Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

HTC Touch HD vs. iPhone 3G

102 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: HTC Touch HD vs- iPhone 3G (144 medlem(mar) har röstat)

Vilken telefon skulle du vÀlja om du fick den gratis?

1. iPhone 3G 16GB (51 röster [35.42%])

Procent av omröstning: 35.42%

2. HTC Touch HD (93 röster [64.58%])

Procent av omröstning: 64.58%

Rösta GÀster kan inte rösta

Postad 03 October 2008 - 01:51

Unregistered123ad20c
  • Unregistered123ad20c
  • Wannabe

• 21 inlĂ€gg
  • 0

HÀr diskuterar vi för och nackdelarna pÄ vÀrldens just nu tvÄ hetaste mobiler!

Vilket skulle du valt och varför??

Medveten om att HD:n inte har kommit ut Ànnu, men vi förspekulerar lite nu och sen lÄter denna trÄd ta fart pÄ allvar nÀr Touch HD börjar recenseras och slÀppas ut till affÀrerna.

--------------------------------------------------------------------------------
iphone3g.info.se

Redigerat av Unregistered123ad20c, 03 October 2008 - 01:59.

Postad 03 October 2008 - 03:29

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0
Nokia 5800 :P
Hetast nu

Redigerat av NisseGurra, 03 October 2008 - 03:35.

Postad 03 October 2008 - 18:16

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • AnvĂ€ndare

• 110 inlĂ€gg
  • 0

Nokia 5800 ;)
Hetast nu

Jo, om priset pÄ runt 3k stÄr sig sÄ kommer Nokia sÀlja multum av den.

NÄgon som hört nÄge startdatum??

Postad 03 October 2008 - 20:03

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • MĂ€stare

• 3782 inlĂ€gg
  • 0
Jag hade sagt sÄhÀr.

Om du ska den som ett smycke och diskutera att de grafiska effekterna Àr sÄ vackra: köp iPhone.

Om du tÀnkt anvÀnda den praktiskt och vill ha en bra programkatalog: ta HTC Touch HD.

TyvÀrr har jag nÀr det gÀller iPhone, inte blivit övertygad dÄ konceptet "mindre funktioner Àr bÀttre" i detta sammanhang inte delas av mig.

Postad 03 October 2008 - 20:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
alla som lÀst mina tidigare inlÀgg vet att jag röstar pÄ HTC alla dagar..
Finns inget som knÀcker WM om man verkligt anvÀnder telefonen till mer Àn Ä ringa

Postad 03 October 2008 - 20:31

Phindus
  • Phindus
  • MĂ€stare

• 2854 inlĂ€gg
  • 0

Jag hade sagt sÄhÀr.

Om du ska den som ett smycke och diskutera att de grafiska effekterna Àr sÄ vackra: köp iPhone.

Om du tÀnkt anvÀnda den praktiskt och vill ha en bra programkatalog: ta HTC Touch HD.

TyvÀrr har jag nÀr det gÀller iPhone, inte blivit övertygad dÄ konceptet "mindre funktioner Àr bÀttre" i detta sammanhang inte delas av mig.

Flest funktioner betyder inte heller alltid bÀst. FrÄgan Àr vÀl mest vad som prioriterats bort och om det Àr nÄgot som Àr viktigt för dig som kund. SÄ visst Àr det bra att det finns alternativ sÄ att alla kan bli nöjda!

Postad 07 October 2008 - 18:19

Gentle_man27
  • Gentle_man27
  • AnvĂ€ndare

• 122 inlĂ€gg
  • 0
Hubba Hubba Hubba.

Hur tÀnker ni IfÄnes mÀnniskor? Visst, den mÄ vara först?? (eller Motorola A1000? simplifierad variant för över 3 Är sen?). Men som vanligt mycket PR för en begrÀnsad produkt.

Iphone 3G har inte expanderbart minne, ej öppen plattform, ej office, ej fullstÀndig synk med Outlook, inte radio, inte vidoesamtal, inte video, bara 2 MP kamera.

Allt detta INTE - paketerat i ett snyggt skal och en hypad produkt.

Det tog mig 34 Är innan jag gick in i en Macintosh butik för första gÄngen för att titta pÄ bÀrbara och jag gick dÀrifrÄn med kunskapen att visst kanske det ser glassigt ut och en lÀngre batteritid pÄ portabla datorer, men funktionalitet och plattform gör att jag aldrig skulle köpa en Mac. Byta ut alla program jag har till Macintosh, OM DE ENS FINNS?? Nej, aldrig.
Men, jag fÄr höra att man kan köra Windows i en Mac för att kunna köra applikationer som Photoshop och tom spel.
Fantastiskt, men vad Àr anledningen att köpa en Mac dÄ? Att den ser bra ut???

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo, den dagen jag köper en IfÄne, den dagen vill jag att den minst klarar av att köra Windows Mobile! :P

Happy Nowhere - Mac vs PC - Se den....

Freedom for all.

Postad 09 October 2008 - 12:54

Lindis.
  • Lindis.
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Givetvis Ă€r det hela en smaksak, be att fĂ„ prova en telefon innan du köper den. Är du rĂ€dd för apple sĂ„ leta upp nĂ„got annat alternativ Ă€n iPhone.

Min iPhone-historia ser ut sÄ hÀr: Har aldrig Àgt en appleprodukt innan men eftersom min gamla mp3-spelare pÄverkades av för stora mekaniska krafter i omrÄdet runt skÀrmen sÄ dog varannan horisontell pixelrad vilket medförde att den blev knappt brukbar. Min förra telefon köpte jag begagnad av min kÀre lillebror för fyra Är sedan och i augusti kÀnde jag att det var dags att uppgradera mobilen.
Har lekt med en del mobiler under dessa fyra Är, kompisars, slÀktingars etc, men nÀr jag fick iPhone introducerad till mig i somras sÄ kÀndes det som att Àppleföretaget hade tagit ett stort kliv framför sina konkurrenter framförallt vad gÀllde anvÀndargrÀnssnittet. Jag studerar produktutveckling med inriktning mot design (inte glitter och glam, utan ergonomi/anvÀndarbarhet/funktion) och jag kan bara bocka och buga, apples produkt Àr ett föredöme ur anvÀndarvÀnlighetssyntpunk. GrÀnssnittet Àr mycket intuitivt och det gÄr snabbt och smidigt att navigera sÄvÀl bland telefonens olika funktioner som pÄ internetsidor. En sak jag ogillat med mÄnga mobiler jag testat Àr att grÀnssnittet varit segt, det Àr en svag punkt för mig.
TvÄ mÄnader efter köpet kan jag inte sÀga annat att jag Àr helt nöjd, produkten har levt upp till mina skyhöga förvÀntningar. Apple har verkligen vuxit som varumÀrke i mina ögon.
Det finns ett antal begrÀnsningar i telefonen men mÄnga av dem (mms, radio, filma videoklipp bl.a.) gÄr att fixa genom jailbreakning. SjÀlv har jag inte saknat nÄgot i iPhone sen irc-klient slÀpptes, dess begrÀnsningar drabbar mig inte. Jag har t.ex aldrig kommit in i att skicka mms. Det jag anvÀnder telefonen till Àr att smsa, ringa, lyssna pÄ musik, föra anteckningar i skolan (det gÄr riktigt fort sen jag kom in i tangentbordet), almanacka, chatta pÄ irc, se pÄ film, maila, ta vardagsfoton (2Mpixel duger gott till att minnas en rolig situation), anvÀnda gpsen vid studiebesök eller besök hos nÄgon jag inte varit hos tidigare rÀcker det med en adress sÄ hittar jag mha telefonen.

