Redigerat av Unregistered9b73fbb5, 28 September 2008 - 15:36.
Postad 28 September 2008 - 15:35
Postad 28 September 2008 - 16:26
För det är väl det du menar med att bränna dem?
Redigerat av hassesolo, 28 September 2008 - 16:26.
Postad 28 September 2008 - 18:57
Postad 28 September 2008 - 19:04
Postad 28 September 2008 - 19:13
Postad 28 September 2008 - 19:16
Redigerat av Unregistered9b73fbb5, 28 September 2008 - 19:19.
Postad 28 September 2008 - 19:20
Det är därför det inte funkar. Jag känner inte till någon BD-spelare som klarar MKV. Min Popcorn gör det och exv VLC i PC.jag vill ladda hem en bd film för att bränna den i nero och sedan titta i min panasonic dmp bd50 jag köpte bd filmen T2 men bilden e lika bra som min dvd utgåva..så jag e besviken på bd formatet just nu..därför vill jag testa att bränna en nyare film för att se formatet..blir de samma skiten..lär jag inte bet för bd igen.så om ingen vet så e de skitsamma.
Postad 28 September 2008 - 19:22
hejsan jag undrar hur man bränner högupplöst material typ bluray filmer i nero..filerna ligger som mkv filerna ligger under 8gb de flesta..så jag har verbatim dvd-r DL..jag brände som data..men fungerar inte..en nisse på annat forum sa jag skulle bränna så..de lät lite myskjo tyckte jag..någon som har en lösning på detta problemet..skriv gärna en kommentar..tack för mig
Man bränner inte MKV
Postad 28 September 2008 - 19:24
Varför inte? Du kan ju spela den i pc:n, om du nu inte vill fylla din hårddisk.Man bränner inte MKV
Postad 28 September 2008 - 19:24
tackar så mycket allt jag ville veta..får läsa på annat forum..där dom vet lite mer om de..troligen är det en konvertering som gäller till annat format.
Postad 28 September 2008 - 19:29
Om man skall konvertera hd-material så är exv divx lämpligt. Det är dock högst osäkert om din BD-spelare klarar divx och speciellt med hd-material. Många dvd-spelare klarar divx men bara i SD-upplösning (576i). Återigen så är det en mediespelare du behöver, exv Popcoorn Hour.hakanh65
tackar så mycket allt jag ville veta..får läsa på annat forum..där dom vet lite mer om de..troligen är det en konvertering som gäller till annat format.
Postad 28 September 2008 - 19:29
"8 Upphovsrättslagen
8.1 Bryt inte & locka inte till brott mot upphovsrättslagen - 051018
Alla diskussioner, uttalanden, frågor och länkar som tar upp, berättar om eller på annat sätt refererar till aktiviteten att begå brott mot upphovsrättslagen eller som leder till information om var olagliga kopior av upphovsrättsligt skyddat material kan påträffas är förbjudna. Givetvis är det inte heller tillåtet att själv bryta mot upphovsrättslagen genom att utan tillstånd från upphovsrättsinnehavaren lägga upp skyddat material på <minhembio.com>.
8.2 Fildelning - 051018
Vi tillåter inte diskussioner, uttalanden, frågor och länkar som rör följande företeelser om syftet verkar vara att bryta mot regel 8.1: "
Postad 28 September 2008 - 19:32
Hej. jag lånar tråden lite då det uppenbarligen handlar om nedladdat material. Jag har rippat en bd till hdd men det lägger sig i en mapp och inte som en image fil finns det något program där jag kan rippa det till image eller iso?
Det är förbjudet att prata om nedladdat material.
Lagligt nedladdat går bra,detta står tydligt i reglerna.
8.1 Bryt inte & locka inte till brott mot upphovsrättslagen - 051018
Alla diskussioner, uttalanden, frågor och länkar som tar upp, berättar om eller på annat sätt refererar till aktiviteten att begå brott mot upphovsrättslagen eller som leder till information om var olagliga kopior av upphovsrättsligt skyddat material kan påträffas är förbjudna. Givetvis är det inte heller tillåtet att själv bryta mot upphovsrättslagen genom att utan tillstånd från upphovsrättsinnehavaren lägga upp skyddat material på <minhembio.com>.
