Acceptabelt oljud från ny lcd tv?
25 svar till detta ämne
Postad 25 July 2008 - 16:37
Adrianos
-
Adrianos
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag köpte för ca: 1-2 månader sen en ny Samsung LE-40M86BDX/XEE och igår kväll efter ca: 2-3 dagars väntan då jag haft tv.n avstängd/standby så satte jag på min tv och slog på tyst läge för att jag talade i telefon. När jag avslutat samtalet märker jag att det är något tjutande lågt ljud i rummet och trodde först att det var från mitt 5.1 system till datorn som lät för det brukar göra det när jag har micen inkopplad. Men när jag väl stängde av systemet så var oljudet fortfarande kvar och fick då en taskig känsla av att det var tv.n och så var det också. Jag testar att stänga "ljudlöst" och spelar på volym 6-8 men ljudet var kvar där, varken starkare eller svagare. Jag testar att stänga av tv.n och drar ur jacket i väggen, kopplar in igen och testar, samma oljud! Detta ljud har aldrig varit där förut, vilket jag vet eftersom jag ofta får sätta tv.n på ljudlöst eller 0 i volym då jag jobbar med laptopen inkopplad till den.
Oljudet/tjutandet som låter som en "mygga" finns där oavsett om jag har en källa ikopplad eller inte, har testat byta vägguttag men inget hjälpte. Ljudet låter som att tv.n får en för hög spänning eller något om ni förstår vad jag menar.
Anledning till att jag vänder mig hit är för att få veta om någon annan råkat ut för samma sak?
Jag har kontaktat två olika service/reperatör företag och tillverkaren Samsung support men enligt Samsung så ska deras reperatörer gå efter en regel som säger att ifall det inte hörs något oljud när jag spelar på volym 20 så får jag inte ut något på garantin. Så, hur ofta är det egentligen man sitter och har på volym 20 när man bor i ett hushåll med antal flera personer att ta hänsyn till, spec på kvällarna då man kanske spelar på volym 6-8 och då hörs oljudet väldigt bra.
Känns inte riktigt rätt det här och jag vill ju inte lämna in tv.n om jag ska betala både servicen och reperationen själv som kan hamna upp mot 1000 kr eller mer.
Snälla, ge mig några tips eller rekommendationer!
Postad 25 July 2008 - 19:51
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Tveksam till Samsungs sätt att resonera. Du skall vända dig till dem du köpt TV´n av och reklamera. Garantin gäller i det har fallet i minst ett år. Dock får du vara beredd att köpslå lite avseende transportkostnader, eventuell värderminskning om du vill ha ena nnan Tv o dyl. Hade en Samsung Plasma för ett o ett halvt år sedan som jag reklamerade (visserligen inom två veckor) o fick en annan modell när jag la mellanskillnaden.
Postad 25 July 2008 - 22:28
Adrianos
-
Adrianos
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Tveksam till Samsungs sätt att resonera. Du skall vända dig till dem du köpt TV´n av och reklamera. Garantin gäller i det har fallet i minst ett år. Dock får du vara beredd att köpslå lite avseende transportkostnader, eventuell värderminskning om du vill ha ena nnan Tv o dyl. Hade en Samsung Plasma för ett o ett halvt år sedan som jag reklamerade (visserligen inom två veckor) o fick en annan modell när jag la mellanskillnaden.
Hm, ja jag tänkte så också först att kontakta försäljaren, siba i det här fallet i början men dem kan egentligen inte göra så mkt själva, dem är mer som en mellanhand som förmedlar anmälan och produkten vidare till servicen som är ett oberoende företag i sig och vilket i sin tur kontaktar Samsung och säger ifall det är fabrikations fel eller eget våldat fel (vilket det inte är). Det är där det kör ihop sig med Samsungs såkallade "regler/policy" att sålänge det inte låter något när man har på volym 20 så gäller inte garantin. Men har både talat med en bekant som jobbar på kundservice på mediamarkt och en annan bekant som är Jurist och har sagt att självaste lagen/konsumentverket kommer att stå på min sida i detta ärende ifall jag drar in dem, vilket jag kommer göra nu eftersom det inte står någonstanns i papprena att Samsung kan påstå att någon sådan regel finns i efterhand. Även om ingen kan ge mig några andra rekommendationer eller varit med om det här själv så kan det här ju också vara en bra tråd för att ge råd till det som råkar ut för samma sak som mig nu, för det är ju företaget Samsung i sig som försöker smita undan och få mig att betala för något som är fabrikationsfel och som jag fortfarande har garanti på.