Jag kan inte delge nÄgon annan syn pÄ saken Àn min egen, hoppas den tillfört nÄgot till trÄden. iPhone har inte alla funktioner som andra telefoner mÄ ha men den Àr under utveckling och nya applikationer slÀpps regelbundet. Vill man vara sÀker pÄ att man ska kunna installera vad man vill sÄ hör pÄ nÄgot forum om funktionerna du krÀver ska finnas pÄ en telefon finns tillgÀngliga. Gör de inte det sÄ leta upp en annan telefon men iPhonens lÀttillgÀngliga anvÀndargrÀnssnitt ska inte underskattas i min mening, det Àr lÀtt och roligt att anvÀnda telefonen och det Àr stort.

Postad 09 October 2008 - 20:15

zpooky
  • zpooky
  • Wannabe

• 24 inlĂ€gg
  • 0
HTC touch HD Àr en splitterny mobildator med sÄ gott som allt av det bÀsta man kan fÄ förutom Safari som verkar vara överlÀgset. I-phone Àr lite Àldre och saknar det dÀr sista tyvÀrr.

Hade I-phone haft lite bÀttre upplösning, lite mer pixlar, lite mer annat, och lite billigare pris sÄ JA. Nu Àr det inte sÄ och dÄ faller valet pÄ HTC.

BestÀllde en Idag redan och hoppas pÄ noll förseningar. :-)

Postad 09 October 2008 - 23:06

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlĂ€gg
  • 0

Hur tÀnker ni IfÄnes mÀnniskor? Visst, den mÄ vara först?? (eller Motorola A1000? simplifierad variant för över 3 Är sen?). Men som vanligt mycket PR för en begrÀnsad produkt.

Iphone 3G har inte expanderbart minne, ej öppen plattform, ej office, ej fullstÀndig synk med Outlook, inte radio, inte vidoesamtal, inte video, bara 2 MP kamera.

1) Vad ska jag med mer Àn 16 GB till? Dessutom, om jag skulle köpa stora minneskort till en telefon sÄ Àr de skitdyra.
2) Ej öppen plattform, so? :)
3) Ej Office? Du vet ju inte vad du snackar om, jag kan öppna alla Office-dokument jag vill pÄ min iPhone. Word, Excel, Powerpoint, you name it.
4) Absolut synk med Exchange och andra.
5) Inte radio? Absolut finns radio-applikationer, jag lyssnar pÄ Rix FM i min iPhone just nu.
6) Videosamtal? Du, jag jobbade tidigare för operatören Tre frÄn början av 2004 till slutet pÄ 2005. De videosamtal jag har ringt kan rÀknas pÄ mina tvÄ hÀnder. Helt ointressant och ingen direkt praktiskt anvÀndning.
7) Video? Min iPhone Àr jailbreakad (vilket Àr jÀttelÀtt att göra) och jag kan spela in video utan problem. Jag kan dessutom ladda ner videos lokalt till telefonen frÄn YouTube.
8) Kameran kanske Àr vÀsentlig för en del, inte för mig. Dock Àr jag otroligt positivt överraskad över hur bra bilder den tar.

Redigerat av zinned78, 09 October 2008 - 23:08.

Postad 09 October 2008 - 23:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Tja varför vill nÄn ha mer minne ?

En icke jailbreakad Iphone Àr vÀl ÀndÄ en rÀtt stÀngd plattform?
Àr det inte sÄ att program mÄste gÄ igenom apple ? Deras portal typ?
Har ju lÀst om program som apple inte ville skulle finnas Ä vips sÄ Àr dom borta..

Kan du Àven skriva i Office mfl? utan att betala ? pÄ en "orginal" klistra/kopiera ?

Helt klart tycker jag att en Jailbreakad Iphone verkar grym...
Men ja skulle aldrig stödja apple som ska bestÀmma vad ja ska ha för program eller inte.
VÀrsta överförmynderiet tycker jag.

GÄr det att gÄ in Ä Àndra i register Ä flasha om andra hemmagjorda ROM ?
Eller installera vilket gps program jag vill ?

Iphone Àr för mig mest yta men en i övrigt rÀtt förÄldrad telefon som har ungefÀr dubbelt sÄ högt pris motför vad som skulle vara rimligt...Max 3000 borde den kosta sett till vad man fÄr

Postad 10 October 2008 - 11:42

Mozez
  • Mozez
  • ForumrĂ€v

• 836 inlĂ€gg
  • 0

1) Vad ska jag med mer Àn 16 GB till? Dessutom, om jag skulle köpa stora minneskort till en telefon sÄ Àr de skitdyra.

Hehe, jadu... sÀg det.

"No one will need more than 637 kb of memory for a personal computer." - Bill Gates

Det dÀr argumentet Àr ju bara löjligt, ingen tackar vÀl nej till mer minne?
Om du stÄr i affÀren och fÄr vÀlja mellan en 500Gb Iphone och en 16Gb Iphone, i övrigt samma spec, storlek, batterilÀngd, vikt etc etc. Nog fasiken vÀljer du en 500Gb.

DÀremot vÀljer du kanske Iphone, och bara fÄr 16Gb pÄ köpet, men du valde ju inte bara 16Gb och fick Iphone pÄ köpet.

Jag skulle dessutom aldrig nÄgonsin vilja byta tillbaka idag med tanke pÄ vad iPhone kan och hur vÀl den fyller mina behov.

En del har ju lite mindre behov, och dÄ nöjer sig med en enklare telefon, sÄ som Iphone.

Redigerat av Mozez, 10 October 2008 - 11:44.

Postad 10 October 2008 - 12:01

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlĂ€gg
  • 0

Kan du Àven skriva i Office mfl? utan att betala ? pÄ en "orginal" klistra/kopiera ?

Jag kan anvÀnda "klipp & klistra" pÄ min, korrekt. Editera Office-dokument vet jag inte om jag kan dÄ jag Ànnu inte har haft nÄgot behov av det och testat.

Nu pratar jag ju om mobiltelefoner :rolleyes:

Jag pratar ocksÄ om mobiltelefoner.

Hehe, jadu... sÀg det.

Det dÀr argumentet Àr ju bara löjligt, ingen tackar vÀl nej till mer minne?
Om du stÄr i affÀren och fÄr vÀlja mellan en 500Gb Iphone och en 16Gb Iphone, i övrigt samma spec, storlek, batterilÀngd, vikt etc etc. Nog fasiken vÀljer du en 500Gb.

DÀremot vÀljer du kanske Iphone, och bara fÄr 16Gb pÄ köpet, men du valde ju inte bara 16Gb och fick Iphone pÄ köpet.

Bra exempel, eller inte :lol: Skulle jag vÀlja mellan en iPhone 16 GB och en iPhone 500 GB sÄ skulle jag ta 16 GB dÄ jag aldrig skulle lÀgga de massvis av pengar som en 500 GB skulle kosta.

En del har ju lite mindre behov, och dÄ nöjer sig med en enklare telefon, sÄ som Iphone.

Enklare telefon? Kul kille du :lol: Enklare Àn vad? Inte Àn en WM-telefon som HTC's iaf ;)

Postad 10 October 2008 - 13:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Tack för svaret :-)

Lite paradoxalt, dÄ du verkar gilla WM frÄn Microsoft vilket verkligen Àr ett företag som utövar oegentligheter pÄ industrin genom sin otillbörligt tillskansade marknadsandel

Med tanke pÄ ditt svar sÄ verkar det gÀlla annnat Àn mobiltelefoner men..

Vad jag vet sÄ bestÀmmer inte Microsoft vilka program som ska tillÄtas som Apple.
Eller plockar bort program som konkurerar med Apples egna program..

Tycker man det Àr bra sÄ..

Iphone Àr förÄldrad och extremt dyr om man jÀmför det med vad andra mobiler har för spec..
Sen om man Àr intresserad av en mer avancerad telefon Àr ju ocksÄ upp till var Ä en..
En del behöver ju en enklare telefon med glassig yta...En del behöver en mobil med mms.. bra kamera..stort fritt urval av program.Gps dÀr man kan anvÀnda vilken man vill..mm mm mm..
SÀger inte att det Àr fel med det

Nu pratar jag om "orginal" Iphone..

Postad 10 October 2008 - 19:37

Gentle_man27
  • Gentle_man27
  • AnvĂ€ndare

• 122 inlĂ€gg
  • 0
ÅhĂ„h... touchy touchy.

Mjukvara mÄ kunna köpas men begrÀnsat. Alla vill inte jailbreaka. Varför skulle man behöva göra det? Varför ska man behöva gÄ in i butik och sen jailbreaka sin mobil för att ÀndÄ inte kunna göra allt man ska kunna göra?

Jag ogillar Windows och Gates och allt elÀnde de fört med sig. MEN jag hatar stÀngda plattformar, begrÀnsningar i vilken hÄrdvara jag kan installera i min burk, att jag inte kan anvÀnda vilket headset jag vill utan att det mÄste vara BlÄtand Apple original. LÀs Apple

OCH jag ogillar starkt att man mÄste köpa till produkter som Office som skall finnas med pÄ en smartphone. Eller Àr inte Iphone en smartphone?

Summa summarum. Iphone Àr förÄldrad innan den ens varit ute mer Àn nÄgra veckor. Punkt! (.)

Men vissa Àlskar sin lilla apple och det kanske har med djuprotade preferenser - "Less is more". Mitt val Àr enkelt.
"More is more" och jag fĂ„r sĂ„ mycket mer pĂ„ köpet. Vad man sen vill anvĂ€nda Ă€r upp till anvĂ€ndaren - möjligheten finns dĂ€r - inklusive plattformen som Ă€r ÖPPEN. Kanske vill jag titta pĂ„ hela LOST eller ha min 432 album musik pĂ„ ett minne? Lycka till med IfĂ„ne. 16 Gb.. bah... Lagom idag. För lite imorgon.

Jag vidhÄller, Àven om jag kliver er pÄ tÄrna: IfÄne Àr inget annat Àn förÄldrad hÄrdvara, med det vanliga bakÄtstrÀvande mentaliteten frÄn Apple, vackert paketerat i ett snyggt skal. En hypad produkt med andra ord.

Think BIG

Redigerat av Gentle_man27, 10 October 2008 - 19:48.

Postad 14 October 2008 - 17:42

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • AnvĂ€ndare

• 231 inlĂ€gg
  • 0
EDIT: raderade inlÀgget!

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 14 October 2008 - 20:57.

Postad 24 December 2008 - 10:35

latiszm
  • latiszm
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Att WM skulle vara en öppen plattform Àr det största skitsnacket jag nÄgonsin hört talas om. Plattformen Àr inte mer öppen Àn OS X Mobile.

Fördelar med Iphone:
Ingen Penna
Snabb och responsiv
Snyggt och vÀligenomtÀnkt UI
SkÀrmen reagerar inte pÄ annat Àn fingrar (kommer inte Ät den av misstag i fickan)
En webblÀsare som klarar nÀst intill alla typer av sidor
App Store, massor av billiga och bra program direkt i luren
Itunes, massor av musik, bara att köpa och ladda ner i luren
Multitouch

Fördelar med WM:
Fler funktioner (doh, det har funnits i flera Är).

Ska vi snacka öppna plattformar sÄ tycker jag ni kan diskutera Android istÀllet, det Àr en öppen plattform.

HTC som företag ska vi ju inte bara snacka om, har dom lyckats skriva en grafikdrivrutin Ànnu?

TouchFlo 3D lÀmar ocksÄ en hel del Ät önskelistan, man kan navigera 50% av funktionerna utan pennan, sen mÄste skiten fram igen.

Ägde en Eten M600 tills jag köpte min HTC TyTN II, Eten telefonen var betydligt snabbare och kraftfullare (dock flera Ă„r Ă€ldre Ă€n TyTN II), TyTN II kunde inte ens spela upp en film utan att det skulle till en massa extraprogramvaror, anledningen var att det hackade och hackade och hackade.

HTC pÄ sin sida gjorde draget att fullstÀndigt skita i sina anvÀndare, sa bara att sÄ Àr det, lev med er skitdÄliga telefon som ni betalat 6000:- för.

Och att priset för Iphone skulle vara för högt? Vad kostar en SonyEricsson W980? NÀst intill samma prislapp fast för en "icke-smartphone".

Fördelen jag ser med att Apple kontrollerar programmen till Iphone (om den inte Àr jailbreakad för dÄ kan man installera utan app store) Àr att man vet att programmen Àr korrekt programmerade och garanterat funkar som dom ska.

Och till personen som pÄstod att folk körde windows i sin mac för photoshop, kom till 2008/2009, mac Àr som skapat för photoshop och hela adobesviten för den delen. Microsoft har tillochmed börjat fatta, dom har slÀppt Mac:Office 2008, inte för att man vill anvÀnda det, men kul att dom börjat fatta. Vista Àr inte mer Àn en efterapning pÄ de funktioner OS X haft i Äratal.

Postad 25 December 2008 - 21:59

Zargon
  • Zargon
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0
Jag stÄr och vÀljer mellan dessa tvÄ, och vet inte riktigt vilken vÀg jag ska ta.
SÄ jag har lite frÄgor, och Àr mycket tacksam för svar.

Jag har absolut ingen erfarenhet med HTCn, har inte ens sett den pÄ riktigt, sÄ jag vet inte riktigt hur stor den Àr, hur Àr den jÀmfört med iphonen?

angÄende HTC:
Jag har ju lÀst en del om diamond och testat den, och det hÀr med TouchFLO verkar vÀl bra, men det kÀnns som det faller lite, för varje gÄng man gÄr för "lÄngt" i menyerna eller vill göra nÄgot mer avancerat sÄ kommer windows-interfacet upp, och det Àr ju fult som stryk (t.ex egenskaper för sms osv)

Och hur snabb Àr den, har ju lÀst att mÄnga Àr lite missnöjda med bÄde diamond och pro pga att de kan vara ganska slöa, hur Àr det med denna? sjÀlv har jag en G900 just nu, och en anledning till att jag vill byta Àr för att den Àr sanslöst lÄngsam, tar ungefÀr 5 sekunder frÄn och med att jag trycker pÄ nytt sms och tills jag fÄr börja skriva.

