Postad 30 March 2008 - 14:29
Postad 30 March 2008 - 14:32
Redigerat av Matte_86, 30 March 2008 - 14:34.
Postad 30 March 2008 - 17:41
Tacksam för tips och svar!
Johan
Postad 30 March 2008 - 18:43
Hej! Beställde igår HD-box och canalplus total, medium och säsongskortet. Hade sen tidigare en ca två år gammal humax CX-1210C och ett smallpaket. Efter ca 30 min hade jag alla kanaler jag hade beställt, allt frid och fröjd. Idag när jag slår på boxen står det felaktigt kort. Omstart av boxen, pillande med kortet hjälper inte. Jag ringer kundservice och frågar om mitt kort har blivit avaktiverat i samband med min nya beställning, han jag pratar med säger att kortet ska vara aktivt. Han tror att min box har gått sönder, jag frågar om det kan vara kortet som har pajat, det tror han inte. Jag frågar om jag behöver ett nytt kort till HD-boxen, jo efter en stund verkar det så. Jag frågade även igår då jag beställde då sa damen att jag kunde använda mitt gamla kort utan problem i HD-boxen. Nu är iallafall ett nytt kort och en HD-box på väg hem till mig. Men jag tycker att min gamla box borde fungera, några tips? Om man nu behöver ett nytt pairat kort till sin HD-box, varför vet inte folket som sitter och säljer om detta? Hade ju varit smidigare om allt blivit skickat samtidigt.
Johan
Hej Johan. Det kommer att skickas ut ett nytt kort till nya HD boxen för kortet måste Pairas med boxen och troligen är inte ditt gamla kort pairbart. Tyvärr är det sant att boxen du har Humax CX-1201 C är sönder. En komponent i kortläsaren bränns sönder efter ca 3 års användning. Det är inte alla boxar det händer på. Comhem Kunde inte återkalla boxarna för rätta till felet med tanke på problemet upptäcktes efter garantin gick ut. Alla samsung DCB-p850z återkallas för att byta en komponent för att det inte ska återuppstå med liknande fel. Hoppas du blir nöjd med den nya boxen. Glöm inte ringa in till Comhem för att få en pairing skickad till dig så du får igång din nya box. Troligen kommer det stå Laddar konfigurationsdata när du startar boxen och det är för att det inte finns en aktuell pairing på kortet. Du hade fått exakt samma info om du ringt till Tv supporten. Hoppas du blir nöjd med svaret
Postad 30 March 2008 - 18:43
Kommer dock inte gå ut med sekretess info.
Med tanke på hur lite info som kommer ut och hur gammal den oftast är
- Är nästan all info sekretessbelagd ?
Maveric
Postad 30 March 2008 - 18:47
när kommer pvr boxen för hd matte... det vill vi ha svar på nu
tyvärr vet jag lika mycket som dig om den nya PVR boxen. Kan inte ge dig mer info för jag har ingen om den.
Kommer dock inte gå ut med sekretess info.
Med tanke på hur lite info som kommer ut och hur gammal den oftast är
- Är nästan all info sekretessbelagd ?![]()
Maveric
Haha det kan man ju nästan säga. Men som sagt va jag har lite svar på frågor ni kanske undrar över.
Postad 30 March 2008 - 19:14
Hej! Beställde igår HD-box och canalplus total, medium och säsongskortet. Hade sen tidigare en ca två år gammal humax CX-1210C och ett smallpaket. Efter ca 30 min hade jag alla kanaler jag hade beställt, allt frid och fröjd. Idag när jag slår på boxen står det felaktigt kort. Omstart av boxen, pillande med kortet hjälper inte. Jag ringer kundservice och frågar om mitt kort har blivit avaktiverat i samband med min nya beställning, han jag pratar med säger att kortet ska vara aktivt. Han tror att min box har gått sönder, jag frågar om det kan vara kortet som har pajat, det tror han inte. Jag frågar om jag behöver ett nytt kort till HD-boxen, jo efter en stund verkar det så. Jag frågade även igår då jag beställde då sa damen att jag kunde använda mitt gamla kort utan problem i HD-boxen. Nu är iallafall ett nytt kort och en HD-box på väg hem till mig. Men jag tycker att min gamla box borde fungera, några tips? Om man nu behöver ett nytt pairat kort till sin HD-box, varför vet inte folket som sitter och säljer om detta? Hade ju varit smidigare om allt blivit skickat samtidigt.
Johan
Hej Johan. Det kommer att skickas ut ett nytt kort till nya HD boxen för kortet måste Pairas med boxen och troligen är inte ditt gamla kort pairbart. Tyvärr är det sant att boxen du har Humax CX-1201 C är sönder. En komponent i kortläsaren bränns sönder efter ca 3 års användning. Det är inte alla boxar det händer på. Comhem Kunde inte återkalla boxarna för rätta till felet med tanke på problemet upptäcktes efter garantin gick ut. Alla samsung DCB-p850z återkallas för att byta en komponent för att det inte ska återuppstå med liknande fel. Hoppas du blir nöjd med den nya boxen. Glöm inte ringa in till Comhem för att få en pairing skickad till dig så du får igång din nya box. Troligen kommer det stå Laddar konfigurationsdata när du startar boxen och det är för att det inte finns en aktuell pairing på kortet. Du hade fått exakt samma info om du ringt till Tv supporten. Hoppas du blir nöjd med svaret
Tack för snabbt och bra svar Matte!
/Johan
Postad 30 March 2008 - 20:06
Detta tycker jag är ett mycket bra initiativ ..
Man kan säga att du ger en bättre service än vad de som fortfarande jobbar kvar
dessutom är du ärlig ..
Har du läst Madnezz inlägg i Humaxtråden ?
Maveric
Postad 31 March 2008 - 07:56
Ang. PVR-boxen för HDTV.
Jag undrar om du vet vart man ska vända sig för att få RÄTT info om status för en sådan box.
Jag har fått så många olika svar från olika ställen på Comhem att det känns som alla gissar och spekulerar.
Vem/vilken avdelning på Comhem sitter inne med korrekt och uppdaterad info?
Kan du kontakta rätt ställe och ta reda på fakta? Stort tack på förhand...
Postad 31 March 2008 - 18:02
Matte_86,
Ang. PVR-boxen för HDTV.
Jag undrar om du vet vart man ska vända sig för att få RÄTT info om status för en sådan box.
Jag har fått så många olika svar från olika ställen på Comhem att det känns som alla gissar och spekulerar.
Vem/vilken avdelning på Comhem sitter inne med korrekt och uppdaterad info?
Kan du kontakta rätt ställe och ta reda på fakta? Stort tack på förhand...
Hej.
Det finns ingen som riktigt vet något om den nya boxen. Inte som sitter som komunikatör iallfall. möjligen lite högre uppsatta men inget isåfall de delat med sig så jag vet tyvärr inte något om boxen. Vill själv ha den så man kanske kan bli av med den boxen som inte fungerar som den ska idag.
Postad 31 March 2008 - 18:12
Han har skrevit några stycken vilken menar du?Matte
Detta tycker jag är ett mycket bra initiativ ..
Man kan säga att du ger en bättre service än vad de som fortfarande jobbar kvar
dessutom är du ärlig ..
Har du läst Madnezz inlägg i Humaxtråden ?
Maveric
Postad 14 November 2008 - 14:23
Postad 14 November 2008 - 16:55
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
73 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler