Lumix LX3 - ny digitalkompaktkamera som siktar högt
Startad av
Minhembio
, Jul 21 2008 20:20
5 svar till detta ämne
Panasonic Lumix DMC-LX3
(Kompaktkameror)
|
4
|
(16)
|
Inga priser |
2 relaterade trådar
Panasonic Lumix DMC-LX3 (124 inlägg)
|
14 år sedan |
Tillbehör till Panasonic Lumix DMC-LX3 (0 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 30 August 2008 - 06:58
Ingen här som har köpt denna, och kan dela med sig lite?
Bla Cyberphoto är helt lyriska över vad denna kamera presterar
Bla Cyberphoto är helt lyriska över vad denna kamera presterar
Postad 30 August 2008 - 08:09
Har precis fått "träff" på denna kamera, har därför inte läst några tester ännu. Med ett såpass ljusstarkt objektiv och stor sensor så verkar ju denna kamera verkligen lovande. Någon som hunnit gräva lite? tex jämfört med Canon G9 så borde väl det var mindre brus i dessa bilder? Finns det några fördelar med Canon G9 förutom större Zoom? Med "bra bilder" så borde man kunna beskära i photoshop istället för den större zoomen.
Någon som gjort en analys jämfört med någon av de mindre systemkamerorna typ Olympus E420 eller liknade?
Någon som gjort en analys jämfört med någon av de mindre systemkamerorna typ Olympus E420 eller liknade?
Postad 31 August 2008 - 09:09
Jag har bevakat div internationella forum och de flesta är väldigt nöjda med LX3 - MEN vissa har haft problem med att bilderna blir oskarpa på vänster sida. Det verkar som div defekta exemplar finns i omlopp. Men har man oturen att få ett dåligt ex så skall det väl bara vara att byta.
Jag köpte Ricoh GX200 som ju har samma inriktning som LX3 - men fy vad mycket brus! Ricoh har ju klämt in 12 MP - på sin lilla sensor... jag lyckades lämna tillbaka kameran. Puh.
Jag skall gå ock klämma på en LX3 så fort jag får tillfälle... är lite störd över rapporterna om de defekta objektiven... sedan är det väl klokt att vänta in Photokina 2008 innan man slår till.
Jag köpte Ricoh GX200 som ju har samma inriktning som LX3 - men fy vad mycket brus! Ricoh har ju klämt in 12 MP - på sin lilla sensor... jag lyckades lämna tillbaka kameran. Puh.
Jag skall gå ock klämma på en LX3 så fort jag får tillfälle... är lite störd över rapporterna om de defekta objektiven... sedan är det väl klokt att vänta in Photokina 2008 innan man slår till.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Panasonic Lumix DMC-LX3
138 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?