En annan sak jag kommer och tÀnka pÄ nÀr jag pratar om min G900... den har ju pekskÀrm, och det Àr ju nice osv, men det finns stunder dÀr man nÀstan mÄste dra fram pennan för att de gjort knapparna för smÄ, och pekskÀrmen Àr inte den bÀsta sÄ den registrerar inte allt pÄ "rÀtt" stÀlle.
iphonen kÀnns mer anpassad till att anvÀndas med enbart fingrar, hur Àr det med HTCn? i diamond kÀnns det svÄrt direkt Windows-grÀnsnittet hoppar fram.

Hur Àr det med musik?
i min G900 Àr det vÀldigt svÄrt att göra spellistor, och hela media-delen kÀnns helt lÄngsamt, sÄ jag har mer och mer blivit lockad till itunes, hur funkar det i HTCn? gör man spellistor efter mappar, eller sorterar den efter ID3-taggar?

Och angÄende iphone:
Jag hörde en sak idag om deras touchscreen, som inte kÀnner av beröring, utan vÀrme, sÄ om man Àr vÀldigt kall om fingrarna sÄ registrerar den inte tryck (lÀs: vanlig svensk vinter) nÄgon som upplevt detta? Jag Àr ju ute och hÀrjar pÄ min brÀda om vintern, kommer det orsaka problem om jag vill lyssna pÄ musik, och anvÀnda telefonen i backen?

Jag personligen tycker inte ljudet Àr det bÀsta pÄ vanliga ipods, hur Àr det hÀr, sjÀlvklart har jag ju tÀnkt att byta hörlurar, men finns det nÄgon equalizer eller liknande?

och jag vet att man kan fixa FM-radio och mms i den, men mÄste man jailbreaka den för att det ska funka, eller kan man betala för de applikationerna, har vÀl tÀnkt att jailbreaka den förr eller senare, men ÀndÄ, Àr vÀl inte det första jag gör ;)

och hur nöjda Àr folk överlag, med just interfacet, och hur det Àr med enbart touchscreen. pillade pÄ en lite idag, och kÀnde att jag saknade en "bakÄt"-knapp i menyerna, menmen

Tacksam för all feedback, och vad ni tycker om just HTC touch HD vs. iphone.

edit:
herregud va lÄngsam: :)
http://www.youtube.c...feature=related

Redigerat av Zargon, 25 December 2008 - 22:09.

Postad 25 December 2008 - 22:25

yayayay
  • yayayay
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0

Jag stÄr och vÀljer mellan dessa tvÄ, och vet inte riktigt vilken vÀg jag ska ta.
SÄ jag har lite frÄgor, och Àr mycket tacksam för svar.

Jag har absolut ingen erfarenhet med HTCn, har inte ens sett den pÄ riktigt, sÄ jag vet inte riktigt hur stor den Àr, hur Àr den jÀmfört med iphonen?

angÄende HTC:
Jag har ju lÀst en del om diamond och testat den, och det hÀr med TouchFLO verkar vÀl bra, men det kÀnns som det faller lite, för varje gÄng man gÄr för "lÄngt" i menyerna eller vill göra nÄgot mer avancerat sÄ kommer windows-interfacet upp, och det Àr ju fult som stryk (t.ex egenskaper för sms osv)

Och hur snabb Àr den, har ju lÀst att mÄnga Àr lite missnöjda med bÄde diamond och pro pga att de kan vara ganska slöa, hur Àr det med denna? sjÀlv har jag en G900 just nu, och en anledning till att jag vill byta Àr för att den Àr sanslöst lÄngsam, tar ungefÀr 5 sekunder frÄn och med att jag trycker pÄ nytt sms och tills jag fÄr börja skriva.

En annan sak jag kommer och tÀnka pÄ nÀr jag pratar om min G900... den har ju pekskÀrm, och det Àr ju nice osv, men det finns stunder dÀr man nÀstan mÄste dra fram pennan för att de gjort knapparna för smÄ, och pekskÀrmen Àr inte den bÀsta sÄ den registrerar inte allt pÄ "rÀtt" stÀlle.
iphonen kÀnns mer anpassad till att anvÀndas med enbart fingrar, hur Àr det med HTCn? i diamond kÀnns det svÄrt direkt Windows-grÀnsnittet hoppar fram.

Hur Àr det med musik?
i min G900 Àr det vÀldigt svÄrt att göra spellistor, och hela media-delen kÀnns helt lÄngsamt, sÄ jag har mer och mer blivit lockad till itunes, hur funkar det i HTCn? gör man spellistor efter mappar, eller sorterar den efter ID3-taggar?

Och angÄende iphone:
Jag hörde en sak idag om deras touchscreen, som inte kÀnner av beröring, utan vÀrme, sÄ om man Àr vÀldigt kall om fingrarna sÄ registrerar den inte tryck (lÀs: vanlig svensk vinter) nÄgon som upplevt detta? Jag Àr ju ute och hÀrjar pÄ min brÀda om vintern, kommer det orsaka problem om jag vill lyssna pÄ musik, och anvÀnda telefonen i backen?

Jag personligen tycker inte ljudet Àr det bÀsta pÄ vanliga ipods, hur Àr det hÀr, sjÀlvklart har jag ju tÀnkt att byta hörlurar, men finns det nÄgon equalizer eller liknande?

och jag vet att man kan fixa FM-radio och mms i den, men mÄste man jailbreaka den för att det ska funka, eller kan man betala för de applikationerna, har vÀl tÀnkt att jailbreaka den förr eller senare, men ÀndÄ, Àr vÀl inte det första jag gör ;)

och hur nöjda Àr folk överlag, med just interfacet, och hur det Àr med enbart touchscreen. pillade pÄ en lite idag, och kÀnde att jag saknade en "bakÄt"-knapp i menyerna, menmen

Tacksam för all feedback, och vad ni tycker om just HTC touch HD vs. iphone.

edit:
herregud va lÄngsam: :)
http://www.youtube.c...feature=related

Om du lÀser kommentarerna till videon ser du att Àgare av en Touch HD sÀger att den dÀr Àr mycket lÄngsammare Àn deras. AlltsÄ Àr den dÀr videon inget bra "benchmark" till vad en "riktigt" Touch HD kan göra.

Sedan skrev jag ett inlÀgg angÄende Touch HD och iPhone till en annan anvÀndare pÄ ett annat forum, vilket kanske kan hjÀlpa dig. Hur som helst, hÀr har du det.

Phone och HTC Touch HD Àr tvÄ helt olika telefoner. iPhone Àr ingen smartphone. Det Àr Touch HD.

Valet beror pÄ vad du prioriterar. Vill du ha en mobil med massor av möjligheter men som du mÄste pilla med för att utnyttja? DÄ Àr Touch HD valet för dig.

Vill du ha en iPhone som fungerar right out of the box med ett bra grÀnssitt men fÀrre möjligheter och funktioner? DÄ Àr iPhone valet för dig.

