Jag undrar hur Concept 10 beter sig, är samtidigt inne lite grann på QLN Artech 12, nån som har nåt gott att säga om dessa...??
QLN Artech 12 eller Dali Concept 10
Postad 22 April 2008 - 22:05
Jag undrar hur Concept 10 beter sig, är samtidigt inne lite grann på QLN Artech 12, nån som har nåt gott att säga om dessa...??
Postad 23 April 2008 - 06:43
Jag var själv på jakt efter ett par Dali 909 innan jag köpte mina Artech 12.
Kan inte säga hur Dali låter men jag är basnarkoman från tårna till hårtopparna och kan säga att Artech 12 var helt perfekta för mig.
Postad 23 April 2008 - 08:50
Priset är ju i alla fall tilltalande...Vad använder du för förstärkare?
Postad 23 April 2008 - 09:20
Rent musikaliskt om man bortser från bas o högt ljudtryck, är QLN Artech 12 bra även där...??
Priset är ju i alla fall tilltalande...Vad använder du för förstärkare?
Jag har lyssnat en del på Canton och gillar det mjuka och fina mellanregistret och det tycker jag att QLN lyckats med bra. Det kanske inte är någon Canton men nära nog tycker jag.
Som många säger låter just kvinnoröster ofantligt bra ur dessa högtalare.
Jag har en alldeles för liten förstärkare (tycker jag) som heter Pioneer VSX-1016. Bi-ampat kör jag.
Hör med Spacecorn om han ska sälja sina... hörde ryktas om det. Då har du inspelade Artech 12
Postad 23 April 2008 - 09:30
Hör med Ruben, han driver sina med Nad c372 + 2st c272. Vill tillägga att han tycker Proson 215 låter bättre än Qln artech 12. Fråga Ruben angående den sakenTack för tipset...NAD C372 bör väl kunna få fart på elememten va...??
Postad 23 April 2008 - 10:04
Hör med Ruben, han driver sina med Nad c372 + 2st c272. Vill tillägga att han tycker Proson 215 låter bättre än Qln artech 12. Fråga Ruben angående den saken
Ja, Proson 215 ska det tydligen vara bra ljud i oxå. Men jag vill ha den där riktigt djupa basen som man tydligen inte får med Proson 215. Inte så konstigt tycker jag iofs... 2st sådana 15" basar i så "liten" låda...
Postad 23 April 2008 - 17:51
Postad 23 April 2008 - 21:12
Tycker det är märkligt om proson 215 låter bättre än qln artec 12 i mellan ock diskant,brorsan hade ett par proson 212 , 215 har ju exakt likadant mellanreg ock diskant.Vi körde en sida vid sida jämförelse mot mina dc-15,tog väl 2 sek att höra att dc-15 spelar bra mkt bättre i alla register.qln ska ju va mer hifi än proson varianterna.Mvh
Jo, jag har oxå hört liknande men Proson och QLN är väl ganska lika ändå? Ungefärligt lika element menar jag...?
Såg duellen mellan Cerwin CLS-15 och och QLN Artech där QLN vann...
Jag skulle väldigt gärna vilja jämföra mina QLN mot dina DC-15. Samma effekt (mycket effekt) och rum.
Svårt att tänka mig att DC-15 spelar lika lågt i frekvens som Artech 12... men som sagt... skulle vara intressant att jämföra
Men inga tvivel om att DC-15 är bra högtalare. Fina komponenter.
Postad 23 April 2008 - 21:28
hej,ja nog kan vi köra en sida vid sida jämförelse nån gång om det går att ordna,sticker ut hakan ock säger att dessa dc-15 spelar garanterat lika lågt i frekvens som artec-12.Brorsan hade ju som sagt ett par proson 212 ock dc-15 spelade djupare ock lät bra mkt bättre i mellan ock diskant,cerwin vega cls-15 skulle nog få styk av dessa dc på samtliga pungter vad jag läst på norska avforum i alla fall,det är så många olika personer som skriver det så det vore ju konstigt om så inte vore fallet.MvhJo, jag har oxå hört liknande men Proson och QLN är väl ganska lika ändå? Ungefärligt lika element menar jag...?
Såg duellen mellan Cerwin CLS-15 och och QLN Artech där QLN vann...
Jag skulle väldigt gärna vilja jämföra mina QLN mot dina DC-15. Samma effekt (mycket effekt) och rum.
Svårt att tänka mig att DC-15 spelar lika lågt i frekvens som Artech 12... men som sagt... skulle vara intressant att jämföra
Men inga tvivel om att DC-15 är bra högtalare. Fina komponenter.
Postad 23 April 2008 - 21:54
Postad 24 April 2008 - 07:01
hej,ja nog kan vi köra en sida vid sida jämförelse nån gång om det går att ordna,sticker ut hakan ock säger att dessa dc-15 spelar garanterat lika lågt i frekvens som artec-12.Brorsan hade ju som sagt ett par proson 212 ock dc-15 spelade djupare ock lät bra mkt bättre i mellan ock diskant,cerwin vega cls-15 skulle nog få styk av dessa dc på samtliga pungter vad jag läst på norska avforum i alla fall,det är så många olika personer som skriver det så det vore ju konstigt om så inte vore fallet.Mvh
Då är dom nog ungefärligt lika, alltså DC-15 och Artech 12. Tror inte att Proson 212 är samma högtalare som QLN Artech 12.
Japp, en jämförelse vore på sin plats!
Postad 24 April 2008 - 08:27
Hej,ja få se om det går att fiksa till en test i sommar nångång då,kan ju säga att artech-12 måste vara bra mkt bättre ljudkvalitetsmässigt är proson 212 för att kunna matcha dc-15,ock det skulle jag aldrig säga om inte jag varit säker på min sak.MvhDå är dom nog ungefärligt lika, alltså DC-15 och Artech 12. Tror inte att Proson 212 är samma högtalare som QLN Artech 12.
Japp, en jämförelse vore på sin plats!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder
104 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?