Postad 25 July 2008 - 22:44
mikael.egonsson
-
mikael.egonsson
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hmm... Undrar om detta är ett problem med samsung? Jag hade detta problem med min 32", dock bara när jag körde med den inbyggda digitalmottagaren... Jag har nu sålt min, men jag hörde av försäljaren att de haft problem med att mottagarna överhettat, kanske är det som är problemet? Volym 20 tycker jag var högre än man normalt har på TV:n, och då ska man inte höra sådana ljud. Är det deras policy, är det åt h****e... Kräv en ny...
Postad 26 July 2008 - 00:12
Adrianos
-
Adrianos
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hmm... Undrar om detta är ett problem med samsung? Jag hade detta problem med min 32", dock bara när jag körde med den inbyggda digitalmottagaren... Jag har nu sålt min, men jag hörde av försäljaren att de haft problem med att mottagarna överhettat, kanske är det som är problemet? Volym 20 tycker jag var högre än man normalt har på TV:n, och då ska man inte höra sådana ljud. Är det deras policy, är det åt h****e... Kräv en ny...
Jag har svårt och tro att det är digitalmottagaren då jag har testat att dra ur alla sorters källor jag haft inkopplade och t.o.m. testat att ställa tv.n i annat rum för att se ifall det kunde vara fel spänning i vägguttagen i mitt sovrum men var inte något sådant. Jag tänker iaf inte ge upp i den här "matchen" när jag vet att jag har rätt och är 99% säker på att jag kommer få konsumentverket på min sida. Därmed är det upp till Samsung att avgöra om dem vill förneka mig min garanti jag har rätt till och få en prick i registret för svartlistade företag vilket jag har svårt och tro att Samsung har råd med att riskera istället för att en billig faktura för dem sen. Blir bara så förbluffad av att samsungs support är så inkompetent!
Postad 26 July 2008 - 08:36
Grimmy
-
Grimmy
-
Veteran
-
-
1743 inlägg
Se till att du har den kopplat på jordat uttag. Jag tror inte för en sekund att det är det som är problemet. Men om du inte testat detta kanske någon trött tekniker med dålig hörsel tror att det är det som är felet och skickar tillbaka tv:n till dig.
Sedan tycler jag det låter som att tv:n för lite för mycket oljud. Visst oljud får man lov att acceptera med olika saker man köper, såsom datorer och tv-apparater. Men det ska ju vara skäligt så att säga. Därav Samsungs tumrgel skulle jag tro. De får nog in en hel del apparater som helt enkelt inte låter mer än vad man kan förvänta sig med tanke på priset och kvalitet.
I ditt fall låter det dock rimligt att reklamera.
Postad 26 July 2008 - 09:17
Skogga
-
Skogga
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Jag tycker alla LCDer mer eller mindre surrar under drift, allra helst Samsungs modeller. Har haft 2st 32R87 samt 1st 32M86 den senaste månaden och så fort man kliver ut bildläget dynamiskt och sänker backlighten under 10 så uppkommer det ett surrande ljud ur spänningsdelen. Detta ljud variera också i karaktär och frekvens om man ändrar läget på backlighten.
Jag har senaste tiden testat olika 32"-are från Panasonic, Sony, Huyndai och nu Samsung för att ha i sovrummet och samtliga har avgett surrljud eller brummande under drift, vilket är otroligt irriterande. Jag beslutade iaf att behålla Samsungs 32R87 pga att jag fick en bra S-panel och fick den till ett riktigt bra pris samt att surrljudet på denna är på en ganska låg frekvens som gör att man inte hör den så mkt på låg volym.
Jag tycker också att Samsungs resonemang är helt vansinnigt, jag har aldrig heller volymen på 20 eftersom volymen är på tok för hög för mig då. Jag kanske ligger på max 6-9 i ljudstryka och det är tillräckligt för mig. Kommer bli intressant att följa detta om du lämnar in den, om de kan fixa din så den blir tyst så borde de kunna fixa min också.
Redigerat av Skogga, 26 July 2008 - 09:18.
