Jag har precis försökt hjälpa en kompis koppla in en baslåda i en Saab 900.
Det lyckas dock inte väldigt bra, vi har fått ljud i grejerna men problemet är att steget peakar och skyddssäkringarna går in redan på väldigt måttliga volympådrag. Steget vi använder är ett Coustic steg som är specat till 2x95W i stereo och bryggat 1x250W. Lådan är en filtklädd historia med 2st 12" basar
När vi kör basen från ena kanalen låter det rent och bra men när vi försöker brygga steget så låter det väldigt dåligt faktiskt och vi kan inte spela högre än innan. När vi bryggade kopplade vi + från vänster och - från höger till baslådan. Efter lite läsning på nätet var det så jag kom fram till att man skulle göra iaf.
Jag tycker ändå att redan på 95 watt ska man kunna spela relativt högt utan att steget klipper signalen. Funderar lite på om det kan vara så att slutsteget "tappar andan", vi har nämlingen ingen konding på ström ingången men det verkar inte så troligt eftersom peak lampan lyser precis innan steget klipper. En annan grej jag märkte är att baslådan inte verkar innehålla något delningsfilter utan vi får hela frekvensregistret ur basarna, eller rättare sagt den del av frekvensregistret som elementen klarar. Tips på delningsfilter någon?
Lite tips skulle verkligen behövas till två stycken noviser
Redigerat av Kenny.S, 19 June 2008 - 17:36.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
269 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?