HTC Touch HD anvÀnder sig utav Windows Mobile, vilket Àr kÀnt för att ha ett riktigt dÄligt och icke-anvÀndarvÀnligt grÀnssnitt. De nya Touch mobilerna frÄn HTC (inkl. Touch HD) anvÀnder sig dock utav ett grÀnssnitt med namnet TouchFlo3D. Det Àr ett skal som finns utanpÄ Windows Mobile och frÀschar upp och gör telefonen lÀttare för dina fingrar att navigera. Men som sagt Àr det bara ett skal pÄ Windows Mobile. Desto lÀngre in i mobilen du kommer ju mer mÀrker du Windows Mobiles grÀnssnitt.

iPhone Àr bÀst pÄ grund av dess grÀnssnitt och anvÀndarvÀnlighet. Det Àr logiska menyer och allt Àr simpelt.

Touch HD anvÀnder sig som sagt utav Windows Mobile. Och det Àr ett vÀldigt öppet operativsystem som du kan tweaka och finna massor av olika program till. Men för att hitta program mÄste du leta runt pÄ internet, du har alltsÄ ingen affÀr du kan blÀddra pÄ som pÄ iPhone. Dock har iPhone inte ett lika öppet operativsystem som Windows Mobile, du kan alltsÄ inte tweaka, Àndra gömda instÀllningar med mera pÄ den.

Ur min synvinkel (jag som gillar att mixtra och hÄlla pÄ) Àr iPhone lÄngt ifrÄn prisvÀrd.

Touch HD Àr en mobil som du kan göra otroligt mycket med pÄ grund av operativsystemet. Och jag Àr teknikintresserad och har inget problem med att göra det, och det gör mobilen mer prisvÀrd för mig.

PrisvÀrd Àr personligt. Och ifall nÄgot Àr prisvÀrt eller inte beror pÄ dina behov.

Njae, jag vettekatten.

En smartphone enligt mig ska ha ett öppnare operativsystem Àn vad iPhone har. Du kan inte rota i den som du kan göra till en WinMo-telefon. DÀr kan du Àndra knappar, teman, registernycklar och allt möjligt. Samt att vem som helst kan utveckla ett program Ät en WinMo-telefon. En smartphone enligt mig bör ocksÄ stödja en sÄpass vanlig tjÀnst som MMS, vilket iPhone endast gör genom applikationer.

För att komma till en vettig slutsats bör vi först definiera vad en smartphone Àr, och om vi ska göra det hamnar vi utanför topic.

Som sagt Àr jag pÄ vÀg att köpa en HTC Touch HD och nÀr du sade att iPhone var bÀttre trodde jag att det var nÄgot jag missat, men nu nÀr jag lÀser vad sakerna var har jag inte det. Och varför? Jo, det Àr som du sÀger, vi prioriterar olika saker och har olika smak.

iPhones skÀrm Àr kapacitiv, vilket inte Touch HD Àr, och det Àr nog den delen som gör den stora skillnaden mellan skÀrmen. De anvÀnder alltsÄ olika tekniker, Touch HD har en resistant skÀrm (?), iPhone en kapacitiv. Hursomhelst, att skÀrmen Àr bÀttre pÄ iPhone vet jag, men jag tror inte heller att det Àr en superstor skillnad, tror det Àr vanan med en lite mer responsiv skÀrm som förstorar upplevelsen och fÄr Touch HDs att verka lÄngsam, vilket jag inte tror att den Àr.

GrÀnssnittet vet jag ocksÄ om, men vill man ha fler möjligheter Àn iPhone Àr det (enligt mig) vÀrt uppoffringen. Och det Àr inget jag bryr mig om heller, att WinMo har dÄligt grÀnssnitt. För att ifall man (som jag) hÄllit pÄ med tekniska prylar vÀldigt lÀnge ser jag det inte som ett stort problem.

Nu vill jag absolut inte skryta, utan det Àr mer ett bevis.

PÄ Word- och Excelproven i skolan fick jag MVG i datorkunskap, utan att ha pluggat. Och enligt mig ifall man Àr van vid datorer gÄr det mesta att hitta utan problem. Man behöver inte kunna det utantill

Och ifall du vill lÀsa det jag svarade pÄ och hela konversationen, titta hÀr:
http://playstation-3...rum/t10415.html

Postad 26 December 2008 - 17:15

Zargon
  • Zargon
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0
jag hÄller med om skillnaden mellan smartphone och inte.
men smartphones har utvecklats nÄgot sÄ sjukt inom de senaste Ären/Äret.
för ett tag sen sÄ va alla telefoner man kunde göra mer Àn ringa pÄ en smartphone :wub:
och i mina ögon va det attraktivt, i tron om att det va det jag va ute efter sÄ köpte jag ju en G900, som bara slutade i besvikelse.

Och nÀr jag verkligen tÀnker efter, vad vill jag ha mer i mobilen Àn kamera, bra musikspelare, gps, och möjligheten att ringa/smsa.

visst kan det va va kul att skriva egna program till mobilen, men Àh, jag har för lite fritid för att bry mig nu för tiden...

och det Àr ju lite kul att du kopplat provresultat i word/excel till teknisk kunskap, hur mÄnga högskoleprov i programmering har du gjort och hur mÄnga certifikat har du i windowsbaserad plattformer?

Postad 26 December 2008 - 21:50

yayayay
  • yayayay
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0

jag hÄller med om skillnaden mellan smartphone och inte.
men smartphones har utvecklats nÄgot sÄ sjukt inom de senaste Ären/Äret.
för ett tag sen sÄ va alla telefoner man kunde göra mer Àn ringa pÄ en smartphone :)
och i mina ögon va det attraktivt, i tron om att det va det jag va ute efter sÄ köpte jag ju en G900, som bara slutade i besvikelse.

Och nÀr jag verkligen tÀnker efter, vad vill jag ha mer i mobilen Àn kamera, bra musikspelare, gps, och möjligheten att ringa/smsa.

visst kan det va va kul att skriva egna program till mobilen, men Àh, jag har för lite fritid för att bry mig nu för tiden...

och det Àr ju lite kul att du kopplat provresultat i word/excel till teknisk kunskap, hur mÄnga högskoleprov i programmering har du gjort och hur mÄnga certifikat har du i windowsbaserad plattformer?

En bra kamera till mobilen Àr hopplöst. Hur mÄnga bra telefonkameror har du sett? Om du ska ha en kamera, köp en digital för 1 000 kronor.

AngÄende den sista frÄgan har jag aldrig gÄtt i högskolan eller försökt ta nÄgra certifikat i windowsbaserade plattformer. Men kopplingen va pÄ lÄg nivÄ, jag sÀger inte att en teknikintresserad kan ta certifikat och göra högskoleprov bara för att den Àr teknikintresserad. Jag menar att en teknikintresserad kan klara av att navigera i Windows 6.1 lÀtt, medans en Svensson har lÀttare för iPhones grÀnssnitt och lÀgger mer tyngd pÄ det.

Postad 26 December 2008 - 22:21

Zargon
  • Zargon
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

En bra kamera till mobilen Àr hopplöst. Hur mÄnga bra telefonkameror har du sett? Om du ska ha en kamera, köp en digital för 1 000 kronor.

jag har svÄrt att se vart jag skrev att jag ville ha en bra kamera. Jag vet lika vÀl som alla andra att det inte finns mobiler som kan ta bra bilder. jag sa bara att jag vill ha en kamera.

Postad 26 December 2008 - 22:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Seriöst..Kan nÄn tycka att WM 6.1 Àr svÄrnavigerat ?

Tjejens N95 och min gamla SE P990 var betydligt bökigare tycker jag..

