Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LTS

25 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 July 2008 - 21:54

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Som en subtråd till en annan subtråd
som båda spårat ur, startar jag denna tråd ...
för att eventuellt få ett svar på den ständiga frågan ..

- Varför blir folk så upprörda av att diskutera LTS ( Ljudtekniska sällskapet )

Icke medlemmar blir upprörda av tester och uttalande av LTS medlemmar eller personer
som "sympatiserar" med LTS.

LTS medlemmar och "sympatisörer" blir upprörda av kritik från "kritiker"

Många diskussioner om ljud och komponenter leder ofta in på just LTS

Varför ..

Jag måste ha missat något ... Varför har man så olika uppfattning .. Beror det på att LTS
förespråkar .. eller att man tror att LTS förespråkar den transparenta anläggningen.
Gör man det ?
Eller att alla LTS'are har IÖ's ino högtalare ( vilket de inte har )
Att vissa "sympatisörer" har en nivå på sina resonemang som retat många .. under de senaste åren.
.. genom att säga att andra har "Fel" "inte har vett att lära sig" osv .. är inget nytt och det är kanske
det som retat mig personligen.

Vad är det som gör att man är så irriterad på varandra ( gäller båda läger )

Är "smaken" "åsikterna" osv .. så olika ?
Jag undrar .. om det inte bara handlar om att tillhöra eller inte tillhöra .. samt att man aldrig når
varandra pga att det är helt omöjligt att dela ljudupplevelser via ett forum.

Forum .. är en ny företelese för många ..
På -70 -80 och -90 talet köpte jag personligen en stereo på helt andra grunder än vad man gör idag.
Nu granskas allt in i minsta detalj och folk har tusen synpunkter på andras val och vissa sitter uppe
hela nätterna för att diskutera med några andra vad som är bästa valet och det är inte ovanligt
att man blir ovänner till slut.

Men som sagt .. gäller det ljudkomponenter .. är det oftast LTS som kommer på tapeten ..
Förr eller senare ...

Varför ?

Diskussionen är fri och här är högt till taket .. bara man följer forumets regler som inte kan "tolkas"
på annat sätt än så som de är skrivna
:) REGLER

Sjung ut !

Maveric :D

Redigerat av Unregistered1103, 01 July 2008 - 22:47.

Postad 01 July 2008 - 22:54

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Kan ju bara säga att jag är exremt trött på båda sidor...

Som sagt så ska alla diskutioner gå över i rena personangrepp och fula ord m.m. Ska det vara sä jäkla svårt att hålla sams ?! :D

Jag är trött på INO-nördarna ( menar då inte alla som har ino högtalare naturligtvis, ville bara förtydliga detta så att det inte blir några misstolkningar... ) som vill till varje pris föra fram att ino är bässt oavsätt tillämpning/pris, för det är dom inte !. Och jag är trött på INO hatarna som till varje pris ska övertyga om att ino bara är skit, för det är dom heller inte ! :)
Jag brukar sitta och läsa tråderna som gång på gång spårar ur och orkar inte lägga in min åsikt, får då vet man att det blir bara skit tillbaka och man själv blir också påhoppad och kallad för en idiot...
Va bara det jag hadde att säga jusst nu, en slutgiltig lösning på detta skulle kunna vara en vinnare i kamp med nävar. alla LTS/INO-anhängare vs LTS/INO-hatare och så får vi se vilka som vinner och är "bässt" för det är nog lite det som är grejen här, det är inte "bara" högtalarna/testerna som det gäller utan så mycket mer :D

MVH // DVD-ai

Redigerat av DVD-ai, 03 July 2008 - 12:08.

Postad 01 July 2008 - 22:57

lille_man
  • lille_man
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Intressant fråga, Maverick.

Jag har aldrig tänkt på LTS tidigare, visst jag har hört om dem men aldrig brytt mig själv.

Och med hänvisning till tidigare tråd (som spårat ur) så tycker jag själv att jag fått intressant info om en testmetod jag bara hört om i förbifarten tidigare.

