som båda spårat ur, startar jag denna tråd ...
för att eventuellt få ett svar på den ständiga frågan ..
- Varför blir folk så upprörda av att diskutera LTS ( Ljudtekniska sällskapet )
Icke medlemmar blir upprörda av tester och uttalande av LTS medlemmar eller personer
som "sympatiserar" med LTS.
LTS medlemmar och "sympatisörer" blir upprörda av kritik från "kritiker"
Många diskussioner om ljud och komponenter leder ofta in på just LTS
Varför ..
Jag måste ha missat något ... Varför har man så olika uppfattning .. Beror det på att LTS
förespråkar .. eller att man tror att LTS förespråkar den transparenta anläggningen.
Gör man det ?
Eller att alla LTS'are har IÖ's ino högtalare ( vilket de inte har )
Att vissa "sympatisörer" har en nivå på sina resonemang som retat många .. under de senaste åren.
.. genom att säga att andra har "Fel" "inte har vett att lära sig" osv .. är inget nytt och det är kanske
det som retat mig personligen.
Vad är det som gör att man är så irriterad på varandra ( gäller båda läger )
Är "smaken" "åsikterna" osv .. så olika ?
Jag undrar .. om det inte bara handlar om att tillhöra eller inte tillhöra .. samt att man aldrig når
varandra pga att det är helt omöjligt att dela ljudupplevelser via ett forum.
Forum .. är en ny företelese för många ..
På -70 -80 och -90 talet köpte jag personligen en stereo på helt andra grunder än vad man gör idag.
Nu granskas allt in i minsta detalj och folk har tusen synpunkter på andras val och vissa sitter uppe
hela nätterna för att diskutera med några andra vad som är bästa valet och det är inte ovanligt
att man blir ovänner till slut.
Men som sagt .. gäller det ljudkomponenter .. är det oftast LTS som kommer på tapeten ..
Förr eller senare ...
Varför ?
Diskussionen är fri och här är högt till taket .. bara man följer forumets regler som inte kan "tolkas"
på annat sätt än så som de är skrivna
Sjung ut !
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 01 July 2008 - 22:47.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?