Postad 26 July 2008 - 12:51
Adrianos
-
Adrianos
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Håller med er allihopa om att man till en viss del får räkna med att tv.n låter till en viss grad som med samtliga apparater, men det är stor skillnad när man haft tv.n hemma i drygt 1-2 månader och den har varit knäpptyst innan och helst plötsligt efter 2-3 dagars väntan på att kolla på tv.n så börjar den ge ifrån sig ett lågt tjutande ton som om man skulle ha en mygga surrande i örat. Låg frekventa ljud kan oftast vara dem allra jobbigaste och besvärande när man väl börjat höra dem.
Men jag ska definitivt testa att sänka blacklight styrkan och se ifall spänningen ändras! tack för tipset!
Men återigen, ska man behöva vara tvungen att göra det nu efter 1-2 månaders tid då det funkat utmärkt innan? tycker inte jag iaf, produkten ska fungera precis som den gjorde den första veckan såvida man själv inte gjort något som kan ha åstakommit problemet.
Första jag ska göra på måndag är att först ringa konsumentverket/ombudsmannen och sedan höra vad dem har att säga om det hela och därefter om jag får ombudmannens tycke på min sida så ska jag låta dem ta kontakt med Samsung så att dem får lite "eld i baken". Kan sedan fortsätta att rapportera läget här sen för er andra intresserade.
Postad 26 July 2008 - 16:24
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Håller med er allihopa om att man till en viss del får räkna med att tv.n låter till en viss grad som med samtliga apparater, men det är stor skillnad när man haft tv.n hemma i drygt 1-2 månader och den har varit knäpptyst innan och helst plötsligt efter 2-3 dagars väntan på att kolla på tv.n så börjar den ge ifrån sig ett lågt tjutande ton som om man skulle ha en mygga surrande i örat. Låg frekventa ljud kan oftast vara dem allra jobbigaste och besvärande när man väl börjat höra dem.
Men jag ska definitivt testa att sänka blacklight styrkan och se ifall spänningen ändras! tack för tipset! Men återigen, ska man behöva vara tvungen att göra det nu efter 1-2 månaders tid då det funkat utmärkt innan? tycker inte jag iaf, produkten ska fungera precis som den gjorde den första veckan såvida man själv inte gjort något som kan ha åstakommit problemet.
Första jag ska göra på måndag är att först ringa konsumentverket/ombudsmannen och sedan höra vad dem har att säga om det hela och därefter om jag får ombudmannens tycke på min sida så ska jag låta dem ta kontakt med Samsung så att dem får lite "eld i baken". Kan sedan fortsätta att rapportera läget här sen för er andra intresserade.
Om du inte lyckas få en ny tv kan jag rekommendera att sätta tjockt tyg bakom tv:n. Helst ska tyget eller vad du nu vill använda sträcka sig långt ut på sidorna bakom tv:n. Jag tror att tjutet kommer minska eller kanske försvinna helt. Bakom min plasma har jag två mineralullsskivor som förhindrar att surr och tjut tar sig ut i rummet. Det enda jag kan höra om jag lyssnar extremt noga, och det är när allt är avstängt förutom tv:n, är fläktarna från plasman som ger ett dovt sus ifrån sig. Prova och hänga upp något tyg temporärt bakom tv:n och experimentera lite. Hoppas det lyckas.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 26 July 2008 - 16:25.
Postad 27 July 2008 - 17:30
Adrianos
-
Adrianos
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Om du inte lyckas få en ny tv kan jag rekommendera att sätta tjockt tyg bakom tv:n. Helst ska tyget eller vad du nu vill använda sträcka sig långt ut på sidorna bakom tv:n. Jag tror att tjutet kommer minska eller kanske försvinna helt.
Bakom min plasma har jag två mineralullsskivor som förhindrar att surr och tjut tar sig ut i rummet. Det enda jag kan höra om jag lyssnar extremt noga, och det är när allt är avstängt förutom tv:n, är fläktarna från plasman som ger ett dovt sus ifrån sig.
Prova och hänga upp något tyg temporärt bakom tv:n och experimentera lite. Hoppas det lyckas.
