Tweaks är ju ett så pass brett område och innefattar både dyra prylar och sådant man kan göra gratis.
För min egen del så har jag provat en hel del tweaks under många år och för mig har en del funkat.
De tweaks som funkar för mig är att först och främst ha alla delar i anläggningen kopplat fasriktigt i vägguttagen.
Sedan hade jag väldig stor nytta av ett nätfilter till CD-spelaren i min gamla lägenhet, mer än i min/vår nya bostad.
Jag brukar rengöra alla kontakter bak på apparaterna med jämna mellanrum, och jag upplever en viss skillnad när kontaktytorna blir rengjorda, detta kan ju vara placebo men jag är nöjd med tweaket ändå.
Exakt lika långa högtalarkablar har inte spelat någon roll för mig,jag hör inte skillnad om den ena kabeln är två meter längre än den andre.
Nu har jag ett önskemål angående denna tråden, SNÄLLA, inga personangrepp för att den ene tror si och den andre tror så och inga idiotförklaringar och krav på bevis som att tweaket måste gå att mäta.
Jag vill bara höra om era egna personliga erfarenheter om vad som funkar för er och vad som inte funkar.
Jag vill mest ha lite tips på vad man kan göra för att på ett enkelt sätt höja kvalöiteten på ljudanläggningen.
Ha de bäst
Håkan
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
383 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?