Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Dream *

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Dream (G1) (Mobiltelefoner) 0 7.749998 (3) Inga priser

Postad 16 September 2008 - 06:36

Andreas
  • Andreas
  • Expert

• 493 inlägg
  • 0
Under det fjärde kvartalet i år så kommer HTC Dream att lanseras. Det intressanta med mobilen är den halvöppna och Linux-baserade Android-plattformen som låter utvecklare att enklare skriva program för den. Från början lät det som att den skulle vara helt öppen men tyvärr ville väl Google fortfarande ha viss kontroll. Hur bra den blir återstår att se.

Specen för mobilen följer här:

# 528Mhz Qualcomm 7201 processor
# Data kit for USB connectivity in the box
# 128MB Internal RAM
# 256MB Internal ROM
# 1GB MicroSD card
# 5 Row QWERTY keypad
# Trackball
# Dedicated camera button
# 3.1MP camera (no flash) 2048 x 1536
# Video playback files - H.264, streaming, 3GPP, MPEG4, and Codec 3GP
# Dedicated YouTube Player
# Audio playback files - MP3, AAC, AAC+, WMA, MPEG4, WAV, MIDI, REAL AUDIO, OGG
# Wallpaper supports JPG, BMP, PNG, and GIF
# Speakerphone (mono, natch)
# Ringtones (MP3, AAC, AAC+, WMA)
# HTTP, WAP Push, xHTML
# Bluetooth (class 1)
# Picture Caller ID
# SMS and MMS support (Take that Apple!)
# POP, IMAP, and SMTP, AOL, and GMAIL email
# AIM, MSN, YAHOO, and GTALK messaging
# Quad Band (850, 900, 1800, 1900)
# 3G
# aGPS
# 802.11b & 802.11g
# UMTS (1,4), HSDPA, SUPL
# 1150mAh battery
# Screen size is 3.17″ with HVGA (480 x 320)
# Handset 117 x 55 x 16mm
# 5.6 oz weight
# Sync capable with Google Calendar
# Downloadable content via Android Marketplace
# Google Streetview with built-in compass

En liten besvikelse är skärmstorleken då exempelvis HTC Touch Pro och Sony Ericsson Xperia X1 har högre upplösning och de är funktionellt sett direkta konkurrenter till HTC Dream.

Bilder finns här: http://www.engadget....photos/1008301/

Postad 16 September 2008 - 07:08

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Ska bli grymt intressant att följa denna tråd, för er som följer xperiatråden kan väl sägas att detta är nästan en lika stor nyhet om HTC som Xperia är för SE, Htc är ju de som är mest förknippade med windows mobile, hoppas de kan göra lika bra lurar med android som med win mobile.

Postad 16 September 2008 - 07:14

Hilton
  • Hilton
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag tycker att det enda bra med den här telefonen verkar vara just android-plattformen. Designen förstår jag inte hur de ens fick igenom, den ser ju ut som stryk. Den kan inte vara skön att skriva på, tittar man på bilderna så är ju de vanliga knapparna i vägen för högerhanden. Nej, då tittar jag hellre på X1 eller Touch pro/HD.

Postad 16 September 2008 - 07:21

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Jag tycker att det enda bra med den här telefonen verkar vara just android-plattformen. Designen förstår jag inte hur de ens fick igenom, den ser ju ut som stryk. Den kan inte vara skön att skriva på, tittar man på bilderna så är ju de vanliga knapparna i vägen för högerhanden. Nej, då tittar jag hellre på X1 eller Touch pro/HD.

Jo, det är sant att designen inte är nån lysande sådan. Men de vill väl ha något som verkligen avviker från deras tidigare telefoner bara för att visa att det är nått nytt under skalet. Men får de till det såpass bra att det enda testarna klagar på är att tangentbordet är kass att skriva på för att det är en kant ivägen så är det ju bra, då kanske det kommer fler lurar med mer normal design. Värre om testarna skriver att det bästa med den här telefonen är det totalt värdelösa tangentbordet, då lär vi inte få se mycket mer av android från HTC på ett tag skulle jag tro :)

Men på en av bilderna så är det en svart telefon som ligger brevid, som tydligen heter t-mobile mida, den skulle kunna vara riktigt snygg om det är en telefon utan fysiskt tangentbord, lite mindre och smidigare.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 16 September 2008 - 07:30.