Om vi fortsätter på den tidigare trådens inlägg så tycker jag personligen att Krasse gick ut stenhårt och var "envis som en gammal get", som Lotta på Bråkmakargatans pappa uttrycker sig, men sedan blev han mjukare i framtoningen och kunde acceptera att metoden också har fördelar och inte bara nackdelar och brister.
Då kom diskussionen igång och det började bli intressanta frågor och svar, framförallt var det kul att läsa Krasses alla möjliga vinklingar på detaljfrågor och svaren från Kaffekoppen, SvanteG och Phon som förklarade varför F/E-metoden är en bra metod för dem (och naturligtvis för LTS).

Sedan sabbades tråden av både anhängare och motståndare till F/E och LTS som tydligen lägger väldigt stor prestige i sina egna åsikter och ståndpunkter.

Hur som helst, nu är det nattinatti, sista dagen innan semestern kommer tidigt i morgon bitti.

Men innan jag slutar vill jag bara säga att LTS i mina ögon bara är en förening för ljudentusiaster och deras F/E-metod är säkert bra i vissa hänseenden men absolut inte perfekt.
Men vi har ju alla våra egna sätt att testa eventuella nyinköp till stereon och jag tror inte F/E är varken bättre eller sämre än någon annan.

PS. Jag läste inläggen i länken i tidigare nämnda tråd och förstår vad du menar DS

Postad 01 July 2008 - 23:11

phon
  • phon
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Va? En till tråd? Har ni fått tillstånd till den?

Redigerat av phon, 02 July 2008 - 21:08.

Postad 01 July 2008 - 23:24

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Ja, hi-fi folket och hembiofolket har ju alltid delat med sig erfarenheter och nya upptäckter genom åren på det öppna och till det mest mötesgående sätten. Alla väldigt glada och nöjda och ofta också med brinnande intresse för musik/film likaväl som prylarna i sig.

Vi är inte vana att ifrågasättas av ett litet gäng radikala hi-fi skeptiker som vill att våra omdömen ska sättas på prov i ett blindtest en gång för alla. Vi har ju alltid diskuterat "hur" frågor om ljudet, inte "om".
Jag antar att sakfrågorna diskuteras på ett annat forum av LTS för här lyser dom ju med sin frånvaro.
Men orden blindtest, Toole, placebo och ett gäng andra till hi-fi hobbyn främmande uttryck ska nämnas i varje tråd-diskussion oavsett Topic.

Ren anti-pryl och hi-fi skeptisim helt enkelt.

Postad 02 July 2008 - 00:10

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jag har PM:at en del med trådskaparen och förklarade att jag nog inte kommer skriva i den här tråden.

Men jag kommer göra det iallafall, men bara mycket kort och bara det här inlägget. Så om jag inte besvarar påföljande frågor så vet ni varför. Jag har fullt upp och kommer ge mig av till Roskilde på fredag för att göra det jag tycker är roligast - upptäcka nya artister och träffa musikintresserade människor.

Nåja, här kommer inlägget:

LTS är en väldigt gammal förening, faktiskt med rötter ner mot 50-talet och fanns alltså långt innan man ens funderade på vad F/E är och långt innan den första Ino-högtalaren sett sitt ljus.

Det finns ingen koppling mellan Ino och föreningen annat än att en tidigare styrelsemedlem råkat äga just det företaget. Och att samme person är villig att svara på tekniska frågor i tidningen i en frågespalt. Mycket uppskattat!

LTS har ingen som helst koppling till forumet faktiskt, eller något annat forum heller för den delen. Större delen av medlemmarna skriver nog inte på forum alls.

Föreningen ordnar möten, föreläsningar och föredrag. Vi fixar resor där vi tillsammans besöker tillverkare och vi ger ut en tidning 4 gånger om året där mindre än 10% av innehållet är relaterat till testverksamheten.

De senaste mötena som hållits kan ses på www.lts.a.se och planeringen för hösten är i full gång. Bl a hade SvanteG som är medlem här på MHB tillsammans med han som mäter våra testobjekt en föreläsning om högtalarmätning och vi besökte Lundahl som gör trafosar. I Göteborg besöktes det nya biopalatset (Bergakungens salar) för ett tag sedan och de har besökt Volvo och tittat på arbetet med ljud. Mötesverksamheten är uppskattad.

