Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommer det tystare XBOX 360 ?

29 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 March 2008 - 11:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis sålt av min XBOX 360 p.g.a. att den väsnas på tok för mycket. Den var köpt 2007-10. Det jag hoppas på är att Pyttemjuk ska släppa en tystare version. Optimalt är om den låter som en Wii eller PS2 om det nu är möjligt. Någon som har hört eller vet något om det finns några planer på något sådant? Det enda jag läst om är rykten som jag inte hittar några officiella uppgifter om?

Tills vidare får jag klara mig med min PSP, PS2 eller Wii :lol:

Postad 16 March 2008 - 12:43

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Samma här.bro
hatar mitt 360 som vässnas like hell.bara för det har jag spelat only 40timmar på den.hatar besten..
fråga:vad sålde du den för?

hoppas verkligen att det ska komma en tystare 360,får bli själv att sälja min 360 och köpa ett ps3.
det var bra på dom gammla goda tiderna med ps2 slim,som inte lät mer än tv:en

Postad 16 March 2008 - 13:04

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
E väl bara DVDläsaren som låter dock. Men visst låter den väldigt mycket.

Postad 16 March 2008 - 13:09

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Tystare kommer den säkerligen att bli med nya versioner.
Men lika tyst som PS2 Slim blir den nog aldrig med tanke på att DVD-läsaren snurrar så snabbt.

Postad 16 March 2008 - 13:22

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Jag har känt på kylarna på en Xbox360 arcade (falcon) när den är igång och det är stor skillnad i temperatur på cpu-kylaren (65nm) och gpu-kylaren (90nm)

När de börjar tillverka gpu:n i 65nm borde det alltså vara möjligt att köra fläkten i Xbox360 betydligt tystare.

DVD-läsaren kan man "ful-hacka" så att det blir tyst.

Postad 16 March 2008 - 13:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Antagligen inte då det är DVDläsaren som för massa oväsen och den går inte att göra mycket åt.

Postad 16 March 2008 - 13:25

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Jag har känt på kylarna på en Xbox360 arcade (falcon) när den är igång och det är stor skillnad i temperatur på cpu-kylaren (65nm) och gpu-kylaren (90nm)

När de börjar tillverka gpu:n i 65nm borde det alltså vara möjligt att köra fläkten i Xbox360 betydligt tystare.

DVD-läsaren kan man "ful-hacka" så att det blir tyst.

Förstår inte varför de inte fixar dvdläsarens volym i en firmware uppdatering. I alla fall vid DVD-video där högre hastighet inte behövs. Går ju att göra på PCs via mjukvara så varför inte Xboxen.

EDIT: Prövade lira dvd nu och den var ju inte så förbannat högljudd! Gött! :lol:

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 16 March 2008 - 13:33.

Postad 16 March 2008 - 14:23

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0
Men shit! Kör ni med tv-ljudet eller? Investera i en riktig stärkare och ett par schyssta högtalare, brassa på volymen, så kommer ni inte ens att märka att den är igång. Dessutom är det ju grymt bra surroundljud i spelen, så ni kommer vilja lyssna på det högt.

Postad 16 March 2008 - 14:26

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0
Det finns tre olika sorters DVD-spelare i 360-konsoler.

Hitachi är den som väsnas mest.
Samsung låter mindre än Hitachin. Men den har de slutat använda (för lätt att hacka kanske?)
BenQ är den senaste, och den låter knappt nåt alls.

Att de inte sänker DVDns hastighet är ju självklart för att då skulle spelen ha längre laddningstider. När man ser på DVD-film går spelaren i lägre hastighet eftersom den inte behöver samma läsfart som till spel.

Postad 16 March 2008 - 14:41

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Jag köpte 360 nu i höstas och fick en med Hitashispelare. Den låter som min gamla Puch Dakota ungefär och går absolut inte att använta till att titta på film med (men det är ju inte meningen heller, det är ju en ren spelmaskin).

Går det att på ett smidigt sätt få operera in en tystare variant, till exempel den från BENQ? Om den nu är så tyst...

Förresten, är det någon som jämfört hur mycket de nya varianterna av själva 360:n väsnas? Min låter ganska mycket när den bara idlar men jag har hört att de nya skall låta mindre.

Kanske enklast att göra sig av med sin maskin och köpa en ny när det bara finns en variant på marknaden.

Postad 16 March 2008 - 15:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

fråga:vad sålde du den för?

Fick 2600 kr för den.

Men shit! Kör ni med tv-ljudet eller? Investera i en riktig stärkare och ett par schyssta högtalare, brassa på volymen, så kommer ni inte ens att märka att den är igång. Dessutom är det ju grymt bra surroundljud i spelen, så ni kommer vilja lyssna på det högt.

