Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inpetad diskantkon

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 May 2008 - 09:45

Unregisteredb55e42eb
  • Unregisteredb55e42eb
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har just blivit "klar" med mitt högtalarbygge och det första min älskade tvååriga dotter gjorde var all sätta ett av sina söta små fingrar mitt i "tygbubblan" som bildar diskanten. Jag vet hur jag får ut det men jag undrar hur pass mycket skada det egentligen gör.

Jag gissar att det påverkar lite speciellt i och med att när det hände igen så blev det ett litet veck som är kvar. Nu är detta inga dyra högtalare (dyra saker hör inte riktigt barnfamiljer till) men det skulle vara kul att veta.

Nu sitter det dammskydd på så det "borde" inte hända i framtiden, eller i alla fall inte så ofta...

Postad 19 May 2008 - 09:54

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Det påverkar spridnings mönster och äver frekvens responsen, kan även bli lite andra resonanser.
Men jag tror inte att det kommer bli något jätte problem utan det man kanske märkas något om man jämnför jätte noga, alltså kanske :)

Bra att du har skydd på nu i alla fall..

Postad 19 May 2008 - 10:28

Unregisteredb55e42eb
  • Unregisteredb55e42eb
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Det påverkar spridnings mönster och äver frekvens responsen, kan även bli lite andra resonanser.
Men jag tror inte att det kommer bli något jätte problem utan det man kanske märkas något om man jämnför jätte noga, alltså kanske :)

Bra att du har skydd på nu i alla fall..

Då var det lite som jag trodde, dvs troligtvis inget min öron kommer att märka. B)
Skydden är på, det verkar vara ett krav för att få ha dem ifred.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.