Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

FloppyDTV-C Comhem och dubbla tuners

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 March 2008 - 18:37

stolpman
  • stolpman
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har idag ett FloppyDTV-C för ComHem som funkar fint. Jag kör Vista Media Center.

Nu vill jag skaffa en till och koppla ihop dem så att jag får två tuners. Jag ska köra samma kanaler ComHem digital TV på båda och ha detta till att kunna spela in en kanal med jag tittar på en annan.

Nu till frågan:

Behöver jag 2st CA moduler och i så fall 2 st ComHem kort (anar att jag inte behöver det men ändå)?
Hur kopplar jag ihop mina 2 st FloppyDTV-C i datorn (kör dem som intern PCI-version och inte floppy)?
Några inställningar jag behöver göra i Vista MCE?

Och en annan grej:

Jag har sedan jag startade haft problem med info om en del kanaler i programguiden. Då var man tvungen att "hacka" i ett antal filen för att lösa det hela. Frågan är nu om detta har ändrats och om det finns en enklare lösning?

Tacksam för snabb hjälp?

Fredrik

Postad 29 March 2008 - 21:12

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Behöver jag 2st CA moduler och i så fall 2 st ComHem kort (anar att jag inte behöver det men ändå)?

I DVB-T-korten sitter det en Viaccess-modul i varje box, så det lär du behöva. Jag har 2st FloppyDTV för ComHem liggandes på mitt lokala uthämtningsställe, i samma paket ligger 2st CA-moduler så jag har gått på en nit om det är annorlunda med ComHem. Ser dock inte hur båda mottagarna skulle fungera med endast en CA-modul. Det behövs ett programkort per CA-modul, men det finns också möjlighet att gå runt kravet på flera programkort. Tvillingkort fungerar som bekant inte med kanaler utöver standardutbudet vilket inte är helt optimalt.

Hur kopplar jag ihop mina 2 st FloppyDTV-C i datorn (kör dem som intern PCI-version och inte floppy)?

Det är bara att koppla vidare korten via den utgående TV-antennkontakt som sitter på respektive kort.

Det borde bli; antennjack i vägg ---> floppydtv nr. 1:s ingående antennjack och sen nästa kabel på floppydtv nr. 1:s utgående antennjack ---> floppydtv nr. 2:s ingående antennjack. Det finns flera bilder i galleriet på hur installationen ser ut i praktiken.

Jag har sedan jag startade haft problem med info om en del kanaler i programguiden. Då var man tvungen att "hacka" i ett antal filen för att lösa det hela. Frågan är nu om detta har ändrats och om det finns en enklare lösning?

Lite osäker på vad du menar, men Microsoft tillhandahåller än idag bara ett begränsat antal kanaler via sin EPG, motsvarande knappt halva basutbudet. Övriga måste läggas till via tredje part.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.