Det är många störningar på frekvensbandet som i stort sett alla trådlösa nätverk använder, 2,4ghz bandet. T.ex de flesta trådlösa apparater använder det här bandet, men även mikrovågsugnar och annan elektronisk utrustning kan ge stora störningar. Min trådlösa mus slutar fungera när jag använder micron till exempel. Jag vet inte hur din router funkar, men vissa av de allra nyaste routrarna med n-standarden klarar även av 5ghz bandet, i vilket det är mycket färre störningar.
Så prova att ta bort eventuella störkällor som står nära routern/datorn eller i signalens väg. Sen får du inte ha för långt eller för många betongväggar mellan routern och datorn. Prova att flytta runt saker och ting lite. Funkar det fortfarande inge bra så byt till en router och nätverkskort som pallar 5ghz bandet, eller gå över till kabel.
enligt sweclockers har din router kass räckvidd, kanske flytta den närmare datorn?
http://www.sweclocke...p...=572&page=7med störkällor menar jag produkter som trådlösa möss, bluetoothprodukter, mobiltelefon, RF-fjärrkontroll, dåligt skärmad klass-D förstärkare, dåligt skärmad övrig elektronisk utrustning m.m. Allt med radiosändare eller switchande nätagg som ger upphov till RF-störningar. De skojar inte när de säger att man inte får ha på en del saker i ett flygplan.
Redigerat av kusling, 21 June 2008 - 12:01.