Just nu har nummer 2/2008 av MoLt kommit ut och det är häpnadsväckande 6:e nummret i rad som kommer ut enligt plan. Det är mycket jobb med en tidning och allt sker på ideel basis så vi har inte varit bortskämda med att det löper på så bra. I nummer 3/2008 (bryter mot min egen policy att inte i förväg berätta) kommer något jag ser fram emot - Olle Mirch att berätta om sin syn på hifibranchens utveckling under de år han var aktiv. Han är en av de största kommersiellt lyckade svenskarna med mycket intressant att berätta.

Medlemmarna består av alla möjliga intresserade, med olika syn på återgivning, men med samma intresse för musik.

Kort sagt - LTS är en entusiastförening med äldre anor än de flesta av oss här - och som har som målsättning att främja ljudåtergivning.

LTS har varit mycket dåliga på att berätta om verksamheten. Det kan säkert ha bidragit till det som trådskaparen funderar över.

Tack för mig. Nu skall det packas! :)

Postad 02 July 2008 - 00:19

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar Koppen !

Tror det luftar ut lite av de missförstånd som rått kring LTS ..

Det var mer en bekräftelse på vad jag själv trodde än svar på mina frågeställningar
( eller båda delar )

Maveric :)

Redigerat av Unregistered1103, 02 July 2008 - 00:20.

Postad 02 July 2008 - 06:03

Patrik_F
  • Patrik_F
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Det finns ingen koppling mellan Ino och föreningen annat än att en tidigare styrelsemedlem råkat äga just det företaget. Och att samme person är villig att svara på tekniska frågor i tidningen i en frågespalt. Mycket uppskattat!

Du är för rolig :)
Så att alla i styrelsen(det finns säkert undantag) är ägare av just INO-högtalare är ingen koppling enligt dig?

Postad 02 July 2008 - 06:16

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0

Du är för rolig :)
Så att alla i styrelsen(det finns säkert undantag) är ägare av just INO-högtalare är ingen koppling enligt dig?

Nej, precis som det faktum att alla medlemmar i Svenska Saab-klubben äger en Saab inte gör att det finns någon koppling mellan klubben och Saab AB.

Redigerat av Sir Anselm, 02 July 2008 - 06:17.

Postad 02 July 2008 - 06:22

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Jag betvivlar inte alls att föreningen numera fungerar så som Kaffekoppen beskriver och då har föreningen kommit tillbaka "on track" så att säga. Trevligt.

Däremot så var det under en ganska lång tid en förening som bedrev korståg mot hifibranschen framför allt det man ansåg vara sk "ormolja". Dvs kablar och tweaks som skulle höja ljudupplevelsen men som av LTS sågades pga att man inte kunde detektera förbättringen i mätningar eller FE lyssningar. Här sympatiserade jag starkt med föreningen och gick med i mitten på 90-talet.

LTS drev mycket starkt att tester av apparatur skulle ske vetenskapligt med fe-lyssning och framför allt blint. Naturligtvis protokollfört och så objektivt som möjligt. Så långt allt väl.

Tyvärr så var attityden väldigt mycket "von oben" och framför allt dåvarande ordföranden och "chefsideologen" höjdes upp högt till skyarna och ve den som hade en avvikande åsikt. Hans ord var lag och för många LTS medlemmar är det fortfarande så. Den berömda källaren i Lahäll är det allra heligaste :)
Att springa omkring med vita rockar och störa branschens hifimässor var kul för de som hade den läggningen. På olika hififorum var det och är det fortfarande en hel del skyttegravskrig mellan "lyssna och tyck" gänget som ofta jobbade i branschen och "vitrockarna" med Öhman och kompani på andra sidan. Minns käbblet på gamla hiimagasinet och på hififorum. Jag trodde länge att denne Öhman var oskyldig till mycket av vad hans "lärljungar" sa och tyckte även att han framstod som en snäll "doktor" som inte kunde ställas till svars för hur folk agerade i hans "anda". Fast med tanke på hur han agerat på vissa forum och sättet han debatterar på är jag numera säker på att han inte alls är den oskyldige, trevlige ingenjörn längre, om han någonsin varit det.