Hassesolo va snabbare
Postad 28 September 2008 - 19:38
Om man skall konvertera hd-material så är exv divx lämpligt. Det är dock högst osäkert om din BD-spelare klarar divx och speciellt med hd-material. Många dvd-spelare klarar divx men bara i SD-upplösning (576i). Återigen så är det en mediespelare du behöver, exv Popcoorn Hour.
ähh skitsamma jag ska köpa 3 bluray filmer i oktober så ska testa de stenhårt..får bli hulken 2,indiana jones 4,,ironman
men jag tar gärna emot hjälp hur man får in sina bilder så andra kan se dom här..jag har lagt upp några men verkar ej som andra users kan se dom..vet att de ej tillhör denna tråd..men tänkte om nån ville vara shysst hehe
Postad 28 September 2008 - 19:43
För att konvertera .mkv filer kan du använda dig av mkv2vob.
Postad 28 September 2008 - 20:02
Fast det är väl så att mkv-formatet inte är olagligt men nedladdning är det. De kan ha med varandra att göra men inte nödvändigtvis. Då skulle ju ingen kunna diskutera divx, mp3 etc heller.Reglerna används ju däremot väldigt konstigt, bara kika in i PS3 forumet för att hitta flertalet trådar som behandlar .mkv filer.
För att konvertera .mkv filer kan du använda dig av mkv2vob.
Postad 28 September 2008 - 20:23
Pratar vi film på ett internet forum och i .mkv formatet så är det 9 av 10 ggr copyright material från första början.
Nej tacka vet jag fysiska filmer som står i hyllan och glänser.
Postad 28 September 2008 - 20:30
Jag håller helt med dig, det är ett hyckleri som man kan bli lite trött på. Om det nu är vissa företeelser som inte får diskuteras i forumet så är det väl enklast att förbjuda vissa ord. Svordomar jag man ju svartlistat och det är väl bara att utöka listan? Tips om hur man gör detta effektivast kan man säkert få från landet som anordnade OS senast.
Postad 28 September 2008 - 20:31
Eller som hos mig, samlar damm.Nej det är ju egentligen det enda argumentet. Eftersom att chansen finns att någon tagit sin DVD/BD film eller kanske sin inspelade film från familjesemestern och lagt in den i en .mkv container så är det tillåtet att diskutera det i vissa trådar. Sannolikheten för att någon skulle göra sig det omaket för att sedan konvertera filen till en stream/brännbar fil är minimal.
Pratar vi film på ett internet forum och i .mkv formatet så är det 9 av 10 ggr copyright material från första början.
Nej tacka vet jag fysiska filmer som står i hyllan och glänser.
Postad 29 September 2008 - 01:04
och inte minst skivorna därtill.
Internet fullständigt nerlusas med rippade Blurayfilmer som bara väntar på att brännas på en skiva.
Om inte skivorna blir billigare så blir minneskort/hårdiskar eller vad nu framtiden kan erbjuda
och sedan spelas dessa fullkvalite filer av dator eller annan mediaspelare.
Så görs det nu och så kommer det att göras ännu mer i framtiden
Fördelen för den som inte har råd att köpa 5 filmer i veckan eller fler som en del av oss gör
här på forumet ( otextade US utgåvor ) är att man dessutom kan sätta svensk text till filmen
vilket man inte får på den man köpt.
Branschen lär sig aldrig och deras förbannade regioner gör att de har sig själv att skylla.
Hade man kunnat köpa en film till samma pris som amerikanen med svensk text hade suget
efter nerladdat inte varit lika stort som det är och kommer bli. Desstutom kan filmerna laddas
ner långt innan de släpps i sverige och då ovanpå det sätter man själv text till dom
Det är verkligheten
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 29 September 2008 - 01:05.
Postad 29 September 2008 - 05:34
Därför låser jag tråden.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
86 bilder
1544 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?