Postad 16 September 2008 - 08:22

Hilton
  • Hilton
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jo, det är sant att designen inte är nån lysande sådan. Men de vill väl ha något som verkligen avviker från deras tidigare telefoner bara för att visa att det är nått nytt under skalet. Men får de till det såpass bra att det enda testarna klagar på är att tangentbordet är kass att skriva på för att det är en kant ivägen så är det ju bra, då kanske det kommer fler lurar med mer normal design. Värre om testarna skriver att det bästa med den här telefonen är det totalt värdelösa tangentbordet, då lär vi inte få se mycket mer av android från HTC på ett tag skulle jag tro :)

Men på en av bilderna så är det en svart telefon som ligger brevid, som tydligen heter t-mobile mida, den skulle kunna vara riktigt snygg om det är en telefon utan fysiskt tangentbord, lite mindre och smidigare.

Hehe, sant. Hoppas att Android kommer att slå, behövs lite konkurrens på smartphone marknaden.

För mig som ska skaffa ny telefon nu och inte köper telefon varje år, utan kanske var tredje, så kommer jag nog inte köpa en Android telefon den här gången. Hade HTC's dream varit mer i min smak ang. design osv så hade jag nog kunnat väntat på att den skulle komma ut.

Postad 16 September 2008 - 08:43

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Vet inte varför men av någon anledning så känns det som att android mer kommer att inrikta sig mot ett mobilt liv på nätet än win mobiles inriktning på att ha hela kontoret på fickan, kan det ha att göra med att det alltid står google i samma mening som android :) Det kan medföra att android blir en större konkurent till iphone än till wm, men däremot tvingar in microsoft ännu mer åt kontorshållet särskilt då mot kontor där alla servrar kör windows och exchange. Android kan däremot bli ett stort alternativ till alla som kör nix-baserade servrar och alternativa epostprogram. Ska det på allvar konkurera med wm så behövs det även någon form av tex openoffice som är relativt kompatibel med microsoft office. Att enbart inrikta sig mot googles tjänster tex gmail, tidsplanerare och liknande tjänster kommer inte att göra att de tar kunder i proffssegmentet men skulle funka bra för privatpersoner i så fall så blir android mer ett komplement än en konkurent

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 16 September 2008 - 08:50.

Postad 19 September 2008 - 07:22

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Mer info om Htc touch Dream hittade jag här

Postad 19 September 2008 - 07:48

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Om det inte hade varit för att det ser ut som om toppen på telefonen är svängd, så hade jag svurit på att det är en HTC Touch Diamond eller Touch Pro.

Google-luren, om man jämför med Tytn ("Softbank") till vänster, kommer tyvärr att se ut som en telgelsten jämfört med Sony Ericsson Xperia X1.

Redigerat av Tomas L, 19 September 2008 - 07:49.

Postad 12 November 2008 - 15:31

yayayay
  • yayayay
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Finns det möjlighet att importera en HTC Dream till Sverige? Såklart inte operatörslåst. Vill inte behöva krångla med språk eller operatörer. Vill alltså att den skall funka direkt.

Någon som vet om det funkar, och i så fall, var?

Någon som hört när den kan komma att släppas i Sverige? När, var, operatörslåst?

Tack på förhand, Rasmus.

Redigerat av yayayay, 12 November 2008 - 15:31.

Postad 05 December 2008 - 13:02

razor1394
  • razor1394
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Finns det möjlighet att importera en HTC Dream till Sverige? Såklart inte operatörslåst. Vill inte behöva krångla med språk eller operatörer. Vill alltså att den skall funka direkt.

Någon som vet om det funkar, och i så fall, var?

Någon som hört när den kan komma att släppas i Sverige? När, var, operatörslåst?

Tack på förhand, Rasmus.

Finns på Ebay upplåst (med IMEI kod från operatör och ingen patch). Fungerar i Sverige med Tre (3g fungerar ). Den kommer nog aldrig till Sverige.