Det är nog mycket därför som LTS är kontroversiellt. Tvärsäkra åsikter/påståenden och gärna i konflikt med hifibranschen och hifipressen. Lite av "vi mot dom". Dessutom med tillägget att "vi" (LTS) sitter inne med sanningen. Vetenskapligt. Odiskutabelt. Punkt.

Här vill jag gärna lägga till att jag själv har en mycket skeptisk inställning till sk ormolja,kablar och delar av hfifbranscen och hifipressen. Där delar jag alltså många av LTS medlemmarnas syn på detta. Det finns också många mycket duktiga, insatta och vänliga själar inom LTS. Dom jag träffat och gillat är: "Knoppen" Lindroos, Svante och "Pekka".

+ som sagt så finns det kanske hopp för föreningen med den nya ledningen men tillåt mig som när det gäller hifibranschen att vara kritisk och kanske tom skeptiskt. Tyvärr...

Postad 02 July 2008 - 10:51

Unregistered4c0be2b2
  • Unregistered4c0be2b2
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
det är märkligt att patrik f alltid poppar upp i sådanahär trådar?

Postad 02 July 2008 - 17:11

Patrik_F
  • Patrik_F
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Nej, precis som det faktum att alla medlemmar i Svenska Saab-klubben äger en Saab inte gör att det finns någon koppling mellan klubben och Saab AB.

Det var ju en lysande jämförelse. Fast LTS utger sig ju inte för att vara en märkesklubb..

Postad 02 July 2008 - 17:15

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0

Det var ju en lysande jämförelse. Fast LTS utger sig ju inte för att vara en märkesklubb..

Eh, okej, om vi säger så här då. Alla i ledningen för Hells Angels kör HD, det innebär ju inte att det finns någon koppling mellan Hells Angels och Harley Davidsson. Det är helt enkelt så att de tycker att HD är det enda rätta.

Postad 02 July 2008 - 17:26

Patrik_F
  • Patrik_F
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Vi ser nog lite olika innebörder i ordet koppling i detta sammanhang. Jag menar inte stå på någons lönelista utan att det finns tvivel kring opartiskheten. I det aktuella ämnet en förening som påstår sig vara opartisk där den innersta kretsen har valt samma märke. Det är ju inte konstigt att LTS har problem med sin trovärdighet då.

Postad 02 July 2008 - 18:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Dom kanske har kommit fram till att det märket är det bästa enligt dom ?
Är väl inte så konstigt?

Så länge dom inte tvingar mig att köpa så får väl dom tro på vad dom vill...
Så är de ju med allt här i livet..Man väljer vad man vill tro på..Du måste ju inte köpa deas grejor eller ?

Inte köper jag en Pioneer plasma bara för att det finns massor med personer som säger att det är de enda rätta..

Postad 02 July 2008 - 19:26

Unregistered840e5864
  • Unregistered840e5864
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

det är märkligt att patrik f alltid poppar upp i sådanahär trådar

Inte mer konstigt än att du, och säkerligen många fler LTS sympatisörer dyker upp framöver för att försvara föreningen om det nu råkar skrivas något som inte gillas.

Att vissa "sympatisörer" har en nivå på sina resonemang som retat många .. under de senaste åren.
.. genom att säga att andra har "Fel" "inte har vett att lära sig" osv ..

Maveric!
Där har du kärnan till att det blir som det blir! Hammaren ska fram och det ska bankas i skallen på dem som inte ställer in sig i ledet.

Jag betvivlar inte alls att föreningen numera fungerar så som Kaffekoppen beskriver och då har föreningen kommit tillbaka "on track" så att säga. Trevligt.

Däremot så var det under en ganska lång tid en förening som bedrev korståg mot hifibranschen framför allt det man ansåg vara sk "ormolja". Dvs kablar och tweaks som skulle höja ljudupplevelsen men som av LTS sågades pga att man inte kunde detektera förbättringen i mätningar eller FE lyssningar. Här sympatiserade jag starkt med föreningen och gick med i mitten på 90-talet.

LTS drev mycket starkt att tester av apparatur skulle ske vetenskapligt med fe-lyssning och framför allt blint. Naturligtvis protokollfört och så objektivt som möjligt. Så långt allt väl.