Håller med om att ljudet dränks när man brassar på volymen, men eftersom jag bor i lägenhet och har en sambo att ta hänsyn till har jag inte alltid möjlighet att höja volymen. Ett alternativ skulle i så fall vara att köpa bra hörlurar och använda de.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 16 March 2008 - 15:05.

Postad 16 March 2008 - 15:36

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jag har en Falcon och den låter betydligt mindre än min förra Prenium.

Men som sagt, jag brassar på ljudet och lägger inte märke till det sen. Eller jo, när jag spelar begangnade spel :lol:

Postad 16 March 2008 - 17:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag köpte 360 nu i höstas och fick en med Hitashispelare. Den låter som min gamla Puch Dakota ungefär och går absolut inte att använta till att titta på film med (men det är ju inte meningen heller, det är ju en ren spelmaskin).

Går det att på ett smidigt sätt få operera in en tystare variant, till exempel den från BENQ? Om den nu är så tyst...

Förresten, är det någon som jämfört hur mycket de nya varianterna av själva 360:n väsnas? Min låter ganska mycket när den bara idlar men jag har hört att de nya skall låta mindre.

Kanske enklast att göra sig av med sin maskin och köpa en ny när det bara finns en variant på marknaden.

Tror inte det går. HAr för mig läsarna är låsta till varje konsoll.
Har också en gammal box med Hitachi. Stör mig inte så mycket på ljudet dock då jag alltid spelar med rätt hgt ljud på stärkaren.

Postad 16 March 2008 - 17:59

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Den nya hitachi spelaren är inte märkbart mer högjudd än Benq spelaren.

Mvh D

Postad 16 March 2008 - 18:01

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
Jag stör mig inte heller så mycket på 360ns brummande. När man spelar så tänker man inte på det, och med normal-hög volym så märks det inte heller. Det är bara när man spelar med 0-volym som det kan bli lite störigt.

Postad 16 March 2008 - 18:12

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Bytte nyligen ut min gamla premium mot en ny Arcade med falcon och hdmi. Tror det är en Benq i den och den låter precis lika mycket som den gamla boxen.

Jag tror att man stör sig mer på ljudet om man har något att jämföra med som t.ex. ps3 eller wii.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 16 March 2008 - 18:14.

Postad 16 March 2008 - 18:19

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tror inte det går. HAr för mig läsarna är låsta till varje konsoll.
Har också en gammal box med Hitachi. Stör mig inte så mycket på ljudet dock då jag alltid spelar med rätt hgt ljud på stärkaren.

Jo det går att byta DVD-spelare, är lika enkelt som att flasha. Man måste först dumpa firmwaret från den du har i nu sen flyttar man nykeln till den nya DVD-spelaren samt att du spoofar så att den ska utge sig för att vara samma tillverkare som din andra.

Postad 16 March 2008 - 18:33

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
låter den mer än "vanliga" Xbox?

Postad 16 March 2008 - 18:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

låter den mer än "vanliga" Xbox?

Jadå.

Postad 16 March 2008 - 20:41

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Bytte nyligen ut min gamla premium mot en ny Arcade med falcon och hdmi. Tror det är en Benq i den och den låter precis lika mycket som den gamla boxen.

Jag tror att man stör sig mer på ljudet om man har något att jämföra med som t.ex. ps3 eller wii.

Någon som kan känna medkänsla med mig.har själv en arcade :lol: surt är det..

ÄR det någon som vet hur elite låter?

Postad 16 March 2008 - 20:58

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Har visserligen bara suttit och spelat de små live spelen som kom med min arcade maskin men jag störs inte. Då har jag inte kopplat boxen till stereon än heller utan bara TVn. När man ser på DVD varvar den inte upp så då är det inte något problem heller. Tycker den generellt sett är jävligt tyst förutom vid spelande men då bryr jag mig inte om lite brum, man har ju en PC! :lol:

Stör mig mer på PS3ans ljud även om den låter mindre. Men det e för att den "ska" vara tyst. Galet kanske men sån är jag! :)

Postad 16 March 2008 - 22:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Stör mig mer på PS3ans ljud även om den låter mindre. Men det e för att den "ska" vara tyst. Galet kanske men sån är jag! :lol:

Placeboeffekt. Du har fått höra att 360n låter som ett kärnkraftverk.

Postad 17 March 2008 - 08:45

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Ok, så det var inte så smidigt att byta DVD och det är inte ens säkert att man får en så mycket tystare maskin av det. Får nog vänta då. Köper direkt ny 360 när de får ordning på allt.

Postad 17 March 2008 - 17:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Någon som kan känna medkänsla med mig.har själv en arcade :P surt är det..

ÄR det någon som vet hur elite låter?