Finns massor av information om detta på nätet. Google är din vän.

Det här kan vara en tjuvstart:

https://www.flashbac...ad.php?t=760096
http://forum.xda-dev...splay.php?f=446

Postad 05 December 2008 - 13:36

razor1394
  • razor1394
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tillägg:

Android är en livsstil. Använder du inte Google:s tjänster såsom Search, Gmail, Calendar, Youtube, Contacts, Maps, Streetview i första hand finns det ingen större idé att köra Android.

Det är ett stenhårt krav att aktivera ditt Google-konto när du startar telefonen för första gången. Ananrs kommer du inte in.

Någon form av GNU/Linux till skrivbordet är även att föredra ifall du ska koda dina egna apps och för allmän interopabilitet. Jag använder själv Ubuntu x86_32.

Redigerat av razor1394, 05 December 2008 - 13:41.

Postad 17 March 2009 - 15:14

charlieb
  • charlieb
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
jag har den =) sjukt nice lur!

Postad 07 April 2009 - 11:26

joolz
  • joolz
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Köpte en när jag var i Österrike, beställde en upplåsningskod för 20$ på nätet. Klart bästa luren jag har haft, slår allt.

Postad 07 April 2009 - 16:11

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Köpte en när jag var i Österrike, beställde en upplåsningskod för 20$ på nätet. Klart bästa luren jag har haft, slår allt.

Hur mycket fick du ge för den?

Postad 08 April 2009 - 15:22

joolz
  • joolz
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
449 Euro, euron är ju rätt dyr nu, 5 051 kr drogs från kortet. + 200kr för upplåsningskoden.

Postad 23 June 2009 - 09:55

Unregistered13faebb4
  • Unregistered13faebb4
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Någon som vet om den här någonsin kommer till Sverige?

Postad 04 July 2009 - 18:18

pimmen
  • pimmen
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
denna telefon går endast att importera till sverige, vilket jag är ruggigt sugen på att göra :) läst mkt om den det senaste, o jag gillar allt jag ser, faktiskt även utseendet, jag tycker den är snygg på allvar, gillar lite robust utseende, har X1 nu och jag hör väl inte till dom nöjdaste WM ancändarna kanske, segt, dålig täckning om man jämför med mina tidigare lurar osv.. GO android GO!

Postad 10 July 2009 - 15:48

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Jag har en DEV-version som jag uppdaterat till Android 1.5. Kan man på något sätt fixa så att man får svenska tecken på touch-tangentbordet?

Postad 10 July 2009 - 15:51

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1266 inlägg
  • 0

Jag har en DEV-version som jag uppdaterat till Android 1.5. Kan man på något sätt fixa så att man får svenska tecken på touch-tangentbordet?

"Scandinavian Keyboard" från Market borde fungera. Tror jag.
http://www.cyrket.co...ethod.norwegian
Finns även svensk ordlista:
http://www.cyrket.co...edishdictionary

Redigerat av mr.keyser, 10 July 2009 - 15:52.

Postad 14 July 2009 - 21:46

bonji
  • bonji
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Är lite sugen på denna telefon, vet någon vad för typ det är man beställer från pixmania? språk? funkar med tele2?

Postad 14 July 2009 - 22:03

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Är lite sugen på denna telefon, vet någon vad för typ det är man beställer från pixmania? språk? funkar med tele2?

Kolla gärna in efterföljarna: Magic, Hero och Samsung i7500

Postad 14 July 2009 - 22:39

bonji
  • bonji
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
jo ja har klämt på magic, men om man kan få fysiskt tangentbord så är det att föredra tycker ja.

kör en nokia E71 just nu. som jag tröttnat på.

annars fåre bli en magic, hoppas någon kan svara på frågan om pixmanias g1:a
antar man vänjer sig vid tangentbord på skärm men ja har lite svårt för det :( dock inte ägt en touch lur förut.

Postad 15 July 2009 - 10:11

Alfie55
  • Alfie55
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Någon som vet hur det fysiska tangentbordet fungerar med åäö?

Postad 16 July 2009 - 11:36

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Funkar klockrent. Tack så mycket!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.