Tyvärr så var attityden väldigt mycket "von oben" och framför allt dåvarande ordföranden och "chefsideologen" höjdes upp högt till skyarna och ve den som hade en avvikande åsikt. Hans ord var lag och för många LTS medlemmar är det fortfarande så. Den berömda källaren i Lahäll är det allra heligaste
Att springa omkring med vita rockar och störa branschens hifimässor var kul för de som hade den läggningen. På olika hififorum var det och är det fortfarande en hel del skyttegravskrig mellan "lyssna och tyck" gänget som ofta jobbade i branschen och "vitrockarna" med Öhman och kompani på andra sidan. Minns käbblet på gamla hiimagasinet och på hififorum. Jag trodde länge att denne Öhman var oskyldig till mycket av vad hans "lärljungar" sa och tyckte även att han framstod som en snäll "doktor" som inte kunde ställas till svars för hur folk agerade i hans "anda". Fast med tanke på hur han agerat på vissa forum och sättet han debatterar på är jag numera säker på att han inte alls är den oskyldige, trevlige ingenjörn längre, om han någonsin varit det.

Det är nog mycket därför som LTS är kontroversiellt. Tvärsäkra åsikter/påståenden och gärna i konflikt med hifibranschen och hifipressen. Lite av "vi mot dom". Dessutom med tillägget att "vi" (LTS) sitter inne med sanningen. Vetenskapligt. Odiskutabelt. Punkt.

Här vill jag gärna lägga till att jag själv har en mycket skeptisk inställning till sk ormolja,kablar och delar av hfifbranscen och hifipressen. Där delar jag alltså många av LTS medlemmarnas syn på detta. Det finns också många mycket duktiga, insatta och vänliga själar inom LTS. Dom jag träffat och gillat är: "Knoppen" Lindroos, Svante och "Pekka".

+ som sagt så finns det kanske hopp för föreningen med den nya ledningen men tillåt mig som när det gäller hifibranschen att vara kritisk och kanske tom skeptiskt. Tyvärr...

Dagens bästa inlägg, upplever själv i stort att det är/ har varit så här. Har själv varit Ino ägare och har även varit lite nyfiken på LTS högtalare, men den dåliga smaken man får i munnen så fort "lärjungarna" är ute på korståg har fått mig att tröttna på allt som har med LTS,Ino,Öhman och hans följe att göra.

Postad 03 July 2008 - 07:24

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Tror att lille_man är nära både orsaken och lösningen till detta och många andra "krig" på forumet i sitt första inlägg.

orsaken:

både anhängare och motståndare till F/E och LTS som tydligen lägger väldigt stor prestige i sina egna åsikter och ståndpunkter.

lösningen:

Krasse gick ut stenhårt och var "envis som en gammal get", som Lotta på Bråkmakargatans pappa uttrycker sig, men sedan blev han mjukare i framtoningen och kunde acceptera att metoden också har fördelar och inte bara nackdelar och brister.

Tycker Krasse är ett föredöme på det sättet. Trots att han är envis(en gammal get ligger i lä ;)) när han "vet" att han har rätt så tvekar han inte att ändra sig om han "överbevisas".

Hur stor är egentligen chansen att alla ens åsikter och sanningar är de enda rätta?

Ödmjukhet före prestige i min bok! :P

Postad 03 July 2008 - 13:02

lille_man
  • lille_man
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Tack för de orden JeppeN, men jag måste oxå ge kred till ett par LTS'are (bl.a Kaffekoppen) som precis som Krasse visat att allt inte är svart eller vitt, de har ju sagt att F/E inte är helt perfekt och också frågat efter förslag på att göra metoden bättre.

Om diskussionen kan fortsätta såhär så pratar vi riktig diskussion och inte bara två monologer som framförs av fanatiker.

För hur det än är så tror jag aldrig vi kan komma fram till en perfekt testmetod som passar alla, det finns ju lika många åsikter och tyckanden som det finns människor.

Och sedan, varför hänga upp sig på en förening som man inte själv är med i?