Förstår precis vad du menar och väldigt tacksam för dina tips som säkert funkar väldigt bra. Men! Är det verkligen mening att jag ska behöva hänga upp något ljuddämpande material bakom tv.n efter ca: 2 månaders tid då den inte har låtit någonting? Ifall det var mening att tv.n skulle låta så från början hade jag övervägt att inte köpa den överhuvudtaget. Men nu var inte fallet så därför är jag så jäklans säker på att det här måste gå igenom med hjälp av konsumentverket, för dem finns ju där för just sådana här tvister mellan kund och företagen. Men som sagt, ska ha din ideé i åtanke!
Postad 30 July 2008 - 15:17
Adrianos
-
Adrianos
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
För er nyfikna! Har försökt få tag på konsumentverket men tydligen har dem sommarstängt, så jag får återkomma sen när jag vet svaret på frågan.
Postad 30 July 2008 - 17:20
Vercingetorix
-
Vercingetorix
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har sedan ca: 2år tillbaka en Samsung 32:a, och dom senaste månaderna har jag fått ett oljud, som påminner lite om när ett gammalt modem ringer upp.. (om någon kan minnas det)..
Min tanke är att det kanske är kondensatorerna som tjuter..?
Ljudet märks dock bara i standby-läge..
Kanske är oljud bara förunnat Samsung..
Postad 30 July 2008 - 19:36
Unregistered109d1791
-
Unregistered109d1791
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag har sedan ca: 2år tillbaka en Samsung 32:a, och dom senaste månaderna har jag fått ett oljud, som påminner lite om när ett gammalt modem ringer upp.. (om någon kan minnas det).. Min tanke är att det kanske är kondensatorerna som tjuter..? Ljudet märks dock bara i standby-läge..
Tjuter som ett modem? :S Har tv:N gått och uppgraderat.. nedgraderat sig själv?  Nämen, det jag skulle kunna tänka mig är då nät delen som tjuter. Det låter lite som om det vibrerar va? Om fallet är det så är det nog mer troligt att det är järnkärnorna på spolarna som vibrerar. Det är vad jag kan bidra med som information i alla fall. Om jag har rätt eller fel det återstår väl kanske att se.  Kom tänka på det när du sa att tv:n låter som ett gammalt modem och det ljudet minns man mycket väl än
Postad 31 July 2008 - 00:34
Adrianos
-
Adrianos
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag har sedan ca: 2år tillbaka en Samsung 32:a, och dom senaste månaderna har jag fått ett oljud, som påminner lite om när ett gammalt modem ringer upp.. (om någon kan minnas det).. Min tanke är att det kanske är kondensatorerna som tjuter..? Ljudet märks dock bara i standby-läge..
Beklagar verkligen för din del, för jag antar att du inte köpte någon tillägsgaranti va? Ifall problemet är verkligen störande, vilket det låter som att vara så kan du ju alltid kolla upp vilken närmaste tv-reperatör du har i närheten, annars vet jag att Anovo Nordic som är sveriges ledande reperatör av samsung skärmar och att man kan köpa en viss "en gång garanti" eller liknande, kommer inte riktigt ihåg vad det stod. Du kan ju googla till deras hemsida och kolla närmare själv om du vill få problemet fixat och kan betala för det.
Postad 31 July 2008 - 16:28
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Oljud bör det vara noll tolerans på, det enda lämpliga och tillåtna ljudet skall komma från högtalarna tycker jag.
Jäkligt osis när bekymmer uppstår efter flera månader, trist.
Postad 31 July 2008 - 18:47
PLAYB0Y
-
PLAYB0Y
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ett litet inlägg... är det någon som har hört detta bakgrundsljud från andra modeller från Samsung, dvs. Storlekar under och över 40" ?
Annars tycker jag detta problem känns lite svårt att definiera, exempelvis:
Vem var det som kunde tala om för dig att du inte hör ett ljud när volymen var på 20?
Lycka till, Ge dig INTE!  men glöm inte att vara "beslutsam med en snäll ton"
Postad 01 August 2008 - 19:47
Neonknight
-
Neonknight
-
Lärjunge
-
-
362 inlägg
Låter helt absurt att man ska nöja sig med att om man inte hör oljudet om man har volymen på 20 så ska det vara ok, jag är tveksam om jag ens skulle höra dammsugaren om jag hade volymen på 20 och det beror inte på att den skullle vara någon tyst variant.
Jag använder normalt volymer under 10 på min Samsung LE40A656.