Vist..Ska man börja mixtra med registernycklar osv kan det vÀl va lite besvÀrligt..
Men hellre ha möjlighet att trixa Àn inte..

Sen sÄ stör tanken pÄ att Apple ska bestÀmma vad jag ska kunna köpa för program..
Snacka om storhetsvansinne.

Postad 26 December 2008 - 22:46

Zargon
  • Zargon
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0
Alla talar gott om HTCn för att man trixa med den och tweaka den, Àrligt talat, va Àr det ni gör egentligen?
och varför mÄste man tweaka den, och vad Àr det ni gör? och om alla gör det för att optimera prestandan, kunde de inte gjort det frÄn början?

Saken Àr den att jag har svÄrt att tro att jag kommer sakna funktioner i iphonen, sÄ kom gÀrna med bra exempel pÄ vad ni kan göra i HTCn som gör den sÄ mycket bÀttre. Vad Àr det t.ex för program ni sÄ desperat mÄste ha som inte finns att fÄ tag pÄ frÄn apple, eller som kan fixas efter en jailbreak.

Postad 27 December 2008 - 00:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
För att det Àr kul.. :)
Min wm 6.0 flashade jag till 6.1 sen flashade jag en ROM med touchflo som nya HD...

GÄr ju att vÀnta pÄ uppdateringar men dÄ fÄr man oftast vÀnta sÄ lÀnge sÄ dÄ har man iaf möjligheten att göra det sjÀlv.

Sen finns det hemmakokta ROM som har bÀttre batteritid och Àr betydligt snabbare Àn den ROM man hade orginal.

Sen kan man ju tycka att det borde vara ÄtgÀrdat frÄn början...
Men mobiler Àr som datorer snart..I början Àr inte allt 100%

Nu mÄste man ju inte flasha sin WM för att fÄ dom funktioner man vill ha..
Som du mÄste göra med Iphone...(jailbreaka)

Tex för att fĂ„ Mms/videoinspelning..Å sĂ€kert en hel del annat...

Stör det inte dig att Appel ska bestÀmma att du inte fÄr ha MMS i din telefon ?
Eller vilket gps program du vill ha ?
Jag tycker det Àr fruktansvÀrt.

Men vÀrst Àr att den inte har minneskort och att den har slött internet.
Inte funkar att multitaska ordentligt om jag inte kommer ihÄg helt fel..

Men allt beror ju pÄ vad man vill ha. ut av sin mobil.

Postad 27 December 2008 - 01:12

yayayay
  • yayayay
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0

jag har svÄrt att se vart jag skrev att jag ville ha en bra kamera. Jag vet lika vÀl som alla andra att det inte finns mobiler som kan ta bra bilder. jag sa bara att jag vill ha en kamera.

SÄ du vill ha en kamera, men den ska vara dÄlig?

Postad 27 December 2008 - 16:26

latiszm
  • latiszm
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Min Iphone har funkat klockrent sen jag fick den, jailbreakade och kastade in bÄde mms och videoinspelning sen var det problemet löst. Btw, tror inte ens att microsoft har gjort mms applikationen som finns i WM, utan det Àr nÄgot annat företag.

Flasha roms hit och dit för att fÄ bÀttre batteritid, det behöver man inte med en Iphone, klagar folk pÄ nÄgot sÄdant sÄ kommer det en ny fin firmware frÄn Apple som ÄtgÀrdar sÄdant.

Vet ni förresten hur litet mms Àr i staterna? DÀr har man mailat med telefonerna i evigheter, nÄgot som Àr bÀttre dÄ det finns betydligt större och fler funktioner i mail (som ni windows mobile anhÀngare verkar sukta sÄ hÄrt efter).

Jag stör mig faktiskt inte ett dugg pÄ att apple distribuerar programmen genom Appstore, dÄ Àr Àr programmen testade och funkar. Sen kan man ju jailbreaka sÄ kan du installera program som apple inte godkÀnt.

Sen nÀr Àr internet slött i Iphonen? Tankar med runt 100kb/s frÄn torrents och surfar riktigt snabbt. Man kan dessutom kolla pÄ flashsidor, och navigera alla sidor som dom ska se ut, inte nÄt PIE som modifiera sidorna för att passa mobilskÀrmen. HÀr zoomar man in och ut snabbt och lÀtt.

Att dessutom ha en telefon med pekskÀrm som fattar exakt var man pekar Àr ju underbart, min kaiser (HTC TyTN II) var vÀrdelös. Körde Àven TouchFlo3D pÄ den, men det Àr ju bara ett skal, sms och dylikt Àr ju fortfarande wm's fula interface. Tror faktiskt att Google Android kommer konkurrera hÄrt mot bÄde apple och microsoft, annars hade man inte lÀst i alla xda-developers trÄdar om folk som försöker ersÀtta WM med Android. WM telefoner Àr bara allmÀnt sega och menyerna Àr tröga. Varför vill man ha en trög telefon med mÄnga funktioner? NÀr man kan ha en snabb och enkel mobil med enligt mig större möjligheter till att utveckla fiffiga program till. Och hur kommer det sig att HTC med flera började försöka fÄ fram en "skippa-pekpenna" mobil först efter att Apple kom med sin Iphone?

Postad 27 December 2008 - 19:28

Zargon
  • Zargon
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

SÄ du vill ha en kamera, men den ska vara dÄlig?

vart sa jag att jag VILL ha en dÄliga kamera?
jag sa att jag vill ha en kamera men eftersom jag vet att det inte finns nÄgra bra mobilkameror, iaf inte som man kan jÀmföra med riktiga, sÄ nöjer jag mig med en kamera.. period.

och folk som gnÀller pÄ att man inte kan utöka med minneskort i iphonen. varför vill du har mer Àn 16GB, hur mycket Àr det som standard i HTCn?
rÀtta mig om jag har fel, men det Àr vÀl bara nÄgra MB inbyggt?

och ett MicroSD pÄ 16GB kostar hur mycket som hellst.

Redigerat av Zargon, 27 December 2008 - 19:32.

Postad 27 December 2008 - 21:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
16gig kostar 549 spÀnn....Dom sjunker rÀtt fort..Snart kommer det 32gig...

Jaa varför vill man ha 7.2mbits ner och mycket minne?

Varför har ni en stor hÄrddisk i datorn och 100mgbits lina ?

klart att vi som anvÀnder WM anvÀnder mail..Har bÄde Hotmail Ä Gmail i mobilen..
TyvÀrr har ju inte alla andra det.

JassĂ„..SĂ„ ni fĂ„r saker fort fixade?Är det dĂ€rför sĂ„ mĂ„nga haft problem med vĂ€rdelös tĂ€ckning hur lĂ€nge som helst :D

Jag tycker det Àr av ondo att WM hÀrmar Apple Ä försöker göra en sÀmre telefon..
Spelar det nÄn roll att man behöver anvÀnda penna nÀr man Àr inne Ä rotar i instÀllningar ?

Redigerat av moparman, 27 December 2008 - 23:37.

Postad 27 December 2008 - 21:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlĂ€gg
  • 0
Iphone utan att tveka. Vill inte ha telefoner med Windows. Windows Àr inget vidare pÄ datorer och Ànnu sÀmre i telefoner.

Postad 27 December 2008 - 23:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Min TyTn II har dÄ fungerat hur bra som helst i 1 Är nu..LjusÄr bÀttre Àn bÄde N95 Ä min P990..

