Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

vilken harry potter film är den bästa enligt er?

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 May 2008 - 17:17

loose_batch
  • loose_batch
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
skulle se svenska folkets bästa harry potter film är egentligen

Postad 16 May 2008 - 17:23

w3rsting
  • w3rsting
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Ju senare desto bättre tycker jag att filmerna är :)

Postad 16 May 2008 - 19:36

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Ju senare desto bättre tycker jag att filmerna är :)

Ja!
Dom känns mognare och då blir filmerna bättre och seriösare. Den senaste är helt klart bäst.

Postad 16 May 2008 - 19:38

loose_batch
  • loose_batch
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ja!
Dom känns mognare och då blir filmerna bättre och seriösare. Den senaste är helt klart bäst.

om du hade fått vara med inspelning på en av filmerna vilken skulle du ha valt?

Postad 17 May 2008 - 10:03

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Potterfilmerna har ju ändrat karaktär en hel del, från att ha varit en riktigt bra barnfilm till att inte alls vara lämplig.

Men jag håller nog första filmen högst om än att de senare är bättre produktioner. Men handlingsmässigt är nog De vises sten bäst.

Postad 17 May 2008 - 10:26

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

om du hade fått vara med inspelning på en av filmerna vilken skulle du ha valt?

Lätt den senaste. Watson är som snyggast då :)

Postad 20 May 2008 - 07:48

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Intressant observation från egen sida gällade fenomenet Harry Potter: böcker vs filmer:

Böckerna blev bara tjockare och tjockare för varje del.
Filmerna blir bara kortare och kortare för varje del.

Det känns som att man blir "lurad" på massa information/händelser i filmerna iom detta (nu har jag inte läst böckerna, men jag antar att filmerna skalar bort väldigt mycket sidohändelser/sidospår från böckerna). Man ska nog helt enkelt läsa böckerna antar jag - precis som med alla andra filmer som baseras på böcker :) Men ack vad lat man är...

Postad 20 May 2008 - 09:10

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Går väl mot strömmen då för jag tycker den senaste är den sämsta. 4an är bäst!

Postad 20 May 2008 - 12:48

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Intressant observation från egen sida gällade fenomenet Harry Potter: böcker vs filmer:

Böckerna blev bara tjockare och tjockare för varje del.
Filmerna blir bara kortare och kortare för varje del.

Det känns som att man blir "lurad" på massa information/händelser i filmerna iom detta (nu har jag inte läst böckerna, men jag antar att filmerna skalar bort väldigt mycket sidohändelser/sidospår från böckerna). Man ska nog helt enkelt läsa böckerna antar jag - precis som med alla andra filmer som baseras på böcker :D Men ack vad lat man är...

Word på det alltså :)

När första filmen kom höll jag på att gå i taket eftersom det saknades så mkt från boken (
Spoiler
:blink:). Men efter det har jag helt enkelt accepterat redan innan jag sett filmerna att det kommer antagligen inte likna boken och på så sätt blivit mindre besviken.

Dock så har jag höga förväntningar på när den sjunde boken ska filmatiseras, den ska ju tydligen delas upp på två filmer och då borde man hinna få med det mesta kan man tycka.

Och för att inte vara helt OT så tycker jag att den 5e och den 3e filmen är bäst och den fjärde är sämsta.
De sista filmerna förlorar mkt på Richard Harris död, han var underbar som Dumbledore.

Postad 20 May 2008 - 19:02

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Tycker de två första är överlägsna. Självklart mycket på grund av Harris, tycker Gambon är riktigt usel som Dumbledore faktiskt.
Tycker magin, som jag älskade, försvann med Chris Columbus.
Kände iofs att även böckerna blev sämre och sämre.

Femte filmen är enligt så sjukt dåligt klippt att den knappt är godkänd

Redigerat av Ryssen, 20 May 2008 - 19:03.

Postad 21 May 2008 - 05:55

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Den senaste delen är verkligen semst hest... Kort, emo och tråkig. Alla karaktärer är sååå svåra och sååå pretto och allt är sååå tungt, men det är ju en mellanfilm, plus att Harry blivit fjorits, så det kanske ska vara så, men som filmtittare känner man sig besviken och lurad på underhållningen :P Den kanske hade varit bättre om man tillhörde rätt målgrupp och var i samma ålder...

Postad 21 May 2008 - 08:25

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
hmm, får nog ta att kolla igenom filmerna en gång till, var ju ett tag sedan man såg dom första filmerna i serien. Ska bli intressant att se om jag behöver revidera min åsikt om vilken som är bäst :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.