Det enda som ändrats med Falcon är att fläktarna låter mindre. BenQ låter ungefär lika mycket som tidigare DVD-läsare och skillnaden är knappt märkbar när du spelar spel.

Alla 360 delar samma moderkort och DVD-spelare så det spelar ingen roll om du köper Arcade - Premium HDMI eller Elite, alla har falcon och BenQ idag.

Postad 18 March 2008 - 08:26

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Varför påstår de flesta att det inte är någon påtaglig ljudnivåskillnad mellan de olika läsarna medan det dyker upp inlägg som detta emellanåt:

Samsung låter mindre än Hitachin. Men den har de slutat använda (för lätt att hacka kanske?)

Att de inte sänker DVDns hastighet är ju självklart för att då skulle spelen ha längre laddningstider. När man ser på DVD-film går spelaren i lägre hastighet eftersom den inte behöver samma läsfart som till spel.

Talar dessa personer verkligen av erfarenhet? Ljuger dom? Överdriver dom? Lider dom av slumpmässig, tillfällig hörselnedsättning? Placebo?

Eller har dom kanske rätt? Finns det Xbox 360's som direkt ur sin originalförpackning låter "knappt nåt alls"? Luddig beskrivning, men åtminstone ganska så långt ifrån de jetmotor-jämförelser man brukar höra talas om.

Postad 18 March 2008 - 08:42

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Har vi inte haft denna diskutionen redan? ^^

PS3ans blurayspelare är tystare för de sänkt hastigheten på den, därav längre laddningstider + att en spelaren läser mer data per snurr jämfört med en dvd. Den behöver inte vara så snabb alltså.
Xboxen kör full fräs för att hålla laddningstiderna nere. Microsoft hade kunnat fixa det på tre röda sekunder, men de vill nog inte erkänna den låter som ett jet-plan :)

Funkar inte service-meny-hacket längre för att få ner hastigheten?

Postad 18 March 2008 - 09:22

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Xboxen kör full fräs för att hålla laddningstiderna nere. Microsoft hade kunnat fixa det på tre röda sekunder, men de vill nog inte erkänna den låter som ett jet-plan :)

Funkar inte service-meny-hacket längre för att få ner hastigheten?

Vore guld om det fanns något enkelt och bra sätt att få tyst på den. Det vanliga fläktljudet är iofs inte direkt diskret men om man kan få ner DVD:n till liknande nivåer vore det bra.

Kan bara säga att det är en j*vla tur att MS valt att låta DVD:n snurra lika snabbt hela tiden, tänk om den hade snurrat upp när den letade efter något på skivan...

Postad 18 March 2008 - 09:27

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Ledsen, men att Benq-läsaren knappt låter ngt alls stämmer inte... Inte på den version jag har iallafall.

Har nämligen haft både en Xbox 360 premium med Hitachi-läsaren (som lät som en jetmotor när den körde spel), och nu en Elite med Benq-läsaren och den låter, tyvärr, minst lika mycket som Hitachi-läsaren när den varvar upp! Sad but true... Eliten är ngt tystare i dashboard-läget dock, men som sagt, DVD-läsaren låter fortfarande SJUKT högt, när man lirar spel... :)

Redigerat av ajzman, 18 March 2008 - 09:29.

Postad 18 March 2008 - 10:21

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Varför påstår de flesta att det inte är någon påtaglig ljudnivåskillnad mellan de olika läsarna medan det dyker upp inlägg som detta emellanåt:

Talar dessa personer verkligen av erfarenhet? Ljuger dom? Överdriver dom? Lider dom av slumpmässig, tillfällig hörselnedsättning? Placebo?

Eller har dom kanske rätt? Finns det Xbox 360's som direkt ur sin originalförpackning låter "knappt nåt alls"? Luddig beskrivning, men åtminstone ganska så långt ifrån de jetmotor-jämförelser man brukar höra talas om.

Fläktljudet på en Flacon är betydligt mindre än fläktljudet på en gammal maskin.

Men när det gäller DVD-spelarna så är det bara ytterst liten skillnad i ljudet. Problemet var att alla nyhetssidor skrev om en ny tyst DVD-spelare när BenQ kom vilket knappast är sanningen.

Postad 18 March 2008 - 16:42

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Jag köpte mig en elite (veckan innan sänkningen, skit också) men och det är en 175W med en Beng-läsare.
Jag tycker själv att den låter mindre störande än mina vänners som då har Hitachi läsare i sina.
Den låter minst lika mycket men med en annan ton lr nått.

Så tro inte att det gör underverk att köpa en med Benq läsare.

De borde släppa en uppgradering så man kan reglera hastigheten själv. Då skulle det bli tyst.
Lr, tystare

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.