Men Àr man nöjd med vad en Iphone har att erbjuda sÄ Àr det ju fint :D

Postad 28 December 2008 - 13:07

fvs2
  • fvs2
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0

Om du tycker 400 kr Àr hur mycket som helst, sÄ stÀmmer det du sÀger.

Redigerat av fvs2, 28 December 2008 - 13:42.

Postad 30 December 2008 - 11:19

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • LĂ€rjunge

• 384 inlĂ€gg
  • 0

vart sa jag att jag VILL ha en dÄliga kamera?
jag sa att jag vill ha en kamera men eftersom jag vet att det inte finns nÄgra bra mobilkameror, iaf inte som man kan jÀmföra med riktiga, sÄ nöjer jag mig med en kamera.. period.

och folk som gnÀller pÄ att man inte kan utöka med minneskort i iphonen. varför vill du har mer Àn 16GB, hur mycket Àr det som standard i HTCn?
rÀtta mig om jag har fel, men det Àr vÀl bara nÄgra MB inbyggt?

Kan du byta ut ditt batteri i din iphone nÀr det blir dÄligt?

Postad 30 December 2008 - 19:06

latiszm
  • latiszm
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Har ocksÄ mail i min Iphone, Exchange frÄn jobbet samt gmail privat.

Jag har inte 7.2Mbits ner, men det Àr praktiskt i omöjligt med tanke pÄ att man inte direkt Àr ensam i 3GnÀtet, men runt 4Mbit rÀcker gladeligen.

DÄlig tÀckning i min Iphone har jag inte lagt mÀrke till, iaf inte sÀmre Àn i min TyTN II (likvÀrdig skulle jag sÀga).

Pennan Àr allmÀnt dryg bara, kan man slippa Àr det vÀl det bÀsta?

Byta batteri i min Iphone? Japp, inga probs. Men oftast sÄ hÄller ett batteri sÄ pass lÀnge att en nyare telefon har slÀppts och den man sjÀlv anvÀnder ersÀtter man i det lÀget, oftast bytar man telefon inom 2-3 Är och det brukar ett batteri klara om man sköter det rÀtt.

FrÄn och med idag Àr allt microsoft borta frÄn mitt hem dÄ min Imac 24" kom med posten :P SÄ nu Àr bÄde laptop, stationÀr dator och telefon utbytta, funkar perfekt nÀr man har apple TV, Apple TimeCapsule och annat skoj i hemmet.

Postad 03 January 2009 - 17:46

GĂ€st_dannywtf_*
  • GĂ€st_dannywtf_*
  • 0
Sitter med en iPhone nu men har blivit lite fundersam pÄ att skaffa en HD. Har varit riktigt nöjd med min iphone och anser att det Àr pekskÀrm som gÀller, men har inte riktigt tyckt att nÄgon annan telefon har varit i nÀrheten nÀr det gÀller smidigheten i anvÀndandet. Det jag inte Àr helt nöjd med Àr först och frÀmst kameran. Har aldrig varit en större fotograf, men sedan man fick jobb dÀr det Àr trevligt att fotografera större hÀndelser (Àr lÀrare) sÄ har inte telefonen rÀckt till. En annan sak som hade varit kul med HD Àr ju möjligheterna med gps. Mitt lokalsinne Àr obefintligt, sÄ det hade varit guld vÀrt.

Vad jag dĂ€remot funderar pĂ„ Ă€r batteritiden och byggkvalitĂ©n. SĂ„g filmen dĂ€r man jĂ€mförde batteritid och HD vann med en noslĂ€ngd, men hur Ă€r det med byggkvalitet? Min iPhone Ă€r ju sjukt vĂ€lbyggd och med en plastskĂ€rm pĂ„ sĂ„ slipper jag oroa mig för eventuella skador. Är HD gedigen, eller Ă€r det bara plast aÂŽla Nokia? Hade varit lite surt att ha sin HD i fickan och sĂ„ bryts den sönder efter en blöt kvĂ€ll... Har ju inte hĂ€nt med min iPhone hittills:)

Hade Àven varit skönt med A2DP, vilket jag upplevde som extremt konstigt att iPhone inte stödde. Musiktelefonen med stort M som inte ens stöder trÄdlöst? Wtf? För övrigt suger ju bluetooth pÄ iPhone, sÄ det hade ju ocksÄ varit schysst att slippa..

Verkar det som om jag skulle bli nöjd med en HD, eller ska jag vÀnta lite pÄ nÀsta vÀrsting som finns runt hörnet? Tacksam för svar!

Postad 04 January 2009 - 19:25

Zargon
  • Zargon
  • Wannabe

• 39 inlĂ€gg
  • 0

En annan sak som hade varit kul med HD Àr ju möjligheterna med gps. Mitt lokalsinne Àr obefintligt, sÄ det hade varit guld vÀrt.

iphonen har vÀl gps? eller Àr det bara genom google maps man kan fÄ fran kartor osv?

Postad 04 January 2009 - 19:31

nixxz
  • nixxz
  • LĂ€rjunge

• 358 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan!

Hade en HTC Touch D innan och tyckte den var ganska seg. Hur Ă€r HTC Touch HD? Är den mycket snabbare? NĂ„gon som haft bĂ„da? som kan skriva nĂ„gon rad?

Just nu har jag en LG KC910, som jag tycker fungerar mycket bra. Men sugen pÄ nÄgot nytt som vanligt :)

Postad 04 January 2009 - 23:24

GĂ€st_dannywtf_*
  • GĂ€st_dannywtf_*
  • 0

iphonen har vÀl gps? eller Àr det bara genom google maps man kan fÄ fran kartor osv?

Jo, om man inte som jag var tvungen att importera första generationens iPhone för att tillfredstÀlla behoven:P Sitter Ä kollar pÄ Nokia 5800, sÄ den finns ocksÄ med i ekvationen nu. Liiiite billigare Àn Hd.

Postad 05 January 2009 - 09:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Är vĂ€l bara google maps som funkar till Iphone Ă€n ?

Tror inte TomTom och IGO funkar iaf..
Det Àr skönt med HTC..Bara trycka i den du vill ha

Postad 05 January 2009 - 19:20

tomasn
  • tomasn
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0
Ja hÀr var det en klassisk PC vs. Mac-diskussion. Jag tycker det hela sammanfattas mycket bra av nÄgot som jag lÀste i en tidning:

Att ha en iPhone Àr som att ha Paris Hilton som flickvÀn. Cool och flashig att visa upp för polarna pÄ festen, men ointelligent och utan innehÄll nÀr man kommer hem och skall göra nÄgot.

Det allra bÀsta med Touch HD och som gör att den utklassar iPhone Àr ju skÀrmupplösningen. Men en upplösning pÄ 800x480 och en nedskalning till 85% i Opera Mobile kan jag surfa runt pÄ alla siter i fullt utzoomat skick och ÀndÄ ha texten lÀsbar. Det blir samma surfupplevelse som pÄ en netbook. PÄ iPhone Àr det zooma in och ut hela tiden som gÀller.