Sedan kan man ju fundera vilket exakt mått på ljudstyrka volymläge 20 är, det borde väl mest bero på programinnehållet, i tysta partier så hör man ju oljudet även om volymen står på 20 eller whatever .
Man får ju inte heller ta betalt om man lämnar in en vara på service i tron att det är garanti och det inte är någon synlig skada eller liknande, sedan om de kan ågärda problemet är en annan sak.
Jag råkade själv ut för ett liknande problem med en Sony CRT som jag hade för ett antal år sedan, det var ett linjefrekvens pip som kom och gick och som service verkstaden aldrig lyckades åtgärda, till slut när tv´n var 2 år så fick jag byta in apparaten och fick hela inköps summan som tillgodokvitto vilket jag tycker var mycket seriöst av Elgiganten i Barkarby. Köpte då en billig Samsung CRT och en proj och hade inga problem med nån av dem.
Om ni undrar så har jag ganska stor erfarenhet inom garanti service, jag har själv arbetat med garantiservice i 12 år och är dessutom utbildad TV tekniker även om jag aldrig arbetat med just det.Jag har arbetat 5 år med mobilservice på auktoriserad Ericsson och Nokia verkstad och 7 år med mätinstrument som kostar en kvarts miljon stycket som jag även är produktchef för. Totalt nästan 21 år inom elektronikbranschen, startade som elektronikmontör 1987.
Jag kan annars tänka mig att olika inställningar kan påverka ljudet, men det bör ju inte vara störande oavsett.
Om du inte får hjälp av service verkstaden, kontakta tillverkaren direkt och reklamera eller kontakta konsumentombudsmannen och var vänlig men bestämd.
Redigerat av Neonknight, 01 August 2008 - 19:48.
Postad 15 August 2008 - 11:21
Adrianos
-
Adrianos
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Ursäkta att jag dröjt med svar här!
Har tänkt väldigt mkt fram och tillbaka på hur jag ska göra, ifall jag ska lämna in den eller inte och mitt beslut har blivit att jag avvaktar tills ett tag framöver för att se ifall det är några andra problem som uppstår. Anledningen till detta är att varje gång jag har lämnat in någonting för serivce / reperation så har det alltid dröjt en sån jätte lång tid innan jag fått tillbaka min produkt vad det än har varit. Sen så är ljudet inte så hemskt störande när man väl inte tänker på det, och oftast står en dator, takfläkt eller ps3:a på samtidigt och varje sak av dessa överröstar det vaga, surrande ljud från tv.n som kommer, vilket man i sig bara hör när tv.n står på ljudnivå från 0-5 och 6-10 när man verkligen koncentrerar sig. Det som störde mig från början var ju att tv.n aldrig lät så från början när jag köpte tv.n, utan ca: 2 månader efter köpet.
För er andra som har liknande problem så kan jag iaf meddela att jag har pratat med konsumentverket och dem står på min sida till minsta lilla, och sålänge företaget själv inte skriver med på produktbeskrivningen, produktens garantisedel eller annan information som säger att det finns någon "säkerhetsmarginal" på volym 20 för oljud så gäller inget sådant. Visste redan om detta innan också men det är alltid bra att ha en kontakt med konsumentverket samtidigt som man har en konflikt med ett företag som inte gör rätt för sig.
Postad 15 August 2008 - 12:44
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Har en 40le656 som är knappt en vecka gammal. Den brummar/surrar när jag sätter ner backlighten under max, man hör direkt hur det blir tyst respektive ljud när man står och ändrar mellan 9 och 10 i backlighten . Har mailat Samsungs support nu och väntar på svar därifrån.
Postad 16 August 2008 - 12:58
Adrianos
-
Adrianos
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har en 40le656 som är knappt en vecka gammal. Den brummar/surrar när jag sätter ner backlighten under max, man hör direkt hur det blir tyst respektive ljud när man står och ändrar mellan 9 och 10 i backlighten . Har mailat Samsungs support nu och väntar på svar därifrån.
Ifall du får ett motsträvigt och bara negativa svar från samsung support tycker jag du ska ta kontakt med konsumentverket direkt och berätta hela historian och så kan dem säkert gå i dina ärenden och ta konflikten med samsung istället för att du själv ska riskera att bli överkörd eller nekad rätt service!
Postad 17 August 2008 - 14:16
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Ifall du får ett motsträvigt och bara negativa svar från samsung support tycker jag du ska ta kontakt med konsumentverket direkt och berätta hela historian och så kan dem säkert gå i dina ärenden och ta konflikten med samsung istället för att du själv ska riskera att bli överkörd eller nekad rätt service!
Supporten tyckte jag skulle reklamera tv'n hos återförsäljaren alternativt låta dom ta in den på service men rekomendationen va att reklamera. Återstår dock att se vad som händer sen.
Postad 17 August 2008 - 14:25
Unregistered46a10d28
-
Unregistered46a10d28
-
Beroende
-
-
1229 inlägg
min samsung 46" lcd brummar lite dovt, dock hörs det inte när man sitter i soffan, men på 2 meters håll hörs det.
Postad 17 August 2008 - 19:08
Adrianos
-
Adrianos
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
min samsung 46" lcd brummar lite dovt, dock hörs det inte när man sitter i soffan, men på 2 meters håll hörs det.
Har problemet varit där sen du köpte den eller kom det först senare? Hör man ljudet tydligt när du t.ex. har på volym 6-12 ?
Postad 03 September 2008 - 10:35
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Fick en ny tv, denna låter minst lika mycket.... Tror att ljudet har dämpats lite med tiden på den gamla dock.
Märks klart och tydligt när man växlar mellan lägena Film och Dynamisk, sappar fram och tillbaka mellan dom så blir det knäpptysp på det dynamiska som har backlight på 10.
Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, orkar inte hålla på fram och tillbaka med allt strul som är för att få ny tv och kanske det låter såhär när man köper en Samsung? I vilket fall har jag fått en bra insikt i kvalité på Samsungs apparater och det blir förmodligen aldrig mer en tv från dom.
Antar att man vänjer sig vid ljudet och efter tre veckor som det har tagit att få en ny tv så har jag svårare att höra det på den gamla. Om det beror på att jag vant mig eller att det har mattats av med tiden vet jag inte men som tidigare nämt så tycker jag det låter mer från den nya tv'n, kanske är lite annan frekvens på ljudet?
Låter det gå en vecka eller så nu så får jag se om jag ska be att få denna tv reparerad eller om jag skiter i det, lotteriet med en ny tv hoppar jag i vilket fall över. Kanske åka en sväng till elgiganten eller mediamarkt och lyssna på tvapparater där för att höra hur dom låter.
Postad 03 October 2008 - 11:14
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Liten update då.
Fick hem en tekniker från samsung strax efter att jag fått den nya tv'n, orkade inte med ljudet.
Han sa att det här va helt normalt för lcd-apparater och att det inte gick att göra något åt. Nånting händer när man sänker ljuset så att ljudet skapas, vibrationer eller dyl. Eftersom jag hade samma grej på den första tv'n och det va min första lcd så antog jag att det kanske är på det viset (även om det finns folk som hävdar att deras tv inte låter) och orkade inte bråka om det.
Efter ett tag installerade jag nyaste firmwaren och ungefär i samma veva kom jag på att jag inte kunde påminna mig om att ha hört det där förbaskade surrandet på ett tag. Nu hör jag ett ytters svagt ljud om jag står med örat mot baksidan av tv'n och har ljudet muteat. Om det är pga den nya fw eller att det har slutat av sig självt efter ett hundratal timmars användning vet jag inte men att samsung påstår att man inte kan få bort ljudet och att dom har som policy att inte göra något åt det om det är under 30 db ärväldigt konstigt. Men men jag är i vilket fall nöjd över att kunna titta på tv utan att få tuppjuck i varje scenbyte etc.
Postad 08 October 2008 - 12:23
phonky21
-
phonky21
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag håller med alla ovanstående ang. oljud från en ny LCD. Helt sjukt! Jag hade oxå en Samsung ( sålde den precis ) som gjorde ett jäkla läte ifrån sig. Så fort man flippade fram och tillbaka med backlighten så kom och gick det där förbaskade bruum ljudet. Sjuuuukt irriterande när man kikar på skräckfilmer till exempel där det är ofta mkt tyst vid många tillfällen och man sitter bara och lyssnar det där ermbaliska brummandet!!
Jag sålde som sagt min samsung idag och letar nu efter en ny LCD som INTE brummar...
Man kanske ska lägga upp en ny tråd ang. detta med "tysta" LCD´s??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|