Jag själv är totalt ointresserad av hur bra/högt man kan spela i en bil och jag skulle inte lägga mer än 1000:- på en bilstereo eftersom jag anser att det är bortkastade pengar, det går ju inte att utnyttja det dynamikomfång och den avsaknaden av brus som CD-mediet har när bilen väl är igång och körs på en väg men inte idiotförklarar jag de som har bilstereo som intresse och hobby.

Likaså finns det de som inte kan tänka sig att ha annat än rör i stärkeriet, trots att många rörstärkare "färgar" ljudet och gör det lite mysigt och varmt, och varför inte? Det är deras öron som bestämmer i jakten på välljud och de är ofta villiga till en del kompromisser vad gäller högtalare som ska kunna drivas av dessa små mysiga 5-10 Wattare.

Jag har själv varit i "rörträsket" för många år sedan och det var jäkligt kul :P , men inte var det någon "Trisse-Nisse" som försökte mobba mig och kompisarna, och inte heller tvärtom.

Postad 03 July 2008 - 13:56

Patrik_F
  • Patrik_F
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Dom kanske har kommit fram till att det märket är det bästa enligt dom ?
Är väl inte så konstigt?

Konstigt har jag inte påstått att det är, bara lite problematiskt ur opartiskhetssynpunkt :P

Postad 06 July 2008 - 14:16

nasjo
  • nasjo
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Konstigt har jag inte påstått att det är, bara lite problematiskt ur opartiskhetssynpunkt :D

Har du någon gång sett LTS rekommendera INO? I så fall visa gärna var.

Mvh Jonas

Postad 06 July 2008 - 14:19

Patrik_F
  • Patrik_F
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Finns det nån bättre och ärligare rekommendation än att äga en produkt :D?

Postad 06 July 2008 - 14:31

nasjo
  • nasjo
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Finns det nån bättre och ärligare rekommendation än att äga en produkt :D?

Men man måste ju skilja på LTS och Privatpersoner, bara för att man sitter i styrelsen i LTS så bestämmer man väl själv vilka högtalare man har hemma. Dessutom skrev du att alla (med risk för undantag) i styrelsen äger INO när t.o.m. Kaffekoppen har skrivit här på MHB att han inte gör det. Jag vet inte alls vilka som sitter i styrelsen i övrigt och vet verkligen inte vilka högtalare de har hemma, vet du?

Mvh Jonas

Postad 07 July 2008 - 11:16

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Finns det nån bättre och ärligare rekommendation än att äga en produkt ;)?

Det är åtminstonde förhoppningsvis så att man har något för att man gillar det.

Jag känner inte den minsta tveksamhet att rekommendera något jag tycker är bra till någon - oavsett tillverkare. Varför skulle man det? Sedan skall ju ingen ta någon rekommendation rakt av utan kritiskt granskande.

Jag önskar jag hade INOs elektroniska delningsfilter, men jag tycker det är för dyrt - så jag tänker pilla ihop ett eget.

Postad 07 July 2008 - 14:52

Skandalisten
  • Skandalisten
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Det är åtminstonde förhoppningsvis så att man har något för att man gillar det.

Jag känner inte den minsta tveksamhet att rekommendera något jag tycker är bra till någon - oavsett tillverkare. Varför skulle man det? Sedan skall ju ingen ta någon rekommendation rakt av utan kritiskt granskande.

Jag önskar jag hade INOs elektroniska delningsfilter, men jag tycker det är för dyrt - så jag tänker pilla ihop ett eget.

det är ju knappast säkert. Jag har haft prylar som jag helt avrått kompisar att skaffa.

Postad 07 July 2008 - 15:13

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

• 756 inlägg
  • 0
Tack för bakgrunden Waconda. Kaffekoppen gör ett bra intryck och
han önskar kanske för sig själv att närhistorien sett annorlunda ut.
Har pratat med gamla rävar om LTS och dom ruskar obehagligt på sig
när dom berättar om dom vita rockarna.

Nä, LTS som sådant har jag ingenting emot alls. Lycka till i framtiden!

Redigerat av Unregistered1064, 07 July 2008 - 17:18.

Postad 07 July 2008 - 20:53

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

det är ju knappast säkert. Jag har haft prylar som jag helt avrått kompisar att skaffa.

Sant det också ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.