Sedan Àr det ju som skrivits ovan hÀr detta med att Apple skall godkÀnna alla program och spÀrrar sÄdana som blockerar sina egna. Detta kanske fungerar just nu nÀr Safari Àr den bÀsta mobila webbrowsern (Àven om Opera Mobile som ingÄr i Touch HD kommer ytterst nÀra). Det kommer dock bli ytterst svÄrt för Safari att upprÀtthÄlla denna stÀllning. Under Äret kommer det att finnas tillgÄng till Firefox Mobile, IE Mobile, Opera Mobile, Netfront, Skyfire o.s.v. till Windows Mobile. Mycket troligt att nÄgon av dessa kommer att bli betydligt bÀttre Àn Safari under Äret. Blir intressant att se vad Apple hittar pÄ dÄ. FortsÀtta att tjurskalligt bara satsa pÄ det egna eller slÀppa in konkurrenter pÄ sin plattform ocksÄ.

Postad 07 January 2009 - 10:57

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlĂ€gg
  • 0

Det enda jag sa var :

Sedan tÀnder ni till pÄ alla Ätta och hetsar ni upp er till max, skyll er sjÀlv att ni inte psykiskt kan hantera ett enkelt litet pÄstÄende :lol: Jag har inget som helst intresse av att kriga Mac vs PC dÄ jag sjÀlv inte ens Àger en Mac. Det enda jag anser Àr att man ska ge sÄ lite pengar man kan till tjuvföretaget Micro$oft, helst inga alls. That's it, nog om det.

ok. men pÄ vilket sÀtt bidrar dina inlÀgg till diskussionen i denna trÄd?

Postad 07 January 2009 - 13:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inget emot Iphone eller folk som vill ha en sÄn..Men de Àr ju ÀndÄ bra med rena fakta pÄ bordet..

Tack för svaret...

Det Àr en dealbreaker för mÄnga ..
Det roliga Àr att Microsoft som du hatar sÄ mycket Àr den som ger oss valmöjlighet..

Postad 07 January 2009 - 14:16

jespur
  • jespur
  • LĂ€rjunge

• 391 inlĂ€gg
  • 0
Jag har haft Iphonen sedan dagen den slÀpptes. Har haft mÄnga mobiler och dessutom jobbat inom telia och pillat pÄ alla nya som kommit. Hittils Àr iPhonen bÀst helt enkelt. Den har def. inte alla funktioner, men Àr man nöjd med vad den erbjuder sÄ finns det ingen telefon som slÄr den pÄ fingrarna.

Andra telefoner jag haft har jag tyckt varit roliga i 1v sen har jag anvÀnt den till att ringa och smsa med, men iphonen hÄller fortfarande. Mycket för dess enkelhet i grÀnssnittet, det Àr enkelt att koppla upp sig mot appstore och tanka ner nÄgot nytt kul =) Sen finns det ju hur mycket program som helst!

Har man nytta av andra funktioner som telefonen inte erbjuder, sÄ köper man naturligtvis inte telefonen.

Postad 07 January 2009 - 14:51

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlĂ€gg
  • 0

Nu har de gett sig in i mobilvÀrlden och lurar pÄ folk sina telefoner med samma vÀrdelösa OS.

Nu?
Har gett sin in i mobilvÀrlden "nu"??
Har du levt under en sten?:)
Det tycks sÄ efter alla dina begrepp.

Postad 07 January 2009 - 16:58

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • AnvĂ€ndare

• 241 inlĂ€gg
  • 0
Dags att bryta diskussionen om Microsoft vs. Apple och koncentrera sig pÄ telefonerna och dess funktioner istÀllet?
Tycker jespur hade en strÄlande avslutning pÄ sitt inlÀgg som verkar försummats pga onödigt tjafs.

Jag har haft Iphonen sedan dagen den slÀpptes. Har haft mÄnga mobiler och dessutom jobbat inom telia och pillat pÄ alla nya som kommit. Hittils Àr iPhonen bÀst helt enkelt. Den har def. inte alla funktioner, men Àr man nöjd med vad den erbjuder sÄ finns det ingen telefon som slÄr den pÄ fingrarna.

Andra telefoner jag haft har jag tyckt varit roliga i 1v sen har jag anvÀnt den till att ringa och smsa med, men iphonen hÄller fortfarande. Mycket för dess enkelhet i grÀnssnittet, det Àr enkelt att koppla upp sig mot appstore och tanka ner nÄgot nytt kul =) Sen finns det ju hur mycket program som helst!

Har man nytta av andra funktioner som telefonen inte erbjuder, sÄ köper man naturligtvis inte telefonen.

HĂ„ller fullstĂ€ndig med, nöjder man sig med dem funktioner som en iPhone har, KÖP DEN. Den har fantastisk grĂ€nssnitt och eftersom att Apple kontrollerar alla program sĂ„ funkar dem ocksĂ„ som det ska.
Saknar man nÄgon funktion man sjÀlv anser viktigt, som man Àr i behov av sÄ ska man skÀlvklart inte köpa telefonen.

Postad 07 January 2009 - 19:55

GĂ€st_dannywtf_*
  • GĂ€st_dannywtf_*
  • 0
Men herregud. Behöver vÀl inte klanka ned pÄ varandra. BÄda telefonerna Àr bra fast pÄ olika sÀtt. SÄ svÄrt Àr det.

Om jag sjÀlv skulle vÀlja sÄ skulle jag vÀlja HD eftersom jag har en iPhone och Àr lite nyfiken pÄ andra telefoner. HD:n verkar funktionsspÀckad och verkar ha rÀtt okej batteritid. Den Àr riktigt snygg ocksÄ och fast jag vet att den inte kommer ha lika bra touchfunktion som iP sÄ Àr den ju intressant. Dock skulle jag nog klÀmma lite pÄ den innan dÄ jag har hört att kameran ska vara lite sÄdÀr. Vill du ha en lÀttanvÀnd och smidig lur tar du iPhone. Gillar du att leka med en massa instÀllningar och flasha med annorlunda lurar sÄ tar du HD. Mina 5 öre.(SjÀlv lurar jag pÄ Nokia 5800, men det Àr en annan historia;)

Postad 13 January 2009 - 11:32

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag rensat lite i trÄden. Nu hÄller vi oss till trÄdens Àmne och slutar med personangreppen tack!

Redigerat av twebbas, 13 January 2009 - 11:36.

Postad 20 January 2009 - 22:55

stoffe69
  • stoffe69
  • LĂ€rjunge

• 376 inlĂ€gg
  • 0
Vad tyst det blev i denna trÄd.
StÄr sjÀlv och vÀljer mellan dessa 2, men det lutar mera Ät Htc:n

Postad 20 January 2009 - 23:06

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • LĂ€rjunge

• 350 inlĂ€gg
  • 0
Om det Àr bara mellan dessa tvÄ sÄ Àr det solklart Iphone. Iphone Àr inte bara en mobil inte bara en surfplatta utan Àven en otrolig spelkonsol med massor av roligt.
Ipode touch Àr dÀremot mer vÀrd pengarna :(:) lite billigare Àr den :D

Postad 20 January 2009 - 23:14

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlĂ€gg
  • 0

Om det Àr bara mellan dessa tvÄ sÄ Àr det solklart Iphone. Iphone Àr inte bara en mobil inte bara en surfplatta utan Àven en otrolig spelkonsol med massor av roligt.
Ipode touch Àr dÀremot mer vÀrd pengarna :(:) lite billigare Àr den :D

Kanske inte alla som vill ha en spelkonsol?
Man kanske ska anvÀnda den till mer nytta.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.