om ?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 08 March 2008 - 12:09
Nån som har testat en iCord med Canal Digital's HD-paket ?
http://www.humaxdigi...l/icord_hd.html Hur är den i menyer/EPG ? Hur blir bilden ? Några problem som man bör vara medveten om ? Postad 25 March 2008 - 19:32
Hej,
Jag skulle också vilja veta om någon provat denna med Canal Digital. En annan grej - jag pratade med Canal Digitals kundsupport angående vilka boxar som fungerar med deras paket och frågade specifikt om de inte tillåter andra boxar eller tänker spärra icke CD saluförda boxar. Till min häpnad fick jag faktiskt svaret att man får köra vilka boxar man vill, de planerar inte att "paira" kort med boxar eller dylikt. Det enda de säger är de inte kan garantera bild på andra boxar än deras egna, vilket man kan förstå om man är någorlunda insatt i hur man slimmar tjänster och processer. Har ni upplevt liknande svar ? När man frågar ÅF ledet så är ju alltid deras svar att Canal Digital BARA tillåter deras boxar, vilket alltså inte verkar helt korrekt. Postad 26 March 2008 - 01:40
En liten recenstion (på tyska dock).
Undrar om EPG funkar här i Sverige eller om man måste ha CDs egen box för detta. Postad 27 March 2008 - 09:01
Såg på specen att den hade 2 st LNB in vilket jag förstår vad de är till för. Men 1 st LNB ut har den oxå. Vad ha denna till?
Postad 27 March 2008 - 10:19 Jg tror att man skall koppla LNB 1 ut till LNB 2 in om man bara har en LNB, på så vis kan man spela in fyra olika kanaler samtidigt om de ligger i samma del av LNB:s mottagningsområde (lågband-vänster, lågband-höger, högband-vänster eller högband-höger). Det jag själv är nyfiken på är om det som spelas in kodas av direkt simultant eller om avkodningen sker vid uppspelning. Redigerat av Huddingebo, 27 March 2008 - 10:20. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |