Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samstore Hårddiskspelare

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Argosy HV256T 250GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
Samstore HV250 250GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
Plextor MediaX PX-MPM320U 320GB (Mediaspelare) 0 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 31 August 2008 - 21:38

Unregistered1533
  • Unregistered1533
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Hej
Hela detta forumet är ju fyllt med Twix och popcorn men det finns ju många fler Hårddiskspelare

En kort presentation av Samstore HV250: det är en av 6 modeller med olika stora hårddiskar från 120Gb till 500Gb
Dessutom finns samma modeller med andra varumärken som: Argosy och Plextor (den gamla vanliga visan en fabrik i Kina, kan man tänka.)

Två nackdelarna har Samstore HV är Det finns ingen audio ut man måste använda AV-sladden och en Y-kabel till TV och ett par Högtalare/förstärkare.
Den andra är att av och på knappen eller snarare power-lampan lyser blått i standby, spelar, och kopplad till datorn m.a.o. man vet inte om spelaren är på eller av (ETT IRRITATION NÄR MAN VILL DRA UT ELSLADDEN UR VÄGGEN).

Samstore HV har komponent ut till TV, jag antar att man använder ljudet från AV-ut kontakten, till förstärkare och/eller TV.
Jag har haft min Samstore HV250Gb sedan juni och oftas somnat med den på för att sedan vakna på morgonen (under semestern på förmiddagen) utan några problem, den bara gör vad den ska göra
Har också använt den som USB-HDD till min eeePC för musiksamlingen.
Av 250Gb (238Gb användbart) finns dryga 10Gb ledigt nu.

Medföljande program är ett program att göra spellistor med för musik mest och ett för lösenordsskyddade mappar

Tips
Om du ska skaffa dig en hårddiskspelare varför inte kolla in Samstore HV innan.

Postad 01 September 2008 - 09:28

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Saknar den verkligen fjärrkontroll?

Ett alternativ till den här kan ju vara Doro Cinemadrive 200. Särskilt nu när Kjell & Company säljer kabinettet så billigt.

Postad 01 September 2008 - 12:38

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Blåburk:

Det finns ett skäl att forumet är fullt av Tvix o Popcorn Hour...

Det finns en mängd spelare där ute (jättemånga...). Skillnaden mellan dessa är både mycket och lite. Det grundläggande är att de många gånger bygger på olika Processor-generationer (Sigmas processor sitt i 99% av dessa). Den senaste processorn Sigma 8634/5 sitter i de senaste modellerna från Tvix o Popcorn Hour. Vill man ha en spelare som spelare upp ca 90% av filerna "där ute" så är det denna processor som gäller...

Samstore är säkert en jättebra spelare, jämfört mot andra i 2,5" segementet (mycket små). Men när det gäller de andra så har den nog tyvärr inte så mycket att sätta emot! Detta är en ren USB-enhet, inget närverk osv.

Konkurrenterna är ofta lite äldre 2,5" spelare, jag har själv en Packard Bell Stor & Play (bygger på Izak som ca 90% av dessa spelare).

Det man ska tänka på när man köper Mediaspelare (tycker jag) är att det är väldigt stor skillnad på Support o Mjukvaruutveckling... En spelare kan ha ett antal goa buggar som aldrig kommer att rättas, tyvärr... Där är utan tvekan den största styrkan med Tvix o Popcorn Hour, dom är mycket duktiga på mjukvaruutveckling o det kommer hela tiden förbättrade versioner av mjukvaran (om dom inte är äldre).

Så min rekommendation: Stationär Mediaspelare för hemmabruk, kolla på Tvix eller Popcorn Hour. Bärbar Mediaspelare, kolla gärna på Samstore o andra där ute.

Postad 01 September 2008 - 18:25

Unregistered1533
  • Unregistered1533
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Nej då Chandler_75. Den har en hygglig fjärrkontroll, med god räckvidd.

Ok, det är Twix och PCH som är standarden.

Fast att fylla Forumet Media Extenders med bara dessa två är ju ganska tråkigt för oss som skall köpa av annat fabrikat
Jag vill veta mer om de andra Hårddiskspelarna, min nuvarande skall kompleteras med en till och det kommer inte att bli en Twix eller PCH (dom är för dyra och för komplicerade).

Postad 01 September 2008 - 18:45

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Blåburk:

Lycka till! De flesta billigare har ganska många begränsningar jämfört mot Tvix o PCH. Att Tvix är dyr, det kan jag hålla med dig om, men PCH/Curanta/Istar osv är otroilgt billiga för vad de klarar.

Den stora skillnaden (det du väljer bort) är möjligheten att spela upp MKV filer... Otroligt mycket material är MKV idag och dessa äv överlägsna spelalare för detta format (container). Visst det finns andra, Kiss/Linsys, Tomacro o Linskys/Kiss, men många av dessa är både dyrare o lider av massor med problem, tyvärr!

Jag är en stor påhejare av konkurrens, problemet med dessa produkter är att de är komplexa o svåra att förstå sig på. När jag köpte min första (Transgear) hade jag varit glad om det funnits lite mer info/hjälp att få! Det finns idag!!

Redigerat av Kanelbulle, 01 September 2008 - 19:20.

Postad 01 September 2008 - 19:58

Unregistered1533
  • Unregistered1533
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Tack Kanelbulle för visat intresse

Jag glömde tillägga att jag har en dator(HTPC) i vardagsrummet för film, musik och lite spel samt redigera olika media

Keep It Simple Stupid=KISS, det första jag gör med en .mkv är att konvertera den till MPEG1 (har hittills inte haft några mkv) hur stor hårddisk man än har så kommer dagen då den är full.

Hårddiskspelaren har jag i sovrummet men som sagt den börjar bli full och för mig är bästa alternativ en till.
Jag har lite ideer om hur jag ska dela upp filmerna mellan två spelare (det blir lite som på den gamla goda bland-videobands eran)

Redigerat av Unregistered1533, 01 September 2008 - 20:42.

Postad 11 October 2008 - 11:59

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Låter ju inte som någon speciellt bra idé att köra allt i mpeg1?

Postad 13 October 2008 - 21:59

Unregistered1533
  • Unregistered1533
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Varför inte
DVD-filmer är i MPEG2 och att spara filmerna på hårddisken i det formatet är väl OK.

Simpson, och Family Guy avsnitt med många fler tecknade serier kan man med fördel använda MPEG1, även om man ser en försämring, så tar de mindre plats på hårddisk/skiva.

MPEG4 finns ju, fast jag använder inte formatet.
DIVX, XVID, MOV, FLV och WMV finns överallt på internet om man vill spara något av dessa format och veta att det funkar att spela upp så kan man lika gärna konvertera dessa till MPEG en gång för alla.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.